Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ällöttää ihmiset, jotka varaavat julkisissa kulkuvälineissä kaksi paikkaa istumalla käytävän puolella

Vierailija
22.11.2016 |

Ja ikkunapaikka varattu laukulle/muuten vaan tyhjänä.

Mikä siinä on ettei voida ajatella muita ihmisiä? Miksi suomalaiset karttavat ja vihaavat toisiaan? Uskotteko, että suomalaisilla on väärä asenne elämään ja muihin ihmisiin? Ilkeys ja välinpitämättömyys tuskin parantaa kenenkään oloa, ei sen joka on ilkeä ja välinpitämätön eikä myöskään sen joka tällaista kohtelua saa muilta osakseen.

Opetelkaa arvostamaan muita, niin huomaatte, kuinka hyvä olo siitä tulee. Jos kaikki tekisivät näin, masennus ja muut mielenterveysongelmat vähenisivät yhteiskunnassamme.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun bussissa mieluummin käytävän puolella, kun saan jalat siihen käytävälle. Ikkunapaikalla joudun istumaan polvet korvissa.

Vierailija
2/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on niitä lihavia ihmisiä jotka vievät kaksi paikkaa läskeillään! :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit itse aloittaa maailmanparannuksen. Sano sille varaajalle, että minulle kelpaisi tuo ikkunapaikka, voinko mennä siihen?

Vierailija
4/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaat siis ap itse sitä istujaa, kun et voi pyytää ikkunapaikkaa?

Vierailija
5/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi avata suunsa, ap. Ei haukkumalla, vaan kohteliaasti kysymällä sitä tyhjää paikkaa itsellesi.

Vierailija
6/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kyllä kertoa ettei tämä ole taaskaan vain suomalainen ongelma.

Vierailija
7/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä istun siihen missä ei istu ihmistä ja jos siinä on kassi niin ohimennen mainitsen että "siirrätkös tuon syliisi, kiitos" ja istun. Toivottavasti ehti siirtää sen altani pois.

Vierailija
8/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatkohan samoja ihmisiä jotka eivät viitsi laittaa kassalla sitä palikkaa ostoksiensa taakse?

Tietysti vielä nämä samaiset sankarit pysähtyvät tönöttämään ovien ja liukuportaiden eteen ihmettelemään.

Liukuportaissa kulkiessaan seisovat totta kai keskellä tai väärällä puolella.

Haluaisin itsekin olla samanlainen kuin he. Säästyisi paljon energiaa kun ei tarvitse ajatella kuin omaa persettään. Ovat varmasti onnellisempia.

Vierailija
9/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäät mulkvistin ilmeet naamalla istuvat kassinsa kanssa muina miehinä/naisina käytäväpaikalla, kun vanhukset, sairaat ja raskaanaolevat vaappuvat käytävällä bussin ajaessa ylinopeutta. Kuka tuollaisen ilmeen omaavalta viitsii kysyä, voisinko istuutua viereesi? Ei kovin moni, mutta onneksi on olemassa rohkeitakin ihmisiä.

Pakko kyllä myöntää, ettei ihan kaikkia haluaisi mielellään viereensä istumaan, mutta julkisilla liikkuessa pitää valitettavasti välillä olla epäitsekäs. Ei minustakaan ole mukavaa, kun ylipainoisen ihmisen ihrat painavat minut vasten ikkunaa ja puolet toisen perseestä tulee minun penkkini puolelle ihan kiinni reiteeni. Hajuista en viitsi sanoa mitään, tiedätte mitä tarkoitan.

Vierailija
10/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kyllä kertoa ettei tämä ole taaskaan vain suomalainen ongelma.

Niinpä, typerää syyttää suomalaisuutta joka asiasta. Ah-niin-ystävälliset jenkit harrastaa tuota oman kokemukseni perusteella huomattavasti enemmän kuin suomalaiset, nimimerkki aivan liian kertaa ollaan astuttu junanvaunuun jossa käytännössä kaikki istuvat ensisijaisesti käytäväpaikoilla eivätkä anna muille tilaa, ellet itse pyydä (ja joskus silloinkin vastahakoisesti). 

Vierailija
11/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä istun siihen missä ei istu ihmistä ja jos siinä on kassi niin ohimennen mainitsen että "siirrätkös tuon syliisi, kiitos" ja istun. Toivottavasti ehti siirtää sen altani pois.

Minäkin pysäkkini kohdalla ohimennen sanon vieressäistujalle ''anteeksi, jään tässä'' ja siirryn käytävälle. Toivottavasti vierustoveri ehtii alta pois. (mutta ei se niin nuukaa ole jos vähän tallon varpaille tai vedän kyynerpäällä kylkeen, mitäs ei liikkunut nopeammin)

Vierailija
12/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun käytäväpaikalla, jos bussissa ei ole ruuhkaa. On siis paripenkkejä vapaana. Näin pääsen nopeasti pois ja toki ikkunapaikalle pääsee, jos pyytää. Siirryn yleensä silloin vapaaseen paripenkkiin. En matkusta pitkiä linjoja vaan 2,5 km matkan.

Vierailija
13/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkäät mulkvistin ilmeet naamalla istuvat kassinsa kanssa muina miehinä/naisina käytäväpaikalla, kun vanhukset, sairaat ja raskaanaolevat vaappuvat käytävällä bussin ajaessa ylinopeutta. Kuka tuollaisen ilmeen omaavalta viitsii kysyä, voisinko istuutua viereesi? Ei kovin moni, mutta onneksi on olemassa rohkeitakin ihmisiä.

Pakko kyllä myöntää, ettei ihan kaikkia haluaisi mielellään viereensä istumaan, mutta julkisilla liikkuessa pitää valitettavasti välillä olla epäitsekäs. Ei minustakaan ole mukavaa, kun ylipainoisen ihmisen ihrat painavat minut vasten ikkunaa ja puolet toisen perseestä tulee minun penkkini puolelle ihan kiinni reiteeni. Hajuista en viitsi sanoa mitään, tiedätte mitä tarkoitan.

Tällaisille nimenomaan pitää sanoa hyvin ystävällisesti: Anteeksi pääsenkö tohon istumaan. Aina muuten siirtyvät itse ikkunapaikalle, happamana tietenkin.  :)

Vierailija
14/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisemmin itse istun juuri ikkunan puolella ja kassi käytävän, jos joku siihen pysähtyy ja näyttää siltä, että haluaa istua, niin tottakai siirrän tavarat.. jos taas tulee kaksi vanhempaa ihmistä, niin tottakai siirryn pois ja annan heille paikat. Ei siis kannata moittia, jos bussi tyhjillään että joku pitää tavaroita siinä penkillä :)

Vierailija
15/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaat siis ap itse sitä istujaa, kun et voi pyytää ikkunapaikkaa?

En vihaa. Nämä ihmiset ovat vain henkisesti kehittymättömiä ja itsekkäitä. En koskaan pura raivoani heitä kohtaan, niin kuin en keitään muitakaan kohtaan. Otsikko on tarkoituksella provosoiva.

Ap

Vierailija
16/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hyvin ap mielestäsi onnistuit tässä aloituksessa osoittamaan arvostusta muita kohtaan?

Vierailija
17/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai pidän kassiani viereisellä penkillä, jos bussi on puoli tyhjä. Yleensä mulla on painava laukku tai monta kassia, miksi pitäisin niitä sylissäni jos bussissa on vielä kymmenen muuta vapaata paikkaa. Paskaiselle lattialle en niitä todellakaan laita. Sitten jos näyttää siltä, että bussi tulee ihan täyteen, siirrän laukun syliini.

Ja seiskan kaltaiset mulkut, jotka istuu laukun päälle koska en saa sitä sekunnissa siirrettyä, no, sanotaanko näin että matkasta voi tulla yllättävän epämukava heille.

Vierailija
18/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaan kaksi paikkaa siihen asti kunnes bussi alkaa olla täynnä. Analysoin päässäni missä vaiheessa viereeni on joku mahdollisesti tunkemassa ja siirryn sitten ikkunapaikalle. Jos on paljon tyhjää tai sitten hyvillä oven lähellä olevilla paikoilla istuu vain hoikkia helposti lähestyttävän oloisia ihmisiä, tiedän että viereeni ei kukaan istu ainakaan seuraavalla pysäkillä ellei sieltä ole kyytiin tulossa 20 ihmistä. Ja jos tulee, tilaa voi tehdä sittenkin. Ei tarvitse valmiiksi tunkea sinne seinän viereen nyhjöttämään kun siinä on epämukavampi istua.

Vierailija
19/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä paskasakki valittaa kuinka hirveitä ihmisiä julkisilla matkustaa. Itse kaasutan helvetin kalliilla Bemarilla aivan yksin perse mukavasti lämmitetyssä nahkapenkissä köyhän paskasakin ohi ja virnistän mennessäni :).

Olen minäkin joskus nuorenpana istunut busseissa ja metroissa ja ratikoissa. Sitten opiskelin itselleni insinöörin paperit ja hankin kunnon duunin. Sen jälkeen en ole paskasakin kanssa samoihin laitteisiin jalallani astunut kuin pakon edessä tai kännissä.

Vierailija
20/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun mahdollisuuksien mukaan aina käytäväpaikalla, koska pidän siitä enemmän. Ikkunapaikalle pääsee kyllä, jos pyytää. Käytäväpaikassa on sekin hyvä puoli, että jos viereen on tulossa epämiellyttävä ihminen, voi vaihtaa kätevästi paikkaa.

Huvittavaa, jos tämäkin on jollekulle ongelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän