Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu asua Helsingissä?

Vierailija
19.11.2016 |

Asun itse täällä "perusperämetsässä".

Tampere on lähin suurempi kaupunki, mutta näitä pienempiä kuntia on tässä ympäristössä. Helsingissä olen päässyt käymään lähinnä ne harvat kerran kun on lähdetty etelään.

Hullua, että oman maan pääkaupunki on täysin vieras monella tapaa.

Mikä siellä on parasta? Voisitko koskaan muuttaa pois? Siis Suomen sisällä?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään asua Hesassa. Täällä on tosin aika ahtaat lokerikot, mutta hesalaisena olen tottunut kennosto asumiseen. En paljoa tilaa vaadi.

Se, että sanoo olevansa hesalainen on vähän kyllä niin väärin, koska noin sanova vaan ei ole.

Tästähän ne muualta muuttaneet tunnistaa.

Hesalainen on hesalainen ja Stadilainen on stadilainen.

Minusta on hyvä että hesalaiset ei kutsu itseään stadilaisiksi koska sitä he eivät ole.

Kuuleehan sen murteesta (tai aksentista) muutenkin. Harva aikuinen pystyy täysin muuttamaan puhetapaansa. En ymmärrä miksi yhdenmukaisen suomen kielen puhuminen olisi jonkinlainen ideaali. Helsingissä on kuitenkin paljon ulkomaalaisia, joiden suomi on vielä huomattavasti vaikeampaa ymmärtää. 

Vierailija
62/69 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena nautin keskustassa asumisesta, koska elämäni oli siellä. eli yöelämä, kaupat ja harrastukset. Nyt asun perheen kanssa lähiössä. Tässä on vieressä esim. hevostalli ja hiihtoladut tilaa. Tunnen naapurini ja käyn harvoin keskustassa. Minulla on pikkukaupungin edut asuinalueellani ja kuitenkin kaupungin kaikki tarjonta ihan hollilla. Kiitos hyvin toimivalle julkiselle liikenteelle. Voin kuvitella asuvani muuallakin. Ihan korvessa, omassa rauhassa en osaisi asua. Siksi varmaan olenkin ns.kaupunkilainen. Kaupungin äänet rauhottaa minua ja metsän äänet hermostuttaa. Tykkään luonnosta ja olen harrastanut suunnistusta ja vaeltamista. Ollut Lapissa sesonkitöissä ja lomaillut yksinäni mökillä. Eli minulla ei ole mikään jyrkkä kahtiajako vaikka kaupunkilaiseksi itseni luenkin ja metsässä tunne itseni vierailijaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään asua Hesassa. Täällä on tosin aika ahtaat lokerikot, mutta hesalaisena olen tottunut kennosto asumiseen. En paljoa tilaa vaadi.

Se, että sanoo olevansa hesalainen on vähän kyllä niin väärin, koska noin sanova vaan ei ole.

Olen samaa mieltä, mutta jos ihan tarkkoja ollaan, niin hesalainen on alkuperäistä slangia ja stadilainen uudempaa kieltä. Itse sanon helsinkiläinen, vaikka muuten puhunkin ehkä keskimääräistä enemmän slangiasanoja sisältävää kieltä.

Vierailija
64/69 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Helsingissä ole mitään ihmeellistä. Kaupunki muiden joukossa. Jos joku on kulttuurin suurkuluttaja, niin sitten on varmaan kiva asua keskustassa. Samoin tunnen yhden miehen, joka työnsä takia lentää 2-3 kertaa viikossa ulkomaille ja on sen takia halunnut asettua asumaan 5-10 minuutin taksimatkan päähän lentoasemasta (joka on Vantaalla). Suurimmalle osalle helsinkiläisistä tämä on ihan samanlainen kaupunki kuin kaikki muutkin. Ruoka ostetaan S-marketista ja auto tankataan ABC:llä ihan niin kuin muuallakin.

Entäpä siellä maalla? Taitaa olla tosi kivaa kun saa ajaa moottorikelkalla kouluun ja metsästää susia suoraan omakotitalon terassilta. Sellaistahan se elämä siellä on. Vähän niin kuin me helsinkiläiset käydään joka ilta teatterissa ja juodaan drinkkejä keskustan kosmopoliittisissa muotibaareissa.

Vierailija
65/69 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

radikaalilaatikko kirjoitti:

Olen syntynyt ja asunut täällä aina. Tykkään meren läheisyydestä ja skandinaavisesta viileydestä sekä rauhallisuudesta. Vaikka olisin miljardööri niin asuisin stadissa.

Hyvin sanottu, skandinaavinen viileys kuvaa hyvin Helsingin tunnelmaa niin meteorologisesti kuin yleiseltä ilmapiiriltäkin. Kaikkialla ihanan siistiä ja avaraa. Asun kantakaupungissa ja rakastan sitä että kotikatuni varrella on järjettömästi baareja, ravintoloita ja kahviloita joissa voi käydä työpäivän jälkeen hetken mielijohteesta. Oloni on varsinkin yöaikaan turvallisempi täällä kuin jossain kauempana maaseudulla (olen siis kasvanut kauempana). Meren läheisyys on ihanaa, tosin luonnon ja rauhan puolesta tykkään enemmän vanhasta kotikunnastani. Mutta viihdyn täällä todella hyvin ja koko kaupunki tuntuu kotoisammalta kuin kotipaikkani ikinä. Rakastan keskustan vanhoja rakennuksia, Senaatintoria, Katajanokkaa, Viikin vanhaa aluetta, Kalliota, Hakaniemenrantaa... Olen tosi onnellinen asuessani täällä, vaikka kaipaankin usein pientä lepoa "maaseudulla".

Vierailija
66/69 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on Viikin vanha alue? Ne pellot?

Vierailija
67/69 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

radikaalilaatikko kirjoitti:

Olen syntynyt ja asunut täällä aina. Tykkään meren läheisyydestä ja skandinaavisesta viileydestä sekä rauhallisuudesta. Vaikka olisin miljardööri niin asuisin stadissa.

Hyvin sanottu, skandinaavinen viileys kuvaa hyvin Helsingin tunnelmaa niin meteorologisesti kuin yleiseltä ilmapiiriltäkin. Kaikkialla ihanan siistiä ja avaraa. Asun kantakaupungissa ja rakastan sitä että kotikatuni varrella on järjettömästi baareja, ravintoloita ja kahviloita joissa voi käydä työpäivän jälkeen hetken mielijohteesta. Oloni on varsinkin yöaikaan turvallisempi täällä kuin jossain kauempana maaseudulla (olen siis kasvanut kauempana). Meren läheisyys on ihanaa, tosin luonnon ja rauhan puolesta tykkään enemmän vanhasta kotikunnastani. Mutta viihdyn täällä todella hyvin ja koko kaupunki tuntuu kotoisammalta kuin kotipaikkani ikinä. Rakastan keskustan vanhoja rakennuksia, Senaatintoria, Katajanokkaa, Viikin vanhaa aluetta, Kalliota, Hakaniemenrantaa... Olen tosi onnellinen asuessani täällä, vaikka kaipaankin usein pientä lepoa "maaseudulla".

Juurikin upeasti kirjoitettu ja kuvailtu! Itse asun myös Helsingin kantakaupungissa ja lyhyesti kuvailtuna: tämä on kotini josta en muualle kaipaa. :)

Vierailija
68/69 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Helsingissä ja muuttanut pois. Välillä kaipaan takaisin ihan sairaastikin, mutta asuminen siellä on niin kallista, ettei ole mahdollisuuksia. 

Helsingissä on kyllä monenlaista paikkaa, ei se kaikkialla samalta tunnu. Tykkäsin asua Vallilassa kävelymatkan päässä keskustasta. Olen ehdottomasti kaupunkilainen, siksi Helsinkikin sopii minulle.

Vierailija
69/69 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoikäni helsingin punavuoressa asuneena voin sanoa että en ikinä muuttais pois muualle suomeen. Joku isompi kaupunki sen sijaan vois olla mahdollisuus, asuin joskus myös lontoossa ja nycissä ja ne oli jees!

Asuit NYCissä vai olit siellä lomalla? :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi