Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ylimääräistä olet jättänyt entiseen asuntoosi?

Vierailija
20.11.2016 |

Mitä sinä jätit taaksesi?
Tarkoituksella vai vahingossa?

Itse jätin yhden kattolampun, hyllyjä sekä maton.
Ja Bonuksena 6 olutta jääkaappiin, jonka olin laittanut pesun jälkeen uudestaan päälle! :D
Muuttajana oli nuori mies.
Ehkä jotain jäi vahingossa myös...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperia. En viitsinyt ottaa vajaata rullaa mukaan.

Vierailija
2/26 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden suihkuverhon, tauluhyllyjä, vessapaperia, verhotankoja ja rullaverhoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunakiulun ja -kauhan, koska uudessa asunnossani ei ollut saunaa.

Vierailija
4/26 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rullaverhot jätin ikkunoihin, koska ne oli sinne teetetty. Muuton jälkeen samassa talossa asuva tuttava haukku mut pystyyn, kun en hälle niitä tajunnut antaa. No, ei tullut siinä muuttohässäkässä mieleen moinen.

Vierailija
5/26 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden saunasetin joka saatiin joululahjaksi, muttei koskaan otettu käyttöön. Uudessa asunnossa ei siis ollut saunaa joten jätittiin edellisen asunnon saunanlauteille. Setissä oli kiulusetti, laudeliinoja, niitä hajuja ja lämpömittari. Taisi olla vielä pari sellaista lämpeävää tyynyä.. toivottavasti oli seuraava asukas tyytyväinen, ja ymmärsi että olivat käyttämättömiä eikä heittänyt muiden likaisina roskina pois

Vierailija
6/26 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ompa kiva roudata jonkun toisen kamoja sit ulos asunnosta. Lamput ok,oluet ehkä (paitsi jos on joku toipuva alkoholisti vaikka se seuraava asukas)

Vierailija
7/26 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olohuoneeseen kattolampun. Itse olin aikoinani muuttanut tyystin lamputtomaan asuntoon syyspimeillä ja oli kyllä kurja hoksata, että vain taskulampusta sai valoa telkun ja tiskipöytälamppujen lisäksi. En ollut ennen edes ajatellut kattolamppuja, koska kaikissa aiemmissa asunnoissani oli ollut kiinteät valaisimet joka paikassa.

Jätin myös parvekekaluston. Muutin kerrostalosta rivariin ja ostin sinne pihakeinun enkä tarvinnut parvekekalustoa. Lisäksi se ei edes ollut minun vaan edellisen asukkaan hankkima ja jättämä.

Vierailija
8/26 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltei kaikki huonekalut, jätin exälle  kun muutin veks.

Vierailija
9/26 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan jättänyt mitään muuta kuin vessapaperirullan ja viimeksi keraamisen lieden puhdistusaineen, kun minulla ei nykyisessä asunnossa ole keraamista liettä. Muutaman kerran olen näyttänyt seuraavalle asukkaalle asuntoa ja kysynyt haluaako hän ostaa asunnosta jotain ja silloin olen tietysti jättänyt ne, mistä on sovittu.

Mielestäni on törkeää jättää asuntoon mitään omia romuja. Esim. tuo yksi, joka jätti parvekkeelle kaluston, koska muutti itse rivariin, eikä tarvinnut enää kaulustoa. Mulla on nykyään parvekkeellani ulkokäyttöön tarkoitettu kulmasohva + pöytä sekä pieni ruokapöytä + kaksi tuolia. Paljon kamaa siis (iso parveke), enkä todellakaan ilahtuisi yhtään, jos uuteen kämppään muuttaessani joutuisin ensimmäiseksi raivaamaan jotain muiden romuja.

Jos sinun mielestäsi tavara on hyvää, se ei todellakaan välttämättä ole sitä seuraavan asukkaan mielestä. Älä siis jätä huonekaluja tms. jälkeesi, jos niistä ei erikseen ole sovittu. 

Joskus nuorena minulle kävi niin, että edellinen asukas oli jättänyt pyykinpesukoneen varastokoppiin. Ilmoitin isännöitsijälle tiukkaan sävyyn, että kone on roudattava pois varastosta ennen muuttoani. Näin tapahtuikin ja lasku varaston tyhjennyksestä meni edelliselle asukkaalle. Eli huonoimmassa tapauksessa joudutte vielä maksamaan överisumman siitä, että jättämänne kamat kuskataan pois,

Vierailija
10/26 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattolampun

Vierailija
11/26 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaan vessapaperirullan ja puoli laatikollista kiuaskiviä. Solusta muuttaessa jätin talon tavan mukaan ylimääräistä ehjää tavaraa rappukäytävään "saa ottaa" -lapulla varustettuna.

Vierailija
12/26 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattolamput, parvekekalusteet, suihkuverho, isokoinen viherkasvi (monta kymmentä metriä pitkä köynnöskasvi (joka olisi vahingoittunut siirtämisestä) sekä muutamia kattiloita (uudessa asunnossamme induktioliesi, jolla ne eivät olisi toimineet). Kaikista näistä myös mainittiin asunnon kauppakirjassa, ja uusi omistaja otti ne mielellään vastaan. Kysäisi myös josko olisimme halunneet jättää sohvamme hänelle, mutta siitä emme luopuneet.

Vierailija
13/26 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperirullan ja palovaroittimen.

Vierailija
14/26 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokoneeseen kiinnitettävät kajarit jätin solukämppään. Ei ollut tarvetta niille enää.

Vierailija
15/26 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loisteputket keittiöön ja veskiin. vessapaperia. Muuten siivoan jälkeni siihen malliin, että seuraava asukas voi vain kantaa kamat sisään ja alkaa asua. Olen itse joutunut siivoamaan useampiakin asuntoja, ennen kuin tavarat on voinut tuoda sisään.

Vierailija
16/26 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen asukkaan jättämät tapetit. Siis ylimääräisiä rullia, niiden seinillä olevien lisäksi.

Vierailija
17/26 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin vuokra-asuntoon laminaatit lattiaan ja siivouskomeroon suljetun lasipurkin, jossa oli kuolleita turkiskuoriaisen toukkia seuraavalle "tiedoksi", jottei sitten tule yllätyksenä. Oltiin myrkytetty itse käsin ja silti pari kertaa vuodessa sieltä sellaisen saattoi löytää, kun naapurista tulivat. Vuokranantaja ei järjestänyt uutta myrkytystä taloyhtiön laskuun, vaikka olisi kyllä mielestäni joutanut järjestää.

Vierailija
18/26 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soluasuntoon jätin muutaman maton, jotka olivat yhteisissä tiloissa. Oli asumaan jääville kämppiksille ok. Ja toiseen asuntoon jätin paperisen rullaverhon, oli ainoa ikkuna missä ei ollut sälekaihtimia. Muuten roudaan omat kamani pois. Ei tulisi mieleenkään jättää mitään parvekekalustoa kysymättä uudelta asukkaalta.

Nykyiseen asuntoon muuttaessa edellinen asukas oli vienyt kaiken mitä irti sai, mm. verhonipsut ja suihkuverhon pidikkeet.

Vierailija
19/26 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä jätit taaksesi?

Tarkoituksella vai vahingossa?

Itse jätin yhden kattolampun, hyllyjä sekä maton.

Ja Bonuksena 6 olutta jääkaappiin, jonka olin laittanut pesun jälkeen uudestaan päälle! :D

Muuttajana oli nuori mies.

Ehkä jotain jäi vahingossa myös...

Kiva sitten muuttorytäkässä joutua roudaamaan jotain edellisen asukkaan vanhoja hyllyjä pois että saa omat huonekalut paikalle. :(

Vierailija
20/26 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyiseen asuntoon muuttaessa edellinen asukas oli vienyt kaiken mitä irti sai, mm. verhonipsut ja suihkuverhon pidikkeet.

pariinkin uuteen asuntoon ensimmäisenä muuttaneena täytyy kyllä sanoa, että eipä niissä mitään verhonipsuja tai suihkuverhokoukkuja ollut. Olen sitten itsekin ottanut mukaan, kun eipä näytä asunnon kalustoon kuuluvan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi