Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juurihoito (sattuuko, kerro kokemus!)

Vierailija
21.11.2016 |

Mulla on muutaman viikon päästä juurihoito, josta olen aika kauhuissani koska pelkään että se sattuu. Yleensä mulla ei ole mitään ongelmaa käydä hammaslääkärissä (esimerkiksi viisaudenhampaiden leikkaus oli ihan okei, ei pelottanut), mutta nyt olen pelännyt tuota jo monta viikkoa. Kertokaa joku kokemuksia, sattuiko, miltä tuntui silloin ja jälkeenpäin, kestääkö sen jos sattui :(

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihoidossa kivuliainta on se, kun tulee aika maksaa lasku. Kallista puuhaa.

Vierailija
22/28 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upitan taas :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle juurihoito oli todellinen helpotus aivan järkyttävän kivun jälkeen. Piti kärvistellä vuorokauden verran, ennen kuin pääsin hammaslääkärille. Silloin luuli, että taju lähtee. 

Vierailija
24/28 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla puudutettiin koko  alaleuka, toinen poski oli hiusrajaan asti tunnoton ja kieli ihan poissa pelistä. Siltikään juurihoitoa ei voinut aloittaa, koska sattui ihan törkeästi. Lekuri laittoi puudutusainetta jopa hampaan sisään. Ei auttanut. Nyt siellä on jotakin lääkeainetta kortisonia ym. ja toivotaan ,että juuri rauhoittuu ja suostuu puutumaan seuraavalla kerralla.

Vierailija
25/28 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia hammas säryn sekä kivun pitää olla niin voimakasta? Kerran kysyin sitä hammaslääkäriltä ja vastaus oli  " Siksi pitää olla kipua sekä särkyä, jotta ihminen hakeutuu hoitoon... " ?!

Minulta on murtunut nilkka ja kipua oli. Mutta pahempi kipu oli suussa hampaan haljetessa. No suun kuntoon laitto kesti puoli tuntia ja kipu hellitti parissa tunnissa kun oli päässyt hammaslääkärille.

Nilkan toipuminen vei sitten muutaman kuukauden.

Vierailija
26/28 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihoidosta selvitty!

Ja iloisesti voin kertoa, että ei muuten sattunut YHTÄÄN! Olin melkein koko ajan siinä tuolissa vähän kauhuissani, että kohta kuitenkin sattuu, mutta en tuntenut mitään. Ajatus siitä, että lääkäritäti tunkee ties mitä neulaa hampaaseen ei myöskään ollut kovin mukava, mutta selvisin keskittämällä ajatukseni johonkin ihan muuhun. Toinen kerta on vielä jäljellä, mutta enää ei kyllä pelota yhtään!

Niin ja jälkeenpäinkään ei ole sattunut (toimenpiteestä n. viikko) sen kummemmin, vähän tuosta hampaan ympäriltä kun yrittivät laittaa siihen ympärille jotain suojaa? ja ien vähän otti osumaa siitä.

- helpottunut AP

Vierailija
27/28 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, ei kai se voi sattua, jos se (hammas) on kuollut.

Vierailija
28/28 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota, ei kai se voi sattua, jos se (hammas) on kuollut.

Ei se ennen ensimmäistä hoitokertaa yleensä ole kuollut, eli kyllä periaatteessa voi sattua. Sen takia puudutus laitetaan