Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielenterveysongelmat tarpeeksi vakava syy oppivelvollisuuden keskeyttämisee?

Vierailija
05.01.2023 |

Olen siis 16v ja lukion ensimmäisellä. Oma mielenterveys kyseessä ja siinähän on ongelmia. Kuinka pahat ongelmat pitää olla että voi keskeyttää opinnot?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintoja ei keskeytetä ongelmien takia. Saat apua ja tukea, mutta ongelmat eivät ole syy jäädä kotiin pelaamaan.

Vierailija
2/15 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset ja eri asteiset mielenterveyteen liittyvät oireet kuuluvat ihmisen elämään.

Kun arkesi on mahdollisimman normaali ja haet itsellesi apua, pystyt suorittamaan opintosi loppuun mahdollisesti jopa määräajassa.

Arki auttaa usein myös olla ajattelematta omia ongelmiaan... Välillä menee paremmin ja välillä huonommin, mutta toivottomuus vie pohjan elämältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös vaihtaa alaa, lukiossa voi olla mahdollista myös suorittaa etänä.

Vierailija
4/15 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli niin pahat ongelmat äidin takia, että keskeytin hetkeksi. Laadittiin uusi suunnitelma kuinka suorittaa lukio loppuun. Siihen kuului myös muutto omaan asuntoon sossun avustuksella, äiti oli niin sekopää ettei sen kanssa pystynyt asumaan ja pilasi opiskeluni.

Vierailija
5/15 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta minua kiinostasi tietää, miksi kukaan tähtäisi opintojen päättämiseen 16 vuotiaana? - Suomi on aika paljossa koulutususkovainen maa ja ei ole kovin hyvä, juttu jos koulutus on keskeytyneet perusasteen opinnot syystä tai toisesta. Oletko Ap aatellut, että mitä teet tai mihin joudut opintosi jäävät kesken?

Se vähän yksinkertaisempi mies

Vierailija
6/15 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko Feministi ...no se on se elämä sitten siinä.  MT ongelmat & tyhmyys.

Vierailija
7/15 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mutta minua kiinostasi tietää, miksi kukaan tähtäisi opintojen päättämiseen 16 vuotiaana? - Suomi on aika paljossa koulutususkovainen maa ja ei ole kovin hyvä, juttu jos koulutus on keskeytyneet perusasteen opinnot syystä tai toisesta. Oletko Ap aatellut, että mitä teet tai mihin joudut opintosi jäävät kesken?

Jaa. Kuinka luulet opintojen sujuvan kun tärkein työväline eli aivot on epäkunnossa? Opintoja voi jatkaa kun työväline on hoidettu kuntoon.

Vierailija
8/15 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, älä keskeytä, vaan hae apua ja ota kaikki apu vastaan!!!

Multa jäi tuon ikäisenä opinnot kesken. Isäni ja siskoni oli kuollut vain muutaman kuukauden välillä toisistaan, olin todella masentunut ja hautauduinkin sit vuosiksi kotiin.

Nyt melkein 20 vuotta myöhemmin kadun eniten, että en jaksanut yrittää ja vaan lopetin, en hakenut apua.

Tuo on nuorelle vaikea ikä muutenkin, paljon elämänmuutoksia. Hae tukea, laadi koulusi kanssa suunnitelma josko saisit opintoihisi lisäaikaa, äläkä stressaa jos et kaikkea saa tehtyä samaan tahtiin kuin muut.

Tuossa vaiheessa saattaa pudota kelkasta, ja myöhemmin kaduttaa ja on entistä vaikeampaa päästä opintoihin mukaan, kun tuntuu että kaikki muut on jo paljon edellä ja jo sekin masentaa.

Mutta älä jätä koulua kesken, saatat katua sitä lopun elämää!

Vierailija
9/15 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on mielenterveysongelmia, menet kouluun. Jos taas olet mielisairas niin sitten ehkä tauko on paikallaan.

Vierailija
10/15 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Kuinka luulet opintojen sujuvan kun tärkein työväline eli aivot on epäkunnossa? Opintoja voi jatkaa kun työväline on hoidettu kuntoon.

Totta kai voi ja kenties pitää ta joutuu niin tekemään. Mutta silti minusta on perusteltua kysyä, jos siis terveydeltään pystyy kysymään, että mitä ovat ne todelliset vaihtoehdot, jos nyt en jatkaopintojani. Missä on se paikka tai paikat, joissa yritän saada aivoni kuntoon? - Voinko sellaiseen päästä?  Ei kaikin paikoin Suomea ole tarjolla hyvin mielenterveyspalveluita, joihin noin vain voisi itse mennä vaivattomasti laittamaan päänsä kuntoon. - Ja vain esimerkiksi kotiin jääminen ja vetäytyminen on vähän arveleluttava hoitokeino vaikka silloin kun oma kunto on mikä on se saattaa tuntua enemmän kuin hyvältä paikalta. Tai sitten viimeiseltä paikalta, mihin voisi kuvitella jäävänsä, ainakaan pidemmäksi ajaksi.

Vierailija
11/15 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jätin koulun kesken 17 v. Olin hyvin syvästi masentunut ja itsetuhoinen.

Ei minua tulevaisuus kiinnostanut. Ajattelin, että ei kuoleva ihminen tarvitse koulun päättötodistusta.

No tuo teiniajan itsetuhoisuusvaihe meni ohi, mutta se uusiutui sitten myöhemmin kun tapahtui eräitä ikäviä asioita.

Psykiatri kirjoitti sittemmin eläkepaperit.

Vierailija
12/15 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä jätin koulun kesken 17 v. Olin hyvin syvästi masentunut ja itsetuhoinen.

Ei minua tulevaisuus kiinnostanut. Ajattelin, että ei kuoleva ihminen tarvitse koulun päättötodistusta.

No tuo teiniajan itsetuhoisuusvaihe meni ohi, mutta se uusiutui sitten myöhemmin kun tapahtui eräitä ikäviä asioita.

Psykiatri kirjoitti sittemmin eläkepaperit.

Murheellista kuulla. - En kuitenkaan haluaisi, että jokainen mielenterveydellisistä ongelmien kanssa kärvitelevä nuori leimattaisiin oireidensa perusteella leimalla, että myönteinen tulevaisuus lopullisesti peruttu. Ja, että mielenterveydelliset ongelmat saatettaisiin voittaa lopullisesti ilman, että ne enää ikinä palaisivat.

Vierailija
13/15 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Kannattaa lopettaa jos vaan voi, itellä ainakin on vaikuttanut erittäin positiivisesti hyvinvointiin. Nykyajan koulutus on epäinhimillistä suorittamista.

Vierailija
14/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä vasta karhunpalveluksen itsellesi teet jos lopetat opintosi!

Nuori ihminen, koko elämä edessä. Älä hyvä lapsi edes ajatttele moista!

Lukion ja koulut voi suorittaa niin monella tapaa ja sovellettuna. Hae apua äläkä tee mitään tyhmää.

Toivottavasti vanhempasi eivät anna lupaa älyttömyyksiin.

Vierailija
15/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintoja ei keskeytetä ongelmien takia. Saat apua ja tukea, mutta ongelmat eivät ole syy jäädä kotiin pelaamaan.

Opivelvolisuus laki antaa sinulle kaiken tuen terapian ja tarvitaessa sirtä sinut mieleterveys syistä johonkin muu koulutus. Et pääse jäämään kotiin makaamaa,käytämään netti pelejjä ymm. ja nostamaan kelan etuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi