Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ällöttää ihmiset, jotka varaavat julkisissa kulkuvälineissä kaksi paikkaa istumalla käytävän puolella

Vierailija
22.11.2016 |

Ja ikkunapaikka varattu laukulle/muuten vaan tyhjänä.

Mikä siinä on ettei voida ajatella muita ihmisiä? Miksi suomalaiset karttavat ja vihaavat toisiaan? Uskotteko, että suomalaisilla on väärä asenne elämään ja muihin ihmisiin? Ilkeys ja välinpitämättömyys tuskin parantaa kenenkään oloa, ei sen joka on ilkeä ja välinpitämätön eikä myöskään sen joka tällaista kohtelua saa muilta osakseen.

Opetelkaa arvostamaan muita, niin huomaatte, kuinka hyvä olo siitä tulee. Jos kaikki tekisivät näin, masennus ja muut mielenterveysongelmat vähenisivät yhteiskunnassamme.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa vihataan muita ihmisiä. Julkisissa huomaa helposti ketkä ovat niitä vihaajia ja ketkä sivistyneitä. Vihaajat/juntit varaavat aina kaksi paikkaa enkä sellaisten viereen edes halua istua, joten jatkakaa vaan itsekästä tapaanne.

Aina kun näen ikkunapaikalla istuvan yksinäisen ihmisen, ajattelen että hän on varmasti mukava. :)

Vierailija
42/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän laukkua käytäväpaikalla yleensä niin kauan että bussissa ei ole enää vapaita ikkunapaikkoja, sitten nostan laukkuni automaattisesti syliini. Tällöin on oletettavaa, että kyytiin nousevat ihmiset alkavat istua myös käytäväpaikoille . Muutoinhan valtaosalla tervejärkisistä ihmisistä ei ole syytä istua toisen viereen.

Laukku on ikään kuin viesti, että niin kauan kun on ikkunapaikkoja eli penkkipareja vapaana, viereeni ei ole mitään asiaa. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit itse aloittaa maailmanparannuksen. Sano sille varaajalle, että minulle kelpaisi tuo ikkunapaikka, voinko mennä siihen?

Minä sanon vain että "Väistäistkö hiukan" ja istahdan vapaana olevalle paikalle, laukun otan itse pois jos on edessä.

Missään tapauksessa en ala pyytämään mitään.

Vierailija
44/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän laukkua käytäväpaikalla yleensä niin kauan että bussissa ei ole enää vapaita ikkunapaikkoja, sitten nostan laukkuni automaattisesti syliini. Tällöin on oletettavaa, että kyytiin nousevat ihmiset alkavat istua myös käytäväpaikoille . Muutoinhan valtaosalla tervejärkisistä ihmisistä ei ole syytä istua toisen viereen.

Laukku on ikään kuin viesti, että niin kauan kun on ikkunapaikkoja eli penkkipareja vapaana, viereeni ei ole mitään asiaa. ;)

Voi harmi! Vaikutat niin ihanalta ihmiseltä, että kyllä harmittaa kun en pääse viereesi istumaan kuin vasta muiden paikkojen täytyttyä.

Vierailija
45/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun aina käytäväpaikalla koska haluan päästä nopeasti ja muita vaivaamatta pois. En varaa ikkunapaikkaa itselleni, pidän kassini sylissä ja päästän toisen sinne istumaan jos joku sinne haluaa. En näe tässä mitään väärää.

Vierailija
46/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit itse aloittaa maailmanparannuksen. Sano sille varaajalle, että minulle kelpaisi tuo ikkunapaikka, voinko mennä siihen?

Minä sanon vain että "Väistäistkö hiukan" ja istahdan vapaana olevalle paikalle, laukun otan itse pois jos on edessä.

No niin, sehän hyvä. Eli: mikä ihme tässä sitten on ongelma? Ei mikään, ap taitaa olla provo. Ikkunapaikalle pääsee, kunhan menee.

Vierailija
47/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon aina näille arjen sankareille että moi, siirrytkös vähän, istun tähän. :) Kerran istuin yhden rouvan kassin päälle kun hän ei suostunut sitä siirtämään. Siirsin sitten hetken kuluttua persettäni sen verran sivuun että kiukkuinen eukko sai laukkunsa revittyä altani. Tilanne oli siis se, että kaikki istumapaikat ja myös osa seisomapaikoista olivat jo varattuja.

Vierailija
48/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis missään tapauksessa et mitään ala pyytämään, ja kuitenkin esität pyynnön "Väistäisitkö hiukan".

Vierailija
49/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vähän yli viikko sitten pitkän matkan bussissa ja se oli ihan täynnä muutamia paikkoja lukuunottamatta. Siinä sitten jotkut pokkana piti laukkua viereisellä penkillä vaikka bussiin astui vanha papparainen. Yksikin akka istui käytävän puoleisella penkillä ja tyytyväisenä mussutti jotain välipalapatukkaa. 

Vierailija
50/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on näköjään niitä laukulla penkinvaraajia alapeukkujen määrästä päätellen.

Vierailija
51/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet patriarkaatin huumassa levittelevät haarojaan bussissa vieden vähintään kaksi penkkiä, että katsokaa mulla on munat täällä haarojen välissä olen MIES.

Vierailija
52/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bussien penkit ovat todella pieniä, siinä se yksinkertaisin syy.

Toki asiaa ei auta yhtään että olen yli190cm pitkä, harteikas ja lihaksikas mies.

Mutta siitä huolimatta aina löytyy joku ap:n kaltainen, joka matkan vikisee kahden paikan viemisestä ja parhaimmillaan tunkee viereen vain istuakseen itsekin mytyssä.

Pitää muistaa että helppo se on huudella 160 cm pikkutyttönä, kun penkit ja tilat on suunniteltu itseäsi 15 cm pidemmille ja harteikkaammille standardimiehille.

Jos olet noin mutatoitunut, niin ole hyvä ja seiso tai istu vaikka niillä keskiosan paikoilla. Ihan naurettavaa, että ylimitoitetun yksilön kahden paikan vieminen olisi jotenkin hyväksyttävämpää kuin ylipainoisen tapauksessa.

Vierailija
53/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet patriarkaatin huumassa levittelevät haarojaan bussissa vieden vähintään kaksi penkkiä, että katsokaa mulla on munat täällä haarojen välissä olen MIES.

Mainittakoon että juuri näin feministit tässä taannoin oikeastikin väittivät... :D

Vierailija
54/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi harmi! Vaikutat niin ihanalta ihmiseltä, että kyllä harmittaa kun en pääse viereesi istumaan kuin vasta muiden paikkojen täytyttyä.

Väännähän nyt rautalangasta, että miksi sinun tai jonkun muun pitäisi päästä viereeni käytäväpaikalle kun kokonaisia penkkipareja on vapaana?

Minun tavan takia kukaan ei joudu olemaan ilman istumapaikkaa.

Vierailija
55/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä laittanut ennenkin, mutta kerrataan. Täydessä taajamajunassa konnari pari kertaa kuulutti, että jos ette ole ostaneet laukuillenne omaa lippua, nostakaa ne laukkunne niille tarkoituille paikoille, että kaikki pääsevät istumaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme