sijaisperheessä asuva nuori vastaa
Kommentit (40)
kuinka kauan olet asunut siellä? oliko muita sijaisperheitä/-paikkoja nykyistä ennen?
Miten viihdyt sijaisperheessä? Koetko, että olet tasaveroinen perheen muiden lasten kanssa?
Saatko itse päättää oman huoneesi sisustuksen? Paljonko saat taskurahaa kuukaudessa? Millaiset välit sulla on sijaisvanhempiisi? Mistä asioista riitelette?
Vierailija kirjoitti:
kuinka kauan olet asunut siellä? oliko muita sijaisperheitä/-paikkoja nykyistä ennen?
Tässä perheessä oon asunu noin vuoden. Aiemmassa 5 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä perheessä oon asunu noin vuoden. Aiemmassa 5 vuotta.
Onko ikävä edellistä perhettä? Entä vanhempia, näettekö? Onko sisaria?
Vierailija kirjoitti:
Miten viihdyt sijaisperheessä? Koetko, että olet tasaveroinen perheen muiden lasten kanssa?
tämä perhe on ihan mukava paikka. Tosin nyt mun on ollu viimeaikoina hankala luottaa tähän "äitiin" kun niin paljon on puhunu musta sellasia asioita mitkä ei piä paikkaansa. Mun lisäksi perheessä on toinen,nuorempi, sijoitettu tyttö ja aina ei ihan tasa-arvoisia olla.
Minkä ikäinen olet? Kysyttiinkö mielipidettäsi huostaanotosta ja sijoituksesta - vastustitko vai hyväksyitkö?
Oletko jo lukiossa vai missä vaiheessa opintoja olet menossa? Koetko, että saat riittävästi tukea ja kannustusta oman tulevaisuutesi rakentamiseen? Luotatko siihen, että pystyt ja onnistut ja että elämä kantaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi et voi asua kotona?
Vanhempien huumeiden käytön ja väkivallan vuoksi. Lähinnä siksi että musta ei pystytä huolehtimaan siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämä perhe on ihan mukava paikka. Tosin nyt mun on ollu viimeaikoina hankala luottaa tähän "äitiin" kun niin paljon on puhunu musta sellasia asioita mitkä ei piä paikkaansa. Mun lisäksi perheessä on toinen,nuorempi, sijoitettu tyttö ja aina ei ihan tasa-arvoisia olla.
Miksi jouduit muuttamaan entisestä perheestä, kun sait 5 vuotta asua? Ikävältä kuulostaa. :( vaikka tosin itse kasvoin sellaisessa perheessä, että huostaanotto olisi ollut suotavaa/parempi minulle.
Vierailija kirjoitti:
Saatko itse päättää oman huoneesi sisustuksen? Paljonko saat taskurahaa kuukaudessa? Millaiset välit sulla on sijaisvanhempiisi? Mistä asioista riitelette?
Kun muutin tänne huoneessa oli just tyyliin vaan sänky, pöytä ja vaatekaappi, mutta on sinne tässä tullu osteltua kaikenlaista sisustusta eikä oo vielä ainakaan valitettu mitään asiasta.
lain tai jonku mukaan (en oo ihan varma miten se nyt meni) mutta yli 15 vuotiaille 50€/kk.
Välit ei oo nytten ollu mitenkään kauhean hyvät :D Pieniä riitoja on tullut säännöistä joita en muka noudata. Mut tosiassa ne säännöt näyttää kokoajan muuttuvan niin hankala niitä on sitte noudattaakki.
Vaikutat fiksulta - jatka samalla tyylillä.
Itsellä huono lapsuus ja varmasti olisi ollut parempi saada edes vähän normaalia lapsuutta elettyä muussa perheessä!
Tsemppiä sulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun muutin tänne huoneessa oli just tyyliin vaan sänky, pöytä ja vaatekaappi, mutta on sinne tässä tullu osteltua kaikenlaista sisustusta eikä oo vielä ainakaan valitettu mitään asiasta.
lain tai jonku mukaan (en oo ihan varma miten se nyt meni) mutta yli 15 vuotiaille 50€/kk.
Välit ei oo nytten ollu mitenkään kauhean hyvät :D Pieniä riitoja on tullut säännöistä joita en muka noudata. Mut tosiassa ne säännöt näyttää kokoajan muuttuvan niin hankala niitä on sitte noudattaakki.
Pyydä ne säännöt kirjallisena!
Vierailija kirjoitti:
Tykkäätkö sossuista?
Riippuu ihan kuka sossu on kyseessä mut mun oma sossu on tosi mukava ja ymmärtäväinen. Ottaa asiat huomioon ja kysyy munkin mielipidettä. Ei kaikki todellakaan oo mitään mukavia.
missä kaupungissa asut?