Mikä on kun hyvä tavara ei mene kaupan?
Mulla on myynnissä nettikirpparilla melko iso määrä hyviä/käyttämättömiä vaatteita ja kenkiä todella edulliseen hintaan vieläpä. Luulisi että esim taaperon kengät jotka on uutta vastaavat parilla kympillä huolitaan kun kaupassa saa pulittaa samoista 70e. Mutta ei, ja usean kuukauden ovat siellä jo olleet. Harmittaa. Tarvisin niin kipeästi myös rahaa, kun yh työttömäksi olen päätynyt ja joulu tulee... Että ei kestäisi ihan ilmaiseksi lahjoittaa, muuten kyllä antaisin ihan ilmaiseksi jos itsellä olisi sitä rahaa.
Kommentit (58)
Vaatteisiin pätee sama kuin autoihin. Kun se on viety kaupasta ulos ja koeajettu, arvosta on laskenut kolmasosa pois. Kun vaatetta on pari kertaa käytetty, sen arvo on puolet alkuperäisestä. Miksi kukaan ostaisi puoleen hintaan mitään vähän käytettyä, kun puoleen hintaa ja jopa 70 % alennuksella saa vaatteita, joita ei ole käytetty kertaakaan?
Mä taas en jaksa käsittää tätä "käytetty on käytetty" hokemaa enkä ininää siinä että mikään ei saa maksaa mitään, jos se on käytetty. Tavaroilla on joku arvo! Oon tosi kiukkuinen kun itse olen yrittänyt myydä paria sisustustaulua esim 5€:lla ja sitten 2:€:lla eikä mene kaupaksi. Jos kuva ei mielytä, niin pelkän kehyksen voi käyttää. Loppujen lopuksi laitoin roskalavapalstalle, muutamassa minuutissa 5 ottajaa!
Sama homma parin nahkakäsilaukun kanssa, ei mene 5€:lla eurolla eikä 2€ ja ovat siistejä ja hyvin hoidettuna. Myyntiin menevän kaman peseminen, silittäminen/siistiminen jne "maksaa" enemmän kuin niistä saatavat sentit; likaisena en laita mitään kiertoon (ja pesen kaiken myyntiin menevän joka tapauksessa) Kierrätyskeskuksessakin on kalliimmat hinnat kuin mitä kirppisrohmut ovat valmiita maksamaan. :(
Vierailija kirjoitti:
Itse olen myynyt lasten merkkikenkiä, joiden ovh 69-100 e hintaan 1-10 e. Kaikki ovat menneet kaupaksi. Tuon 20 maksaisin korkeintaan jostain villavuorisista nahkasaapikkaista, joita on parilla kyläilyreissulla käytetty. Mutta lapset ovat sellaisia, että saattavat potkia kengät naarmuille jo ensimmäisillä askeleilla. Ja ihmettelen, että ap:llä on rahasta tiukkaa, mutta silti hän ostelee 400 euron talvitakkeja ja 70 e:n kenkiä. Olisi ostanut ne kengät käytettynä sillä 20:llä niin nyt voisi myydä 5:lla.
Olenko sanonut että minulla on aina ollut rahasta tiukkaa? Miten täällä voi olla näin yksinkertaista porukkaa?? Ette tunnu olevan tietoisia esim huutonetin tai torin hinnoista? Kyllä itselläni on ihan sieltä edullisimmassa päästä nuo tuotteet, jos vertaa muihin. Kuvat on myös hyviä, olen taitava kuvaaja hyvillä kameroilla. Ja edelleen, vaikka on rahasta tiukkaa, mikä helvetin väli sillä on ostanko kasan huonoja kenkiä vai yhdet hyvät???? Varmasti puen lapseni edelleen hyvin enkä anna kävellä millään puhkikäytetyillä kengillä. Olette kyllä ihme sakkia. Jatkakaa tätä keskustelua, itse en lue näitä tämän enempää, ei ole aikaa eikä kiinnostusta, kun täällä ei koskaan ole mitään järkevää kommenttia. -ap
Väärä paikka ?
Itse myyn n kerran vuodessa huutiksessa.
Osta heti ja yhdistelen postikuluja.
Otan reilu 60 tavaraa ja myyn sen 2 vkoa.
Kun 50 ilmaista kauppaa tulee tehtyä, laitan myymättömät kaappiin, jonne alan keräämään taas uutta 50 kpl satsia.
Nytkin yksi ostaja, syyskuussa, haki Lahdesta asti myytävät, kun osti kerralla 30 kohdetta.
Oli tulossa myöhemmin Helsinkiin messuille, maksoi puolet huutojen summasta ja kun haki, maksoi liput.
Yksittäisiin kenkiin postittamiskulut ovat korkeat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen myynyt lasten merkkikenkiä, joiden ovh 69-100 e hintaan 1-10 e. Kaikki ovat menneet kaupaksi. Tuon 20 maksaisin korkeintaan jostain villavuorisista nahkasaapikkaista, joita on parilla kyläilyreissulla käytetty. Mutta lapset ovat sellaisia, että saattavat potkia kengät naarmuille jo ensimmäisillä askeleilla. Ja ihmettelen, että ap:llä on rahasta tiukkaa, mutta silti hän ostelee 400 euron talvitakkeja ja 70 e:n kenkiä. Olisi ostanut ne kengät käytettynä sillä 20:llä niin nyt voisi myydä 5:lla.
Olenko sanonut että minulla on aina ollut rahasta tiukkaa? Miten täällä voi olla näin yksinkertaista porukkaa?? Ette tunnu olevan tietoisia esim huutonetin tai torin hinnoista? Kyllä itselläni on ihan sieltä edullisimmassa päästä nuo tuotteet, jos vertaa muihin. Kuvat on myös hyviä, olen taitava kuvaaja hyvillä kameroilla. Ja edelleen, vaikka on rahasta tiukkaa, mikä helvetin väli sillä on ostanko kasan huonoja kenkiä vai yhdet hyvät???? Varmasti puen lapseni edelleen hyvin enkä anna kävellä millään puhkikäytetyillä kengillä. Olette kyllä ihme sakkia. Jatkakaa tätä keskustelua, itse en lue näitä tämän enempää, ei ole aikaa eikä kiinnostusta, kun täällä ei koskaan ole mitään järkevää kommenttia. -ap
Kommentit olivat ihan järkeviä, mutta niinhän se on, että totuus satuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en jaksa käsittää tätä "käytetty on käytetty" hokemaa enkä ininää siinä että mikään ei saa maksaa mitään, jos se on käytetty. Tavaroilla on joku arvo! Oon tosi kiukkuinen kun itse olen yrittänyt myydä paria sisustustaulua esim 5€:lla ja sitten 2:€:lla eikä mene kaupaksi. Jos kuva ei mielytä, niin pelkän kehyksen voi käyttää. Loppujen lopuksi laitoin roskalavapalstalle, muutamassa minuutissa 5 ottajaa!
Sama homma parin nahkakäsilaukun kanssa, ei mene 5€:lla eurolla eikä 2€ ja ovat siistejä ja hyvin hoidettuna. Myyntiin menevän kaman peseminen, silittäminen/siistiminen jne "maksaa" enemmän kuin niistä saatavat sentit; likaisena en laita mitään kiertoon (ja pesen kaiken myyntiin menevän joka tapauksessa) Kierrätyskeskuksessakin on kalliimmat hinnat kuin mitä kirppisrohmut ovat valmiita maksamaan. :(
Sisustustaulu on konseptina niin arvoton asia. Sitten kun siihen vielä laitetaan joku sun "maullasi" valittu geneerinen kuva ja sitten ei kenellekään kelpaa? Sisustustaulu on samaa kategoriaa kuin tuikkukuppi - siis jonkun muodin ajan myynnissä oleva arvoton esine. Oma vika kun sellaisen olet joskus erehtynyt ostamaan.
Kuka ostaa käytettyjä käsilaukkuja? Minä en ainakaan. Laukun sisustat oikein bakteeripesiä. Siellä on nöyhtää nenäliinoista, kiinnitakertunut muumioitunut pastilli, hiuksia entisen omistajan kammoista, hiusharjoista... yak!
Ei kukaan ole niin hullu, että vanhoista käytetyistä kengistä maksaisi 20 e!!! Ja vielä lapsen kengistä. Ostajaa ei kiinnosta, paljonko sinä niistä olet tyhmyyttäsi maksanut. Et todellakaan saa mitään kaupaksi tuollaisilla kiskurihinnoilla.
Myy paikallisella fb-kirppiksellä. Silloin voi tulla lapsen kanssa helposti sovittamaan ja näkee tuotteen. En minä maksaisi 20 e kengistä, jotka saattaisivat jäädä käyttämättä.
Leikkipuistot, kerhot jne järjestävät myös kirppareita lastenvaatteita.
Lisäksi taidat olla vähän myöhässä. Talvikengät ostettiin viimeistään kuukausi sitten. Nyt odotellaan vuoden vaihteen alennusmyyntejä.
Joku järki pitää olla käytettyjen käyttötavaroiden myynnissä. Ajatettele potentiaalista ostajaa. Hyvätuloinen tai rikas ihminen ei välttämättä ole se ostaja. Kirppareilla käyvät ihmiset eivät kylve rahoissa. Siksi 20 euroa on jo aika kipurajoilla. Joku toinen myy lastenkenkää 5 eurolla, kummankohan ostaja valitsee? Ostajalle iskee ylihinnoitellun tuotteen kohdalla ja etenkin jos kaikki tavara myyjällä on yläkanttiin, pieni raivo - mitä ihmettä tuo oikein ajattelee?
Henkilökohtaisesti en muista, että olisin koskaan maksanut kirppariostoksista edes yhteenlaskettuna 20 euroa kerralla. Mutta olen löytänyt ja hankkinut monia vanhoja arabian astioita, riihimäen lasia, harvinaisia dvd elokuvia, vintage pöytälampun jne.
Kaupanteossa on kaksi perusasiaa, kysyntä ja tarjonta. Ne määrittävät tuotteelle hinnan. Jos tavarasi eivät mene kaupaksi on hinta väärä eikä tuote mene kaupaksi millään määrällä itkemistä. Lakkaa myymästä niin säästyt päänsäryltä.
Ei vaatteet ja kengät mene nettikirppareilla kaupaksi. Vuokraa kaverin kanssa kirppispöytä jostain ja yritä myydä sitä kautta. Ihmiset haluaa nähdä ja hypistellä vaatetta ennen ostamista.
Se nyt vaan on yleisin syy, että tavaraa on liikaa ja joku muu vielä halvemmalla. Itse ostan laukun kerran viidessä vuodessa, aina uutena. Kenkiä ostan tarpeen mukaan, nekin aina uutena. Mulla on käytössä vieläkin 2007 ostetut goretex-lenkkarit ja vaikka on paljon käytetty, on vielä yhä ehjät. Ostin ne aikoinaan alesta, kun sesonki alkoi olla jo ohi. Muistaakseni maksoin jotain 129, alkuperäinen hinta oli yli kahdensadan. Turha siitä on hermostua, että käytetyn tavaran myyjiä on enemmän kuin ostajia.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vaan on yleisin syy, että tavaraa on liikaa ja joku muu vielä halvemmalla. Itse ostan laukun kerran viidessä vuodessa, aina uutena. Kenkiä ostan tarpeen mukaan, nekin aina uutena. Mulla on käytössä vieläkin 2007 ostetut goretex-lenkkarit ja vaikka on paljon käytetty, on vielä yhä ehjät. Ostin ne aikoinaan alesta, kun sesonki alkoi olla jo ohi. Muistaakseni maksoin jotain 129, alkuperäinen hinta oli yli kahdensadan. Turha siitä on hermostua, että käytetyn tavaran myyjiä on enemmän kuin ostajia.
Niin ja laukkuni ostan aina paikallisen laukkukauppiaan alennusmyynneistä. Tarkoitin käsilaukkua, repun uusin joskus myös ja senkin haluan ostaa uutena.
Otsikossa on virhe. Sen pitäisi olla "Mikä on kun hyvä tavara ei mene kaupaksi?" Onko itse ilmoituksessa samanlaisia virheitä? Itse ainakin jätän huomiotta myyjät jotka eivät osaa suomea.
Omasta puolestani voin sanoa, että kierrätän mielelläni periaatesyistä, vaikka uuteenkin olisi rahaa. Mutta kenkiä en ostaisi nettikirppikseltä, periaate sekin.
Ylipäätään tarvitsen aika vähän tavaraa, lähinnä lapsille kampetta.
Huuto.netin yleistä törkyhintatasoa on turha tuijottaa. Meeppä katsomaan ne tuotteet, mistä huudetaan! Siellä voi hakea myös huudetuimmat haulla. Kaupaksi menee lähinnä muodikkaat ja halutut tuotteet, kuten Vimman lettilegginsit.... Muuten satunnaisesti edullisia tuotteita.
Se on vaan fakta, että harvaa kiinnostaa ostaa vanhan näköistä tavaraa. Ihan sama vaikka olisi siisti aitonahkainen laukku, mutta jos se huutaa 70-lukua, niin äärettömän harvalle kelpaa.
Käytetyt kengät menee osalle ostajista ei kategoriaan, ne kuitenkin muokkautuu edellisen käyttäjän mukaan. Ja koska tarjontaa piisaa, niin hakutulokset voi järjestää halvimman mukaan. Ja 20€ kengät ei pääse tällöin kovin ylös hakutuloksissa.
Muodikas, siisti ja oikean hintainen tavara kyllä menee kaupan. T. Huuto.netin tehomyyjä
Otetaan esimerkiksi tuote, jonka ovh on 100e. Sellaisen voi suht helposti metsästää alesta puoleen hintaan. Uuden saa siis 50 eurolla jos vähän etsii.
Käytetyssä on aina riski, että se onkin huonompi kuin luulisi - se voi haista, ollakin kuluneempi kuin äkkiä huomaa, siinä voi olla täitä, jalkasieni, likaa, jne jne. Useampi vaate on esim ollutkin käyttökelvoton, kun se haisee niin rankasti huuhteluaineelle ettei haju lähde edes useassa pesussa.
Tämän riskin takia käytetyn pitää olla huomattavasti halvempi kuin alesta ostetun uuden, eli käytännössä max 10/15/20% siitä ovhsta riippuen käytön määrästä. Muuten on järkevämpää ostaa vain vähän kalliimmalla se uusi, ilman käytetyn riskejä.
Vierailija kirjoitti:
Huuto.netin yleistä törkyhintatasoa on turha tuijottaa. Meeppä katsomaan ne tuotteet, mistä huudetaan! Siellä voi hakea myös huudetuimmat haulla. Kaupaksi menee lähinnä muodikkaat ja halutut tuotteet, kuten Vimman lettilegginsit.... Muuten satunnaisesti edullisia tuotteita.
Se on vaan fakta, että harvaa kiinnostaa ostaa vanhan näköistä tavaraa. Ihan sama vaikka olisi siisti aitonahkainen laukku, mutta jos se huutaa 70-lukua, niin äärettömän harvalle kelpaa.
Käytetyt kengät menee osalle ostajista ei kategoriaan, ne kuitenkin muokkautuu edellisen käyttäjän mukaan. Ja koska tarjontaa piisaa, niin hakutulokset voi järjestää halvimman mukaan. Ja 20€ kengät ei pääse tällöin kovin ylös hakutuloksissa.
Muodikas, siisti ja oikean hintainen tavara kyllä menee kaupan. T. Huuto.netin tehomyyjä
Just. Voin minäkin laittaa nuo kulahtaneet vimman lettilegginsit myyntiin ja saan niistä heti 50e. Voin laittaa nuo lapsenkin vastaavat erittäin pidetyt ja saan niistä ainakin saman mitä maksoin. Voin laittaa nuo rodinin legginsit kanssa ja hups olenkin saanut jo yli satasen. Mutta kun myyn jotain oikeasti hyvää se ei sitten menekään. Vaikuttaa että av palstalla on paljon köyhiä kateellisia mammoja; aina jos joku on ostanut jotain vähän kalliimpaa sitä ollaan alapeukuttamassa kilpaa, tai jos joku yrittää vähän tienata ylimääräistä sitä ollaan paheksumassa kilpaa. Fakta kuitenkin on se että hyvästä tuotteesta saa jotain pyytää, muistakin merkeistä kun jostain vimmasta!
Uusia kenkiä, vaikkakaan ei merkkituotetta, saa kaupasta 15 eurolla. Miksi ostaisin 20 eurolla käytetyt kengät? Jos on vähävarainen ja täytyy laskea pennejä, silloin ostetaan halvempaa. Eihän ne lasten kengät edes mene kuin yhden talven. Ei niihin upoteta rahaa, joka tarvitaan ruokaan ja laskuihin.
Minä myyn tavaraa kerran vuodessa kirpputorilla. Vuodessa kerääntyy jo aika kasa kamaa kasvavalta lapselta. Vaatteiden hinnaksi laitan 0,1-1 euroa, kenkiin 1-5 euroa. Mikään ei maksa yli kymppiä. Tavallisesti otan pöydän näin joulun alla, jolloin pöytään voi laittaa kaikki viime jouluna tulleen turhat krääsät (meidän suvussa määrä on valitettavasti laatua tärkeämpi pyynnöistä ja lahjanostokielloista huolimatta). Lisäksi vanhempani kärräävät minun varastoihini säännöllisesti tavaraa kotopuolen varastoista - siis kaikenlaista oman lapuuteni tavaraa, mukeja, posliiniesineitä, pehmoleluja ja ties mitä, mitä en kaipaa oman lapseni tavaramäärää lisäämään.
Tavoitteeni kirpparilla on saada takaisin pöytävuokran verran ja mielellään toki hiukan voittoa hyvää mieltä tuomaan. Haluan mieluummin tavaran kiertoon kuin kaatikselle. Kaikki mikä jää myymättä, menee kirpparilta suoraan SPR:n Konttiin.
Nyt minulla on ollut taas viikon ajan kirppispöytä, jonka olen vuokrannut kuukaudeksi, ja tämän ensimmäisen viikon aikana on jo 3/4 tavarasta mennyt. Olen saanut pöytähinnan takaisin ja voittoa jonkun kympin siihen päälle. Täytyy kai taas sanoa siskoille ja kavereille, että vievät omia tavaroitaan sinne myyntiin, ettei tarvitse tyhjänä pitää pöytää siellä.