Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä kun en kykene olemaan äiti vauvalleni?

Vierailija
04.07.2008 |

Vauva nyt 8 kk ja olen täysin hukassa. jokainen päivä tuntu kärsimykseltä, en enää yhtään jaksaisi olla lapsen kanssa. pidän huolta perustarpeista mutten leiki, en seurustele tms. Aamuisin kun lapsi herää nukun korvatulpat korvissa ja annan lapsen huutaa, kun en jaksa nousta.

Meneekö tällainen ohi? Tuntuu että lapsi on pelkkä taakka, enkä saa mitään positiivista irti lapsesta. Lisäksi olen välillä ihan raivoissani lapselle pienistä asioista, en usko että ikinä löisin tms., mutta suutun välillä ihan silmittömästi vaikka tiedän ettei lapsi tarkoita pahaa.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi kuitenkin ymmärrät tilanteen ja olet huolissasi lapsesta ja asian vaikutuksista hänee. Veikkaanpa, että siellä pinnan alla on myös rakkautta lasta kohtaan.

Masentunut ei aina itse tiedosta sitä (enkä nyt väitä, että oisit nimenomaan masentunut) joten ulkopuolinen apu olisi paikallaan.

Vierailija
22/44 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen vain tajunnut että lapsi oli virhe enkä rakasta sitä?

jääkö lapselle pahatkin traumat tällaisesta?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miehellesi puhunut ajatuksistasi? Mitä mieltä hän on?

Vierailija
24/44 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkään ole osattu missään asiassa auttaa. Enkä halua että asiasta nousee mikään haloo.

Ehkä sitten vain kasvatan rakkaudettoman, traumatisoituneen lapsen joka ei kykene rakastamaan aikanaan omaa lastaan, niin kuin minä nyt. :(

ap

Vierailija
25/44 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin sanon että kuulostaa siltä että sulla on masennusta, siihen ON apua. Ja lapsen takia varsinkin on tärkeintä maailmassa että haet apua koska hänelle voi aiheutua suuria traumoja jos häneen ei vastata, vuorovaikutusta ei ole. Sitten sanon ihan suoraan että jos on totta tuo että miehesi nukkuu en tajua miksi jaksat katsoa häntä, onko se rakkautta ja tukemista? Nukkuu?

Suhteessa molempien pitää jaksaa, miehellä on oma työnsä, sulla oma ja vauvan hoidatte YHDESSÄ. Mua suoraan v....... nämä miehet jotka luulevat että heidän elämänsä jatkuu samanlaisena ja naisen muuttuu täysin. Mitä se on jos leikkii vauvan kanssa 30min iltaisin????

Vierailija
26/44 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänellä normaalit isän tunteet, voi ottaa vastuun lapsesta.

Ja kyllä jää traumat ja pahat sellaiset, jos lapsi ei saa rakkautta ensisijaiselta hoitajaltaan.

Vierailija
27/44 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tarpeeksi älliä ja itsetiedostuskykyä nähdä, että näin ei voi jatkua. Ymmärrän sinua hyvin, jos et usko, että neuvolasta saisi tuohon vaivaan apua. Mutta saa sieltä ja sen kautta ainakin voi vaatia, jos sattuu niin tyhmä th ettei se heti kertasanomasta tajua tarttua toimeen.

Päätä nyt että maanantaina soitat neuvolaan ja vaadit saada ajan heti. Sitten puhut kaiken ja katsot, että asia menee eteenpäin lääkärille tai perhetyöntekijälle.

Vasta tämän jälkeen voit sitten arvoida, oliko puhumisesta apua vai ei.

Vierailija
28/44 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mahdotonta näytellä. Viimeksi tänään huusin lapselle "V*ttu sä olet kamala" kun vaan itki. ap

Vierailija
29/44 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tajua asiaa vaikka miten selitän.

ap

Vierailija
30/44 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkään ole osattu missään asiassa auttaa. Enkä halua että asiasta nousee mikään haloo.

Ehkä sitten vain kasvatan rakkaudettoman, traumatisoituneen lapsen joka ei kykene rakastamaan aikanaan omaa lastaan, niin kuin minä nyt. :(

ap

Vierailija
31/44 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan tunne-elämä häiriintyy, hyvä ja vastavuoroinen suhde äitiin (yleensä lähin hoitaja) on vauvalle elintärkeä.

Tiesitkö, että myös vauvat saattavat masentua?

Googleta varhainen vuorovaikutus niin voit tutustua aiheeseen enemmän ja saat tietää, mitä käytöksesi kenties aiheuttaa vauvalle.

Itselläni on samanikäinen vauva ja en voinut lukea kirjoitusta ilman, että kyynel vierähti poskelle :( Tuon ikäinen vauvahan on niiin ihana, seurusteleva, opettelee paljon uusia taitoja ja luonne kehittyy päivä päivältä. Tekee mieli rutistaa ja olla vauvan lähellä koko ajan.

Jos yhtään rakastat vauvaasi, tai vaikka et, mutta haluat hänelle parasta, hae hoitoa.

Olet masentunut!!! Kun saat hoitoa, olosi kohenee ja alat rakastaa vauvaa.

Puhu miehellesi asiasta jo tänään, kaunistelematta ja totuudenmukaisesti. Maanantaina soitat neuvolaan ja teet saman.

kun olen vain tajunnut että lapsi oli virhe enkä rakasta sitä?

jääkö lapselle pahatkin traumat tällaisesta?

ap

Vierailija
32/44 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mielestä sinun ei kannata liikaa kuulostella omia tuntemuksiasi, tai sitä että saatko mitään irti lapsesta. arvostava ja rakastava kohteleminen on ihan mahdollista, vaikkei suuria tunteita olisikaan.

Vierailija
33/44 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joutuu reissaamaan paljon. Ei koskaan edes kykenisi ottamaan vastuuta lapsesta.

Haluaisin tietää mitä ne siellä neuvolassa käytännössä tekee jos sinne soitan?

ap

Vierailija
34/44 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään ketään.

Vierailija
35/44 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten varaat ajan omalle lääkärillesi ja kerrot tilanteen.

Niin tai näin, saat masennuslääkkeet ensi alkuun. Jos hyvä tuuri käy, saat myös keskusteluapua.

ja joutuu reissaamaan paljon. Ei koskaan edes kykenisi ottamaan vastuuta lapsesta.

Haluaisin tietää mitä ne siellä neuvolassa käytännössä tekee jos sinne soitan?

ap

Vierailija
36/44 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vaikka viihteelle, usein jaksaa vauva-arkea paremmin. Kun miehesi on kotona, jätä lapsi hänelle ja mene kävelylle, uimaan, kuntosalille, elokuviin, tapaamaan kavereita, ravintolaan syömään jne...

Vierailija
38/44 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 Eivät kaikki ala rakastaa vauvaansa. Kaikki eivät pysty rakastamaan

yhtään ketään.

Vierailija
39/44 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin suomea asut?

Vierailija
40/44 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerro tunteistasi. Lääkäri tod. näköisesti kirjoittaa masennuslääkereseptin

ensihätään. Kyllä sinulla on selvät masennuksen ja väsymyksen oireet. Ehkä se mieskin siitä tajuaa sun olosi kun on lääkärin resepti kouras