Rullaportaissa seisoskelijat...
...asettukaa siihen oikealle puolelle, että vasemmalta pääsee ohi. Pari vanhaa miestä jäi taas tukkeeksi keskenään höpöttämään, vaikka näkivät, että takaa tulee ihmisiä joilla on kiire aamujunaan. Ei voi olla niin vaikeaa ottaa muitakin ihmisiä huomioon.
Ja juu, aina ei kerkeä asemalle viittä minuuttia ennen junan tuloa.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Rullaportaat ei ole tarkoitettu juoksemiseen vaan seisomiseen ja niissä todellakin saa seistä rinnakkain. Juokse tavallisia portaita tai mene hissillä jos on kiire.
Siis sinulla ei ole käytöstapoja. Varmaan myös jäät kaverisi kanssa jutustelemaan juuri rullaportaiden ylä-tai alapäähän muiden tuskaillessa, miten päästä itse liikkuvista portaista ohi kumoamatta teitä ja saamatta kiskaansa takana tulevia...
Vierailija kirjoitti:
Huvittavan näköisiä on myös tyypit, jotka muuten tuntuvat menevän kovaa laukkaa, mutta liukuportaisiin jäädään seisomaan kuin karja. Ja sitten jatkuu laukka. Kyllä, siinä voi kävellä myös.
Ehkä noilla ihmisillä ei ole mikään kiire, vaan heillä on yksinkertaisesti reipas kävelytyyli.
Yleensä liukuportaiden vieressä on portaat, niin niitä voi käyttää jos tekee mieli kävellä. Liukuportaat on lepäämistä varten.
Lähde 5min aiemmin? Mä joudun mennä töihin kahdella junalla ja yhdellä bussilla. Pitää aika usein juosta niissä rullaportaissa,että kerkeää seuraavaan...
Mä sanoin kerran pönättäjälle, että hei! Nyt ollaan Helsingissä, ei Seinäjoella. Ja raivasin tieni ohi. Akka jäi suu pyöreänä tuijottamaan :D
Vuosikaudet metroa käyttäneenä ei voi todeta ihmisten tilannetajun parantuneen. Väärällä puolella tientukkona seisova ei aina ole päihtynyt tai ulkomaalaiset, vaan siististi pukeutunut suomen maalainen, joka on tärkeänä, kun on tullut Hesaan.
Esim sörkän vilkkaalla asemalla, kun ei jakseta odottaa hissiä, mennään lastenvaunujen kanssa liukuportaisiin. Silloin tulee mieleen, että kaikille ei pitäisi edes syntyä lapsia.
Kiireinen ei ohita kiusaksi, vaan siksi että on kiire tai että haluaa liikkua reippaasti.