### Keskellä viikkoa SYYSMAMIT ###
Kommentit (42)
Kopioin tuolta edellisestä pinosta tekstini tänne, kun en jaksa sitä uudestaan kirjoittaa... :D
Huomenia!
Kiitos kiitoksista :).
Papu05: Mä muuten yritin imettää nousussa ja laskussa kans, mutta kun poika oli pakko syöttää aina noin tuntia ennen niitä, niin hää sitten nukku vaan... Yhdessä laskussa (meillä oli vaihto) vähän oli kitinää, mutta sekin tais olla vaan sitä normaalia uniyninää, kun nukahti vähän ennen ku oltiin maassa. Ja joka nousu/lasku en laittanu ees nenätippoja, taas sen takia kun nukku :).
Rytmeistä: Meillä on ollu sellainen epäsäännöllisen säännöllinen rytmi. Herätään 6-8 aamulla, syönti/aamupesut (tai toistepäin, riippuu nälästä), tunti " aktiivisuutta" , uni max. vähän reilu tunti, tästä päivä jatkuu siten, että aina syönnin jälkeen tunti on aktiivisuutta ja sitten tulee uni. Elikkä päivällä syödään melko tarkasti parin tunnin välein. Ja se uni tulee lähes kellon tarkasti tunnin päästä syömisestä. Elikkä noita päiväunia tulee useita. Unet on tietty sitten pidemmät, kun ollaan liikkeellä yli tunnin, mutta heti sen jälkeen on aina nälkä. Yöt onki sitten vähän vaihtelevampia... Välillä pidempiä unia, välillä lyhempiä (niin kuin viime yönä....).
Eilen aloiteltiin maistamaan perunaa. Miten olette lisänny ruokamääriä? Mä aloitin yhdellä lusikallisella ja lisäsinpä siihen vielä rintamaitoa sekaan. Entäpä miten kun olette ottanu uuden ruoka-aineen mukaan, oletteko antanu samalla edellistä, vai kokeillu " yhtä kerrallaan" ? Ja millaisilla aikaväleillä? Elikkä esim. perunaa 3 päivää, sitten pelkästään porkkanaa? Mä olen aika pihalla taas kaikesta, pitää taas yrittää huomenna kiskoo neuvolatädiltä tietoja. Piru vaan, kun siltä vaikka mitä kysyy, niin asiasta ei tuu selvää... Ja mä olen kova kysymään!
Meidän pojulla on ollu (jo ennen reissua pitkälti) sellaista näppyä rykelminä naamassa ja välillä jaloissa ja käsissä. Itse asiassa iho oli ihan tosi hyvässä kunnossa tuolla reissussa, mutta " puhkesi kukkaan" paluumatkalla Amsterdamin kentällä (silloin otsa punaisena). Ajateltiin, että on hionnut kevyen pipon alla. Sitten se " laski" taas. Nyt eilen se sitten taas " villiintyi" (otsassa, poskissa, niskassa ja vähemmän kropassa) ja lueskelin " Lapsi sairastaa" - kirjasta, että mitähän se voisi olla. Sieltä sitten luin atooppisesta ihottumasta. Voisikohan olla sitä? Vai jotain " normaalia" ? Juu, ollaan menossa lääkäriin. Huomenna itse asiassa on neuvola/4kk lääkäri, mutta jos tänään näyttää kovin punaiselta, niin mennään tänään jo yksityiselle. Ei oo ollu kuumetta ja poika hyväntuulinen ja syö hyvin, sen takia en oo superhuolissani ollu. Näppylät laskee välillä. Rasvattu on Bebanthenilla. Kokemuksia?
tuiskuneiti79 + poika 4 kk ja 4 pv
tuiskuneiti79:
Eilen aloiteltiin maistamaan perunaa. Miten olette lisänny ruokamääriä? Mä aloitin yhdellä lusikallisella ja lisäsinpä siihen vielä rintamaitoa sekaan. Entäpä miten kun olette ottanu uuden ruoka-aineen mukaan, oletteko antanu samalla edellistä, vai kokeillu " yhtä kerrallaan" ? Ja millaisilla aikaväleillä? Elikkä esim. perunaa 3 päivää, sitten pelkästään porkkanaa? Mä olen aika pihalla taas kaikesta, pitää taas yrittää huomenna kiskoo neuvolatädiltä tietoja. Piru vaan, kun siltä vaikka mitä kysyy, niin asiasta ei tuu selvää... Ja mä olen kova kysymään!Meidän pojulla on ollu (jo ennen reissua pitkälti) sellaista näppyä rykelminä naamassa ja välillä jaloissa ja käsissä. Itse asiassa iho oli ihan tosi hyvässä kunnossa tuolla reissussa, mutta " puhkesi kukkaan" paluumatkalla Amsterdamin kentällä (silloin otsa punaisena). Ajateltiin, että on hionnut kevyen pipon alla. Sitten se " laski" taas. Nyt eilen se sitten taas " villiintyi" (otsassa, poskissa, niskassa ja vähemmän kropassa) ja lueskelin " Lapsi sairastaa" - kirjasta, että mitähän se voisi olla. Sieltä sitten luin atooppisesta ihottumasta. Voisikohan olla sitä? Vai jotain " normaalia" ? Juu, ollaan menossa lääkäriin. Huomenna itse asiassa on neuvola/4kk lääkäri, mutta jos tänään näyttää kovin punaiselta, niin mennään tänään jo yksityiselle. Ei oo ollu kuumetta ja poika hyväntuulinen ja syö hyvin, sen takia en oo superhuolissani ollu. Näppylät laskee välillä. Rasvattu on Bebanthenilla. Kokemuksia?
tuiskuneiti79 + poika 4 kk ja 4 pv
Esikoisen kanssa edettiin yksi ruoka-aine per viikko vauhdilla. Muutaman päivän (1-2) vain uutta makua, sitten sekoituksena. Annoin ruokaa aamupäivällä ekojen unien jälkeen. Heti aamulla tissit niin täynnä maitoa,pakko saada tyhjiksi, joten vauvalle ei enää maistunut muuta ennen unia. Myöhemmin annoin sekä aamupäivällä että iltapäivällä, eli päikkäreiden ympärille rakensin ruokailut. Ekat kuukaudet poika söi korkeitaan puolipurkkia/ vajaa 1 dl kerrallaan. Vasta 8 kuisena meni paljon ruokaa.
Vauva kutsuu....
Pojalla todettiin 3 kk neuvolassa olevan kuiva iho, oireet olivat samankaltaisia kuin teillä " tuiskuneiti" . Mä käytän Lipolan-perusvoidetta kuiviin kohtiin, rasvaan reilusti aamuin illoin.
Joku kyseli vauvauinnin vaipoista. Me ei koskaan käytetty mitään vaippahousuja uinnissa. Tavallinen uimapuku riitti. Vauvat eivät kakkaa uintiveteen.
Ei täs muuta. Heips!
heissan!!!
Mujerita: meillä kanssa kiljutaan ja huudetaan ja äidin juttelun päälle vasta huudetaankiin kovaa (meillä on ilmeisen kovaääninen typykkä).
G: Kuinka monta tuntia teidän syysvauvat nukkuvat vuorokaudessa..noin? Meillä nukutaan yöllä 11-12h ja päivällä about 2h pätkissä.Eli sanoisin, että 14h vuorokaudessa on sellanen keskimääräinen unimäärä.
Mä tässä yksi pv stressasin, että jos meitin typy ei opikaan syömään lusikalla, kun on vaan imenyt (jostain olin lukenut, että herkkyyskausi on 4kk iässä ja toiset vauvat ovat jopa joutuneet sairaalaan syömättömyyden vuoksi), neuvolassa asiasta avuduin, ja tätsy oli sieltä mieltä, että ei kannata huolia, että herkkyyskausi jatkuu kuulemma 6.kuukauteen asti :)) Kaikkea sitä ihminen murehtii...:))
Tsemppiä kaikille :))
t.hope-a ja typy 4kk+3pv
Oltiin tänään ensimmäistä kertaa sellaisessa avoimen päiväkodin perhetoiminnassa!! Meidän pikkuneiti oli nuorin osallistuja, vaikka välillä siellä on kuulemma jopa 1-2kk:n ikäisiä! Paljon oli ihmeteltävää ja katseltavaa kun muut lapset leikki! Myös laulettiin ja leikittiin yhdessä! Oli tosi kiva piristävä aamupäivä! =)
HOPE-a kysyi nukkumisista.. Meillä tällähetkellä tälläinen rytmi: Aamulla heräillään 7-8. Aamupäivällä noin klo11 1/2-1h päikkärit (usein kauppareissun aikana) tokat päikkärit n.3 tuntia klo yhdestä alkaen. Illalla pikkutorkut, puolisen tuntia sitterissä noin klo.18.30. Ja nukkumaan 20.30-21.30!
Meillä alettu myös soseita maistelemaan! peruna-porkkanaa ja peruna-kukkakaalia! Ja hyvin maistuu! Suu aukenee aina ammolleen kun lusikka lähenee eikä juuri mitään sylje ulos vaan nielee niinkuin olisi aina soseita syönyt! =)
Lattialla ei kyllä viihdytä enää niin hyvin.. toisinaan jaksaa kauankin olla, kun taas joskus ei millään! Iltaisin joutuu vähän kanniskelemaan, mutta ohimenevä vaihe taitaa olla...
Koitetaan syysmammat nauttia tästä vauva-ajasta vakka välillä raskasta onkin! Pian meidänkin nyytit on jo isoja " jötkäleitä!"
-Alpukka ja " Pinsku" n.3,5kk
En viitsinyt edes tuota viimekertaista syyskuisten palstaa lukea loppuun..=(
Ei välitetä joidenkin negatiivisita kommenteista vaan jatketaan porskuttamista eteenpäin toisi tukien, piristäen,hyviä neuvoja antaen ja auttaen!
-Alpukka
pääkaupunkiseudultakin ja tuulista!
Empäs huomannut että meillä oli uusi, mukavampi pino. Kirjoitin tuonne ikävään mutta annetaan olla siellä.
Vauva viihtyy nykyään tosi hyvin lattialla ja jos ei viihdy vaatteet päällä niin vaatteet pois niin johan viihtyy. Vauva siis rakastaa ilkosillaan olemista! Eilenkin 1.5 h putkeen leikiskeli lattialla alasti. Heh, kohta ei varmaan suostu ensinkään vaatteita pitämään ja pukemisesta tulee taistelua. Onko muilla vastaavanlaista nakuiluinnokasta vauvaa? Tyttö rakastaa myös vaipanvaihtoa ja pyllynpesua.
Mä en sano mitään meitin rytmeistä..kun ne aina muuttuu!! Yöt nukutaan yheksästä aamukaheksaan kahella yösyötöllä. Päivät onkin sitten kaikki yksilöitä..oiskin selvä rytmi!!
Aleksi nauttii kun saa pyöriä pylly paljaana ja vaipanvaihdot on ihan ykköspuuha! Tai no " pyöriä" eli poika kääntyy itse ja kun hermostuu/väsyy äiti kääntää takas jne, sellanen hommeli täällä.
Laurukalle kymppihalit!!! Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, tiedäthän :)
tuiskuneiti tais kyseillä soseista, meillä ollaan tehty niin että 5pvä-viikko yhtä makua, sitten sekoitettu esim. perunaan porkkanaa tai porkkanaa pelkälteen, ihan miten itse tykkää. Kunhan se toinen on tuttu maku (jos siis sekottaa kahta lajiketta), meinaan jos tuleekin allergioita tms tietää että se onkin se toinen ruoka-aine. Aika sekavasti vaihteeks selitetty mutta otappa kiinni :) Ja neuvolasta onkin hyvä aina kysyä, itekkin kysyn jos on kysyttävää, meitä vartenhan ne siellä on! Tää on kamalaa kun ajatus nopeempi kun kädet joten tulee tekstiä solkenaan ja sekavaa sellasta, hah! Mä en saa nyt ite tosta selostuksestani mitään selkoo enkä jaksa pyyhkiä :D
Huomenna mennään naapuriin leikkimään muksujen kanssa ja mammelit saa juoruta, ihanaa! Tosi hyvä fiilis nyt kun ei tarvi viettää yksinään päiviä vaan on seuraa, se merkkaa mielttömän paljon että on kontakteja " ulkomaailmaan" :)
Jospas menis lukemaan Jennalle Tapahtui Tiitiäisen maassa-kirjaa (aivan ihana kirja, sitä luettiin paljon tarhassa aikoinaan ja nyt olinkin itku silmässä kun lueskelin sitä. Luin sen itekseni ensin juuri tuon itkemisen takia, tuohan pelästyy jos mamma kyynelehtii ja lukee satuja :D)
JMMK (ny en jaksa enää keskittyä tähän)
Moi pitkästä aikaa.
Mekin alotettiin 1 vko sitten (pojan ollessa reilun 4kk) perunan maistelu. Neuvolasta suosittelivat, kun raukka on edelleen aikamoinen pulauttelija ja suhteellinen paino on pitkällä pojalla -10%.
Mutta nyt tarvitsisin siskojen apua: neuvolan terkkari sanoi että makuja ei saa sekottaa, eli kun huomenna aloitan seuraavan (ehkä porkkana) kasviksen, niin se pitää antaa erillään perunasta. Ja sama juttu sitä seuraavalla vkolla, jolloin siis lautasella 3 kasaa soseita, joita ei saa sotkea. Ja nyt kaikki muut tuntuu kertovan sekotuksista...
Mikä olisi paras tapa uusien makujen totutteluun ? Ja miksi niitä ylipäätään sotketaan ? Ainakin mä olen pakastanut ne erillään.
Toinen juttu, annatteko ennen vai jälkeen unien ? Mä olen kokeillut molempia tapoja, ja heti pian unien jälkeen uppoaa hyvin, mutta sitten niitä pulautellaan. Minä siis imetän soseiden annon päälle ruokajuomaksi, ehkä pelkkä mössö pysyisi sisällä.
Ja sitten vielä yksi juttu, ei tosin ihan vielä ajankohtainen. Tiedän että monet antaa jotain järsittävää vauvalleen, kuten palan porkkanaa, kurkkua tai ruisleipää. Miten isoja biittejä niiden pitää olla, ettei vauva onnistu aspiroimaan niitä henkitorveensa? Porkkanaa ja kurkkua voisi jo parin vkon kuluttua kokeilla, kun nyt on koko ajan joko käsi tai lelu suussa. Tai äidin käsi...
Kuten huomaatte mua on mietityttänyt nämä ruokajutut kovastikin. Jotenkin oli niin helppoa kun ei tarvinnut kuin imettää/antaa pulloa. Mutta samaan aikaan tämä on aika jännääkin, kun meidän vauvasta tulee " iso poika" joka syö oikeeta ruokaa ;) Artturi on muuten söpö kun se haluaa aina itse ohjata lusikan suuhun. Se onkin hyvin tottunut lusikkaan, kun ystäväni neuvosta olen aina antanaut D-vitamiinin lusikalla.
Joo, eiköhän tässä tarpeeksi
Ai pakko kertoa, että tänään oli eka muskari, ja meillä oli molemmilla kivaa. Ja sunnuntaina alkaa vauvauinti... Ja mekin on matkusteltu vähän, Saksaan ja Tallinnaan. Että samoja juttuja pyörii meidän kaikkien elämässä.
Terkuin
.thunder ja Arttri 4.5kk
nolo kirjoitusvirhe oman pojan nimessa. Se on siis Artturi...
SIIS ANTEEKSI KOVASTI JOS LOUKKASIN JOTAKIN ed. pinossa, en pahalla, mutta aina välillä alan käymään kierroksilla ja sitten tulee vaan juttua, sen koommin ajattelematta! Hormoonit taitavat olla sekaisin, heh...
Soseista; meillä syötiin ensin perunaa viikko, sitten porkkanaa pari viikkoa (vähän piteni, koska poika rakastui porkkanaa...) ja nyt vedetään sekaisin. Hedelmäsoseita annetaan kanssa erikseen, ensin päärynää (ai että kun se oli hyvää ;)) ja nyt persikkaa(ei taida sekään olla pöllömpää...) joten ehkä allergian ja makujen erottelun vuoksi annan ensin alkuun erikseen ja vasta sitten sekaisin.
Mutta jokainen omalla tyylillään... ;)
Tänään alkoi muskari, poika vaan ihmetteli...Ja kävin siellä uinti-infossa.
Ja ajattelin kokeilla kyllä vaippaa, koska poika kakkaa aina siihen aikaan iltaisin...
Miten te muut uimarit, onko mies/tukihenkilö mukana vai pärjäisköhän ihan yksin...?????
Kun on tuo mies vieläkin saikulla peukustaan ja tukihenkilöksi en haluaisi ottaa henkilöä jonka sylissä poika pelkää muutenkin saatikaan uudessa tilanteessa...
Mutta illan jatkoja!
Ja kiitos mujerita että aloitit uuden pinon :) Alko mennä vähän överiksi edellisessä pinossa. Kukin taplaa tavallaan ja näin hyvä :)
Toivottavasti Neiti21:llä ja Minjalla on sairaalareissu sujunut hyvin. Olette ajatuksissani.
Kuolaako teillä muilla vauvat hirveästi? Meillä on Nikke ristitty " Kuola-Kalleksi Kuolanniemimaalta" , niin paljon kuolaa roiskuu. Varsinkin silloin kun jumppaillaan ja Nikke-puntti on käsieni varassa naamani päällä :) Kuivaa paitaa saa olla vaihtamassa samassa tahdissa vaippojen kanssa tai useammin. Rokotetutkimuksessa lääkäri sanoi, että alhaalla näkyy 4 hammasta selkeästi jo läpi ja saattavat puhjeta aika pian. Toivon mukaan, koska tota kuolaa tulee hirveesti. Tulee välillä mieleen Beethoven elokuva, jossa koira heilauttaa päätään ja kuolaa lentää - näin meillä tällä hetkellä, kuolaaja vaan on Nikke tasan 4 kk eikä koiramme.
Meillä Nikke nukkui viime yönä klo 21-06. Ihanaa! Saas nähdä miten ens yö menee, ois ehkä mammankin viisainta kavuta yöpuulle eikä täällä netissä ihmetellä:)
Kiitos kommenteista valmissoseista. Jotenkin vaan oon niin täynnä ruanlaittoa, kun sitä ruokaa pitää joka päivä vääntää kahdelle isommalle lapselle ja miehelle, niin yhden mieluusti ruokin vielä valmiista purkista :) Ja kun talossa on kaksi " teinihirviötä" jotka syövät koko ajan (varsinkin 5.luokkalainen poika on koko ajan nälkäinen) niin ruokaa tosiaan saa olla laittamassa. Poika tulee koulusta ja jos mitään valmista lämmitettävää mikromurkinaa ei ole, niin alkaa marina - äiti teetkö mulle jotain syötävää tai koska on ruoka jne. Osaa kyllä itse paistaa munakasta...Täytyy varmaan alkaa pitää isommille lapsille kokkikoulua.
Ens viikolla on sitten neuvolan lääkärintarkastus. Itse tossa punnailtiin herraa ja arvioitiin että painaa n. 7 kg ja pituutta olisi sellaset 66 cm. Saas nähdä miten meitin omat mittailut onnistu. Vaatteita jää kyllä koko ajan pieneksi. Pojalla näyttää kaikki energia mennä pituuskasvuun. Hoikka poika, isänsä geenit perinyt :)
Nyt tulee vaan niin omaa napaa, että viisainta mennä nukkumaan. Haaveilen vielä ennen unta mahdollisesta etelänmatkasta kaverini ja hänen kahden pienen pojan kanssa. Mietittiin tänään, että jospa vaikka otettas jossain vaiheessa keväällä äkkilähtö ja lennettäs lasten kanssa etelään. Täytyy alkaa tota varten laittaa rahaa syrjään. Mä ottaisin mukaan vaan Niken, isommilla kun on koulua ja ovat pääsemässä meidän ja mun vanhempieni kanssa huhtikuussa Kreetalle.
Tsemppiä kaikille syysmammoille ikävistä kirjoitteluista huolimatta:)
t. Kaisastiina & Niklas tasan 4 kk 4 h 44 minuuttia
esikoisen kanssa muutama vuosi sitten. Aloitimme bataatilla, sitä noin 5 päivää, sitten porkkanaa pari päivää yksin ja loppuviikosta jo bataatin kanssa samalla aterialla. En sekoittanut kasvikset yhdeksi mössöksi välttämättä vaikka masussahan ne menee sekaisin. Pakastin kasvit omina kuutioina.
Eli neuvolasta sait hyviä ohjeita! Jos heti alkuu kauheasti sekoittelee, niin pian ei enää muista missä mennään uusien makujen kanssa ja on vaikeata selvittää mikä maku aiheuttaa mahdollisen allergisen reaktion.
.thunder:
Mutta nyt tarvitsisin siskojen apua: neuvolan terkkari sanoi että makuja ei saa sekottaa, eli kun huomenna aloitan seuraavan (ehkä porkkana) kasviksen, niin se pitää antaa erillään perunasta. Ja sama juttu sitä seuraavalla vkolla, jolloin siis lautasella 3 kasaa soseita, joita ei saa sotkea. Ja nyt kaikki muut tuntuu kertovan sekotuksista...
Täälläkin aletaan pikkuhiljaa tervehtyyn, luojan kiitos!! Äitillä on vielä vähän makuaistit kateissa mutta nekin palailee aina välillä. Tytöllä on vielä vähän nuhaa mutta eipä juuri muuta ONNEKSI!
Eilen oltiin siis lääkärissä kun rokotetutkimuksen lääkäri oli kuulevinaan vinguntaa keuhkoista mutta eilinen lääkäri sanoi että kunnossa ovat. Mutta katsoi myös korviin ja ne eivät olleet ihan kunnossa (tod.näk. flunssasta johtuvaa jotain..), siellä oli myös paljon vaikkua mitä alkoi sitten poistamaan ja sehän olikin sitten järkyttävää puuhaa. ensin vettä ruutalla sisään ja sitten imulla vaikkuja poistamaan, tyttö huusi ihan henkensä edestä ja lääkäri sanoikin että on todella epämiellyttävän tuntuista.. Huh huh, teki mieli ottaa lapsi kainaloon ja juosta kauas, mutta täytyi vain ajatella että tuo on sen omaksi parhaaksi... Koko loppu ilta olikin sitten melkoista itkua täällä kotona. Tyttö rauhoittui hetkeksi aikaa mutta puhkesi sitten ihan yhtäkkiä raivokkaaseen itkuun, aivan kuin olisi sattunut jonnekkin.. Mikään ei auttanut, paitsi tissi vähäksi aikaa. Ajateltiin että joko korvakäytävät on ronkkimisesta kipeänä tai sitten tytön muistiin aina välillä palailee aamuinen lääkärireissu.. Voi pientä!!! Onko kenelläkään muulla ollut tälläistä järkyttymistä lääkärin jälkeen???
tänään on onneksi ollut taas oma ihan itsensä!!
Aika monet täällä jo soseita antavat ja kuulostaa tosi mielenkiintoiselta puuhalta :) Me taidetaan odottaa vielä vähän aikaa vaikka tyttö syökin yöllä kahden tunnin välein ja se alkaa jo hieman väsyttämään.. No koitan jaksaa vielä hetken.. Itselläkin kun on ollut tätä järkyttävää flunssaa jo kolmatta viikkoa niiin olen juonut hurjia määriä mammateetä että maitoa riittäisi stressistä ja taudista huolimatta. Ja taitaa riittää nippa nappa kun niin usein syödään..
oli vielä muutakin mutta tyttö kaipaa äitiään..
äiti + tyttö 3,5 kk
syksyn_tyttö: meillä rokotetutkimuksessa ei tytöltä saatu millään verinäytettä kunnes lopulta päästä hyrveän huudon kera. Ja nyyhki vielä unessa autossakin tapahtunutta ei kylläkään kotona eli voi olla että elää uudelleen tapahtunutta.
jatkan taas lukuja kun tyttö nukkuu. Iltapäivällä onkin 3kk neuvola.
j+beibi
Täälä ois syyskuussa syntynyt poika ja äiti Pirkanmaalta.
Sopiiko liittyä mukaan syysmammojen pinoon??
Olis kiva vaihdella kuulumisia,kun kuitenkin myös luen teitin tekstejä... ja joskus haluais myös osallistuakin...Mutta en tuppaa väkisin.. :)
Jännä miten toi vaavi saa noi varpaat suuhun asti. Yrittäkääpä ite samaa, jalat suorina! :)
Tänään neuvola/4kk-lääkäri. Terveen paperit, mutta taas LUOTTAMUS terveyskeskukseemme laajeni (=ei tod.). Kertoilin lääkärille tuosta ihottumasta kyselevään tyyliin, että mitähän mahtais olla, niin lääkäri kysyi MINULTA, että onko se atooppista ihottumaa. Mä katoin sitä Hoomoilasena, et vitsaileeks se. Ei vitsaillu...
Poika nyt (4kk ja 5pv) 68 cm ja 6595 g elikkä pitkä ja hoikka tämäkin yksilö.
Täti muuten ei (taaskaan) meinannu uskoa, kun sanoin et poju leikkii jo varpailla ja ne yltää suuhun saakka. Mutta hähää! Poju näyttikin taitonsa siinä tädin edessä, niin et tädin oli pakko todeta sen olevan totta!
Kutsu käy.
t. tuiskuneiti79 + poika 4 kk ja 5pv
Aikana kuluksi pinoanne lueskelin ja vauvauintiasiaa kommentoin, vaikken syysmami olekkaan.
Minä olen käynyt vauvauinnissa yleensä ilman avustajaa, ja hyvin olen pärjännyt. Puku- ja suihkuhuoneessaa on vauva ollut turvakaukalossa, jossa on ollut muovitettu frotee, tai joku vastaava suojana ettei se kastu. Ja meidän kylpylässä on myös sittereitä joita voi lainata, itse tosin kuletan kaukaloa mukana, on " varma" paikka mihin vauva laskea.
Jos mies on mukana, niin ei siitä pesu ja pukeutumishommassa ole apua, kun on eri pukuhuoneessa.
Ja jos vauvalla sattuu kakka tulemaan altaassa, niin silloin uinti loppuu koko ryhmällä, ja kaikilta muiltakin siihen saakka, kunnes allas on putsattu, mutta kakkaaminen on kuulema äärimmäisen harvinaista.
Iloisia vauvauintihetkiä!
On oppinut tällä viikolla kiljumaan ja vinkumaan. Ihan korviin käy, mutta todella suloista. Esikoinen juo velliä olohuoneessa ja kakkii pottaan. Mies lähti juuri töihin. Ulkona märkää ja liukasta.
Viime yönä taas herättiin kolme kertaa syömään: nukkumaan 20.45, eka herätys klo 00.48, toka klo 03.05 ja 04.20 onnistuin heijaamaan takaisin uneen (kehto), viimeinen syöttö klo 06.15. Minusta aika raskasta.
Joku ehdotti eilen perhepetiä. Meillä ei toimi, en voi nukkua jos vauva samassa sängyssä, lisäksi makuulla imettäminen ei luonnistu pimeässä ja muutenkin harvoin imetän makuuasennossa. Kiitti kuiteskin vinkistä, kiva huomata, että joku lukee myös minun tekstejä ;)
Nyt vauva komentaa...