Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkokeilussa/palkkatuella 10 % työttömistä vuonna 2015!!!

Vierailija
21.11.2016 |

Viime vuonna työttömistä 10 %, yli 30 000 ihmistä, oli työkokeilussa tai muussa ilmais/orjatyössä. Miettikääpä hetki kuinka monta oikeaa työpaikkaa sillä on tuhottu. Ja vuoden 2017 uudistusten myötä määrä tulee kasvamaan radikaalisti, toisin sanoen työpaikat tulevat vähenemään entisestään. Me tulemme tulevaisuudessa tappelemaan siitä kuka saa tehdä töitä ilmaiseksi muiden kerätessä voitot!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin täyttänyt 50 v. Työpaikalla tuli yt-t ja ehdotin pomolleni menisin opintovapaalle ja minut irtisanottaisin sen jälkeen kun olen opiskellut. Onneksi tähän suostuttiin ja sain aikuisopiskelutukea. Olin 2 vuotta poissa, sain tradenomin paperit ja opintopisteitä tein lähes 300. Muistaakseen 280.

Kun opintovapaa loppui, menin töihin tammikuussa ja seuraavat yt-t tulivat keväällä, eli sain olla vielä 5 kk töissä.

Ei ollut työvelvoitetta ja aloin heti hakemaan töitä, ihan heti. Otin kaikki työharjoittelut, ihan kaikki mitä oli vain tarjolla ja ainoa mitä sain, oli tämä 9 euroa päivässä kokeilu. Suoritin sen ja sen avulla pääsin edes muutamaan haastatteluun.

Ilman sitä ei mitään.

Vuoden alusta pääsen toiseen työharjoitteluun ja täältä sanottiin suoraan he palkkaavat yli puolet harjoittelijoista. Toivotaan !

Elämä 50 vuotiaana ei ole kovin kivaa, varsinkaan työttömänä.

Vierailija
22/25 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on väläytelty työkokeilun mahdollisuutta, jos en työllisty omalle alalleni vuoden loppuun mennessä. Olen valmistunut tänä vuonna tälle alalle, eli aika nopeasti lähdetään laittamaan ilmaistyövoimaksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien kokemusteni pohjalta voi sanoa, että työkokeilijoita suorastaan tilaillaan. Kun lähtökohtaisesti työkokeilun pitäisi todella hyödyttää nimenomaan sitä työkokeilijaa selvittämään uusia ura- ja koulutusmahdollisuuksia. Nyt siitä on kuitenkin tullut epätoivoinen keino haalia työntekijää siinäkin tilanteessa, kun ei ole varaa palkata. Työntekijän tarve saattaa olla aivan huutava, aloittaa pitäisi mahdollisimman pian, työtunteja ihan ehdan kokopäivätyön verran... eli kyse ei todellakaan ole paikasta, johon otetaan työkokeilija vain tutustumaan, ja johon ei missään muussakaan tapauksessa otettaisi palkallista työntekijää. Ihan ehtaa työtä ihan ehtaan tarpeeseen, mutta mieluummin palkatta.

Ja kyllä: tämä tuntui perin juurin härskiltä, kun sillä varsinaisella palkkatyörintamalla on todella hiljaista, mutta tällä työkokeilulinjalla taas olisi ihan ruuhkaa. Anteeksi nyt vain, mutta jos minun todella täytyy mennä työkokeiluun, teen sen itsekkäästi parantaakseni mahdollisuuksiani kouluttautua valitsemalleni alalle - en tasoittaakseni jonkin yrityksen tai julkisen palvelun työtaakkaa palkatta ja hyötymättä siitä itse mitään.

Vierailija
24/25 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä hulluus saadaan loppumaan? Harvoin näkee näin yksimielistä peukutusta ja kommentointia täällä, eli mielestäni se kertoo ihmisten epäuskosta järjestelmää kohtaan. Kansalaisaloite työkokeilujen yms. lopettamiseksi?

Vierailija
25/25 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvien sietäisi myös miettiä mitä tämä tekee heidän tulevaisuudennäkymilleen. Kukaanhan ei ole korvaamaton. Ja jos sama saadaan halvemmalla...