3-vuotiaani on jo ulkonäköterrorismin uhri
3-vuotias tyttöni on ikäisekseen pitkä. Hän saa kuulla jatkuvasti kommentteja muiden lasten vanhemmilta,että onpa hän iso ikäisekseen. Tyttöni ei ole ylipainoinen,vaan sopusuhtainen vartaloltaan ja pituudeltaankin normaali. Inhottavaa kun jatkuvasti puistossa hän saa kuulla näiltä ulkonäköterroristeilta olevansa iso ja pitkä,eivätkö nämä kommentoijat tajua että tyttö kuulee kaiken?
Kommentit (29)
tyttö mennyt koko aika pituudessa yläkäyrillä ja paino sitten miinuksella, mutta olen kanssa ylpeä siitä ja otan kohteliaisuutena kommentit pituudesta...Toivottavasti tytöstäni ei tule isona yhtä pitkä kuin isänsä ;)
Molemmat ovat hoikkia ja menevät pituudessa noin +2 käyrällä. Paino menee usein siinä 0-käyrällä, pojalla tosin allekkin. On vain semmoinen enrgiapakkaus että kuluttaa moninkertaisesti sen minkä syö...
Ärsyttää kyllä ainainen huomauttelu pituudesta, kun se on usein jotenkin niin kummallista tms. Molemmat kun ovat niin pitkiä, niin myös kengännumero on suuri, ja sitäkin sitten piutää päivitellä. Ai teidän pojalla on jo 36 mutta meidän Jarno-Valtterilla on vasta 32. No onpa teidän pojalla iso jalka ja voivoivoi...
Mun kummipoika oli 3v- neuvolassa 108cm ja todella pitkä siis. Tyttöni leikkikaveri oli 2v- neuvolassa 98cm ja 19kg ja ihastelen aina miten pitkä poika on ;-) Itse olen 164cm ja 45- kiloinen ja ihailen pitkiä!
on poika tasan 3 v ja tosi pitkä ikäisekseen. Pituutta 103,5 cm ja painoa 16 kg. Sisävaatteita käyttää kokoa 104, muutaman 110 senttisen paidan olen ostanut, mutta niissä hihat vähän vielä pitkät.
En millään voi uskoa, että tasan 3-vuotias tyttö on häntä pidempi ja käyttää 110 senttisiä vaatteita?!? Tai että ne 110 senttiset vaatteet ovat sopivia... No, jos sitten se 3-vuotias tyttö täyttää kohta 4, sitten voin uskoa =)
Meillä tyttö 4½ ja hänellä 110 senttisiä housuja ja 110/116 senttisiä paitoja. Pituutta oli tasan 110 senttiä, kun hänet mitattiin samalla kun pikkuveljellä oli 3-vuotisneuvola viime viikolla. Tämä tyttö oli 4 vuotiaana saman pituinen, kun poika nyt.
Tässä maailmassa ulkonäköpaineet kohdistuvat aina vaan nuorempiin tyttöihin ja poikiin,ja jos jatkuvasti saa kuulla olevansa iso, se voi vaikuttaa lapsen käsitykseen omasta itsestään.Sitä juuri pelkään,koska lapsi aivan varmasti kuulee kaiken mitä ihmiset hänestä sanovat.
Ihmettelen suuresti, miksi joillakin on tarve hämmästellä tai millään muotoa kommentoida lasten ulkonäköä! Eikö ole päivänselvää että lapsia on erikokoisia ja erinäköisiä? Joku käyttää 3-vuotiaana 104-senttisiä,joku 110-senttisiä vaatteita.Molemmat silti normaalin kokoisia. En käsitä miten jotkut ovat niin yksinkertaisia,että kuvittelevat kaikkien samanikäisten lasten olevan jotenkin samankokoisia ja samannäköisiä.
ap
saa kuulla jatkuvasti lyhyydestään. Kaikki päivittelevät vain pituutta. Kärsii jo itsekin siitä. Inhottavaa.
meidän 6kk ikäinen 3. lapsemme painaa 9kg ja jatkuvasti saan kuulla, että " ompas iso" " ompas painava" " pontso" " eipä ole ruoka-aikoja missannut" " kylläpä ruoka maittaa" jne...
Mitä tässä pitäisi tehdä? Laittaa vauva laihikselle?? Voi vitsi etten tajua miksi vauvojen pitäisi olla laihoja kuin mallien? Eikä meidän vauvalla edes ole poimuja! Täysin sopusuhtainen on.
Sinähän sinä vaahtoat!
t. pitkän 4v tytön äiti.
...äläkä täällä siitä valita.
Heitä vaikka esimerkkinä äidille jonka lapsi on sinun tytärtäsi lyhyempi; " miltä tuntuisi jos hämmästelisin lastasi lyhyeksi, ettei vain olisi hieman kehityshäiriöinen..." Kyllä alkaa mamma ajattelemaan mitä laukoo suustaan toisten lapsista.