Mikä on kun hyvä tavara ei mene kaupan?
Mulla on myynnissä nettikirpparilla melko iso määrä hyviä/käyttämättömiä vaatteita ja kenkiä todella edulliseen hintaan vieläpä. Luulisi että esim taaperon kengät jotka on uutta vastaavat parilla kympillä huolitaan kun kaupassa saa pulittaa samoista 70e. Mutta ei, ja usean kuukauden ovat siellä jo olleet. Harmittaa. Tarvisin niin kipeästi myös rahaa, kun yh työttömäksi olen päätynyt ja joulu tulee... Että ei kestäisi ihan ilmaiseksi lahjoittaa, muuten kyllä antaisin ihan ilmaiseksi jos itsellä olisi sitä rahaa.
Kommentit (58)
Hinta on liian korkea. Kyllä huonokin tavara käy kaupaksi, kunhan hinta on kohdallaan.
Missäpäin Suomea kirppiskama liikkuu? Uudellamaalla pikkukaupungissa ei liiku mikään muu kuin ilmaiseksi annettava kotiin vietynä
Vierailija kirjoitti:
Kaksikymppiä käytetyistä kengistä on yksinkertaisesti liikaa. Taitaa niissä muissakin olla hinta kovasti yläkanttiin, kun ei mene kaupan. Oikeampi hinta olisi 10% alkuperäisestä hinnasta.
Onhan sillä vaikutusta, kun kaupat myy kausivarusteet 79-90% alennuksilla, oisko syy siinä että eivät mene muulloin kaupaksi.
emmalina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sun romut on kuule ylihintaisia? 20e kengistä on liikaa. Suuri osa meistä muistakin on köyhiä. Sit sun roinat voi myös olla huonompikuntosia kuin arvioit. Tunneside voi saada sut liioittelemaan romujesi kuntoa. ja arvoa.
Joo, no mitään romua en edes myy. Näkee sen kuvistakin että esim kengät on kuin uudet, miten se voi olla ylihinnoiteltu siihen hintaan kun se on uutta vastaava? Olen seurannut että monet pyytää käytetyistä enemmän. Toki olen myynytkin jotakin, esim hyväkuntoisen käytetyn takin jonka hinta on kaupassa 400e olen myynyt yli 200e. Mutta siellä on paljon ns. laatutavaraa erittäin alhaisella hinnalla joka ei vain mene kaupan. -ap
Millä nimellä myyt? Voin katsoa ilmoituksia? Tosin kaupunkikin vaikuttaa, en halua maksaa postikuluja päälle.
Kyllä vaan porukkaa ostelee melkein puhkikulutettuja laukkuja. Oon myynyt todella paljon kirpparilla laukkuja ja ne menee melkein heti. Clutch laukut ainoastaan ei mee jostain syystä? Eurolla ehkä mut ei 2 e, vaikka olis suht käyttämätön ja nätti
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kaikki pitää saada ilmaiseksi paitsi kaupassa ollaan valmiita maksamaan maltaita. :(
Kyllä kuule kirppareillakin kattelee usein kuinka ihmiset pyytää aivan järkyttäviä hintoja tavaroista. Tyylin muutaman euron vähemmän kuin mitä uutena maksaa. Eilenkin katselin kun oli stiga myynnissä hintaan 35 €, ovh uutena 38 €. Ihmiset pyytää ihan käsittämättömiä hintoja kuluneesta, vanhasta krääsästä.
Paljon kirppiksiä koluavana sanoisin että taperon hyväkuntoiset kengät ostaisin jos hinta olisi n. 7 € paikkeilla. 20 €:lla löytää alesta helposti jo aivan uudetkin kengät.
Mulla on sellainen periaate, että käytetystä en maksa edes puolta normihinnasta. Ehkä typerää, mutta mun mielestä on väärin, että tuotteen kustannukset menee puoliksi vaikka toinen saa sen uutena ja toinen käytettynä.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en jaksa käsittää tätä "käytetty on käytetty" hokemaa enkä ininää siinä että mikään ei saa maksaa mitään, jos se on käytetty. Tavaroilla on joku arvo! Oon tosi kiukkuinen kun itse olen yrittänyt myydä paria sisustustaulua esim 5€:lla ja sitten 2:€:lla eikä mene kaupaksi. Jos kuva ei mielytä, niin pelkän kehyksen voi käyttää. Loppujen lopuksi laitoin roskalavapalstalle, muutamassa minuutissa 5 ottajaa!
Ei sulla ole mitään oikeutta suuttua siitä, että joku ei halua ostaa sun tavaroita, tai että ne kelpaavat vain jos annat ne ilmaiseksi. Ei kenelläkään ole velvollisuutta ostaa keneltäkään mitään.
Pointti on se, että immsiseksi kelpaa mikä vain mutta edes 1- 2€ ei olla valmiita maksamaan. Se närästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vaan on yleisin syy, että tavaraa on liikaa ja joku muu vielä halvemmalla. Itse ostan laukun kerran viidessä vuodessa, aina uutena. Kenkiä ostan tarpeen mukaan, nekin aina uutena. Mulla on käytössä vieläkin 2007 ostetut goretex-lenkkarit ja vaikka on paljon käytetty, on vielä yhä ehjät. Ostin ne aikoinaan alesta, kun sesonki alkoi olla jo ohi. Muistaakseni maksoin jotain 129, alkuperäinen hinta oli yli kahdensadan. Turha siitä on hermostua, että käytetyn tavaran myyjiä on enemmän kuin ostajia.
Niin ja laukkuni ostan aina paikallisen laukkukauppiaan alennusmyynneistä. Tarkoitin käsilaukkua, repun uusin joskus myös ja senkin haluan ostaa uutena.
Mikä tarve sinulla oli lisätä tuo? Ihan kuin yrittäisit kehua sillä, että ostat paikalliselta, vaikka totuus on, että kyseisen laukkukaupan omistajaa varmasti harmittaa, että ostat vain alesta.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en jaksa käsittää tätä "käytetty on käytetty" hokemaa enkä ininää siinä että mikään ei saa maksaa mitään, jos se on käytetty. Tavaroilla on joku arvo! Oon tosi kiukkuinen kun itse olen yrittänyt myydä paria sisustustaulua esim 5€:lla ja sitten 2:€:lla eikä mene kaupaksi. Jos kuva ei mielytä, niin pelkän kehyksen voi käyttää. Loppujen lopuksi laitoin roskalavapalstalle, muutamassa minuutissa 5 ottajaa!
Sama homma parin nahkakäsilaukun kanssa, ei mene 5€:lla eurolla eikä 2€ ja ovat siistejä ja hyvin hoidettuna. Myyntiin menevän kaman peseminen, silittäminen/siistiminen jne "maksaa" enemmän kuin niistä saatavat sentit; likaisena en laita mitään kiertoon (ja pesen kaiken myyntiin menevän joka tapauksessa) Kierrätyskeskuksessakin on kalliimmat hinnat kuin mitä kirppisrohmut ovat valmiita maksamaan. :(
Kellään ei ole mitään velvotetta ostaa sun "hyvin pidettyjä nahkalaukkujas" tai maksaa sulle siitä,että näät vaivan ja viet kamat kirppikselle. Ostaja ostaa,jos hinta/laatu/ulkonäkö miellyttää. Mikäs se kirpparin idea taas olikaan?
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa on virhe. Sen pitäisi olla "Mikä on kun hyvä tavara ei mene kaupaksi?" Onko itse ilmoituksessa samanlaisia virheitä? Itse ainakin jätän huomiotta myyjät jotka eivät osaa suomea.
Pata kattilaa soimaa. Eipä ole tuo sinunkaan kirjoituksesi oikeaoppista suomea.
Prototyyppi kirjoitti:
Itse olen ostanut kaupoista valtavan paljon 70 % alennuksesta uusia vaatteita ja kenkiä. Kirppareilla käytetyistä pyydetään enemmän.
Kuinka valtavan paljon olet ostanut 70% alennuksella esimerkiksi lasten Superfit kenkiä tai eettisesti euroopassa tai pohjoismaissa tehtyä lasten vaatetta?
Tavaraa jää kaupoissakin hävikkiin, koska aina on sitä, jota kukaan ei osta edes alesta. Ei kaikelle tavaralle tässä tavarapaljoudessa nyt vaan löydy tarvitsijaa. Yleinen valitus tämä, ettei köyhille kelpaa, kun eivät osta, jaksaa naurattaa. Miksi köyhän pitäisi ostaa yhtään mitään, vaikka kuinka halvalla saisi, jos kerran ei tarvitse? Velvoittaako köyhyys ostamaan kaapit täyteen romua ja vaatteita vain siksi, että niitä myydään halvalla? Sillä yhdelläkin eurolla saa jo jotain ruokaa. Jos entisiä on tarpeeksi, ei köyhäkään tarvitse uutta, ei edes ilmaiseksi. Aika yleistä muuten onkin, että köyhille tungetaan vanhat romut, joita tämä ei tarvitse, kun ei viitsitä viedä kaatopaikalle. Veljelläni on tätä romua varastot täynnä. On entistäkin saatua, parempikuntoista. Just joku oli antanut astioita. Mitä helkuttia tekee eläkeläinen, joka ei edes keitä kahvia, 12-hengen kiinalaisella astiastolla, kun hänellä on hyvät saadut toimistokäytössä olleet astiat vierasastioina? Sai nämä yhdeltä sukulaiselta joskus. Myös sohvia tyrkytetään, vaikka sai isämme kuolinpesästä hyväkuntoisen kaluston.
Saahan sitä pyytää joo, kiin paljon kuin haluaa. Turha vaan sitten itkeä, kun tavarat jää käsiin.