Yleisin syy, miksi naiset pettävät
Juuri tehdyn tutkimuksen mukaan käytännössä 3/4 naisista pettää puolisoaan. Näiden pettämisten yleisin syy on tämä:
"Kyselyn otos oli 10 000, ja vastanneista peräti 73 prosenttia oli syyllistynyt pettämiseen, koska puoliso ei ole auttanut tarpeeksi kotitöissä kuten siivoamisessa ja tiskaamisessa."
Ja kun muistetaan vähän vanhempi tutkimus, niin naiset antavat miehilleen vähemmän seksiä, mikäli miehet osallistuvat merkittävässä määrin kodin töihin.
Kuinka helvetissä tässä sitten pitäisi olla sellainen mies että saisi vaimoltaan piparia, muttei juoksisi vieraissa????
Kommentit (42)
Kyllä se minulla ainakin on suurin syy, että ollaan mieheni kanssa kuin eri planeetoilta. Ei siinä mikään yksittäinen asia paina, vaan yhteiselämän kokonaisuus. Joku viisas on sanonut, että parisuhteessa toisen pitäisi täyttää toisen välttämättömät tarpeet. Omalla kohdallani puuttumaan jäävät ainakin jonkintasoinen henkinen yhteys; mies puhuu auton ominaisuuksista ja ruuasta, kun omat ajatukseni liitelevät jossain henkimaailman asioissa. Ei ole mieltä ylentävää huomata päivittäin, että tietää itse asioista paljon paremmin ja laajemmin kuin aviomies. En voi ymmärtää tyhmiä ihmisiä, olipa ne sitten naisia tai miehiä...
Sitten on vielä tämä fyysinen puoli. Molemmat mieheni ovat olleet seksuaalisesti paljon laiskempia kuin minä itse. On aika nöyryyttävää rukoilla mieheltä seksiä, joka ei häntä kiinnosta. Kyllä nainen kokee sen omana epäviehättävyytenään ja syynään, kun kotona eletään kuin sisko ja veli!
Vieläkö ihmettelet, miksi petän?
En ole pettänyt miestäni, mutta useamman kerran on mielessä muut miehet käyneet. Kaikki alkoi siitä, kun mies jätti kaiken lapsiarjen pyörityksen yksin harteilleni. Ei korjaa edes omia jälkiään, viskoo ulkovaatteensa olohuoneen sohvalle ja sateessa kastuneet vaatteensa surutta sängyn päälle. Ei huomioi lapsia enää mitenkään, ei puhu, leiki eikä sylittele. Ei huomioi minuakaan, paitsi jos jääkaapista ei löydy hänelle kelpaavaa ruokaa valmiina, silloin kyllä puhuu.
Eli kun parisuhteessa elää kuin yksinään, niin ei sitä omaa rakastaan tee enää mieli. Ne halut kohdistuvat sitten muihin miehiin, aivan kuten sinkkunakin tuli haaveiltua miehestä jos toisesta. Eri asia sitten on, auttaako se pettäminen saamaan suhteen kuntoon (toisilla auttaa, avaa ikäänkuin petetyksi tulleen silmät eikä toista pidäkään enää itsestäänselvänä) vai kannattaisiko erota vähän sopuisammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Käytännössä 3/4 naisista pettää"? Joo en kyllä usko.
Mitä tuohon syyhyn tulee, totta kai miehen täytyy myös osallistua kotitöihin jos siellä kämpässä yhdessä asutaan. Jos ei osallistu, tuntuu siltä ettei arvosta yhtään minua tai panostani yhteiselämään.
Ei ne yhden yön pumppaajat arvosta sinua senkään vertaa, halveksivat vain lorttouttasi ja kavereille kehuskelevat, mihin reikään annoit ja miten. Jostain syystä se ei kuitenkaan haittaa, koska vain sen oman pikku elättäjämiehen täytyy palvella (anteeksi, arvostaa) sinua.
Alan pikku hiljaa uskoa palstamiesten ajatteluun alfoista ja betoista, kun näitä naisten näkemyksiä lukee palstalta.
Häh? No nyt vedit kyllä ihan hatusta jonkun oletuksen minuun liittyen. Jos itse lisäät "naisten näkemyksiin" vähän värikynää, voihan sitä uskotella itselleen vaikka mitä.
En harrasta mitään yhden yön juttuja, mutta en myöskään koe tarvetta roikkua suhteessa, jossa teen yksin kaikki pakolliset asiat ja olen ainoa joka huomioi kumppaniaan arjen keskellä. Ja minkä vitun elättäjämiehen? Itse olen maksanut omat kuluni. "Palvelu" ei myöskään ole sama kuin "arvostus". Jos et näin yksinkertaista asiaa ymmärrä, kannattaa todellakin olla yksin.Alan pikkuhiljaa ymmärtää miksi jotkut miehet kokevat hirveää katkeruutta - he käyttävät mielikuvitustaan aivan liikaa.
Mies ei arvosta -> petetään toisen miehen kanssa, joka (todennäköisesti) arvostaa vielä vähemmän. Tätä mekanismia en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se minulla ainakin on suurin syy, että ollaan mieheni kanssa kuin eri planeetoilta. Ei siinä mikään yksittäinen asia paina, vaan yhteiselämän kokonaisuus. Joku viisas on sanonut, että parisuhteessa toisen pitäisi täyttää toisen välttämättömät tarpeet. Omalla kohdallani puuttumaan jäävät ainakin jonkintasoinen henkinen yhteys; mies puhuu auton ominaisuuksista ja ruuasta, kun omat ajatukseni liitelevät jossain henkimaailman asioissa. Ei ole mieltä ylentävää huomata päivittäin, että tietää itse asioista paljon paremmin ja laajemmin kuin aviomies. En voi ymmärtää tyhmiä ihmisiä, olipa ne sitten naisia tai miehiä...
Sitten on vielä tämä fyysinen puoli. Molemmat mieheni ovat olleet seksuaalisesti paljon laiskempia kuin minä itse. On aika nöyryyttävää rukoilla mieheltä seksiä, joka ei häntä kiinnosta. Kyllä nainen kokee sen omana epäviehättävyytenään ja syynään, kun kotona eletään kuin sisko ja veli!
No kyllä, mikset eroa?
Niin. Mä ajattelen niin, että nainen pettää aikalailla samoista syistä, kuin mieskin. Vaihtelunhalu, himo, tilaisuus jne. Mun mielestä se on absurdi ajatus, että ihminen käy vieraissa, koska joku toinen ihminen ei tee jotain asiaa. Jos mies ei tee kotitöitä siksi, ettei jaksa/halua ja nainen sitten passaa ja tekee puolesta, niin se voi olla mun mielestä syy haluttomuuteen ja syy etsiä jotain vähän miehekkäämpää vaihtelua. Ei siksi ollenkaan, että itse tekee enemmän vaan siksi, että tuollaisesta sohvalla röhnöttävästä vässykästä tulee mieleen lähinnä teini-ikäinen vetelys ja kuka aikuinen nainen nyt teinin kanssa seksiä haluaa? Meillä on se tilanne, että minä teen lähes kaikki kotityöt vuorotyön päälle. Mies osallistuu lasten asioihin ja kasvatukseen vähintään yhtä paljon kuin minä, enemmänkin toisinaan. Yrittäjänä tekee töitä ja pitkiä päiviä aina silloin, kun mun vuorotyö sen sallii. Tienaa niin paljon enemmän, että kustantaa lähes kaiken, vaikka meillä on kyllä yhteiset rahat, yhteinen tili ja minäkin sinne osani tuon. Rakentanut samalla tätä taloa, missä asutaan. Tekee siis paljon asioita ja kun on kotona, on mielestäni vähintäänkin kohtuullista, että saa viettää aikaa lasten kanssa, eikä kuluta aikaansa kotitöihin. Jos on vapaa-aikaa, toivonkin, että lepää juuri sillä tavalla, millä haluaa. Ja pettää en halua, enkä edes jaksaisi, seksiä meillä lähes joka päivä. Koska onhan tuo mies nyt vaan niin kuuma :D
Ei mitään logiikkaa naisilla. Ei se pettäminen lisää yhtään miehen kotitöiden tekoa ja se satunnaisempi kumppani tekee naisen kotona luultavasti vielä vähemmän töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuohon syyhyn tulee, totta kai miehen täytyy myös osallistua kotitöihin jos siellä kämpässä yhdessä asutaan. Jos ei osallistu, tuntuu siltä ettei arvosta yhtään minua tai panostani yhteiselämään.
Ei ne yhden yön pumppaajat arvosta sinua senkään vertaa, halveksivat vain lorttouttasi ja kavereille kehuskelevat, mihin reikään annoit ja miten. Jostain syystä se ei kuitenkaan haittaa, koska vain sen oman pikku elättäjämiehen täytyy palvella (anteeksi, arvostaa) sinua.
Alan pikku hiljaa uskoa palstamiesten ajatteluun alfoista ja betoista, kun näitä naisten näkemyksiä lukee palstalta.
Häh? No nyt vedit kyllä ihan hatusta jonkun oletuksen minuun liittyen. Jos itse lisäät "naisten näkemyksiin" vähän värikynää, voihan sitä uskotella itselleen vaikka mitä.
En harrasta mitään yhden yön juttuja, mutta en myöskään koe tarvetta roikkua suhteessa, jossa teen yksin kaikki pakolliset asiat ja olen ainoa joka huomioi kumppaniaan arjen keskellä. Ja minkä vitun elättäjämiehen? Itse olen maksanut omat kuluni. "Palvelu" ei myöskään ole sama kuin "arvostus". Jos et näin yksinkertaista asiaa ymmärrä, kannattaa todellakin olla yksin.Alan pikkuhiljaa ymmärtää miksi jotkut miehet kokevat hirveää katkeruutta - he käyttävät mielikuvitustaan aivan liikaa.
Mies ei arvosta -> petetään toisen miehen kanssa, joka (todennäköisesti) arvostaa vielä vähemmän. Tätä mekanismia en ymmärrä.
Niin siis tässähän ei nyt puhuttu pettämisestä, vaan siitä että on ihan normaalia haluta miehen osallistumista kotitöihin, eikä mikään turn off. Eli oma ratkaisuni ei ole mennä pettämään enkä kyllä ymmärrä miten se muka auttaisi, mutta pidän myös outona tuota tutkimusta, että naisten mielestä miehen kotitöiden tekeminen olisi jotenkin halut vievää.
Vierailija kirjoitti:
Laitapa se lähdeviitekin ihan kunnolla reippahasti tänne.
http://www.aamulehti.fi/kotimaa/miksi-naiset-pettavat-tutkimus-paljasti…
Vai se oli tämä syy ..
Luulin että yksivuotisjuhlaateria jonka valmistin : perunamuusia ja tölkkilihapullia romanttisesti vielä kynttilän valossa + juomaksi olutta ja siideriä
Kiittämättömyys on maailman palkka
Se siitä saa kun yrittää olla kiva ja hööveli. ..opetus älä yritä !
The winner takes it all : siis jännämies
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään logiikkaa naisilla. Ei se pettäminen lisää yhtään miehen kotitöiden tekoa ja se satunnaisempi kumppani tekee naisen kotona luultavasti vielä vähemmän töitä.
Totta, mutta en uskokaan että tuo on oikeasti niin yksioikoista. Luultavasti siinä vaiheessa, kun tuntee tekevänsä yksin kaiken, ei ole jäljellä paljon muunkaanlaista yhteyttä kumppaneiden välillä ja oikeasti olisi parempi joko erota, tai yrittää korjata asia. Jotkut sitten harhautuvat pettämään kun eivät tajua mitä oikeasti pitäisi tehdä. Mutta ihminen ei välttämättä tajua ajatella asiaa syvällisemmin ja vastaa kyselyyn vain "no ku se ei tehny kotitöitä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurihan kerroin tuossa edellä, että olen eronnut: "Molemmat mieheni OVAT OLLEET... jne." ja siksi olen pettänyt. Rautalangastako se pitää sullekin vääntää eli kuulut tähän samaan kategoriaan entisten miesteni kanssa "ei penaalin terävin kynä"
No kyllä, mikset eroa?
Onneksi olkoon meille palstan mihille, vain joka neljännen emäntä ei petä. Sitten ollaan me eli kolme neljästä, joita vaimo pettää.
Onneksi ne alfa-miehet, joiden kanssa naiset pettävät, hoitavat varmasti ne kotityötkin erinomaisesti. Alfa kannattaa ottaa jo ihan sisäköksikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On yleensä aika turha kuunnella naista kun hän puhuu omasta käyttäytymisestään. Hän esittää melkein aina asiat kuten toivoisi niitten olevan, uskotavan realismin puitteissa kuitenkin. On pakko tarkastella miten oikeasti käyttäytyy.
Muuten täysin totta, mutta tuo sopii aivan yhtä hyvin miehiin ja lapsiin. Ja häkellyttävän usein selittelijä itse vilpittömästi uskoo juttuihinsa. Jos haluat tietää, miksi joku ihminen tekee jotain, on aika turha kysyä häneltä itseltään.
Kyllä tässä on ero sukupuolten välillä. Jos juttelet ryhmässä ei ole, koska keskustelijoita rankaistaan vääristä mielipiteistä ja miehet sanovat mitä luulevat naisten haluavan kuulla, ellei provoilusta ole kyse. Mutta anonyymisti naiset jatkavat kuvitelmia helpommin kuin miehet, uskovat tarinaansa, tarvitsevat sitä. Miesten anonyymien kyselyiden tulokset korreloivat tilastojen kanssa paremmin kuin naisten, ainakin parisuhde ja seksiasioissa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon meille palstan mihille, vain joka neljännen emäntä ei petä. Sitten ollaan me eli kolme neljästä, joita vaimo pettää.
Onneksi ne alfa-miehet, joiden kanssa naiset pettävät, hoitavat varmasti ne kotityötkin erinomaisesti. Alfa kannattaa ottaa jo ihan sisäköksikin.
Kotityöt ja kotityöt, kuka pönttö niistä jaksaa jauhaa! Paljon enemmän painaa se, onko miehen päässä muutakin kuin sahajauhoja. Älykäs mies kiinnostaa aina, sellainen joka seuraa aikaansa ja osaa keskustella muustakin kuin autoista. Sellaista miestä nainen ei hevillä petä vaan kokee hänet seksikkäänä. Ja jos sellaista miestä ei kotoa lydy, pitää hakea muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotityöt ja kotityöt, kuka pönttö niistä jaksaa jauhaa! Paljon enemmän painaa se, onko miehen päässä muutakin kuin sahajauhoja. Älykäs mies kiinnostaa aina, sellainen joka seuraa aikaansa ja osaa keskustella muustakin kuin autoista. Sellaista miestä nainen ei hevillä petä vaan kokee hänet seksikkäänä. Ja jos sellaista miestä ei kotoa lydy, pitää hakea muualta.
LOLLERCOASTER
Älä nyt viitsi.
Vaatikaa miehet isyystesti ennenkuin suostutte isäksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on joutunut tyytymään itseään alempitasoiseen mieheen, niin totta kai siltä vaaditaan arvostusta, alfalta ei niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos kysymyksessä on niinkin outo ja vieras, peräti eriskummallinen asia, että naista sattuu panettamaan ja vieläpä vieraan miehen kanssa. No ei kait sentään.
Ei tuo ole vastaus kysymykseen, vaan kysymys uudelleenmuotoiltuna väitelauseeksi.
- Miksi täällä on näin kylmä? Koska täällä on niin alhainen lämpötila.
- Paljonko Kuopiossa on asukkaita? Sen verran kuin siellä on pysyvästi asuvia ihmisä.
Etc...
Miten se on palvelua, että esim. siivoaa omat kalsarinsa lattialta? Se on arvostusta, ettei laita vain toista tekemään kaikki kotihommia. Idiootti.