Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllätyin miten paljon google on kerännyt tietoja minusta

Vierailija
22.11.2016 |

Minulla on useamman vuoden ollut androidin puhelin, johon olen yhdistänyt google tilini.

Kannattaa katsoa history.google.com omalle tilille kirjautuneena. Itseltäni löytyi mm.paljon äänitallenteita, eli "google-äänihakuja" jota en muistanut tehneeni, kuvia, noloja hakuja, vanhjoja noloja blogimerkintöjä jne. Mulle oli näköjään omaa nimeäni kantava Google+ profiilikin ilmestynyt jostain, vaikka en muista sellaista luoneeni.

Nousi oikein kylmä hiki. Äkkiä tikkasin pois kaikki luvat tallentaa ko. tietoja.Passiivisesti tulee vaan hyväksyttyä kaikkea.. Huolettako ketään muuta oma yksityisyys netissä? Ei sillä että olisi mitään salattavaa, mutta sen ei mielestäni pitäisi olla mikään tälläista tiedonkeruuta puolustavan argumentin premissi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa kyllä. Ei ole ilmasia lounaita tässäkään asiassa, eli kun käyttää wa:ta, facea, gmailia ja muita ns.ilmasia, niin hintaa ei tiedä vielä kukaan? Onko yksityisyyden menetys sen arvoista...

Vierailija
2/6 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä klikkasit? Neuvo minuakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että tää paska leviää vielä käsiin lähivuosina.

Vierailija
4/6 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ihmetytti miten tuttavani iPadin YouTubessa oli suosituksena kaikki kännykälläni katsomat videot. Outoa.

Vierailija
5/6 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä klikkasit? Neuvo minuakin.

Delete acvivity by- kohta yläpalkin valikosta. Sieltä sitten vaan valitsee kaikki googleen palvelut joista haluaa historiansa poistaa ja miltä ajalta. Sitten jos ei halua tulevia hakuja tallentaa, niin sekin pitää erikseen valita tuon valikon alta. En nyt muista mistä se löytyi.

Vierailija
6/6 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ihmetytti miten tuttavani iPadin YouTubessa oli suosituksena kaikki kännykälläni katsomat videot. Outoa.

Oon huomannut tän saman kun on toistettu youtubevideoita samaan jonoon esim chromecastin kautta. Miehen videoita tulee suosituksena mulle vaikka en niitä oo omasta laitteest koskaan katsonut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi