Miehen vanhemmilla exän tauluja seinällä!?
Mieheni vanhemmat siis pitävät vieläkin seinällään miehen exän tekemää paria "taideteosta" jotka ovat rehellisesti sanottununa järkyttävän rumia eivätkä mitenkään sovi sisustukseen. Ovat melko näkyvällä paikalla, niin ettei niiden näkemiseltä välty jos käy kylässä.
Tämä asia on häirinnyt minua jo suhteemme alusta lähtien mutta olen yrittänyt vain työntää sen pois mielestäni. Nyt tilanne on kuitenkin se että olemme olleet jo yli neljä vuotta yhdessä josta vuoden naimisissa ja vieläkin ne hirvitykset on siellä. Olen aina tiennyt ettei miehen vanhemmat erityisesti pidä minusta joskaan eivät vihaakaan joten minusta tämä on varsin outoa, eivätkö he jo tässä vaiheessa voisi mennä elämässä eteenpäin...
Kommentit (31)
Mun entisen avomiehen äiti tykkäsi heljä liukko sundströmistä mutta ei raaskinut ostaa niitä ikinä.
Joten aloin osteleeniitä, jouluna, äitienpäivänä ja 5 v tuli melkoinen kokoelma.
Joka vuosi he ottavat joulukuvan perheestä olohuoneessa ja paraatipaikalla on mun ostamat keramiikka tauly.
Meillä on yhteinen kummilapsi ex.ni kanssa ja heillä on joulukortit hyvinesillä.
Tiedän että ex anoppini on kertonut lahjat oat minulta mutta tämä ei näemmä haittaa ketään.
Olet lapsellinen. Sekä todella huonolla itsetunnolla varustettu. Sun kuuluu käsitellä omat tunteesi ja hyväksyä paitsi se mitä on, myös se mitä on ollut. Ihanko tosissaan ajattelet et ihmisten pitäisi laittaa seinille taulut sen mukaan miltä susta tuntuu? Eihän niitä exän kanssa tehtyjä lapsiakaan kukaan voi varastoon tunkea, vaikka nyksää kuinka harmittais. Mun vanhemmat tapaavatkin mun exää ja hänen uutta puolisoaan, samoin minä olen tekemisissä exäni sukulaisten kanssa silloin tällöin. Mieheni exä käy usein jänen vanhemmillaan. Ei ole mun asiani noihin puuttua. Saati siihen mitä mieheni vanhemmilla on seinillään. Omien tunteiden vuoksi ei voi ruveta kontrolloimaan muita. Ne omat tunteet pitää kestää ihan itse.
Ei tuo nyt ole kovin vakavaa. Mun appivanhemmilla oli mun miehen ja hänen eksänsä hääkuva seinällä vielä kun oltiin oltu vuosi yhdessä ja heidän erostaan oli kolme vuotta. Eikä kyseessä ollut pieni valokuva kirjahyllyssä, vaan taulun kokoinen kuva keskellä olohuoneen seinää. Oli todella hämmentävää käydä kylässä. Nyt kuva on poissa mieheni pyynnöstä.
Vierailija kirjoitti:
Olet lapsellinen. Sekä todella huonolla itsetunnolla varustettu. Sun kuuluu käsitellä omat tunteesi ja hyväksyä paitsi se mitä on, myös se mitä on ollut. Ihanko tosissaan ajattelet et ihmisten pitäisi laittaa seinille taulut sen mukaan miltä susta tuntuu? Eihän niitä exän kanssa tehtyjä lapsiakaan kukaan voi varastoon tunkea, vaikka nyksää kuinka harmittais. Mun vanhemmat tapaavatkin mun exää ja hänen uutta puolisoaan, samoin minä olen tekemisissä exäni sukulaisten kanssa silloin tällöin. Mieheni exä käy usein jänen vanhemmillaan. Ei ole mun asiani noihin puuttua. Saati siihen mitä mieheni vanhemmilla on seinillään. Omien tunteiden vuoksi ei voi ruveta kontrolloimaan muita. Ne omat tunteet pitää kestää ihan itse.
Toisaalta näin, toisaalta minullakin on oikeuteni vetää johtopäätökset mieheni vanhempien asenteista. Varmasti mieheni tuntee heidät sen verran hyvin, että tietää mitä tuon kaltainen "ele" merkitsee. Yhdistettynä toki kaikkeen muuhun käytökseen.
Voihan se olla että nämä vanhemmat ovat vieläkin mieheltäni salaa yhteydessä tähän exään. Voin sanoa, että kumpikaan meistä ei yllättyisi.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta näin, toisaalta minullakin on oikeuteni vetää johtopäätökset mieheni vanhempien asenteista. Varmasti mieheni tuntee heidät sen verran hyvin, että tietää mitä tuon kaltainen "ele" merkitsee. Yhdistettynä toki kaikkeen muuhun käytökseen.
Voihan se olla että nämä vanhemmat ovat vieläkin mieheltäni salaa yhteydessä tähän exään. Voin sanoa, että kumpikaan meistä ei yllättyisi.
AP
Ovatko ne seinällä "kunnianosoituksena" exälle vai vaan sen takia, että ovat tottuneet niihin? Harva nyt asuntoaan sisustaa muiden erojen perusteella.
Mä en näe tässä nyt muuta ratkaisua kuin että otat väriliidut kauniiseen käteen ja alat väkertämään joululahjoja. Isompia tietysti, ja enemmän kuin exä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sulla ei ole oikeutta päättää miten ja kenen kanssa miehen vanhemmat elävät. Kyllähän he voivat exää tavata ilman salailuakin, eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Sen sijaan siinä on että sinä vaadit erityiskohtelua. Ex on osa menneisyyttä, hän on ollut tärkeä osa elämää. Ei sitä tarvitse ruveta mitätöimään tai salaamaan. Yhteinen historia on TOSiASIA. Miehen vanhempien ei muuten myöskään tarvitse hyväksyä sinua tai edes pitää sinusta. Ei ole olemassa mitään mitä voit vaatia tai odottaa. Ehkä he surevat exän menetystä edelleen. Heillä on siihen oikeus. Ehkä surua lievittää kun tutustuvat sinuub ja saavat uuden kivan miniän....vaikka kauheen kivalta et äkkiseltään vaikuta. Ehkä edellinen oli kivampi. Oikeesti. Ni surettaa kai sellainen. Maalasi tauluja. Ja sinä vahtaat, vaadit ja odotat.
Mulla on seinällä exän isän tekemät kaksi taideteosta. Lisäksi mulla toin toisen exän tekemä taulu.
Eipä ole käynyt mielessäkään että pitäisi ottaa ne seinältä siksi koska toinen on exän tekemä ja toinen exän isän. Eikä tunnu aviomiestänikään haittaavan.
Vierailija kirjoitti:
Salaa? Miksi heidän edes pitäisi salailla yhteydenpitoaan? Ei ehkä tapahdu ihan kaikilla, mutta ei kenenkään tarvitse salailla tällaista. Kyllä he voivat vaikka pyytää naisen päivälliselle luokseen, jos niin tykkäävät etkä sinä tai miehesi voi asialle mitään.
Mitä ihmettä?? Miten jonkin esineen käyttäminen on suoraan verrannollinen siihen, että saman tien hyväksyisi moniavioisuuden/polyamorian? Minulle tulee mieleen, että sinun kaltaisillasi ihmisillä on jotenkin puutteelliset sosiaaliset taidot, jos kerran entinen ihmissuhde on niin ylitsepääsemättömän kipeä asia, ettei edes jotain sen aikana saatua taulua voi pitää esillä. Normaalit ihmiset ovat yleensä ihan sivistyneissä väleissä entisten kumppaniensa tai jälkikasvunsa entisten puolisoiden kanssa. Sinun asenteesi puolestaan kuulostaa joltain verivihalta... :/