Ärsyttää ystäväpariskunta
Ystäväni alkoi seurustella vajaa pari vuotta sitten erään miehen kanssa. Tutustuimme tuohon mieheen ystäväni kanssa aikanaan samaan aikaan saman iltana yhteisten ystävien kautta ja mielestäni tuo mies piiritti alkuun minua. Ystäväni seurusteli silloin tahollaan. Ehdimme olla tuon miehen kanssa kavereita pari kk kun yhtäkkiä kuulen että hän on alkanutkin seurustella ystäväni kanssa - ystäväni oli lennosta jättänyt silloisen poikaystävänsä joka kieltämättä ansaitsi tulla jätetyksi. Olin todella yllättynyt tästä seurustelun aloituksesta sillä edelleenkin olin sitä mieltä että tuo mies oli kiinnostunut minusta. Mies ei ulkoisesti vastannut miesmakuani joten en ollut silloin kiinnostunut hänestä. Koin kuitenkin että nuo kaksi toimivat selkäni takana salaa kun alkoivat tapailla kertomatta minulle. Kun kuulin tästä suhteesta, kerroin ystävälleni suoraan että mielestäni tuo mies oli alkuun kiinnostnut minusta jne. Tästä nousi hirveä paskamyrsky ja ystäväni tenttasi miksi väitin tällaista koska se ei muka ollut oleellista, nyt kun he seurustelivat. Mielestäni oli siis outoa miksi nämä kaksi alkoivat seurustella, tuntui että ystäväni olisi tuolle miehelle ikäänkuin lohdutuspalkinto kun ei saanut minua.
Nyt ovat kuitenkin olleet siis melkein pari vuotta yhdessä ja suoraansanoen minua ärsyttää heidän yltiöpäinen rakastuneisuus. Ovat asuneet yhdessä varmaan 1,5 vuotta ja silti roikkuvat toisissaan jatkuvasti kuin vastarakastuneet. Mies hemmottelee tuota ystävääni aivan nauretttavan paljon ja ystäväni taas palvoo tuota miestä. Ovat menossa naimisiin, sillä mies on kosinut tuota ystävääni. Se että tuo mies ja ystäväni ovat olleet yhdessä on muuttanut miehen ulkonäköä paljon PALJON parempaan suuntaan ja nyt tuo mies on alkanut kiinnostaa minuakin, vaikka alkuun en ollut kiinnostunut. Suoraansanoen: tuo mies kohtelee ystääni juuri niinkuin haluaisin miehen kohtelevan minua. Tiedän että on tyhmää ärsyyntyä ja olla kateeellinen, mutta mietin usein että oikeasti tuon ystäväni tilalla kuuluisi olla minä ja jos olisin saanut aikanaan enemmän aikaa tutustua tuohon mieheen ennekuin ystäväni nappasi hänet, olisin varmaan lämmennyt mieheen. Kyllä, tiedän olevani kateellinen heidän suhteestaan mutta ystäväni ympärillä pyörisi muitakin miehiä, ja olen alkanut tajuta että tämä mies olisi juuri se oikea minulle. Mitä tehdä? Olen 29 v, ystäväni on 35 ja tämä mies 30v.
Kommentit (113)
Vaikka tämä ei olisi totta, niin kaikkein kauheinta että tällaisia ihmisiä on oikeasti olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Okei, osasin varautua paskamyrskyyn mutten ihan näin totaalityrmäystä odottanut. Kyllä, tiedän olevani säälittävä. Tiedän mokanneeni, kun dumasin miehen aikanaan. Tiedän olleeni pinnallinen ja menettäneeni siksi tämän miehen. Uskon nyt vaan vilpittömästi, että minulla on enemmän aikaa, halua ja annettavaa kuin tuolla yksinhuoltajakaverillani. Ehkä mies ei sitä nyt näe, vielä.
Pitäkää mua kamalana ja itsekkäänä, mutta aion katsoa tän kortin loppuun ja selvittää onko heillä aitoa rakkautta vai onko tuo kaverini vaan lohdutuspalkinto.Oikeastaan en kaipaa tuota omahyväistä ja itseriittoista ystävääni, tarkemmin kuin mietin niin olen paljon onnellisempi ilman häntä elämässäni. Joten jos saan pakit tältä mieheltä, ja menetän ystäväni niin voi voi. En jätä tilaisuutta käyttämättä. Tiedän että ystäväni on reissussa ensi viikonloppuna ja olen luvannut viettää perjantaita hänen lapsensa kanssa. Miehensä tulee reissusta käsittääkseni myöhään pe iltana, joten sopivasti olen jäämässä yöksi heille. Katsotaan miten käy. Tukehtukaa kateuteenne ääliöt.
/AP
Vai olisiko se oppi tästä sittenkin se, että katso ympärillesi ja anna mahdollisuus niille taustalla oleville ihmisille, joissa juuri sinä voit saada aikaan kyseisen muutoksen? Mahdollisesti joku vastaava henkilö tälläkin hetkellä yrittää lähestyä sinua, ja sinä tajuat hänen arvon vasta hänen löydettyään jonkun toisen.
Muutos miehessä on seurausta suhteesta kaverisi kanssa. Sinä et olisi välttämättä saanut vastaavaa aikaan ja mitä tärkeintä, muuttunut linja ei välttämättä jatku enää kun kaverisi otetaan yhtälöstä pois.
Ei sinua kukaan voi rakastaa. Kaamea katkeroitunut lunttu. Myönnä tappiosi, ystävä oli houkuttelevampi saalis.
Jos mies olisi oikeasti ollut ap:sta kiinnostunut alunperin, olisi hän varmasti tehnyt asian selväksi eikä se olisi jäänyt arvailun varaan. Satunnaisen rupattelun sijaan mies olisi pyytänyt ap:ta treffeille tai jopa baari-illan jälkeen yöksi. Mies kuitenkin kykeni olemaan aloitteellinen kaverin kanssa, joten kyse ei ole mitenkään erityisen ujosta tapauksesta.
Jokainen sinkku tietää, että hyvin paljon maailmassa tapaa sellaisia "ihan kiva" ihmisiä, joiden kanssa voi viettää aikaa ja jopa jossain määrin pohtia potentiaalia suhteeseen. Kuitenkin siinä vaiheessa kun joku oikeasti iskee, huomaa kuinka kaukana oikeasta ne ihan kivat tapaukset ovat olleet.
Voi helvata.. ap, sanot ensin, ettet ollut ulkonäöllisesti yhtään kiinnostunut, ja sitten vingut sitä, että ystäväsi ja mies ovat tosi ihastuneita ja ilmeisestikin aivan mahtavasti yhteen sopiva pari!
Voitko enää kateellisemmalta kuulostaa.. yritä? :D :D
Etkä sä sitä miestä dumannut.. ettehän te olleet edes yhdessa, alkup. selostuksen mukaan, vaan vain juttelitte toisinaan. Älä jaksa.
Lisäkseen pikku lohdutukseksi: sinä ja se ystäväsi tuskin olette kovin identtisiä ihmisinä, vai mitä? Ajattele sitä siis näin: jos se mies ja ystäväsi ovat niin loistava pari yhdessä, on hyvin epätodennäköistä, että sinä ja se mies olisitte sopineet yhtä hyvin yhteen. Sinun ja miehen suhde saattoi kuitenkin olla täysin tuhoon tuomittu jo alusta lähtien (kun kumpikaan ei myöskään tehnyt mitään suuria liikkeitä sen suhteen, jo siitäkin s yystä), mutta jos heillä menee yhdessä hyvin, tuskin teillä olisi mennyt niin sopivasti.
uutta täkyä koukkuun vain.
Vaikka tämä kaveri ei merkkaa sinulle mitään tai nähtävästi ei merkkaa. Mutta se että alat viettelemään hänen miestään, joka ei tule kiinnostumaan. Niin mitä luulet, että sulle käy? Olet nyt jo superkatkeroitunut mutta siinä kohtaa, kun mies tekeekin selväksi, että ei halua sua niin luultavasti sun kostokierre vain jatkuu. Samalla oma elämäsi menee ohi ja kohta huomaat, että olet itse jäänyt vaille perhettä, kun olen keskittynyt katkeruuteen. Mutta elämä on täynnä valintoja.
Jos on oikeasti noin katkeroitunut ja kostonhimoinen, niin ei siitä ihan tahdonvoimalla taida eroon päästä. Ap tarvitsisi terapiaa.
Se mies ei ollut susta kiinnostunut eikä ole sitä edelleenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies tuskin oli alunperinkään kiinnostunut sinusta. Hanki oma elämä.
No niin se mies väittää, mutta olen ihan varma että oli. Laitteli viestiä ja kyseli kuulumisia ja tuli moikkaamaan minua baariin kerran. Tämä siis ennen kuin nämä kaksi alkoivat seurustella. Siihenpä loppui miehen kuulumisten kysely eikä kysellyt enää lounasseuraksi.Ajattelin testata miehen "rakkautta" ja seuraavan kerran kun olen näiden kahden luona ja ystäväni joka menee aina aikaisin nukkumaan, saa mennä yksin ja minä kokeilen kepillä jäätä.. On vaikea uskoa että yksinhuoltaja nainen, minua 6 vuotta vanhempi vielä, voisi OIKEASTI olla viehättävämpi miehen mielestä. Ehkä mies ei tajua että voisi saada minutkin. Katsotaan miten käy. Mitä menetettävää minulla on.
AP
Mitäkö menetettävää? No ystäväsi ainakin. Ja ehkä maineesi ystäväpiirissä kun kuulevat ja hyvän omantunnon menetys kalvaa ainakin joitain ihmisiä.
Siinä ensi hätään.
NO vettu joo.. olisi pitänyt lukea tuo viimeisin raapustuksesi kokonaan, ap. En olisi yhtä huolimattomasti tarjonnut mitään lohdutuksen sanoja tai uutta näkökantaa asiaan. Kadun sitä (67).
Kuule, kukaan, joka on yli vuoden jonkun kanssa, ei koe sitä puolisoaan lohdutuspalkintona. Et ole niin erikoinen tai ihqqqu, että kaverisi olisi lohdutuspalkinto. Ei tarvi lohduttamista, jos ajatusmaailmasi on noin katkera ja kateellinen siitä huolimatta, että yliarvostat itseäsi jostain täysin käsittämättömästä syystä, joka ei meille täällä varmaan ikinä selviä.
Ja siinähän sitten tyrkkynä itseäsi tyrkytät.. Tulitko ajatelleeksi, että kaverisi, jonka sitten menetät, ei ole ainoa, joka tempauksestasi kuulee. Osaisitpa edes hävetä vähän.
Onnea vain valitsemallasi tiellä.
Miksi et ottanut miestä, kun hän sinusta kiinnostui? Joskus se oikea voi löytyä entisen kiinnostuksen kaverista..niin minusta tuo vaikuttaa käänteispsykologialta, että nyt sinua kiinnostaa..anna mennä ja olla vaan. Kyllä heidänkin paratiisiinsa varjoja tulee kun huuma tasaantuu..ei se ruoho ole aina sen vihreämpää aidan toisella puolella. Nyt vaan vedät henkeä ja tuolla on paljon vapaita kiimaisia kolleja ulkona ;)!
**kassajonossa pussailusta**
vierailija kirjoitti:
Hahhaaahahhaahhhaaaa! Vakuuta vain noin itsellesi, kun näet pussailevia pareja, jos se helpottaa säälittävän elämäsi elämistä. Meillä kaikilla menee niiiiin huonosti.
---
Mitä? Jaa, eikö muilla muka ole valmista suunnitelmaa kaikkiin kauppareissuihin tällaisia peittelyskenaarioita varten? Kyllä meillä ainakin on.. joka kerran kaupassa otetaan se pisin jono, ja yhteistuumin katsellaan ympärillemme, että varmasti kaikki näkevät, että nyt pussaillaan oikein olan takaa. Näin menettelemällä säännöllisesti kukaan ei ala epäillä, etteikö kaikki olisi hyvin. ;) Kyyylllä on vaivan väärti.
Fiksu mies, tajusi pari kertaa ap:hen törmättyään, että tämä on mt-ongelmainen stalkkari.
Provohan tämä on, mutta surullista on se, että tällaisia ihmisiä on.
Paras kaverini kunnostautui aikoinaan vastaavalla tavalla. Yritti väkisin ja epätoivoisena lähes jokaista miestä, jonka kanssa edes juttelin. Samoin teki monelle muulle kaveripiirin tytölle. Jonkun eksä ainakin piti aina saada pokattua, "kun kaikki olivat oikeasti ihastuneita häneen alunperin". Tällainen käytös kertoo vaan siitä, että tällaisten ihmisten pitää pakkomielteisesti "voittaa" kaverinsa itse kehittelemässään pelitilanteessa. Ap:n kannattaisi tosissaan hakea apua, jos tämä tilanne on aito. Samaa toivotin myös aikoinaan tälle entiselle kaverille, kun lopulta hänen kanssaan välit katkaisin.
Yksi kaveri on myös kerran kertonut, että ei ollut kiinnostunut miehestään, joka alkoi sitten seurustelemaan jonkun muun kanssa. Tämä kismitti kaveriani, joka sitten vonkaamalla vonkasi miehen itselleen. Syy oli sama, huomasi kuulema jälkikäteen "miten hyvännäköinen ja hyvä tyyppi oli". Nykyisin on erittäin tyytymätön ollut jo vuosia liitossaan. Joten anna sinäkin olla, tuskin sinusta onnellista tulisi tämän miehen kanssa, sinua ajaa vaan halu olla ja tarve todistaa itsellesi, että olet parempi, kauniimpi, haluttavampi kuin ystäväsi tai ylipäätään muut naiset.
Miten te oikeasti voitte mennä näin pahasti lankaan?? En ikinä huutele provoa, mutta tämä kyllä huutaa provoa kilometrien päähän.
0/5 siis
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni alkoi seurustella vajaa pari vuotta sitten erään miehen kanssa. Tutustuimme tuohon mieheen ystäväni kanssa aikanaan samaan aikaan saman iltana yhteisten ystävien kautta ja mielestäni tuo mies piiritti alkuun minua. Ystäväni seurusteli silloin tahollaan. Ehdimme olla tuon miehen kanssa kavereita pari kk kun yhtäkkiä kuulen että hän on alkanutkin seurustella ystäväni kanssa - ystäväni oli lennosta jättänyt silloisen poikaystävänsä joka kieltämättä ansaitsi tulla jätetyksi. Olin todella yllättynyt tästä seurustelun aloituksesta sillä edelleenkin olin sitä mieltä että tuo mies oli kiinnostunut minusta. Mies ei ulkoisesti vastannut miesmakuani joten en ollut silloin kiinnostunut hänestä. Koin kuitenkin että nuo kaksi toimivat selkäni takana salaa kun alkoivat tapailla kertomatta minulle. Kun kuulin tästä suhteesta, kerroin ystävälleni suoraan että mielestäni tuo mies oli alkuun kiinnostnut minusta jne. Tästä nousi hirveä paskamyrsky ja ystäväni tenttasi miksi väitin tällaista koska se ei muka ollut oleellista, nyt kun he seurustelivat. Mielestäni oli siis outoa miksi nämä kaksi alkoivat seurustella, tuntui että ystäväni olisi tuolle miehelle ikäänkuin lohdutuspalkinto kun ei saanut minua.
Nyt ovat kuitenkin olleet siis melkein pari vuotta yhdessä ja suoraansanoen minua ärsyttää heidän yltiöpäinen rakastuneisuus. Ovat asuneet yhdessä varmaan 1,5 vuotta ja silti roikkuvat toisissaan jatkuvasti kuin vastarakastuneet. Mies hemmottelee tuota ystävääni aivan nauretttavan paljon ja ystäväni taas palvoo tuota miestä. Ovat menossa naimisiin, sillä mies on kosinut tuota ystävääni. Se että tuo mies ja ystäväni ovat olleet yhdessä on muuttanut miehen ulkonäköä paljon PALJON parempaan suuntaan ja nyt tuo mies on alkanut kiinnostaa minuakin, vaikka alkuun en ollut kiinnostunut. Suoraansanoen: tuo mies kohtelee ystääni juuri niinkuin haluaisin miehen kohtelevan minua. Tiedän että on tyhmää ärsyyntyä ja olla kateeellinen, mutta mietin usein että oikeasti tuon ystäväni tilalla kuuluisi olla minä ja jos olisin saanut aikanaan enemmän aikaa tutustua tuohon mieheen ennekuin ystäväni nappasi hänet, olisin varmaan lämmennyt mieheen. Kyllä, tiedän olevani kateellinen heidän suhteestaan mutta ystäväni ympärillä pyörisi muitakin miehiä, ja olen alkanut tajuta että tämä mies olisi juuri se oikea minulle. Mitä tehdä? Olen 29 v, ystäväni on 35 ja tämä mies 30v.
Tää ei voi olla totta. Hullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies tuskin oli alunperinkään kiinnostunut sinusta. Hanki oma elämä.
No niin se mies väittää, mutta olen ihan varma että oli. Laitteli viestiä ja kyseli kuulumisia ja tuli moikkaamaan minua baariin kerran. Tämä siis ennen kuin nämä kaksi alkoivat seurustella. Siihenpä loppui miehen kuulumisten kysely eikä kysellyt enää lounasseuraksi.Ajattelin testata miehen "rakkautta" ja seuraavan kerran kun olen näiden kahden luona ja ystäväni joka menee aina aikaisin nukkumaan, saa mennä yksin ja minä kokeilen kepillä jäätä.. On vaikea uskoa että yksinhuoltaja nainen, minua 6 vuotta vanhempi vielä, voisi OIKEASTI olla viehättävämpi miehen mielestä. Ehkä mies ei tajua että voisi saada minutkin. Katsotaan miten käy. Mitä menetettävää minulla on.
Come on, AP! Miten kehtaat kutsua häntä ystäväksesi jos aiot tilaisuuden tullen vikitellä hänen tulevan aviomiehensä? Mitä sitten jos mies oli aluksi kiinnostunut susta?Kiinnostunut ja rakastunut on niin kaksi eri asiaa. Joo ja kuudella vuodellahan onkin niin paljon merkitystä aikuisten kesken. Sinäkö et enää näe "ystävässäsi" mitään hyvää? Kun ihmettelet mitä mies hänessä näkee. En ymmärrä sua..
Anna heidän vain olla. Koita etsiä joku muu. Ei kannata jäädä murehtimaan eikä ainakaan mennä sekoittamaan pakkaa enää.
Provoamisen kardinaalivirhe: Etenet liian nopeasti, koska sulla on jo mielessä mitä tapahtuu ja miten. Palat halusta jatkaa tarinaa. Mutta oikeassa elämässä asiat eivät tapahdu niin nopeasti.
Olisit nyt odottanut perjantaihin asti ja kehitellyt tarinaa muuten. Oli melkein jopa uskottava. Arvosana: 3/5