Paras GLUTEENITON pasta?
Onko teillä antaa suosituksia? Aion tehdä keliaakikkovieraalleni lounasta. :)
Kommentit (18)
Tee jotain muuta kuin pastaa. Et tarvitse keliaakikolle mitään erikoisruokaa, gluteenitonta ruokaa kyllä on.
Prismoista saa felicia maissipastaa, maksaa 2e 500g. Se on tosin sellaista kiemuraista :D
Lidlistä saa myös 2e erilaisia maissipastoja, on siis kolmea erilaista, samaa tavaraa eri muodossa. Omasta kokemuksesta maissipasta on helpointa. Semperin pastat kalliita ja vaikeampi keittää hyväksi. Tulee sellaista kauheaa limamössöä. Olen siis keliaakikko. Muita en sitten ole kokeillukkaan kun pääasiassa kamalan kalliita.
Semperin pastat on pyllystä, hajoavat mössöksi. Ne vihreet pussit ihan ok-valmistajaa en muista. Lidlin gluteenittomat on eniten mun makuun, koostumys ja maku hyviä.
Pirkan gluteenittomat pastat ovat minusta parhaita. Maistuvat tavalliselta pastalta, rakenne ja värikin hyvä (usein gluteenittomat pastat keltaisia, liian "tiiviitä" tai kumimaisia). Muistaakseni pääasiallinen raaka-aine riisijauho. Saa penne- ja fusillipastana.
Mä sairastan keliakiaa enkä syö pastoja enkä muutakaan gluteiinittomia "tuotteita" Syön ihan luontaisesti gluteenitonta ruokaa. Tuli mieleen, haluaako ystäväsi nimenomaan pastaa?
Minusta Schnitzerin tagliatelle on erityisen hyvää.
Mielestäni kikhernepasta on ehdottomasti parasta ja terveellisintä pastaa. Se on tosin hieman kallista. Saa ainakin Punnitse ja säästä -kaupoista.
Vierailija kirjoitti:
Mä sairastan keliakiaa enkä syö pastoja enkä muutakaan gluteiinittomia "tuotteita" Syön ihan luontaisesti gluteenitonta ruokaa. Tuli mieleen, haluaako ystäväsi nimenomaan pastaa?
Esimerkiksi maissista tehty pasta on luontaisesti gluteenitonta ruokaa. Ihmeellinen kommentti. Kai ap nyt saa tehdä millaista ruokaa haluaa, ellei tiedä vieraan nimenomaan karsastavan pastaa. Itse olen myös keliaakikko ja normiruokiin kuuluu kikhernepasta ja terveellinen pastakastike. Mielestäni oikein hyvä ruoka vieraalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi maissista tehty pasta on luontaisesti gluteenitonta ruokaa. Ihmeellinen kommentti. Kai ap nyt saa tehdä millaista ruokaa haluaa, ellei tiedä vieraan nimenomaan karsastavan pastaa. Itse olen myös keliaakikko ja normiruokiin kuuluu kikhernepasta ja terveellinen pastakastike. Mielestäni oikein hyvä ruoka vieraalle.
Ei tarvii vetää hernettä nenään! Kysyinhän haluaako vieras välttämättä pastaa.
Tervenssin luontaisesti gluteenittomat kikhernepastat hyviä! Chilillä maustettu makaroni lemppari
Vierailija kirjoitti:
Keliaakikko ei puhu "gluteiinista". Se on gluteeni.
Lisäksi jokainen keliaakikko tietää, että luontainen gluteeniton on sotä, ettei syö mitään vehnätärkkelystä sisältävää. Maissista valmistettu pasta on luontaisesti gluteeniton.
Kuka tämä tyyppi on, kun on jo kuukausitolkulla riehunut palstalla tästä "keliaakikot ei tarvi gluteenittomia versioita!!!"'
Keliaakikko ei ainakaan, ja vaikka olisikin niin silti pelottava pakkomielle tullut tuosta jauhamisestaan.
Hörppikkää kannullinen kädenlämpöistä kaalimehua. Ei gluteiinia, ei laktoosia!
Barillan spaghetti on parasta, ei hajoa vedessä ja muutu lössöksi niin kuin moni muu gluteeniton pasta.
Lidlin halvat pastat on ihan syötäviä, mutta haisevat keitettäessä jotenkin pahalle.
Nostoa, löytyiskö tuoreita kokemuksia ja suosituksia?
Rummon pastat, ohjekeittoaikaa pidemmällä keittoajalla. Ohjeen mukaan keitettäessä jää ihan liian kovaksi (siis ei ole edes al dente).
Höh, eikö kellään ole antaa suosituksia?