Tehdään lista päiväkodeista, joissa pakkonukutus
Hyvää tietoa päiväkotia valitessa. En tarkoita lepohetkeä, vaan sitä, että 2 h on pakko olla pimeässä nukkarissa hiljaisuudessa.
Kommentit (4)
Miten tämä pakkonukutus käytännössä toteutetaan? Nuijalla vai lääkkeillä?
Mielenkiinnosta tulin lukemaan, kun en itse tiedä yhtään sellaista päiväkotia. Oma lapseni on ollut kolmessa päiväkodissa, siskoni on omlut kahdessa ja itse olen ollut ehkä viidessä päiväkodissa (+ varahoitopaikat) enkä muosta että missään olisi ollut pakko nukkua. Muistan vain sen että ne jotka eivät nukkuneet, saivat poistua nukkarista sitten kun kaikki muut olivat nukahtaneet.
Olen ollut myös työharjoittelussa neljässä päiväkodissa eikä missään ole ollut pakko nukkua. Muistan että on pitänyt olla hiljaa. Yhdessä päiväkodissa nukkarista sai poistua klo 13, mutta mikään pakko ei ollut nukkua.
Kysyin tästä äidiltänikin. Äitini on ollut 17 vuotta töissä Helsingin eri päiväkodeissa, nyt jo vaihtanut alaa, eikä hänkään muistanut että missään olisi ollut pakko nukkua.
Vai miten tässä määritellään pakkonukutus?
Jos ap tarkoittaa päiväLEPOA niin kaikissa ja se on lapsen oikeus ja tekee sille hyvää vaikkei se lapsi sitä ymmärräkään.Lapsistahan on tylsää olla paikallaan,olisi vaan ihanaa hillua hulluna.
Miksi lapsia ei saisi nukuttaa päivällä? Ja mistä se tulee ettei lapset haluaisi nukkua?
Ainakin jos minä saisin kesken työpäivän mennä kahdeksi tunniksi nukkumaan päiväunia niin en varmasti valittaisi yhtään :D