Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia kokemuksia teillä on manipuloivista ihmisistä?

Vierailija
20.11.2016 |

Mitä mieltä olet tällaisista?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät onnistu kanssani. Olen umpisuora.

Vierailija
2/20 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja, kuolemaa läheltä liippaavia kokemuksia. nykyisin välttelen niin paljon kuin mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja ihmisiä.

Vierailija
4/20 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaajat, jotka käänsivät muut minua vastaan ja yrittivät estää minua saamasta kavereita.

Mitäkö mieltä tällaisista olen? Olen vihainen ja joskus tekisi mieli kostaa antamalla samalla mitalla takaisin (ehkä korkojenkin kera), mutta sitten ajattelen, että parempi olla vaan tyytyväinen, kun ei tarvitse olla sellaisten kanssa enää missään tekemisissä.

Vierailija
5/20 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että itse kokee olevansa manipulaation kohteena, ei ole niin paha, paitsi jos se toinen onnistuu huijaamaan ja itse tajuaa vasta jälkikäteen. Pahinta on, kun tällainen manipuloi muita ihmisiä sinua vastaan ja hän on muiden silmissä uskottava.

Vierailija
6/20 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että itse kokee olevansa manipulaation kohteena, ei ole niin paha, paitsi jos se toinen onnistuu huijaamaan ja itse tajuaa vasta jälkikäteen. Pahinta on, kun tällainen manipuloi muita ihmisiä sinua vastaan ja hän on muiden silmissä uskottava.

Puhut totta.

1

Vierailija
7/20 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuonaa.

Vierailija
8/20 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostu siihen, että minun ajankäyttöäni ja tekemisiäni ohjaillaan ulkoapäin. Tunnistan kyllä manipuloinnin, sen takia olen joutunut laittamaan pari ns. ystävyyttä katkolle. Nykyään lähinnä naurattaa sellaiset yritykset. Kuittaan ne välinpitämättömyydellä.

Vierailija
9/20 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen työkaveri on manipuloiva varsinkin miehiä, hihittelevä huooora.

Vierailija
10/20 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisellä työpaikallani oli tälläinen, sanoinkuvaamattoman paha ihminen, naamat vastakkainen oli oikein super ystävällinen ja avoin, esitti kaveria ja kaiken mitä tälle kerroin käänsi sen minua vastaan värittämällä ja vääristämällä kertomaani ja keksi myös puhdasta hihasta puistettua valetta. Onnistui manipuloimaan monta työkaveria pitämään minua juoruilevana ja ilkeänä ihmisenä, esimiehille keksi kuviteltuja henkilökohtaisia ongelmia joita minulla kuulemma on mm. alkoholisimi. Lohtu tässä on se, että alkoi lopulta kaivamaan kuoppaa lähimmälle esimiehelleen (halusi tämän paikan) vaan ei onnistunut, oli määräaimainen työntekijä ja sopimusta ei enää jatkettu mutta valtavaa tuhoa se ihminen ehti saada aikaan ja murskata useamman ihmisen elämän. Toivottavasti joskus ne pahat teot tulevat vyöryllä hänelle itselleen, on takuulla ansainnut sen kaiken.

Vierailija
11/20 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden manipuloijan taustat. Nainen on ollut vankilassa ja sillä on 2 ravimiehen kanssa lapsia. En kadehdi.

Vierailija
12/20 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne että lyö päätään seinään koska kaikki keinot on koetettu. Manipuloiva perheenjäseneni on vuosien varrella pikkuhiljaa eristänyt muuta perhettä minusta ja jos ote on lipsunut muutaman kerran niin että olen saanut tavata äitiäni ja veljeäni ilman manipuloijan läsnäoloa, hän on taas kiristänyt otettaan. Hänen seuransa on raskasta ja kuluttavaa koska hän aina vaan haukkuu muuta perhettämme minulle, mutta näiden samojen ihmisten edessä on yhtä hymyä ja anteliaisuutta. Hän on saanut heidät uskomaan ettei minun luonani kannata käydä koska olen niin huonoa seuraa enkä yhtä mahtavan vieraanvarainen kuin hän. Hänen luonaan ryypätään ja kaikki on hauskaa ja mahtavaa; hän luo illuusion uskomattoman upeista kohtaamisista mutta lähempi tarkastelu osoittaa, että hän on jatkuvasti keskeyttelemässä, hyssyttelemässä ja vahtimassa muiden sanoja ja kasvonilmeitä. Vain hän tietää mikä on mielenkiintoista puhuttavaa ja oikeanlaista käytöstä. Olen antanut periksi ja vapaaehtoisesti siirtynyt taka-alalle. Me asutaan kumpikin samassa kaupungissa mutta niin kaukana muusta perheestä, että he eivät vieraile useammin kuin kerran-pari vuodessa. Kaikki vierailut menevät manipuloijan ehdoilla ja minusta tulee vain välttämätön paha ja se hankala pikkusisko (olen 32-vuotias). En enää jaksa. Kun tilaisuus tulee, aion mieheni kanssa muuttaa pois tästä kaupungista ja alkaa säästää rahaa niin, että voin itse useammin vierailla perheenjäsenteni luona. Lisättäköön vielä että manipuloija on jäänyt kiinni valehtelusta, muiden syyttämisestä ja rahan kuppaamisesta lukemattomia kertoja, mutta ainut asia minkä muu perhe muistaa on se kun kymmenen vuotta sitten minulla oli vaikeaa ja käyttäydyin jonkin aikaa huonosti. Manipuloija vetää ovelasti huomion pois itsestään muiden virheistä muistuttelemalla. Anteeksi sekava sepustus. Olen niin surullinen ja väsynyt tähän, vaikka sekin on tietysti oma vikani koska olen vainoharhainen, kuulemma.

Vierailija
13/20 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen äiti manipuloi lapsiaan. Uhkailu ja lahjonta lievemmässä muodossa. Manipulointia on myös se, että kiehnää miehen vieressä sohvalla, ja käsi silittelee reittä ylöspäin. Manipulointia on hyvää ja huonoa. Tuskin kukaan teistä esim. sanoo pomolle suoraan, että hän on kusipää. Pointtini kuitenkin on, että kaikki paitsi autistit manipuloivat. Tavalla tai toisella. Sitä tapahtuu myös eläinkunnassa.

Taitaa olla mammoilla termit hukassa? No, wikipedia auttaa:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Manipulointi

Vierailija
14/20 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja kokemuksia. Muutamaan olen törmännyt.

Lyhyesti sanottuna käyttäytyvät kivasti ja mukavasti jos teet, elät, olet ja puhut kuten he haluavat. Jos et, niin alkaa yhä paheneva ilkeys, alkuun varovasti ja juuri ja juuri aavistaen, lopulta todella suoraan kiusaten.

Vierailija
15/20 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei voi manipuloida. Harva on edes yrittänyt.

Manipuloivat ihmiset ovat epäkiinnostavia enkä tuhlaa niihin aikaani.

Vierailija
16/20 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kirjoittaa selkeästi narsisteiksi tai sosiopaateiksi kokemistaan ihmisistä, tai muuten ikävistä tyypeistä. Jokainen teistä on kuitenkin joskus manipuloinut. Ks. tuo yllä oleva wikipediaselitys, ehkä se auttaa...

Vierailija
17/20 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi on onnistunut manipuloimaan minut täysin ja melkein koko elämä meni pilalle sen vuoksi. Siinä meni sitte luotto kaikkiin ihmisiin kivasti.

Vierailija
18/20 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei voi manipuloida. Harva on edes yrittänyt.

Manipuloivat ihmiset ovat epäkiinnostavia enkä tuhlaa niihin aikaani.

Tai et ole tajunnut.

Rasittavampia kuin manipulaatioon taipuvaiset ihmiset ovat ne, jotka luulevat, että kaikki yrittävät manipuloida tai pikemminkin kusettaa heitä. Lähipiirissä on pari sellaista, enkä usko että ketään kiinnostaa heihin millään tavoin käyttää mitään manipulaatiota. Ei estä heidän vainoharhaa.

Manipulaatiotaito on kuitenkin hyvän pomon edellytyksiä.

Vierailija
19/20 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sana: jännämiehet.

Vierailija
20/20 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on myös manipuloivasta, narsistisesta työkaverista, joka onnistui käännyttämään osan työyhteisöstä minua vastaan. Lähimpiin työkavereihini manipulointi ei tietenkään toiminut, he tunsivat minut liian hyvin uskoakseen noita, tosin hyvin vakuuttavasti esitettyjä valheita. Usein narsistiset persoonat kuitenkin pärjäävät (työ)elämässä hyvin näistä ominaisuuksistaan johtuen. Tässäkin tapauksessa kyseinen henkilö saavutti esimiesaseman kieroilullaan, itse olin tässä vaiheessa jo onneksi löytänyt työpaikan muualta, terveemmästä työyhteisöstä. Vaihtuvuus oli tuolla suurta, en tiedä missä vaiheessa tilanteeseen alettiin heräämään ja puuttumaan, mutta hänet irtisanottiin jossain vaiheessa.