Ex-mieheltä meinasi tippua silmät päästä (laihtuminen)
Erosin miehestäni noin vuosi sitten ja aloitin surutyön jälkeen elämäntaparemontin. Olen laihtunut nyt noin 17kg eromme jälkeen (ennen bmi 27, tänään 21). Emme ole mieheni kanssa nähneet oikeastaan kevään jälkeen kertaakaan, mutta eilen satuttiin samaan baariin illanviettoon.
Mieheltä meinasi tippua silmät päästä kun näki minut. Tervehti ystävällisesti ensin ja sen jälkeen katsoi minua pidempään ja ei oikein osannut enää sanoa mitään. Vaidoin muutaman sanan siinä ja jatkoin matkaani.
Ette voi uskoa miten hyvältä tuntui! Erosimme kun exäni löysi itselleen uuden naisen (mistä ilmeisesti nyt jo eronnut kanssa). Omalla kohdallani elämä hymyilee jättimäisesti tällä hetkellä. Ihan kuin olisin saanut uuden elämän tämän hoikistumisen myötä :) Mua vitutti aina sanonta ´nothing tastes as good as skinny feels´ mutta nyt voin allekirjoittaa sen täydellä sydämellä.
Kommentit (39)
Luulen, että tämä tapahtui vaan ap:n mielikuvituksessa. Miksipä se ex: ää enää kiinnostaa, miltä ap näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Pieni näpäytyksenhalu siitä, että pärjää oikein hienosti omillaaan ja yksinäänkin, suorastaan kukoistaa, on ihan tervettä. Sitä kutsutaan kohentuneeksi itsetunnoksi.
Se, että iloitsee siitä, että joku ikävä tai huonosti kohdellut exä näkee uuden uljaamman itsesi, ei tarkoita sitä, että olisi katkera siitä. Pieniä iloja löytää vaikka mistä, katkeruus vanhasta suhteesta ei liity siihen mitenkään.
Ihan joka juttuun ei tässä yhteiskunnassa tarvitse 'hakea apua'.
Ihminen jolla on hyvä itsetunto ei keskity siihen mitä muut, kuten eksänsä hänestä ajattelevat. Enkä ole mikään "kateellinen läski", itsellenikin on käynyt tuo eron jälkeinen rankka laihtuminen, tosin syynä oli elämänilon palautuminen eikä laihdutuskuuri. En kylläkään uhrannut ajatuksiani sille mitä eksäni oli mieltä uudesta ulkomuodostani. Keskityin työstämään niitä syitä miksi erosimme (tajusin olleeni hankala luonteeltani, vaativa jne). Kiva että ap:lla on kivaa, mutta tulevien parisuhteiden kannalta on järkevämpää unohtaa se eksä ja pinnalliset itsensä ihastelut ja keskittyä pohtimaan mitä voisi ehkä tehdä paremmin seuraavassa suhteessa ja millaisen miehen oikeasti haluaa.
T. Se nainen joka ei ymmärrä naisten pinnallisuutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on nähnyt mukavaa päiväunta. :)
Jatka sinä vaan sen kerroshampparin mässyttelyä ja ryystä sidukkaa päälle :D T. toinen laihduttanut
En ymmärrä. Kaikkihan me täällä av:lla ollaan menestyneitä, hoikkia kaunottaria, joiden exillä leuat loksahtelee lattiaan, kun kadulla kohdataan.
No niin tietenkin! Kunhan provoilin ja halusin katsoa miten hoikka ja akateeminen av-ladytoimari reagoi työpaikkapalaveria odotellessaan tällaiseen homssuiseen wt-lohkaisuun :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno juttu! Sait kivan koston :) Mutta pidähän jalat maassa, vaikka pää huiliikin pilvissä. Onnittelut!
Mä olen laihduttanut yli 30 kiloa ja ai ai, mikä nautinto on ollut keekoilla parin hutsun edessä. Nämä ovat sellaisia "fiksuja" naisia, jotka ovat tyrkyttäneet itseään miehelle useita vuosia. Entisiä työkavereita, jotka ovat olleet niin "kovin pahoillaan" mun lihomisesta, ja halunneet vain olla "olkapäänä ja kuuntelijana". On ne niiin empaattisia. Ukko on kerta kerran jälkeen kertonut, kuinka minua rakastaa (vaikka oisin 500 kiloinen), mutta ei nämä "hyväntahdon lähettiläät" usko, kun niin kova halu on mies pelastaa.
Hahhaahaa, pienestä se ihmispolo nautintonsa saa :D Upeet fiilikset laihtumisen lisäksi, jeees! (Ja on mulla ihan muutakin elämää...)
Miksi naiset haluavat aina kostaa, kun parisuhde päättyy? Eikö se ole aika narsistista?
Koska niin iso joukko naisistaan eron ottavista miehistä on valinnut jo uuden siinä kohtaa. Ja en mä pitäisi lahtumista minään kostona. Auton renkaiden puhkomisen ym. ehkä voisin pitääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno juttu! Sait kivan koston :) Mutta pidähän jalat maassa, vaikka pää huiliikin pilvissä. Onnittelut!
Mä olen laihduttanut yli 30 kiloa ja ai ai, mikä nautinto on ollut keekoilla parin hutsun edessä. Nämä ovat sellaisia "fiksuja" naisia, jotka ovat tyrkyttäneet itseään miehelle useita vuosia. Entisiä työkavereita, jotka ovat olleet niin "kovin pahoillaan" mun lihomisesta, ja halunneet vain olla "olkapäänä ja kuuntelijana". On ne niiin empaattisia. Ukko on kerta kerran jälkeen kertonut, kuinka minua rakastaa (vaikka oisin 500 kiloinen), mutta ei nämä "hyväntahdon lähettiläät" usko, kun niin kova halu on mies pelastaa.
Hahhaahaa, pienestä se ihmispolo nautintonsa saa :D Upeet fiilikset laihtumisen lisäksi, jeees! (Ja on mulla ihan muutakin elämää...)
Miksi naiset haluavat aina kostaa, kun parisuhde päättyy? Eikö se ole aika narsistista?
Just just! Tarkoitan "kostoa". Itse olen ainakin onnellinen laihdutettuani, ja ihan oman hyvinvoinnin ollessa nro 1. Ohessa voi sitten iloita noista erilaisista "kostoista", eli näpäytyksistä. Miksi ei saisi? Ei se ole katkeruutta, jos haluaa nähdä jättäjän hämmästyneen pärstän :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni näpäytyksenhalu siitä, että pärjää oikein hienosti omillaaan ja yksinäänkin, suorastaan kukoistaa, on ihan tervettä. Sitä kutsutaan kohentuneeksi itsetunnoksi.
Se, että iloitsee siitä, että joku ikävä tai huonosti kohdellut exä näkee uuden uljaamman itsesi, ei tarkoita sitä, että olisi katkera siitä. Pieniä iloja löytää vaikka mistä, katkeruus vanhasta suhteesta ei liity siihen mitenkään.
Ihan joka juttuun ei tässä yhteiskunnassa tarvitse 'hakea apua'.
Ihminen jolla on hyvä itsetunto ei keskity siihen mitä muut, kuten eksänsä hänestä ajattelevat. Enkä ole mikään "kateellinen läski", itsellenikin on käynyt tuo eron jälkeinen rankka laihtuminen, tosin syynä oli elämänilon palautuminen eikä laihdutuskuuri. En kylläkään uhrannut ajatuksiani sille mitä eksäni oli mieltä uudesta ulkomuodostani. Keskityin työstämään niitä syitä miksi erosimme (tajusin olleeni hankala luonteeltani, vaativa jne). Kiva että ap:lla on kivaa, mutta tulevien parisuhteiden kannalta on järkevämpää unohtaa se eksä ja pinnalliset itsensä ihastelut ja keskittyä pohtimaan mitä voisi ehkä tehdä paremmin seuraavassa suhteessa ja millaisen miehen oikeasti haluaa.
T. Se nainen joka ei ymmärrä naisten pinnallisuutta
Aloitukseni on tehty hetken mietinnän tuotteena ja iloisella mielialalla. Jos näen exmieheni ensimmäistä kertaa yli puoleen vuoteen ja satun huomaamaan miten hän selvästi on hämmästynyt ulkonäöstäni ja sitten hyvällä mielellä postaan tällaisen avauksen tänne EI tarkoita sitä, että olen tehnyt koko projektin vain ja ainoastaan sen takia että obsessoin exäni perään. Mutta onhan tosin parempi keskustelun kannalta, että eriäviä ja poikkeavia sekä provosoiviakin viestejä tulee joukkoon.
Et ehkä ymmärrä naisten pinnallisuutta, mutta et näköjään myöskään pysty lukemaan viesteistäni mitään muuta kuin tuota omaa agendaasi tukevaa näkemystä.
Vierailija kirjoitti:
Että naiset on turhamaisia ja pikkumaisia. Koita nyt keskittyä pääsemään yli eksästäsi, haavat ei parane keskittymällä pinnallisuuteen ja "kostamiseen".
T. Nainen joka ei ymmärrä naisia
Hyvä jätkä -syndrooma! "En ymmärrä naisia, olen ihan niinkuin yksi jätkistä!"
Ihan yhtä lailla miehet ovat pinnallisia, parinvalinnassa ehkäpä joka vielä pinnallisempia kuin naiset. Tuli vain mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että naiset on turhamaisia ja pikkumaisia. Koita nyt keskittyä pääsemään yli eksästäsi, haavat ei parane keskittymällä pinnallisuuteen ja "kostamiseen".
T. Nainen joka ei ymmärrä naisiaHyvä jätkä -syndrooma! "En ymmärrä naisia, olen ihan niinkuin yksi jätkistä!"
Ihan yhtä lailla miehet ovat pinnallisia, parinvalinnassa ehkäpä joka vielä pinnallisempia kuin naiset. Tuli vain mieleen.
Keskivertonaisen odotukset miehelle: Ystävällinen, hauska, fiksu, kohtelias, toiset huomioonottava, ok:n näköinen.
Keskivertomiehen odotukset naiselle: Hyvännäköinen, luonteeltaan ei kovin hankala.
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen joka ei ymmärrä naisia
Naisen tapa "kostaa" eksälle: Laihdutus, työväenopiston kurssille osallistuminen, itsetunnon kohotus, psykoterapia, lenkkeily, taideharrastus, matkustelu, lukeminen, jne.
Miehen tapa kostaa eksälle: Av-palstalla ruikutus lompakkoloisista ja naisten ulkonäöstä, kaatokännien vetäminen, tappouhkausten lähettely, eksän vainoaminen, murtautuminen eksän kotiin, eksän pahoinpitely/murha, kouluampuminen/joukkomurha.
Kumpi lie terveempi tapa kostaa?
Hienoa ap. Miehen lisäksi varmaankin ystävät/perhe ovat myös huomanneet muutoksesi ja mikä parasta, itseluottamus paranee kohisten. Kukapa ei haluaisi tuntea itseään hyvännäköiseksi.
Itse saan hyvän olon tunteen ajatellessani, että vaikka seurustellessani exäni kanssa olin suht hyvässä kunnossa, mutta nykyään fitnessharrastuksen myötä vielä paremmassa, mies ei tule tuskin koskaan enää nappaamaan yhtä hyvännäköistä naista. Mitäs laittoi vaihtoon :D
Vierailija kirjoitti:
Erosin miehestäni noin vuosi sitten ja aloitin surutyön jälkeen elämäntaparemontin. Olen laihtunut nyt noin 17kg eromme jälkeen (ennen bmi 27, tänään 21). Emme ole mieheni kanssa nähneet oikeastaan kevään jälkeen kertaakaan, mutta eilen satuttiin samaan baariin illanviettoon.
Mieheltä meinasi tippua silmät päästä kun näki minut. Tervehti ystävällisesti ensin ja sen jälkeen katsoi minua pidempään ja ei oikein osannut enää sanoa mitään. Vaidoin muutaman sanan siinä ja jatkoin matkaani.
Ette voi uskoa miten hyvältä tuntui! Erosimme kun exäni löysi itselleen uuden naisen (mistä ilmeisesti nyt jo eronnut kanssa). Omalla kohdallani elämä hymyilee jättimäisesti tällä hetkellä. Ihan kuin olisin saanut uuden elämän tämän hoikistumisen myötä :) Mua vitutti aina sanonta ´nothing tastes as good as skinny feels´ mutta nyt voin allekirjoittaa sen täydellä sydämellä.
Jaa,jos paljon laihtuvilla riippuu tissit,naama ja vatsanahka 😂 Jotkut näyttää laihtuneena vanhalta ja riutuneeltä jos hän tuijotti sitä
Naiset luulee liikoja itsestään.Laihdutin 10kg ja naama vanheni kymmenen vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen joka ei ymmärrä naisiaNaisen tapa "kostaa" eksälle: Laihdutus, työväenopiston kurssille osallistuminen, itsetunnon kohotus, psykoterapia, lenkkeily, taideharrastus, matkustelu, lukeminen, jne.
Miehen tapa kostaa eksälle: Av-palstalla ruikutus lompakkoloisista ja naisten ulkonäöstä, kaatokännien vetäminen, tappouhkausten lähettely, eksän vainoaminen, murtautuminen eksän kotiin, eksän pahoinpitely/murha, kouluampuminen/joukkomurha.
Kumpi lie terveempi tapa kostaa?
Lapset kyydissä bussin eteen ajaminen on ehdottomasti se terveempi tapa kostaa. Hyvä naiset!
Vierailija kirjoitti:
Minä en käyttäisi laihtumista "aseena" exää vastaan mutta nautin jo etukäteen tunteesta että näen vuodenvaihteessa kauempana asuvia sukulaisia/ystäviä ja siihen mennessä olen laihtunut huomattavasta ylipainosta lähes normaalipainoon :)
Minä saan hyvän olon siitä että rakkaat ihmiset ovat onnellisia puolestani. En siitä että jotakin voi vituttaa että mitä menetti.
Hei hienoa, mutta jaa meille muillekin miten laihdut alle 1,5 kuukaudessa huomattavasta ylipainosta normaalipainoon :)
No kai sitä nyt katsoo toista jos toinen on muuttunut ulkonäöllisesti. Kai sitä myös katsoo entistä kumppaniaan jossain määrin haikeasti, vaikka tämä ei olisi miksikään muuttunut tai vaikka olisi muuttunut rumempaan suuntaan.
Minä ainakin olisin aika sanaton jos kohtaisin pitkästä aikaa exäni. Ja ulkonäöllä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. En itseasiassa kiinnitä edes huomiota lihoamiseen tai laihtumiseen ylipäätään. En vaan tajua ennen kuin joku muu sanoo sen ääneen. Ison urakan olet tehnyt ja mahtavaa että viihdyt nyt kehossasi. Onnittelut siitä! Älä nyt kuitenkaan luule että laihtuminen tekisi sinusta jotenkin niin erilaisen ihmisen että exä sen takia haikailisi takaisin. Lihoaminenkaan ei fiksuilla ihmisillä ole syy eroon. Todella pinnallista ajattelua. Ei ketään nuo painon nousut tai laskut sillä tavalla kiinnosta. En haluaisi ainoatakaan exää takaisin, ihan sama mitä olisivat elämällään tehneet. Ne suhteen on koettu ja todettu ettei käydä yhteen. Jos jollekulle pitää kostaa se oikeasti tarkoittaa ettet ole käsitellyt asiaa kunnolla ja et ole päässyt vielä yli kokonaan. Kun olet, sinut valtaa harmiton hyväntahtoisuus toista kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Anteeks mut musta toi vaan kertoo huonosta itsetunnosta.
Niinpäh. Miksei aloittaja olisi voinut laittaa itseänsä kuntoon jo aiemmin parisuhteessa? Ei siten, että suhde olisi pysynyt vain laihduttamalla kasassa... Mutta itsensä ja terveytensä vuoksi.
No mun ex vaihtoi mut hoikkaan, mutta rumempaan naiseen. Mä laihdutin itseni tosi kauniiksi ja hoikaksi, mutta en kostaakseni vaan aloittaakseni uuden elämän. No ex suorastaan janosi mua takaisin monin tekstarein ja olisi hakenut vaikka kuun taivaalta. Mä oisin ehkä mennyt ansaan, mutta olin löytänyt jo paremman. Tosin laastarisuhdehan se oli ja niin oli hänelläkin.