Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan palkan ja palkkakuitin vasta kahden viikon päästä - Kelpaako Kelalle todistus tehdyistä työvuoroista?

Vierailija
22.11.2016 |

Hain tänään peruspäivärahaa viimeisen neljän viikon ajalta. Työtön siis olen, mutta sain keikkatöitä pari viikkoa sitten ja tein muutaman pikku keikan. Tulot näistä ovat alle 200 e (eli se 300 euron suojaosuus ei ylity).

Kela ei kuitenkaan maksa minulle peruspäivärahaa ennen kuin saa palkkalaskelman, johon kuitenkin on vielä pari viikkoa aikaa. Pyysin ja sain työnantajalta todistuksen vuoroista ja siihen on merkitty kaikki tunnit ja tarkat palkkatiedot. Onko kokemusta, että riittääköhän tämä Kelalle palkkakuitin sijasta? Minulla ei ole aiempaa kokemusta... Ja suoraan sanottuna olen hätää kärsimässä, jos saan rahaa vasta n. kahden viikon kuluttua.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

KELA ei tee mitään ennen kuin saa palkkatositteen käteensä. 

Vierailija
2/14 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi helvetti. Oli siis virhe mennä töihin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti pelkkä palkkakuitti kelpaa, mutta voithan kokeilla.

Vierailija
4/14 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksei kelpaisi, jos työnantaja voi toimittaa tasan samat tiedot, mitkä tulevat olemaan siinä palkkakuitissakin.

Vierailija
5/14 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi helvetti. Oli siis virhe mennä töihin.

Ap

Totesin saman. Aivan älytöntä. Tein lokakuussa pari sijaisuutta, mutta jostain syystä palkanlaskenta ei saanut niitä maksuun kuun lopussa ja seuraava palkkapäivä on marraskuun viimeinen. En ole siis saanut ansiosidonnaista kohta kahteen kuukauteen, koska en ole voinut toimittaa palkkakuittia. Tuntitiedot ja palkka on tiedossa, mutta ei riitä. Rahat on aivan loppu, koska ei ole tullut palkkaa eikä tukea. En koskaan enää ota vastaan tuollaista parin päivän työtä. Koko elämä yhtä paperisotaa ja ees taas soittelua, rahan odottamista ja riisin syöntiä ollut sen jälkeen. Tässä maassa yritteliäisyydestä ja työnteosta totisesti rangaistaan.

Vierailija
6/14 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä en tee keikkaa ollenkaan. Olen myös niin kusessa jo muutenkin vähien rahojeni kanssa, että enempää sotkua ei tämä talous kestä. Kela on yksi kapitalistin kätyri ....

Vierailija
7/14 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kirjoitukset on niin totta! Tein myös lyhyet sijaisuudet ansiosidonnaisella ollessani ja päin prinkkalaa meni kaikki, samoin kuin no 5:llä. Nyt olen tippunut työmarkkinatuella ja ei untakaan töistä, mutta keikat jää todellakin tekemättä. Ihan mahdoton kierre. 

Vierailija
8/14 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita Kelan asiakaspalveluun ja kysy. Jos eivät voi maksaa, kysy saisitko soviteltua päivärahaa eli maksaisivat osan diitäe peruspäivärahastasi heti ja loput sitten palkkakuittia vastaan. Minulla onnistui tämä järjestely pari kertaa. Kolmatta kertaa eivät enää maksaneet soviteltua, on kuulemma tarkoitettu vain väliaikaiseksi järjestelyksi.

Vierailija
9/14 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita Kelan asiakaspalveluun ja kysy. Jos eivät voi maksaa, kysy saisitko soviteltua päivärahaa eli maksaisivat osan diitäe peruspäivärahastasi heti ja loput sitten palkkakuittia vastaan. Minulla onnistui tämä järjestely pari kertaa. Kolmatta kertaa eivät enää maksaneet soviteltua, on kuulemma tarkoitettu vain väliaikaiseksi järjestelyksi.

Kiitos vinkistä. Saatanpa soittaa ja kysyä. En ole aiemmin ollut työtön ja keikkatöissä, mutta hölmö tietysti olen, kun en tajunnut etukäteen selvittää tätä asiaa. Eihän tuossa ole järjen häivää, että rahaa ei tipu mistään sen takia, että työnantajan palkanmaksupäivä on mitä on. :(

Ap

Vierailija
10/14 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin Kelan asiakaspalveluun (jonotin muuten 30 min) ja eihän se työvuorotodistus riitä, vaan pitää palkkalaskelmaa odottaa. Ei siltikään, vaikka todistuksessa näkyy tunnit, palkkaerittely ja bruttopalkka. Puhelimessa Kelan tyyppi lupasi kuitenkin laittaa hakemukseni kiireelliseksi, jotta voin mahdollisesti kysellä sitä soviteltua päivärahaa. Hohhoijaa, on tämäkin... Ei todellakaan kiinnosta ottaa keikkatyötä vastaan jatkossa, jos menee näin hankalaksi.

Ap

Vierailija
11/14 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi tapa on pusetaa työnantajalta palkkatodistus nyt heti. palkkatodistushan on täysin mahdollista kirjoittaa ennen kuin raha on tilillä. vaatii työnantajalta ylimääräistä vaivaa, mutta jos selität tilanteen ja esiinnyt jämäkästi, saattaa onnistua. 

jos he ovat yhteistyöhaluisia nyt, se lisää heidän mahdollisuuttaan saada sut töihin sinne toistekin, eikö vain? käytä tätä.

Vierailija
12/14 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yksi tapa on pusetaa työnantajalta palkkatodistus nyt heti. palkkatodistushan on täysin mahdollista kirjoittaa ennen kuin raha on tilillä. vaatii työnantajalta ylimääräistä vaivaa, mutta jos selität tilanteen ja esiinnyt jämäkästi, saattaa onnistua. 

jos he ovat yhteistyöhaluisia nyt, se lisää heidän mahdollisuuttaan saada sut töihin sinne toistekin, eikö vain? käytä tätä.

Ei onnistu, kysyin jo. Vain työvuorotodistus oli mahdollista saada.

Ap

Vierailija
13/14 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon joskus laittanut arvion tuloista ihan vaan viestillä sinne ja saanut rahat sen perusteella. Sitten kun oon saanut oikean palkkakuitin, niin lähettänyt sen sinne.

Vierailija
14/14 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon joskus laittanut arvion tuloista ihan vaan viestillä sinne ja saanut rahat sen perusteella. Sitten kun oon saanut oikean palkkakuitin, niin lähettänyt sen sinne.

Siis maksetaanko sulle työttömyysturvaa? Ei meikäläinen vaan ole moisessa onnistunut ja tässä on kohta vuosi oltu työttömänä. Keikkaa ollut silloin tällöin ja aina on Kelan maksut viivästyneet, koska palkkakuittien saamisessa kestää. Sitä soviteltua päivärahaa onnistuin pari kertaa ruinaamaan.

T. Numero 8

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi