sijaisperheessä asuva nuori vastaa
Kommentit (40)
Perheelläsi on tuskin mitään motivaatiota muutella sääntöjä koko ajan. Todennäköisemmin kysymys on väärinkäsityksistä tai siitä, että sijaisvanhempasi eivät ole osanneet sanoa tarpeeksi selvästi, mitä he tarkoittavat jollain säännöllä. Auttaisiko palaveri, jossa kävisitte säännöt yhdessä läpi? Voisitko kertoa esimerkin tilanteesta, jossa olet omasta mielestäsi noudattanut sääntöjä, mutta sijaisvanhempiesi mielestä et?
Jouduitko uuteen kouluun, kun muutit uuteen perheeseen? Oletko saanut kavereita? Tukeeko perhe kaverisuhteitasi?
Tapaatko kuinka laajasti biologista sukuasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuinka kauan olet asunut siellä? oliko muita sijaisperheitä/-paikkoja nykyistä ennen?
Tässä perheessä oon asunu noin vuoden. Aiemmassa 5 vuotta.
Onko ikävä edellistä perhettä? Entä vanhempia, näettekö? Onko sisaria?
Biologinen sisko jäi edelliseen perheeseen. Edellisessä perheessä mun oli tosi hankala olla perheen uskonnon vuoksi. Ei mua siellä haluttu pitää enää loppujenlopuksi sen takia kun en sopinut uskontoon ja en mäkää siellä viihtynyt. Tottakai joku kaipuu sinne on mutta ei nyt kauhee ikävä sinne ole.
Sisko näkee äitiä ja isäänsä n.1-2 kertaa/vuosi ja ite ne oo halunnu äitiä tavata. Oma isä on kuollut.
Kannattaa muistaa, että sijaisperheelläsi on kova motivaatio saada olosi perheessä onnistumaan. Ei kukaan ota sijoitettua lasta sillä mielellä, että toivoo jatkuvia riitoja. Kun tulee jostain kinaa, kannattaa ensin lähteä miettimään, onko tässä jokin väärinkäsitys ja miten se saataisiin selvitettyä sen sijaan, että pidetään toista vastapuolena, joka pitää voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että sijaisperheelläsi on kova motivaatio saada olosi perheessä onnistumaan. Ei kukaan ota sijoitettua lasta sillä mielellä, että toivoo jatkuvia riitoja. Kun tulee jostain kinaa, kannattaa ensin lähteä miettimään, onko tässä jokin väärinkäsitys ja miten se saataisiin selvitettyä sen sijaan, että pidetään toista vastapuolena, joka pitää voittaa.
Minne pitää lähteä miettimään? Eikö voi tässä miettiä?
Vierailija kirjoitti:
Onko perheessä omia lapsia vain vain te kaksi sijaista? Minkä ikäisiä (suunnilleen) sijaisvanhempasi ovat? Mitä mieltä itse olet lasten hankinnasta sitten joskus myöhemmin, kun se voisi olla sinulle ajankohtaista aikuisena?
Kovasti tsemppiä sinulle, ei aina ole helppoa ja riidatonta ihan tavisperheissäkään, joten jaksamista. Vaikutat oikeasti fiksulta - äläkä välitä noista sopimattomista kysymyksistä, vetäiset ohi vain. :)
Perheen omia lapsia ei asu enää kotona vaan ovat jo aikuisia :) 60 ovat suunnilleen. Todellakin aijon hankkia omia lapsia sittenkun sen aika on!
ja kiitos paljon!
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat fiksulta - jatka samalla tyylillä.
Itsellä huono lapsuus ja varmasti olisi ollut parempi saada edes vähän normaalia lapsuutta elettyä muussa perheessä!
Tsemppiä sulle!
Kiitos paljon! Toivottavasti sulla nyt sitten menee paremmin:)
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihastunut perheen isään?
no en oo
Onko rakkauselämä tuottanut ongelmia sijoituksen takia?
Mikä oli entisen perheesi uskonto johon et sopeutunut?
Uskotko olevasi tekemisissä perheen kanssa aikuistuttuasi?
Vierailija kirjoitti:
Uskotko olevasi tekemisissä perheen kanssa aikuistuttuasi?
Varmasti olen!
Miksi et vastaa kaikkiin kysymyksiin?
Vierailija kirjoitti:
Joo,poikaystävää ei ois saanu olla :D Kristittyjä oli mutta saarnas mulle niin paljon kaikkee, ja lähes kaikki mitä tein oli kuulemma perheen arvomaailman vastaista.
ei mulla siis ole mitään uskontoja vastaan, mutta en ite sillä tavalla "usko" ja mun mielestä ei oo mitenkään reilua pakottaa uskomaan kun ei itse sitä halua. Vai?
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vastaa kaikkiin kysymyksiin?
vastaan kunhan ehin.
Vierailija kirjoitti:
Käytkö kampaajalla?
Käyn..
kui??
En keksi mitään tolkullista kysyttävää, mutta haluan toivottaa sulle kivaa joulun odotusta ja kaikkea hyvää elämääsi nyt ja tulevaisuudessa! Vaikutat niin todella fiksulta, ymmärtäväiseltä, kypsältä ja kivalta nuorelta ihmiseltä, että hyvä mieli tuli.
Ja kiva, että et ole menettänyt uskoasi perustylsään perusperheeseen, en minäkään ;)
T: trion tehnyt vanhempi kollega
aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo,poikaystävää ei ois saanu olla :D Kristittyjä oli mutta saarnas mulle niin paljon kaikkee, ja lähes kaikki mitä tein oli kuulemma perheen arvomaailman vastaista.
ei mulla siis ole mitään uskontoja vastaan, mutta en ite sillä tavalla "usko" ja mun mielestä ei oo mitenkään reilua pakottaa uskomaan kun ei itse sitä halua. Vai?
Ei missään tapauksessa. Entinen tyttöystävä oli Vanhoillis-Lestadiolaisesta suvusta ja suku tuli väliin.
Onko perheessä omia lapsia vain vain te kaksi sijaista? Minkä ikäisiä (suunnilleen) sijaisvanhempasi ovat? Mitä mieltä itse olet lasten hankinnasta sitten joskus myöhemmin, kun se voisi olla sinulle ajankohtaista aikuisena?
Kovasti tsemppiä sinulle, ei aina ole helppoa ja riidatonta ihan tavisperheissäkään, joten jaksamista. Vaikutat oikeasti fiksulta - äläkä välitä noista sopimattomista kysymyksistä, vetäiset ohi vain. :)