Mitä tehdä kun en kykene olemaan äiti vauvalleni?
Vauva nyt 8 kk ja olen täysin hukassa. jokainen päivä tuntu kärsimykseltä, en enää yhtään jaksaisi olla lapsen kanssa. pidän huolta perustarpeista mutten leiki, en seurustele tms. Aamuisin kun lapsi herää nukun korvatulpat korvissa ja annan lapsen huutaa, kun en jaksa nousta.
Meneekö tällainen ohi? Tuntuu että lapsi on pelkkä taakka, enkä saa mitään positiivista irti lapsesta. Lisäksi olen välillä ihan raivoissani lapselle pienistä asioista, en usko että ikinä löisin tms., mutta suutun välillä ihan silmittömästi vaikka tiedän ettei lapsi tarkoita pahaa.
Kommentit (44)
on tuntunut ainakin viimeiset 4 kk siltä että haluaisin antaa vauvan pois, mies ei kyllä varmaan suostu. Pahoittelut sulle vauvasi kuolemasta, välillä kai menee vaan niin että väärät ihmiset saa lapsia ja oikeille ihmiselle käy huonosti. Olkoonkin marttyyriasenne mutta olen jo alkanut hyväksymään asian.
ap
Minulla on ollut vuorovaikutusongelmia vauvani (kohta vuoden) kanssa, mutta en koskaan jättänyt häntä paria minuuttia pidempää huutamaan. Oletko ap ihan varma, ettei sinulla ole taustalla jotain persoonallisuushäiriötä tms.? Kysyn tätä siksi, että vaikka itse olen masentunut ja rajatila, en voisi edes kuvitella jättäväni pikkuista yksin, kun tämä huutaa :(.
Ap, onko paikkakunnallasi sosiaalipäivystystä? Soita heti sinne ja sano ettet jaksa. Jos yrittävät vähätellä, uhkaa tekeväsi itsellesi tai lapselle jotain (et tietenkään tee, mutta ottavat ainakin todesta). Jonkun täytyy hakea lapsi sinulta pois, sillä oli vika missä tahansa, tuon ikäinen tarvitsee tietynlaista seuraa ja aikuisen välittämistä.
ja sanot suoraan miten voit. Uskon että helpottuu sullekin kun saat antaa kaiken tulle, jos neuvoassa työskentelevä ei ota asia vakavasti hän ei ole oikeassa paikassa. Hän järkkää sulle keskusteluapua, hoitoapua ja ehkä teidän molempien olisi hyvä jutella jonkun kanssa, mies kun tuntuu olevan niitä tölppöjä jotka eivät ymmärrä/välitä. En itse eläisin perheelämää semmoisen kanssa, ihme että sulla on rakkautta ja tunteita häntä kohtaan kun hän kohtelee sua noin välinpitämättömästi. Tarvitset apua, on elintärkeätä vauvalle että haette apua. Ja näytä vaikka miehellesi tämän ketjun.
Jos rakastat tuota naista ja teidän perhe on sulle tärkeä heräät jo - sun avo/aviovaimo voi nyt erittäin huonosti ja lopputulos voi olla huono jos ette saa apua. Nämä mun terkkuja hänelle. t kätilö