Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisystävä ei halua sukunimeäni, miksi?

Vierailija
22.11.2016 |

Menin hiljattain kihloihin naisystäväni kanssa ja olemme alkaneet suunnitella häitä,,e. Kun haaveilimme yhdessä tulevaisuudestamme ja kaikesta häihin liittyvästä minä sanoin yhdessä vaiheessa hänelle, että kun hänestä tulee rouva [minun sukunimeni]. Niin hän sanoi ettei halua ottaa minun sukunimeäni. Nyt minusta on alkanut tuntua ettei nainen olekkaan tosissaan kanssani. Sehän on perinne, että nainen vaihtaa sukunimensä miehen sukunimeksi naimisiin mennessä, eikö olekin? En itse haluaisi miehenä vaihtaa nimeäni varsinkaan naisen sukunimeen ja olen yrittänytkin selittää, että kaikki rupeaisivat mollaamaan meitä jos minä ottaisin naisystäväni nimen. Uuteen yhteiseen nimeen voisin pitkin hampain suostua, mutta nainen ei ole siihenkään oikein halukas suostumaan... Itse olen sitä mieltä, että naimisiin mennessä on molemmilla sama eli miehen sukunimi, joten miten saisin naisystäväni suostumaan siihen, että hän ottaa minun nimeni? Hänellä ei mielestäni ole mitään syytä pitää omaa nimeään kun ei ole mikään julkkis tai työelämässäkään tunnettu.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei ole sinun sukua, vaikka mikä tulisi, joten luonnollista pitää oma sukunimensä. 

Yksi vaihtoehto, jos ei päästä nimestä yksimielisyyteen, luoda ja rekisteröidä uusi yhteinen sukunimi.

Tällainen on Niemisvirta, joita ei paljoa Suomessa vielä ole....

Esim. Vesakko ja Rusakko -> Vesakkorusakko :-)

Vierailija
42/43 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika typerää vedota perinteeseen joka on ollut olemassa vasta kovin lyhyen aikaa.

Tyttöystäväsi todennäköisesti vain haluaa pitää oman nimensä, ihan niinkuin sinäkin ap. Luulisi sinun ymmärtävän hänen näkökantansa sillä et ole itsekään halukas vaihtamaan nimeä.

Ainoa asia jolla on merkitystä perinteissä on se onko kyseinen perinne ollut olemassa elossaolevien henkilöiden elinaikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen ei ole sinun sukua, vaikka mikä tulisi, joten luonnollista pitää oma sukunimensä. 

Yksi vaihtoehto, jos ei päästä nimestä yksimielisyyteen, luoda ja rekisteröidä uusi yhteinen sukunimi.

Tällainen on Niemisvirta, joita ei paljoa Suomessa vielä ole....

Esim. Vesakko ja Rusakko -> Vesakkorusakko :-)

Yhteinen sukunimi otetaankin lasten takia, jotka on sukua molemmille vanhemmille. Onhan noita periaatteita paljonkin, mutta lasten takia niistä joustetaan ja kasvetaan ihmisinä.