En haluaisi masennuslääkkeitä, kun sitten ei voi juoda alkoholia, enkä halua olla bileissä juomatta.
Kuinka te muut masentuneet olette ratkaisseet tämän " ongelman" ?
Kommentit (15)
eli itse juttelin lääkärin kanssa aiheesta ja lääkärin mielestä ei ole
haittaa jos hiukan ottaa (siis kohtuudella) eikä tietenkään usein.
Haluan säilyttää sosiaalisen elämäni, johon kuuluu juominen. Tykkään hiprakasta, tykkään kotibileistä, en halua luopua juomisesta, enkä näe siinä mitään hävettävää.
Useiden masennuslääkkeiden kanssa pienikin jurri voi olla haitaksi, enkä tosissaan halua pientäkään lääkehumalaa.
mulla ainakin se liiallinen alkoholin käyttö (pe&la illat) oli yksi syy masennukseeni! Ja pahimpina kausina makasin pimeessä huoneessa päivätolkulla, joten eipä kyennyt ryyppään lähtemmän, tai tekemään MITÄÄN muutakaan (käymään suihkussa, syömään tmv.)
Kannattaa hankkia elämään muutakin sisältöä kun biletys ja ryyppääminen, minulla ainakin auttoi myös toipumisessa, siis siten kun vointi oli muutenkin jo parempi, eli jaksoi tehdä jotakin... Jokaisen elämässä täytyy olla muutakin sisältöä kun alkoholi ja " biletys" ...
Sitäpaitsi serotiini lääkkeitä saa käyttää alkoholin kanssa, rauhoittavat ovat ne jotka estävät alkoholin käytön... Ja minulla ainakin pahin ahdistus oli juuri krapulapäivinä, joten jos lopettaa juomisen, vähenevät ahdistus kohtauksetkin...
Eihän tuo kolmonen edes vittuillut vaan käytti sananlaskua otsikkona. mitään pahaa tuossa ollut!!!!
kakkonen
Tehdään ruokaa, pelataan, otetaan kuppia jne. Siitä ilosta en halua luopua. Alkoholi on aina ollut minulle ilon, ei surun juoma.
-herkkänahkainen ap-
Ihan samalla tavalla voi käyttää kuin muutenkin.
Ei kai vaan lääkärisi ole yrittänyt vähentää samalla alkoholin käyttöäsi kun tuommoiset masislääkkeet määränny mitkä ei sovi viinan kanssa..
Luulo ei aina ole tiedon väärtti. kannattaa ottaa selvää asioista ennekuin puhuu niistä oikeana tietona
Tosin ekoilla kerroilla tuli vaan hirveä väsymys alkoholista.
Vai onko kenties niin että se juominen mahdollisesti onkin masennuksen syy? Ei tässä elämässä kaikkea voi saada, joten sinun pitää vain yksinkertaisesti päättää, kumpi asia on sinulle elämäsi onnellisuuden kannalta tärkeämpi asia: juhlia hiprakassa vai hoitaa masennus pois, ei se sen vaikeampaa ole. Molempia ei voi saada.
En halua enää olla räkäkunnossa kun ei se ole edes hauskaa. Ystävien kanssa otetaan viiniä ja olutta mutta todellakin kohtuudella. 2-3 lasia viiniä menee maksimissaan. Käytän Ceromexia ja lääkärin mukaan ok.
Haepa em. lause netistä (minä hain msn:llä).
Siellä on lueteltu lääkkeet, joita ei tule nauttia yhdessä alkoholin kanssa, ne, joiden käytöstä pitää neuvotella lääkärin kanssa ja ne, joiden kanssa nauttia varoen.
Minulla ainakin on Cipralex ja se ei ole tuolla eikä lääkäri ole erityisesti varoittanutkaan toisin kuin Tenoxin ja Zanorin kanssa neuvoi.
Lisäksi minun tuo Cipralex on sellainen, että ei ole katastroofi - lääkäri sanonut - jos vaikka viikonloppuna sen unohdankin, siis 1-2 pvää, joten uskon, että jos minun täytyisi asiaa oikein suunnitella, niin jos vaikka la oliis bilepäivä, niin ainakin lauauntaiaamun pillerin jättäisin pois. Toistaiseksi en ole edes jättänyt pois vaikka satunnaisesti olen alkoholia nauttinutkin - kerran reippaamminkin.
ongelmia.Eikä pitäisikään olla,jos nyt ei joka päivä ryypiskele.
" Minulla alkoholi ei ole osasyy masennukseen. En koskaan juo yksin, enkä suruun. Meillä päinvastoin on tiivis sukulais- ja ystävärinki, joiden kanssa vietetään ihania kotibileitä.
Tehdään ruokaa, pelataan, otetaan kuppia jne. Siitä ilosta en halua luopua. Alkoholi on aina ollut minulle ilon, ei surun juoma"
Tuossa jo aiemmin kerroin alkoholin pahentaneen ahdistukohtauksiani ja masennustani... Kommentoin vielä tuota ap:n tekstiä sen verran, että ei minullekkaan viina ollut " surun juoma" , enkä ole koskaan elämässäni juonut yksin, ehkä siiderin tai kaksi pohjiksi joskus...
Miksi ette voi tehdä ruokaa, pelailla ja istua iltaa ilman viinaa? On vaarallista jos liittää " hauskanpitoon" aina alkoholin mukaan, sillä hauskaa voi ja PITÄÄ olla ilman viinahuurujakin... Mitä sinä ja tuttusi " pelkäätte" ? Ettekö osaa olla " luentevia" , " rentoutua" tai olla " hauskoja" ilman hiprakkaa...? Minä ymmärrän lasin pari viiniä, tai saunaoluet, joskus sen että pitää " vetää pää täyteen" (=1-2 kertaa vuodessa...) mutta en tuollaista säännöllistä juomista... Miksi ette voisi lähteä kunnon kävely/hiihtolenkille metsään, tulla syömään hyvää ruokaa ja saunoa ILMAN alkoholia/parin viinilasillisen kanssa...? Maailmassa on PALJON nähtävää ja koettavaa, minua säälittävät ihmiset, jotka elävät elämänsä humalassa läpi...:( Miksi kaikkien juhlien ja illan istujaisten pitää olla sitä että viina virtaa...?!
Sinulla ap. on nyt valttikortit kädessäsi, ota " riski" ja ole vaikkapa 6kk täysin selvinpäin... TAKAAN sinulle, että näet maailman eri lailla, ja vointisi kohenee... Juominen on opittu tapa, siitä voi oppia pois, ja kun sen tajuaa, osaa pitää OIKEASTI hauskaa!!! Kaikki tunteet ovat AITOJA, eivät viinan sävyttämiä/voimistamia...!!!
Olen käyyttänyt viim. kaksi vuotta masennuslääkettä, Efexoria, ja sen kanssa kyllä voi käyttää alkoholiakin. Ihan kunnon kännikin on tullut huitaistua. Tosin vain kerran, kun en muutenkaan juo kovin paljoa.