Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta eronnut työtön :(

Työtön
21.11.2016 |

Aamu alkaa ennen seitsemää. Mies lähtee töihin ja minä jään lasten kanss aamupalalle.
Katson että lapsilla on koulutavarat pakattu ja lähetän kouluun.
Sitten se työni alkaa eli työn haku. Käytän päiväni hakemuksia lähetellen ja selaten uudestaan ja uudestaan työpaikkailmoituksia.
Jätän avoimia hakemuksia nykyään lähes kaikkialle. Jos edes jotenkin löytäisin paikkani.
Mistään ei kuulu mitään.
Lapset tulevat koulusta, teen välipalat ja autan läksyissä.
Pesen pyykkiä, siistin paikkoja ja valmistan ruuan.
Mies tulee töistä ja valitus alkaa heti. Miksi se työn saaminen on niin vaikeeta? Miksen ole ahkerampi kun koko päivä olisi aikaa etsiä niitä töitä? Miksi pitää lusmuilla ja istua päivät pitkät perse homeessa sohvalla?

Tätä on kestänyt useamman viikon jo. Ihan samalla tavalla. Arkipäivät ei riitä vaan pitää hämmästellä työttömyyttäni viikonloppuisinkin.
Illat itken pahaa oloani. En halua olla se työtön joka istuu perse homeessa sohvalla! Haluaisin saada töitä. Päästä pois kotoa.
Viikonloppuna oli mieheni syntymäpäivät jota kävimme juhlistamassa.
Mieheni ystävä kysyi onko vielä töitä löytynyt.
Pahalla ei sitä kysynyt mutta silloin petti minun kontrolli. Romahdin täysin.
Siihen loppui minun ilta.

Se että työn saaminen on niin vaikeaa niin miksi en saa tukea siltä keneltä sitä eniten tarvitsisin?
Olen romahtanut täysin. En jaksa!
Tänä aamuna en etsinyt töitä. Tulin tänne itkemään.
Pohdin eroa ja tulevaa. En saa enää ajatuksista kiinni :(

Kommentit (125)

Vierailija
21/125 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä työttömän vaimo...mene pois palstalta tekemään duuniasi ettei teitä ole kohta kahta työtöntä. Hyvää työpäivää.

Vierailija
22/125 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on yleisempää kuin moni edes kuvittelee.

On paljon perheitä joissa on lapsi tai lapsia ja toinen vanhempi vaan on töissä ja toinen työtön tai osa-aika työssä, voi olla myös molemmat työttömiä .

Tämä on todellisuutta nykyään .

Raha vaikuttaa kuitenkin niin merkittävästi jokapäiväisessä elämässä.

Kaikki maksaa ja usein paljon.

Vaikeina aikoina se toinen on se jolta pitäisi saada tukea ja kannustusta vaikeisiin hetkiin eikä haukkuja ja mollaamista .

Perhe on yhtä , se on yhtä vahva tai heikko mikä on sen heikoin lenkki .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/125 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sitten vielä hauskempaa kun olet yksin ja työtön? Syrjäytymisriski aika suuri.

Vierailija
24/125 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se helppoa ole yksin vastata perheen kuluista. Ei mulla muuta.

T. työttömän vaimo

Minnes ne puolison rahat menee? Meillä on vissiin niin huonot tulot, ettei tuo mies valita yhtään että yksin pitää kaikki maksaa. Opiskelijanakin osallistuin talouden menoihin ja työttömänä saan lähemmäs 1000€/kk lapsilisän kanssa, kyllä tuolla makselee jo omat laskut, vakuutukset, netin, sähkön ja kuukauden ruuat.

Pahvilaatikossako asutte? 

Mitäpä luulet, ihan rehellisesti? Jos vuokra on esimerkiksi susta kaikki, niin mikäs siinä. En maksa vuokraa, koska meistä olisi idioottia maksaa kahdelta eri tililtä sitä, maksan muita talouden kuluja, kuten jo tuossa yllä kerroin. Lainaamani vastaaja kertoo maksavansa yksin kaiken ja ihmettelen miksi hänen puolisonsa ei osallistu, ja sinä russutat siitä, että en kertonut maksavani vuokraakin...?

Vierailija
25/125 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei sinä työttömän vaimo...mene pois palstalta tekemään duuniasi ettei teitä ole kohta kahta työtöntä. Hyvää työpäivää.

Kolmivuorotyö ja vapaa päivä...

Vierailija
26/125 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene nyt äkkiä hakkumaan sitä miestäsi. Kohta huomaat olevasi kolmivuorotyötä tekevä yh.

Vierailija
27/125 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. työttömän vaimo

Minnes ne puolison rahat menee? Meillä on vissiin niin huonot tulot, ettei tuo mies valita yhtään että yksin pitää kaikki maksaa. Opiskelijanakin osallistuin talouden menoihin ja työttömänä saan lähemmäs 1000€/kk lapsilisän kanssa, kyllä tuolla makselee jo omat laskut, vakuutukset, netin, sähkön ja kuukauden ruuat.

Mitäpä luulet, ihan rehellisesti? Jos vuokra on esimerkiksi susta kaikki, niin mikäs siinä. En maksa vuokraa, koska meistä olisi idioottia maksaa kahdelta eri tililtä sitä, maksan muita talouden kuluja, kuten jo tuossa yllä kerroin. Lainaamani vastaaja kertoo maksavansa yksin kaiken ja ihmettelen miksi hänen puolisonsa ei osallistu, ja sinä russutat siitä, että en kertonut maksavani vuokraakin...?

Siitä oli kyse, että talouden suurin meno on asuminen. Laina, sähkö, vesi, verot, jäte, yms vie suurimman osan tuloista. Työssä käyvän on myös päästävä sinne töihin ja toiseksi suurin talouden meno erä on auto. Siihenkin ne puolison tulot menee.

Vierailija
28/125 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene nyt äkkiä hakkumaan sitä miestäsi. Kohta huomaat olevasi kolmivuorotyötä tekevä yh.

Jaxuhali<3

Vierailija
29/125 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. työttömän vaimo

Kaikkihan asuu vuokralla :D

Vierailija
30/125 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaxuhali<3

Sinähän niitä jaxuhaleja tarvitset. Miten luulet että sinun ja miehesi riitely, miehen työttömyydestä vaikuttaa teidän lapsiin?

Vierailija
31/125 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaxuhali<3

Sinähän niitä jaxuhaleja tarvitset. Miten luulet että sinun ja miehesi riitely, miehen työttömyydestä vaikuttaa teidän lapsiin?

Asutko kenties meillä? :D 

Vierailija
32/125 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. työttömän vaimo

Siitä oli kyse, että talouden suurin meno on asuminen. Laina, sähkö, vesi, verot, jäte, yms vie suurimman osan tuloista. Työssä käyvän on myös päästävä sinne töihin ja toiseksi suurin talouden meno erä on auto. Siihenkin ne puolison tulot menee.

Minne ne työttömän puolison rahat menee oli kysymys. Kyllä minä tiedän mihin miehen ja omat rahani menee, minä osallistun talouden menoihin kunnolla niin, ettei miehen tarvitse yksin kaikesta vastata. Lainaamani vastaaja oli töissä käyvä työttömän puoliso joka vastaa yksin kaikesta.

.

Jos lainaat ja kommentoit, niin voitko edes lukea lainaamasi tekstin?

Vierailija
33/125 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieslukija kirjoitti:

Onkohan sitten vielä hauskempaa kun olet yksin ja työtön? Syrjäytymisriski aika suuri.

Ja tilastollisesti yksinhuoltajan lapsilla ei mene hyvin, varskinkaan työttömien. Vai meinaako ap. että tukia tulee ovista ja ikkunoista ja työttöminen yksinhuoltajien huono asema on vaan jotain urbaania katulegendaa?

Vierailija
34/125 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. työttömän vaimo

Minne ne työttömän puolison rahat menee oli kysymys. Kyllä minä tiedän mihin miehen ja omat rahani menee, minä osallistun talouden menoihin kunnolla niin, ettei miehen tarvitse yksin kaikesta vastata. Lainaamani vastaaja oli töissä käyvä työttömän puoliso joka vastaa yksin kaikesta.

.

Vierailija
35/125 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä iski jossakin vaiheessa sellainen erakkovaihe päälle. Syystä että se työn tuoma status ihmisille on niin hirveän olennainen juttu. Kaikissa kissanristiäisissä aikuiset ihmiset ovat kuin hiekkalaatikolla pullistelemassa ja esittelemässä itseään työn kautta. Se kun on niin hirveän olennaista, että tiinan mies myy elektroniikkaa tai lassen vaimo on sairaanhoitaja. Työttömänä ei ole juurikaan sijaa näissä "pippaloissa". Koska pätemisen valuutta on se mikä on. Ja aina löytyy se sosiopaattipaska joka hyökkää kimppuun uteluineen eikä tajua lopettaa ahdisteluaan kun joku ei halua esitellä työttömyyttään tai koko ajan - edes viihteellä - miettiä vaikeaa elämäntilannettaan.

Vierailija
36/125 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ollessa olen hoitanut kaikki kodin työt, käynyt kaupassa ja hoitanut lasten koulu keskustelut yms. Mieheni ei ole tarvinnut tänä aikana hoitaa mitään muuta.

Meillä aina oli niin että se hoitaa kumpi kerkeää.

Työttömyys on henkisesti raskasta ja miehen asenne ei todellakaan sitä helpota.

Miehen töissä oli aikoinaan yt neuvottelut ja se stressisi sitä.

Minä tuin ja kannustin koko sen ajan.

Miehessäni rakastuin häneen itseensä. En ulkonäön, omaisuuden tai työn takia.

Olen yrittänyt kertoa miehelleni rehellisesti missä menään ja mihin kaikkialle olen hakenut. Kahdesta haastattelupaikastakin olin innoissani kertomassa heti kun sain niihin kutsut.

Haastattelujen jälkeenkin olin innoissani kuinka hyvin oli mennyt ja jos nyt saisin sen työn.

"Ikävä kyllä valinta ei osunut sinuun" oli lopputulos niissäkin.

Itsetunto horjui mutta aina yritin uudestaan ja uudestaan.

Sitten alkoi tämä valituksen tulva ja tässä nyt ollaan.

Hermorauniona.

Olen puhunut vanhemmilleni ja ne jaksavat aina kannustaa.

Jos he eivät asuisi niin pitkällä niin lähtisin päivisin sinne.

Ahdistaa ajatuskin miehen kotiin tulosta. Varasin tänään pyykkivuoron sille ajalle jotta hänen ei tarvitse heti valittaa. Kerkeää syödä ensin.

Lapset ovat minulle tärkeitä ja heitä en jätä.

Tarvittaessa aikuinen mies kyllä pärjää mutta lapset ei.

Ap

Vierailija
37/125 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt rehellisesti, kuinka moni teistä jaksaisi päivästä toiseen näitä aloituksia, kun työpäivän jälkeen tulee töistä kotiin? Siihen turtuu aika äkkiä varsinkin, kun ympärillä ihmisiä työllistyy, mutta se oma puoliso ei.

T. työttömän vaimo

Mikä estää sinua eroamasta? t. nro2

Lapset. En halua, että lapset menettää arjen jakamisen ja yhteisasumisen toisen vanhempansa kanssa vain siksi, että meillä aikuisilla on nyt vähän vaikeampi vaihe elämässä.

Teillä on vaikea vaihe elämässä? Anteeksi nyt vaan, mutta sinun puolisollasi on vaikea vaihe elämässä, ei sinulla, ja sinä vaikeutat sitä entisestään itsekkäällä asenteellasi. Toivottavasti puolisosi jättää sinut yksinhuoltajaksi, jolloin joudut lopettamaan kolmivuorotyösi ja jäät työttömäksi, jolloin ehkä itsellesikin valkenee miten vaikea uutta työtä on saada.

Vierailija
38/125 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieslukija kirjoitti:

Ja tilastollisesti yksinhuoltajan lapsilla ei mene hyvin, varskinkaan työttömien. Vai meinaako ap. että tukia tulee ovista ja ikkunoista ja työttöminen yksinhuoltajien huono asema on vaan jotain urbaania katulegendaa?

Henkisesti tämä on minulle rankkaa kun tukea en enää saa mieheltäni työnhakuun.

Minä en tee rahalla ja rikkauksilla mitään jos voin henkisesti pahoin.

Raha ei ole se joka ratkaisee minun hyvinvoinnin.

Se että minä en voi hyvin niin se vaikuttaa myös ympärillä oleviin kuten niihin lapsiin.

En haluaisi luovuttaa mutta en halua elää näinkään.

Se pienen pieni asia on puolison tuki. Näillä näkymin se on liikaa vaadittu.

Ap

Vierailija
39/125 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona ollessa olen hoitanut kaikki kodin työt, käynyt kaupassa ja hoitanut lasten koulu keskustelut yms. Mieheni ei ole tarvinnut tänä aikana hoitaa mitään muuta.

Meillä aina oli niin että se hoitaa kumpi kerkeää.

Työttömyys on henkisesti raskasta ja miehen asenne ei todellakaan sitä helpota.

Miehen töissä oli aikoinaan yt neuvottelut ja se stressisi sitä.

Minä tuin ja kannustin koko sen ajan.

Miehessäni rakastuin häneen itseensä. En ulkonäön, omaisuuden tai työn takia.

Olen yrittänyt kertoa miehelleni rehellisesti missä menään ja mihin kaikkialle olen hakenut. Kahdesta haastattelupaikastakin olin innoissani kertomassa heti kun sain niihin kutsut.

Haastattelujen jälkeenkin olin innoissani kuinka hyvin oli mennyt ja jos nyt saisin sen työn.

"Ikävä kyllä valinta ei osunut sinuun" oli lopputulos niissäkin.

Itsetunto horjui mutta aina yritin uudestaan ja uudestaan.

Sitten alkoi tämä valituksen tulva ja tässä nyt ollaan.

Hermorauniona.

Olen puhunut vanhemmilleni ja ne jaksavat aina kannustaa.

Jos he eivät asuisi niin pitkällä niin lähtisin päivisin sinne.

Ahdistaa ajatuskin miehen kotiin tulosta. Varasin tänään pyykkivuoron sille ajalle jotta hänen ei tarvitse heti valittaa. Kerkeää syödä ensin.

Lapset ovat minulle tärkeitä ja heitä en jätä.

Tarvittaessa aikuinen mies kyllä pärjää mutta lapset ei.

Ap

Ja miehen pitäisi vahvana kestää kaikki? Sinun työttömyys, pelko oman työnsä menettämisestä? Lapset eivät ole miehelle tärkeitä, eikä isä lapsille? Kaikki ei mene sinun tahtomalla tavalla lasten pärjättävä ilman isäänsä?

Vierailija
40/125 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. työttömän vaimo

Minä myöskin olen työttömän vaimo, mutta ei tulisi mieleenikään lytätä miestäni joka alkaa olla jo epätoivoinen kun ei saa töitä vaikka mitä yrittää, hänellä alkaa ikä tulla vastaan.

Kyllä ne työttömät miehet tietävät sen, että vaimosta ei ole kiva vastata perheen kuluista yksin, mutta se tekee miehen vielä sata kertaa surullisemmaksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi