Enkai voi olla nikotiini riippuvainen, kun poltan vaan korkeintaa 2-3 tupakkaa päivä! Enhä?
Ei ole tupakan himoa ja oon tänää toista päivää polttamatta, kun en jaksa ostaa. Ei edes tee mieli, mutta huomasin, että mulla on ollut kokopäivän heikko olo sekä janottaa nyt, kun tuli kotiin ja otin nikotiini 2mg imeskely tabletin. (Mies nyt lopettamassa suurempia määriä poltettua )
Kumma kyllä, mutta mulla on ollut nyt tuo imeskely tabletti huulessa joitain minutteja ja yhtäkkiä olo muuttui paljon virkeämmäksi ja paremmaksi.
Enkai nyt voi olla nikotiini koukussa?
:0 ?
Eihän mulla edes tee mieli tupakkaa.
Eihän 1-3 /pv:ssä aiheuta riippuvuutta?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo kuulosta riippuvuudelta.
No ihan selkeästihän kuulostaa. Taas näitä tupakoitsijoiden itselleen uskottelemia tekosyitä, että "voisin lopettaa koska tahansa, mutta en kuitenkaan lopeta, mutta siis ihan oikeasti voisin... ja eihän tämä minulla edes mitenkään terveydelle vaarallista ole..."
Nikotiiniriippuvuus syntyy aivoissa heti jo yhdenkin röökin jälkeen. Määrästä riippuen on sitten pienempi tai suurempi.
Minun tekee mieli tupakkaa ja pakottava tarve sitä ostaa myös. Poltan noin 10 päivään. Enkä ole silti koukussa nikotiiniin, vaan tämä on tapariippuvuus. Sinä vaikutat jotenkin sellaiselta, joka on kokeillut tästä löytää uutta harrastusta itselleen, mutta kun ei vaan nappaa.
Asiantuntija en ole, mutta luulisin, että ihmiset jäävät riippuvaiseksi vähän eri määristä ja eri ajassa. Itse voin ajoittain polttaa lähes asuinkin päivässä, silloin tällöin päivä ilman, pian taas muutaman päivässä ja joskus useamman viikon lomamatka uhraamatta ajatustakaan tupakalle. Tätä jatkui kymmenen vuotta, kunnes lopetin kokonaan pari vuotta sitten. Ei aiheuttanut ahdistusta, fyysisiä oireita tai mielitekoja vastaan taistelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan selkeästihän kuulostaa. Taas näitä tupakoitsijoiden itselleen uskottelemia tekosyitä, että "voisin lopettaa koska tahansa, mutta en kuitenkaan lopeta, mutta siis ihan oikeasti voisin... ja eihän tämä minulla edes mitenkään terveydelle vaarallista ole..."
Itselläni tuo ainakin pitää paikkansa! Nautin tupakoinnista, joten ei ole syytä lopettaa. En epäile hetkeäkään ettenkö siihen pystyisi!