Yleisin syy, miksi naiset pettävät
Juuri tehdyn tutkimuksen mukaan käytännössä 3/4 naisista pettää puolisoaan. Näiden pettämisten yleisin syy on tämä:
"Kyselyn otos oli 10 000, ja vastanneista peräti 73 prosenttia oli syyllistynyt pettämiseen, koska puoliso ei ole auttanut tarpeeksi kotitöissä kuten siivoamisessa ja tiskaamisessa."
Ja kun muistetaan vähän vanhempi tutkimus, niin naiset antavat miehilleen vähemmän seksiä, mikäli miehet osallistuvat merkittävässä määrin kodin töihin.
Kuinka helvetissä tässä sitten pitäisi olla sellainen mies että saisi vaimoltaan piparia, muttei juoksisi vieraissa????
Kommentit (42)
On yleensä aika turha kuunnella naista kun hän puhuu omasta käyttäytymisestään. Hän esittää melkein aina asiat kuten toivoisi niitten olevan, uskotavan realismin puitteissa kuitenkin. On pakko tarkastella miten oikeasti käyttäytyy.
Minusta taas tuntuu, että yleisin syy on kostaminen tai huomion puute. Näin lähipiirissä. Miltei jokainen pettänyt kostoksi.
Siis ihan sairasta, jos lähes kaikki naiset pettävät miehiään ja jos pääasiallinen syy on ettei mies siivoa tai tiskaa riittävästi!
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas tuntuu, että yleisin syy on kostaminen tai huomion puute. Näin lähipiirissä. Miltei jokainen pettänyt kostoksi.
Kostoksi mistä? Pettämisestä vai?
Naiset pettää, koska ovat joutuneet tyytymään betamieheen. Alfojen vaimot ja tyttöystävät ei petä, mutta alfoja ei riitä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
On yleensä aika turha kuunnella naista kun hän puhuu omasta käyttäytymisestään. Hän esittää melkein aina asiat kuten toivoisi niitten olevan, uskotavan realismin puitteissa kuitenkin. On pakko tarkastella miten oikeasti käyttäytyy.
Muuten täysin totta, mutta tuo sopii aivan yhtä hyvin miehiin ja lapsiin. Ja häkellyttävän usein selittelijä itse vilpittömästi uskoo juttuihinsa. Jos haluat tietää, miksi joku ihminen tekee jotain, on aika turha kysyä häneltä itseltään.
Vierailija kirjoitti:
Naiset pettää, koska ovat joutuneet tyytymään betamieheen. Alfojen vaimot ja tyttöystävät ei petä, mutta alfoja ei riitä kaikille.
Ja varsinkin ovulaation aikana pettävät. Ihmehän olisi, jos evoluutio ei olisi tällaista käyttäytymismallia suosinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kostoksi mistä? Pettämisestä vai?
Niin pettämisestä.
"Käytännössä 3/4 naisista pettää"? Joo en kyllä usko.
Mitä tuohon syyhyn tulee, totta kai miehen täytyy myös osallistua kotitöihin jos siellä kämpässä yhdessä asutaan. Jos ei osallistu, tuntuu siltä ettei arvosta yhtään minua tai panostani yhteiselämään.
Noissa kyselyissä pitäisi ottaa huomioon, missä kulttuuripiirissä ne on tehty. Pohjoismaissa ei varmasti ole turn off, että mies tekee kotityöt. Jenkeissä ehkä.
Ihan Eurooppalainen tutkimus kyseessä.
Ennemmin eroan kuin juoksen vieraissa, mutta halut seksiin pysyy yllä periaatteessa ihan yksinkertaisella tavalla: kun välit on muutenkin kunnossa. Eli kun ei tunnu siltä, että itse saa aina tehdä kotona kaiken ja toista ei kiinnosta yhtään, silloin kun toisen kanssa jutellaan ja tehdään asioita yhdessä, silloin kun on molemminpuolinen arvostus ja kunnioitus. Se taas on perseestä, jos toinen osapuoli ei huomioi mitenkään ihmeellisemmin olemassaoloani, ennen kuin illalla rupeaa kinuamaan seksiä. Siitä tulee alhainen olo.
Nainen pettää, koska oma mies ei ole tarpeeksi tasokas, ja ovulaatio in tuloillaan. On paljon fiksumpaa yrittää saada jälkikasvulle hyviä geenejä kuin huonoja. Kyse on evoluution tuottamasta vaistomaisesta käyttäytymisestä, ei laskelmoinnista. Kyse ei edes ole tiedostetusta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan Eurooppalainen tutkimus kyseessä.
"Eurooppalainen" ei oikein riitä vastaukseksi, kun täälläkin on aivan erilaisia kulttuureja. Joku Italia ja Suomi on aivan eri sarjassa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuohon syyhyn tulee, totta kai miehen täytyy myös osallistua kotitöihin jos siellä kämpässä yhdessä asutaan. Jos ei osallistu, tuntuu siltä ettei arvosta yhtään minua tai panostani yhteiselämään.
Ei ne yhden yön pumppaajat arvosta sinua senkään vertaa, halveksivat vain lorttouttasi ja kavereille kehuskelevat, mihin reikään annoit ja miten. Jostain syystä se ei kuitenkaan haittaa, koska vain sen oman pikku elättäjämiehen täytyy palvella (anteeksi, arvostaa) sinua.
Alan pikku hiljaa uskoa palstamiesten ajatteluun alfoista ja betoista, kun näitä naisten näkemyksiä lukee palstalta.
Laitapa se lähdeviitekin ihan kunnolla reippahasti tänne.
Mitäpä jos kysymyksessä on niinkin outo ja vieras, peräti eriskummallinen asia, että naista sattuu panettamaan ja vieläpä vieraan miehen kanssa. No ei kait sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne yhden yön pumppaajat arvosta sinua senkään vertaa, halveksivat vain lorttouttasi ja kavereille kehuskelevat, mihin reikään annoit ja miten. Jostain syystä se ei kuitenkaan haittaa, koska vain sen oman pikku elättäjämiehen täytyy palvella (anteeksi, arvostaa) sinua.
Alan pikku hiljaa uskoa palstamiesten ajatteluun alfoista ja betoista, kun näitä naisten näkemyksiä lukee palstalta.
Häh? No nyt vedit kyllä ihan hatusta jonkun oletuksen minuun liittyen. Jos itse lisäät "naisten näkemyksiin" vähän värikynää, voihan sitä uskotella itselleen vaikka mitä.
En harrasta mitään yhden yön juttuja, mutta en myöskään koe tarvetta roikkua suhteessa, jossa teen yksin kaikki pakolliset asiat ja olen ainoa joka huomioi kumppaniaan arjen keskellä. Ja minkä vitun elättäjämiehen? Itse olen maksanut omat kuluni. "Palvelu" ei myöskään ole sama kuin "arvostus". Jos et näin yksinkertaista asiaa ymmärrä, kannattaa todellakin olla yksin.
Alan pikkuhiljaa ymmärtää miksi jotkut miehet kokevat hirveää katkeruutta - he käyttävät mielikuvitustaan aivan liikaa.
Kotityöt on paras esileikki. Jos mies on siivoillut ja laittanut ruokaa kun tuun töistä niin mua oikeasti alkaa haluttaa. Osallistuva mies on seksikäs. Sohvalla röhnöttävä possu evvk.
Mulle ei tarvi tuoda lahjoja eikä ruusuja, ei tarvi lirkutella rakkaudesta ja kehua ulkonäköä. Riittää että osallistuu kotitöihin.