Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmen viikon reissu, nämä on nyt pakattu

Vierailija
22.11.2016 |

3 hametta
2 mekkoa
4 toppia
Uikkari
Pareohuivi
Silkkinen iso hartiahuivi
Sandaalit
7 alkkarit
3 rintsikat
Aurinkolasit
Hatun/jonkun päähineen ajattelin ostaa sieltä
Perus kosmetiikkajutut, aurinkorasva, särkylääke, ripulilääke, maitohappobakt., hydrokortisonvoide, rakkolaastareita, muutama tavallinen laastari, käsidesiä

Lennolle pikähihainen trikoopaita, farkut, avokkaat, lentosukat, hienoneuleponcho, villasukat. Kohteessa yli 30 lämmintä.

Mitäs vielä tarvitsisi, vai ei mitään?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/29 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kevyt pitkähihainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin tai tabletti + laturi.

Hyvä lista. Itsellä kohta kolmen viikon reissu tiedossa kohteeseen jossa pakkasta eikä pesulapalveluita saatavilla, joten kateellisena katselen listaasi... Mulla tropiikin reissuilla pelkkä käsimatkatavarareppu, nyt ahdistaa kun pitää ottaa laukku ruumaan.

Hyvää matkaa.

Vierailija
4/29 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelin tai tabletti + laturi.

Hyvä lista. Itsellä kohta kolmen viikon reissu tiedossa kohteeseen jossa pakkasta eikä pesulapalveluita saatavilla, joten kateellisena katselen listaasi... Mulla tropiikin reissuilla pelkkä käsimatkatavarareppu, nyt ahdistaa kun pitää ottaa laukku ruumaan.

Hyvää matkaa.

Juu nämä on tietty myös mukana! Nähtävästi ei mitään muuta tarvitse kun ei tule kommentteja, enkä kyllä itsekään keksi mitä puuttuisi. Muuten menisi käsimatkatavarana mutta nesteet menee yli, kun on noita rasvoja yms. Eipä se haittaa.

Hyvää matkaa myös sinulle.

Vierailija
5/29 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lista, olin just pari viikkoa etelässä ja taas oli liikaa vaatteita, varsinkin alus, yleensä päivät uikkareissa, niin ei niitä rintsikoita olis tarvinnut kuin yhdet, ja suihkuun mennessä heitin likaiset alusvaatteet yms. suihkun lattialle niin ne peseytyi siinä samalla.

Vierailija
6/29 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita farkkuja lennolle. Et kuitenkaan käytä niitä kohteessa.

Vierailija
7/29 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä laita farkkuja lennolle. Et kuitenkaan käytä niitä kohteessa.

En käytäkään, mutta kesähame on vähän liian kevyt lennolle. Muita housuja mulla ei oikeastaan edes ole kuin parit farkut, kesällä käytän lämpöisillä keleillä melkein yksinomaan hameita ja mekkoja. Kylmillä keleillä käytän paljon paksuja hameita tai mekkoa sukkisten kanssa. Ei sellaisellakaan ole tuolla käyttöä.

Ap

Vierailija
8/29 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

/Ohis

Monilla, jotka matkustavat "kevyesti" on valtava säkki kamppeita matkustamossa ja mahdollisesti vielä käsilaukku/läppärilaukku tai vastaava. On ärsyttävää, etteivät lentoyhtiöt pidä kiinni koko- ja painorajoituksista matkustamoon tuotavissa tavaroissa.

Itsekin matkustan useimmiten vähillä varusteilla ja joutunut etsiskelemään paikkaa kassilleni, kun oman penkin yläpuolella oleva lokero on jo täynnä naapuripenkkien nyssäköitä.

Vierailija
9/29 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

/Ohis

Monilla, jotka matkustavat "kevyesti" on valtava säkki kamppeita matkustamossa ja mahdollisesti vielä käsilaukku/läppärilaukku tai vastaava. On ärsyttävää, etteivät lentoyhtiöt pidä kiinni koko- ja painorajoituksista matkustamoon tuotavissa tavaroissa.

Itsekin matkustan useimmiten vähillä varusteilla ja joutunut etsiskelemään paikkaa kassilleni, kun oman penkin yläpuolella oleva lokero on jo täynnä naapuripenkkien nyssäköitä.

Mulla on sellainen vähän isompi käsilaukku, että tabletti mahtuu. Ei ole mitään jättipakaasia :)

Ap

Vierailija
10/29 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/Ohis

Mulla on sellainen vähän isompi käsilaukku, että tabletti mahtuu. Ei ole mitään jättipakaasia :)

Ap

En tarkoittanut sinulle henkilökohtaisesti, tuli vaan aiheesta mieleen :)

Vierailija
11/29 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

/Ohis

Joo, ihan samat ajatukset täälläkin. Mun huomion mukaan nuo epämääräiset nyssäkät ovat usein tax free -ostoksia, lentoyhtiöt ei oikein voi puuttua niiden tuomiseen koneeseen. Mulla on yleensä vaan reppu jonka sisään tungen myös käsilaukun lennon ajaksi. Viime kahden viikon reissulla oli repullani (sis. käsilaukun) painoa neljä kiloa. Pakko mennä koneeseen aina ensimmäisten joukossa että repun saa ylälokeroon ennenkuin nyssäkkä -matkustajat saapuu. Tai sitten lennän busineksessä, sinne mahtuu yleensä hyvin käsimatkatavarat.

Vierailija
12/29 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä lista, mutta ota nyt vähän enemmän kuin yhdet uikkarit.

Vierailija
13/29 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkarit

Vierailija
14/29 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöt voi olla tropiikissakin kylmiä. Fleece oli tarpeen Afrikan kesässä.

Vierailija
15/29 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutama asia, jotka minule tuli mieleen. Jos nämä ovat kunnossa, niin muuta lisättävää en keksi.

- Mullekin tuli mieleen kevyet housut/shortsit.

- Onko kohteessa lämmintä myös iltaisin? Pitäisikö siis varautua myös ohuella pitkähihaisella tai kevyellä neuleella?

- Ja onko kohde varmasti sellainen että löydät heti hatun? Pitäisikö silti ottaa vaikka kevyt huivi, jonka voi kietoa päähän tarvittaessa vai käykö tuo pareohuivi siihen?

- Selviätkö yksillä sandaaleilla? Saako kohteesaa ostettua uudet, jos ne hajoavat? Meinaatko olla vain altaalla/rannalla vai käytkö myös kiertelemässä kauppoja/kohteita/jne. Pitäisikö olla myös hyvät kävelykengät?

- Toinen uimapuku tuli myös mieleen!

Erittäin mukavaa reissua! :)

Vierailija
16/29 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa kaulaan ripustettava lompakko. Itse pidin sellaista ulkomailla ja lompakko oli koko ajan paidan sisällä, jote tunsin sen kokoajan.

Piilottelin rahaa myös rintaliiveihin, kengän pohjallisten alle ja ympäri matkalaukkua. Jos joku olisi varastanut minulta rahaa, en olisi menettänyt läheskään kaikkea.

Vierailija
17/29 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä lista, mutta ota nyt vähän enemmän kuin yhdet uikkarit.

En omista enempää kuin yhdet. Miksi useammat?

Ap

Vierailija
18/29 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä muutama asia, jotka minule tuli mieleen. Jos nämä ovat kunnossa, niin muuta lisättävää en keksi.

- Mullekin tuli mieleen kevyet housut/shortsit.

- Onko kohteessa lämmintä myös iltaisin? Pitäisikö siis varautua myös ohuella pitkähihaisella tai kevyellä neuleella?

- Ja onko kohde varmasti sellainen että löydät heti hatun? Pitäisikö silti ottaa vaikka kevyt huivi, jonka voi kietoa päähän tarvittaessa vai käykö tuo pareohuivi siihen?

- Selviätkö yksillä sandaaleilla? Saako kohteesaa ostettua uudet, jos ne hajoavat? Meinaatko olla vain altaalla/rannalla vai käytkö myös kiertelemässä kauppoja/kohteita/jne. Pitäisikö olla myös hyvät kävelykengät?

- Toinen uimapuku tuli myös mieleen!

Erittäin mukavaa reissua! :)

Mulla ei oikeastaan ole kevyitä housuja, muita kuin jotkut joustojeggingsit ja ne varmaan hiostaa ihan tolkuttomasti siellä kuumassa. En omista shortseja. Ostosmahdollisuudet on hyvät, uskon että hattuja ja tarvittaessa kenkiä löytyy. Ne lennolle laitettavat avokkaat ovat hyvät kävellä, Clarksin nahkaiset kävelykengät. Vietetään altaalla sekä tarkoitus myös kaupungilla shoppailla. Ihan normilomailua, ei mitään trekkausta tms.

Ap

Vierailija
19/29 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietty riippuu mitä teet siellä reissussa, mutta monet tykkää pitää rannalla eri uikkareita kuin altaalla, esim rannalla tulee herkästi hiekkaa.

Me on harrastettu perheen kanssa viime vuosina pitkiä rantalomia ja mä olen hamstrannut rantakamaa. Mulla on 5-6 bikinit/uikkarit. Snorklatessa kokopuku kivempi kuin bikinit. Altaalle varvastossut tai vastaavat. Sitten niitä uikkareiden päälle vedettäviä mekkoja olis hyvä olla useampi. Toki sitä uikkaria voi pestä, mutta kun se on pääasiallinen vaate, niin tylsää pitää päiväkausia samaa.

Pellavahousut olis kivat koneeseen.

Vierailija
20/29 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja pitkähihaisen virkaa ajaa tarvittaessa se poncho tai kevyempi silkkihuivi.

Ap