Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on kun hyvä tavara ei mene kaupan?

Vierailija
19.11.2016 |

Mulla on myynnissä nettikirpparilla melko iso määrä hyviä/käyttämättömiä vaatteita ja kenkiä todella edulliseen hintaan vieläpä. Luulisi että esim taaperon kengät jotka on uutta vastaavat parilla kympillä huolitaan kun kaupassa saa pulittaa samoista 70e. Mutta ei, ja usean kuukauden ovat siellä jo olleet. Harmittaa. Tarvisin niin kipeästi myös rahaa, kun yh työttömäksi olen päätynyt ja joulu tulee... Että ei kestäisi ihan ilmaiseksi lahjoittaa, muuten kyllä antaisin ihan ilmaiseksi jos itsellä olisi sitä rahaa.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Suomessa ole Film-on-teeveen tasoisia mainoksia? Näitähän katselee mielellään.

Vierailija
2/58 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksikymppiä käytetyistä kengistä on yksinkertaisesti liikaa. Taitaa niissä muissakin olla hinta kovasti yläkanttiin, kun ei mene kaupan. Oikeampi hinta olisi 10% alkuperäisestä hinnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei Suomessa ole Film-on-teeveen tasoisia mainoksia? Näitähän katselee mielellään.

Hups, väärä ketju. Myyt liian kalliilla verrattuna kuntoon.

Vierailija
4/58 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikki pitää saada ilmaiseksi paitsi kaupassa ollaan valmiita maksamaan maltaita. :(

Vierailija
5/58 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun romut on kuule ylihintaisia? 20e kengistä on liikaa. Suuri osa meistä muistakin on köyhiä. Sit sun roinat voi myös olla huonompikuntosia kuin arvioit. Tunneside voi saada sut liioittelemaan romujesi kuntoa. ja arvoa. 

6/58 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sun romut on kuule ylihintaisia? 20e kengistä on liikaa. Suuri osa meistä muistakin on köyhiä. Sit sun roinat voi myös olla huonompikuntosia kuin arvioit. Tunneside voi saada sut liioittelemaan romujesi kuntoa. ja arvoa. 

Joo, no mitään romua en edes myy. Näkee sen kuvistakin että esim kengät on kuin uudet, miten se voi olla ylihinnoiteltu siihen hintaan kun se on uutta vastaava? Olen seurannut että monet pyytää käytetyistä enemmän. Toki olen myynytkin jotakin, esim hyväkuntoisen käytetyn takin jonka hinta on kaupassa 400e olen myynyt yli 200e. Mutta siellä on paljon ns. laatutavaraa erittäin alhaisella hinnalla joka ei vain mene kaupan. -ap

7/58 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut kaupoista valtavan paljon 70 % alennuksesta uusia vaatteita ja kenkiä. Kirppareilla käytetyistä pyydetään enemmän.

Vierailija
8/58 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta saa kertoa tämän yksinkertaisen syyn: Maailmassa on tavaraa paljon. Ei riitä ostajia, koska vaatteista on valtavasti ylitarjontaa. Itse en ikimaailmassa osta käytettyjä kenkiä. Mulla on jalkavaivoja jo perinnöllisyyssyistä tarpeeksi, en tarvitse lisää. Varsinkaan tähän aikaan kukaan ei osta vaatteita, koska ihmiset käyttävät rahansa joululahjoihin ja odottavat alennusmyyntejä. Käytetyistä pyydetään nykyään usein enemmän kuin mitä samoja tuotteita saa kaupan alennuksesta.

;

Vierailija
9/58 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku mies osais vastata tähän.

Vierailija
10/58 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ilmaseks en minäkään antaisi;)

Vierailija
11/58 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

emmalina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, no mitään romua en edes myy. Näkee sen kuvistakin että esim kengät on kuin uudet, miten se voi olla ylihinnoiteltu siihen hintaan kun se on uutta vastaava? Olen seurannut että monet pyytää käytetyistä enemmän. Toki olen myynytkin jotakin, esim hyväkuntoisen käytetyn takin jonka hinta on kaupassa 400e olen myynyt yli 200e. Mutta siellä on paljon ns. laatutavaraa erittäin alhaisella hinnalla joka ei vain mene kaupan. -ap

Käytetty on aina käytetty, vaikka se sinun mielestäsi olisikin "uutta vastaava"

Vierailija
12/58 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetty on käytetty. Minäkin olen pari kertaa huvikseni kokeillut nuorempana kirpparimyyntiä. Kaikki vaatteet olivat hyväkuntoisia ja alle 5 euroa, ihan sama mitä olin itse niistä uutena maksanut.

Ihan hyvin meni kaupaksi kun ottaa huomioon, että vaatteista on tosiaan valtavasti ylitarjontaa. Tavallisia vaatteita on vaikea myydä edes kirpparilla ellei kunto ole hyvä ja hinta alhainen. Ne, mitkä ei menneet kahdessa viikossa lahjoitin sitten Punaisen Ristin Konttiin.

Vierailija
13/58 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta on liian korkea tavaran tasoon nähden, jos ei mene kaupaksi. Yksinkertaista. Käytetty on käytettyä, vaikka ovh olisi ollut mitä. Ei se ihmettelyllä ja selittelyllä miksikään muutu, vaan jos haluat tavaran menevän, laske hinta oikealle tasolle.

Vierailija
14/58 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta vastaava ei ole uusi. Kenkiä saa usein 40-60% alennuksella kaupasta. Siihen nähden 20e käytetyistä on ihan liikaa. Hinta max 10e tuollaisista. Yhä: uudenveroinen ei ole uusi!!

Vierailija
15/58 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa kirppareilla nää ovh:n esittelijät. Juu maksoit varmaan miljoonan uutena, mutta tavara on nyt käytetty. Etkä saa  tavarasta 50% ovh:stasi takaisin käytettynä, vaikka olisi kuinka hyvässä kunnossa. 

Vierailija
16/58 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita vaikuttavia seikkoja: huonot kuvat, huonot toimitusehdot tms. Tavara vaihtuu aika paljon naapurustoon FB-kirppiksillä han on, mutta esim postitus tai nouto jostain kauempaa on kyllä vähemmän houkuttelevaa.

Vierailija
17/58 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta vastaava on sellainen, josta on laput otettu pois ja kotona sisällä sovitettu. Jos vaate on kerrankin ollut pesussa tai pesun tarpeessa, niin ei ole enää uutta vastaava vaan käytetty.

Jos niitä taaperon kenkiä on käytetty ulkona vaikka vain kerrankin, niin eivät ole uutta vastaavia. Silloin ovat vähän käytetyt.

Kaupassa kun saa taaperon merkkikenkiä helposti 40-70€ alennuksella, kun tietää milloin ostaa, niin harva silloin maksaa 20€ vähän käytetyistä taaperon kengistä.

Itsellä on tämä hinnoittelu: niistä uutta vastaavista, joita todella on sovitettu kerran kotona sisällä, on pyyntöhinta max 20% alkuperäishinnasta. Käytetystä, vähänkin käytetystä max 10% alkuperäishinnasta.

Vierailija
18/58 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työtön yh on alunperin ostanut 70e maksavat kengät taaperolle?

Vierailija
19/58 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaperoiden kamppeista on ylitarjontaa, kun eivät kenenkään käytössä ehdi kulua miksikään. Ja niitä on kauppojen alerekit pullollaan.

Vierailija
20/58 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut Facebook-kirppareita, siis oman alueesi? Se on helppoa, ei tarvitse pakata tavaroita eikä postittaa. Hinnat alemmas. Merkkituotteista ihmiset kyllä ovat valmiimpia maksamaan vähän enemmän.