Mieheni vihaa hänen lastaan edellisestä suhteesta
On sanonut minulle suoraan. Olemme olleet yhdessä 5 vuotta, kihloissa 3 vuotta. Meillä on yksi yhteinen lapsi, pian 2 vuotias. Miehen lapsi hänen edellisestä suhteestaan on 7 vuotias.
Kun meidän yhteinen lapsi syntyi, mies muuttui välinpitämättömäksi tätä toista lasta kohtaan. Muuten hän on ihana mies, täydellinen isä meidän yhteiselle lapselle.
Kun hänen lapsi on meillä kylässä, yleensä joka toisen viikonlopun, mieheni on vain meidän lapsen kanssa.
Pidän seuraa hänen lapselleen, keksin kivaa tekemistä ja yritän viihdyttää häntä parhaani mukaan ettei kokisi oloaan epämukavaksi.
Olen yrittänyt puhua miehelleni tästä ongelmasta, olen varma että hänen lapsensa ymmärtää tilanteen kun oma isä ei puhu viikonlopun aikana muuta, kun tervehdyksen hänen tullessa.
Ajattelin kysyä neuvoa täältä, koska itse alan olla erittäin loppu tähän tilanteeseen. Olen ajatellut jos taustalla on jotain, mistä mieheni ei ole edes kertonut. Ehkä jotain hänen ja exän välillä, mikä kiristää tunteita?
Viimeksi kun lapsi oli meillä, leivoin keksejä hänen kanssaan ja kehittelimme peli-illan lautapelejen muodossa, mutta miehelleni tuli "äkillisiä työkiireitä". Tuli aamuyöstä humalassa kotiin, joka on yllättävää sillä hän ei juo juuri koskaan.
Mikä voi olla syynä tuommoiseen? Ennen meidän yhteisen lapsen syntymää hänen aikaisempi lapsensa oli hänelle koko maailma.
Tuntuu pahalta jokaisen puolesta. :(
Itse pidän hänen lapsestaan, joten viihdyttäminen ei ole ongelma, mutta en tiedä kauanko tätä tilannetta kestän.
Kommentit (43)
Hei kaikille ja kiitos vastauksista ja mielipiteistänne.
Olen todella onnellinen, että avauduin aiheesta tänne - tämä mahdollisti mahdollisen parannuksen.
Näytin tämän viestiketjun miehelleni ja käskin miettimään kuulostaako tilanne tutulta. Mieheni luki, sitten hän itki. Kerroin, että tämä oli ainoa mahdollisuus minulle, että oma pääni kestää kasassa tämän kaiken keskellä.
Mieheni myös soitti lapselleen.
Itseltänikin tuli itku, kun hän lopetti puhelun sanoin "anteeksi että olen ollut huono isä, rakastan sinua".
Muistutus kaikille, että kun ratkaisuja haluaa niin ottakaa vain härkää sarvista. Miehelläni oli paljon ajatuksia, patoutumia joista hän ei uskaltanut minulle kertoa. Elämä helpottuu kun saa mieltä kevennettyä.
En usko että tilanne parantuu sormia napsauttamalla, mutta ensiaskel on otettu ja luotan siihen, että meidänkin perheessämme on kohta kaikki hyvin.
Kiitos tuhannesti teille kaikille. ❤
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mies on itse kertonut syyksi?
Äärimäisen outoa, jos ennen teidän lasta on toinen ollut niin tärkeä ja nyt ei muka enää ole. Kissan nosto pöydälle! Ja pian.Ei oikeastaan mitään. Sanonut vaan että hän vihaa sitä, kun lapsi tulee meille käymään.
Käytös taas kertoo sen, että vihaa, tai ainakin inhoaa lastaan.
Vanhempi poika tulee hyvin toimeen meidän yhteisen lapsen kanssa, pitää pikkuveljenään eikä mitään ongelmia ole ollut, joten ei syynä voi olla sekään etteikö lapset tulisi toimeen keskenään.
Olen yrittänyt kertoa, että hänen poikansa kaipaa varmasti isää elämässään, aivan kuten meidänkin poika tulee kaipaamaan ja tarvitsemaan kunhan vanhenee.
Olen sanonut suoraan, että jos meille joskus tulee ero niin en suostu siihen, että poikamme vierailee hänen luonaan jos hänelle lapset on vain koriste-esineitä, joita ei enää tarvita kun muutetaan uuteen kotiin.
Hän ei koskaan sano lapselleen pahasti, eikä ole koskaan edes tukistanut, mutta hänen välinpitämätön suhtautuminen varmasti sattuu lasta enemmän.
Olen hyvissä väleissä myös mieheni exän kanssa, hänellä on uusi mies joka pitää poikaa kuin omaansa, joten olen erittäin kiitollinen että pojalla on edes joku isähahmo, vaikka kertoo aina minulle miten haluaisi mennä isin kanssa katsomaan vaikka jääkiekkoa. Tai potkimaan palloa, niinkuin ennen.
Jos olet hyvissä väleissä exän kanssa, kysy eron syitä, kysy onko miehesi ollut kenties taipuvainen henkiseen väkivaltaan. Minun korvaan kuulostaa että miehesi kaipaa ihailua, ja on isä vain saadakseen hyvä isä tittelin, ja nyt ei siihen tarvi vanhempaa poikaa, jolle voikin kaataa paskan niskaan, ehkä kaatoi ennen exän niskaan, mutta ei enään ole vaikutuksen alla kuin lapsen kautta, ja nyt kun teillä on lapsi, voi vähän hellittää julkikuva esitystä vai olisitko tehnyt lapsen, jos mies olisi ollut välinpitämätön vanhemmalle lapselle.
Ehkä pikku hiljaa saat myös itse huonompaa kohtelua, kun.mies on varmempi ettet noin vain eroa kun on lapsi.
Ei se miehen lapsi ole teillä kylässä, sillä ei hän ole vieras sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan hän on isänsä luona toisessa kodissaan. Jos naapurit tulevat teille, he ovat kylässä, mutta ei lapsi isänsä luona.
23 lisään, itse juuri eronnut miehestä joka esittää todella hyvin rakastavaa isää. Mutta yksi hetki käyttäytyy ja sanookin että lapset on paskoja, ja sitten kuin ei mitään ja lapset on kaikki kaikessa koko elämä.
Vierailija kirjoitti:
Olen todella onnellinen, että avauduin aiheesta tänne - tämä mahdollisti mahdollisen parannuksen.
Näytin tämän viestiketjun miehelleni ja käskin miettimään kuulostaako tilanne tutulta. Mieheni luki, sitten hän itki. Kerroin, että tämä oli ainoa mahdollisuus minulle, että oma pääni kestää kasassa tämän kaiken keskellä.
Itseltänikin tuli itku, kun hän lopetti puhelun sanoin "anteeksi että olen ollut huono isä, rakastan sinua".
Muistutus kaikille, että kun ratkaisuja haluaa niin ottakaa vain härkää sarvista. Miehelläni oli paljon ajatuksia, patoutumia joista hän ei uskaltanut minulle kertoa. Elämä helpottuu kun saa mieltä kevennettyä.
En usko että tilanne parantuu sormia napsauttamalla, mutta ensiaskel on otettu ja luotan siihen, että meidänkin perheessämme on kohta kaikki hyvin.
Kiitos tuhannesti teille kaikille. ❤- Ap
23 jatkan.
Tarkkaile ihan oikeasti. Tuo on niin tuttua. Pyytää anteeksi, ja kohta taas jotain. Nytkin sai olla sinun ihailun kohteena, kun osasi niin liikuttavasti toimia. Taas hyvä isä kun pyytää anteeksi, ja haluaa parantaa tapansa. Mitä luulet kokiko hän pahaa mieltä enemmän lapsensa vuoksi, vai siksi että hänet koettiin huonona isänä. Miksi sinun aikaisemmat puheet lapsen pahasta mielestä ei herättänyt empatiaa? Vasta ulkopuolisten tuomitseminen?
Toivon että kaikki menee teillä hyvin jatkossa, mutta oma ex käyttää lapsia, minua ja vanhempiaan pelinappuloina taitavasti, huijaa minua edelleen vaikka olen moneen kertaan todennut hänen pelinsä.
Oho olipas tunteikas ketju, hyvä jos siitä seurasi jotain hyvää! Miehen olisi varmaan hyvä käydä juttelemassa ammattilaisen kanssa, tuossa voi olla jotain sellaisia tunnelukkoja mitä ei ehkä saa omin voimin auki. Tästähän voi nyt olla se seuraus, että alatte koko perheenä puhua avoimemmin tunteista. Ja se hyödyttää sitten myös lapsia. Vaikeuksista voittoon siis!
Vierailija kirjoitti:
Oho olipas tunteikas ketju, hyvä jos siitä seurasi jotain hyvää! Miehen olisi varmaan hyvä käydä juttelemassa ammattilaisen kanssa, tuossa voi olla jotain sellaisia tunnelukkoja mitä ei ehkä saa omin voimin auki. Tästähän voi nyt olla se seuraus, että alatte koko perheenä puhua avoimemmin tunteista. Ja se hyödyttää sitten myös lapsia. Vaikeuksista voittoon siis!
Aloitus on v.2016, joten eiköhän ne asiat ole jo jotenkin käsitelty 🙄
Vierailija kirjoitti:
Ehkä lapsi ei ole oikeasti hänen
Jos tuossa iässä näkee lastaan vain joka toinen viikonloppu, niin voi ihan hyvin kuvailla lasta riesaksi. Joutuu elättämään käytännössä vierasta lasta. Tulevaisuudessa lapsi on paikalla vain kun haluaa jotain. Ei ole enää oma lapsi.
Oho mä en kattonu yhtään noita päivämääriä. Mikähän pointti oli nostaa näin vanha keskustelu uudelleen ylös?
onko mies mustasukkainen exän uudesta miehestä joka on ottanut isänpaikan esikoiseltaan ja pelkää että poika ei tykkään enää hänestä
Vierailija kirjoitti:
Onko mies varmasti lapsen isä? Jos epäilee että lapsi onkin jonkun muun miehen? Eksä sanonut vaikka jotain tämän suuntaista riidan yhteydessä..
t. katsonut liikaa salkkareita :D
Ja sekö olisi mielestäsi hyvä syy vihata ja aiheuttaa kärsimystä viattomalle lapselle?
Vierailija kirjoitti:
Mä vihaan uusperhekuvioita! Vihaanvihaanvihaan! Oma mieheni on taas mun esikoiselle kylmä kuin kivi, ja meidän yhteiset lapset ovat parasta ikinä, niin lahjakkaita ja mahtavia ja heitä pitää ylistää koko ajan! Ja näin ei siis ollut ennen kuin meille syntyi toinen yhteinen lapsi. Meidän koko elämä on jatkuvasti mä ja esikoinen vs mies ja meidän yhteiset lapset. Rakkaus miestä kohtaan on hävinnyt ja pohdin vaan, koska voin erota. Sun tilanteessa ap, mä en myöskään voisi rakastaa tota miestä. Kauhee ihminen.
Miksi te yh:t ette tajua olla yksin ja keskittyä lapseenne? Vaikka joku passiivis-aggressiivinen beta ottaisikin yh:n niin näin käy. Miksi vieraannutit esikoisesi isän? Olet ihmisoikeusrikollinen ja lapsesi on uhrisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että tilanne parantuu sormia napsauttamalla, mutta ensiaskel on otettu ja luotan siihen, että meidänkin perheessämme on kohta kaikk
Olet vieraannuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vihaan uusperhekuvioita! Vihaanvihaanvihaan! Oma mieheni on taas mun esikoiselle kylmä kuin kivi, ja meidän yhteiset lapset ovat parasta ikinä, niin lahjakkaita ja mahtavia ja heitä pitää ylistää koko ajan! Ja näin ei siis ollut ennen kuin meille syntyi toinen yhteinen lapsi. Meidän koko elämä on jatkuvasti mä ja esikoinen vs mies ja meidän yhteiset lapset. Rakkaus miestä kohtaan on hävinnyt ja pohdin vaan, koska voin erota. Sun tilanteessa ap, mä en myöskään voisi rakastaa tota miestä. Kauhee ihminen.
Miksi te yh:t ette tajua olla yksin ja keskittyä lapseenne? Vaikka joku passiivis-aggressiivinen beta ottaisikin yh:n niin näin käy. Miksi vieraannutit esikoisesi isän? Olet ihmisoikeusrikollinen ja lapsesi on uhrisi.
Aloitus on tämän lapsiin kohdistuvan väkivallan ihannointipalstan kulta-ajoilta. Tä
Vierailija kirjoitti:
Kenen lasta hän vihaa? 'Hänen lastaan' tarkoittaa jonkun muun lasta.
Mies vihaa lastaan.
Juuri näin. Eikä tämä tosiasia muutu vaikka miten alapeukutatte.
- eri
Onko tuossa mitään järkeä, että lapsi edes tulee teidän luokse, kun isää ei voisi vähempää kiinnostaa?
Eihän tässä ongelmana ole uusperhe, vaan tämän lapsen isän suhtautuminen lapseen. Tuossahan just kerrottiin, että lapsen äidin uusi puoliso pitää lasta kuin omanaan, sehän on ihan loistava asia.
Siis tukistanut! ! Sehän on pahoin pitelyä.
Miltä vuosisadalta olet kun tuollaista edes kirjoitat?
Läheltä olen seurannut kuinka uusi nainen manipuloi miehen taitavasti,ja pitää hallinnan itsellä.
Oli kova työ miehen aiempien lasten kanssa että saatiin heidät tsempattua normaali elämään ja harrastuksiin ja hyviin koulu menestyksiin.
Kesti vuosia mutta nyt nautimme heidän Äitinsä kanssa ja nuorten kun tulevaisuus näyttää loistavalta.
Tämä ei ole minulle uutta kun edellinen ns.projekti kesti kaikkiaan yli kymmenen vuotta ja siitä on jo aikaa parikymmentä vuotta .Lopputulos on loistava ja tulokset huippua .
Tuo tilanne voi olla myös ihan tavallisessa perheessä, vaikka vanhemmat eivät olisi eronneet.
En sano, että miehelläsi olisi persoonallisuushäiriö, mutta sukulaisen perhe isä palvoi esikoistaan ja muutaman vuoden nuorempi sisar täysi nolla. Äiti erosi juuri nuoremman lapsen vuoksi, koska isä kohteli häntä huonosti ja oli täyttä ilmaa.
Tilanne muuttui myöhemmin vanhemman lapsen osalta, kun lapsi alkoi pitää omat mielipiteensä, eikä tehnyt tai toiminut isän tahdon mukaan ja nyt hän kohtelee molempia lapsia yhtä jäätävästi ja julmasti. Varmaan jonkin asteinen narsisti tai muu persoollisuushäiriö lienee kysymyksessä, joka tuli kuvioihin vasta lasten syntymän jälkeen, vaikka molemmat lapset olivat hyvin toivottuja, mutta tulikin isän mielestä jollain lailla "vialliset" pakkaukset, vaikka tässä tapauksessa lapset ovat tosi ihastuttavia.