Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri on kuulemma huolissaan tyttäreni ja mun syömisistä, mitä mieltä?

Vierailija
21.11.2016 |

Kaverini sanoi tänään, että on huolissaan vanhemman tyttäreni ja minun syömisistä. Hänen autonsa hajosi ja joutuivat siksi lapsensa kanssa viettämään oikeastaan koko päivän meillä, näkivät siis päivän ruokalistamme. Omasta mielestäni mun perheen ruokailuissa ei ole mitään kovin kummoista. Toki rahat on vähän tiukilla, kun olen yksinhuoltaja ja vielä toistaiseksi kotona vauvan kanssa. Mutta nähdäkseni ihan terveellisesti syödään ja riittävästi. Olemme vielä aika pienikokoisia kaikki, minäkin reilusti alle 160 senttinen, niin ei kokoiseni mielestäni ihan hirveitä määriä ruokaa tarvitse (kaveri oli kuulemma huolissaan, kun imetänkin). Kysyisin, herättääkö tämä meidän ruokalista teissä jotakin hämmästystä kun itse en oikein ymmärrä?

Aamupalaksi siis syötiin kauraleipää voilla ja vihanneksilla sekä maitoa tytölle ja minulle teetä. Esikoiseni söi kouluun lähtiessään, minä vasta lähempänä puolta päivää kun ystäväni yllättäen saapui vierailulle. Tyttären tullessa koulusta söimme soijarouhekastiketta (soijarouhe, chilitomaattimurska, mausteet, sipuli, kerma, feta) sekä makaronia (joka nyt tällä kertaa oli valkoista, tyttö tykkää ja en aina jaksa nipottaa) ja porkkanaraastetta. Jälkkäriksi laitoin kääretortun, joskaan tyttäreni tai minä ei niin kamalasti makeasta välitetä, eli lähinnä vieraat söi sitä. Iltapalaksi olin laittanut puolukkapuuroa (kauramannaa täysjyvästä, paremmat ravintoarvot kuin ruispuurossa, myös sokeria laitan vain puoli desiä koko kattilalliseen). Juomana teetä tai maitoa.

Tää oli siis aika tyypillinen ruokapäivä meillä. Tyttö syö tietenkin koulussa toisen ruuan, mutta aikuinen mun mielestä pärjää yhdellä lämpimällä aterialla. Mitä mieltä siis olette?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Proteiiniahan tuossa ei ole nimeksikään. Muuten suht ok.

Aamiaiselle esim. kananmunaa, rahkaa, raejuustoa, jos maitotuotteet ok.

Päivällisellä tulee soijasta proteiinia, jos kastiketta ottaa tarpeeksi.

Iltapalalla ei taaskaan proteiinia.

En jaksa laskea, mutta veikkaan että proteiinia tulee joku 0.5g/painokilo aikuiselle, jos sitäkään.

Proteiini on solujen perusrakennusaine,sitä tosiaan tarvitaan ja varmemmin eläinperäisesti.Pelkkä kasvisruoka pitäisi sitten koostaa hyvin monipuolisesti proteiinin turvaamiseksi.

Voi jösses...ette tiedä mistä edes puhutte.Tiedätkö miksi proteiinia hypetetään?Se on keksitty niin myöhään.Ei ole muita ravintoaineita tärkeämpi.Lakto-ovo-vegetaristinen ruokavalio sopii kaikille eikä vaadi etityistä suunnittelua.Myös veganismi sopii kaikille.Pitää muistaa,että ihminen ei ole mikään petoeläin.Simpanssitkin syö lihaa vain hyönteisten muodossa silloin tällöin.

Veganismi ei sovi ihmiselle.

Vierailija
62/65 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wow,vai on Ranskassa lihavampaa porukkaa kuin Suomessa...uskoo ken haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 180cm nainen, tämänpäivän ruokalista oli: aamulla kahvikuppi,lounaaksi nuudelikuppi, illalla salaatti ja paistettu kanamuna. Eikä ole nälkä,kaikki ei tarvitse isoja määriä ruokaa.

Vierailija
64/65 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Proteiiniahan tuossa ei ole nimeksikään. Muuten suht ok.

Aamiaiselle esim. kananmunaa, rahkaa, raejuustoa, jos maitotuotteet ok.

Päivällisellä tulee soijasta proteiinia, jos kastiketta ottaa tarpeeksi.

Iltapalalla ei taaskaan proteiinia.

En jaksa laskea, mutta veikkaan että proteiinia tulee joku 0.5g/painokilo aikuiselle, jos sitäkään.

Proteiini on solujen perusrakennusaine,sitä tosiaan tarvitaan ja varmemmin eläinperäisesti.Pelkkä kasvisruoka pitäisi sitten koostaa hyvin monipuolisesti proteiinin turvaamiseksi.

Voi jösses...ette tiedä mistä edes puhutte.Tiedätkö miksi proteiinia hypetetään?Se on keksitty niin myöhään.Ei ole muita ravintoaineita tärkeämpi.Lakto-ovo-vegetaristinen ruokavalio sopii kaikille eikä vaadi etityistä suunnittelua.Myös veganismi sopii kaikille.Pitää muistaa,että ihminen ei ole mikään petoeläin.Simpanssitkin syö lihaa vain hyönteisten muodossa silloin tällöin.

Veganismi ei sovi ihmiselle.

Kyllä sopii monille, ei kaikille mutta monille. Ystäväni puhkesi kukkaan vasta kun oli vegaani, alkoi saamaan energiaa ja kiinteytyi kroppakin nopeammin. Ennekin oli ihan hyvin ja terveellisesti syönyt mutta vegaanius pelasti.

Vierailija
65/65 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 180cm nainen, tämänpäivän ruokalista oli: aamulla kahvikuppi,lounaaksi nuudelikuppi, illalla salaatti ja paistettu kanamuna. Eikä ole nälkä,kaikki ei tarvitse isoja määriä ruokaa.

No et sinä kyllä noista ruuista mitenkään kaikkia tarvitsemiasi ravintoaineita, eihän tuossa ruokavaliossa ole grammaakaan hyviä rasvoja. Hiilihydraattejakaan et saa edes sen vertaa mitä aivot tarvitsevat toimiakseen.