Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaataisiko 750 e lisälasku sun taloutesi?

Vierailija
18.11.2016 |

Luin tota hautajaisketjua ja tulin miettineeksi, meneekö monenkin ihmisen elämä lopullisesti kuralle, jos tulee 750 euron lasku? Tiedän, että se on monessa köyhässä ja sairaassa perheessä paljon rahaa, mutta monien laskujen eräpäiviä yms. voi neuvotella. Maksaa sitten osissa tms. Ja jos on tilanne se, että kerta kaikkiaan ei ole rahaa yhtään mihinkään, niin onhan niitä kaikenlaisia avustusjärjestöjä, jotka auttaa oikeasti vähävaraisia.

Emme itsekään kylve rahassa, päinvastoin. Mutta voisin kuvitella, että saisin jotenkin muutamassa kuukaudessa haalittua tuon summan, säästämällä kaikesta ja tekemällä esim. lapsenvahtikeikkaa. (esim. 8 e/tunti x 100) Joutuuhan siinä töihin.

Tai siis, lähinnä kiinnostaa, kuinka pienellä rahalla ihmiset joutuvat tulemaan toimeen?

Ja miten voi olla näin Suomessa?

Siis kun lueskelen noita avuntarvitsijoiden perhetilanteita, niin monessa on liuta lapsia ja elukoita. Suomessa on hyvä sosiaaliturva, mutta ilmeisesti sairaat (työkyvyttömät) vanhemmat jää jotenkin köyhyysloukkuun. Mutta onhan niitä etujen saajia muitakin.

Valaiskaa minua yksinkertaista.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaatoi kun tuon suuruinen lasku (700€) vei kaiken ylimääräisen ja kun tuli toinen yllättävä meno niin vei puoli vuotta saada jotenkin talous plussalle.

Vierailija
62/92 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Luottotiedot jo menneet niin ei sillä olisi mitään merkitystä. Se on vain rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon yksinasuva opiskelija ja tulot on tosi pienet. Toki tuo tuntuisi tuskaiselta, mutta pystyisin kuitenkin maksamaan luottokortilla ja lyhentää vaikka minimiä 30e/kk jatkossa.

Vierailija
64/92 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt loppuelämäksi kaatais, mutta pitäis sumplia. Esim visa vinkumaan sitten ja maksettais erissä pois. Se olisi puolessa vuodessa hoidettu.

Ei säästöjä, kun ei osata säästää.

Entä sitten, kun seuraava yllättävä meno tulisi vaikkapa helmikuussa ja sitä seuraava kesäkuussa? Vieläkö visa vinkuisi ja lasku olisi puolessa vuodessa hoidettu?

Pakkohan se olis, jos ylläreitä tuollain tippuis. Ei niitä kyllä tipu, mutta... Maksellaan sitten korkoja oppirahoina.

Ne yllärilaskut ovatkin sellaisia, joita ei osaa etukäteen odottaa. Kun autoon tulee jokun useamman satasen ongema, ja juuri kun alkaa tuntua että siitä selviää, tulee seuraava yllätys, ja sitten sitä seuraavaja sitä seuraava...

Vierailija
65/92 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaataisi. Työtön ja yksinasuva kun olen niin ei mulla tuollaisia rahoja ole, tuohan on miltei kahden kuukauden työttömyyskorvaus.

n40

Vierailija
66/92 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaataisi.

Juuri tuli tieto että miehen hammasremppa tulee maksamaan 20 000€. Vähän kirpaisee kun olimme säästäneet talven ja kesän matkoja varten ja ne menee nyt hammaslääkärille. 7000€ on jo tilillä ja loput raavin ensivuoden mittaan palkoista, bonuksista ja lomarahoista. Aika lähelle saadaan säästettyä tuo summa.

Mutta lomat jää pitämättä

Vierailija
67/92 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaataisi. Söisi kyllä lähes kaikki säästöt..

Ollaan pienituloisia, minä saan tukia n. 1000€ ja mies palkkaa 1300€. 2 lasta.

Vierailija
68/92 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuuntuneena ottaisin säästötililtä. Kyllähän sinne rahaa jäisi mutta säästötiliin koskeminen harmittaa aina

Vierailija
69/92 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Saan kuukaudessa 500€, josta maksan vuokran, sähkön, ruoan, kaikki. Jokainen sentti menee elantoon. Ei olisi varaa 750€ lisälaskuun.

peruspäiväraha on 703 e/kk. Opiskelijat saa opintotuen asumislisää kai. 

Siis sitä naiivina ihmettelen, miten 500 voi olla ainoa tulosi? Oletko varma, ette saisi muita tukia, sossusta tms. rahaa. Kyllä sun pitäis saada. 

Miten joku voi olla noin pihalla? Opiskelijat on Suomen sorretuin väestöryhmä. Terkuin korkeakouluopiskelija, joka saa 474,48€ käteen kuussa.

Ja lähes ilmasta lainaa saatte, mistä osan vielä anteeksi.

Toista se on niillä äideillä tai isillä jotka hoitaa kotona esim 10kk vanhaa vauvaa. 330€/kk miinus verot ja alle 100€ lapsilisää. Siinä on sortoa jos missä....

Vierailija
70/92 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Olen töissä ja pyöritän kahden lapsen taloutta lainoineen yksin. Työskentelen matalapalkka-alalla, mutta opiskelijoista lähtien olen säästänyt. Nimenomaan tiukempia aikoja varten. Joskus muutaman euron kuukaudessa, töissä ollessa tietysti enemmän.

Ei varautuminen ole ennustamista, vaan viisautta. Nykypäivänä millä tahansa alalla on naiivia tuudittautua siihen, että aina on töitä. Tai ettei koskaan sairastuisi.

Vierailija
71/92 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt loppuelämäksi kaatais, mutta pitäis sumplia. Esim visa vinkumaan sitten ja maksettais erissä pois. Se olisi puolessa vuodessa hoidettu.

Ei säästöjä, kun ei osata säästää.

Entä sitten, kun seuraava yllättävä meno tulisi vaikkapa helmikuussa ja sitä seuraava kesäkuussa? Vieläkö visa vinkuisi ja lasku olisi puolessa vuodessa hoidettu?

Pakkohan se olis, jos ylläreitä tuollain tippuis. Ei niitä kyllä tipu, mutta... Maksellaan sitten korkoja oppirahoina.

Ne yllärilaskut ovatkin sellaisia, joita ei osaa etukäteen odottaa. Kun autoon tulee jokun useamman satasen ongema, ja juuri kun alkaa tuntua että siitä selviää, tulee seuraava yllätys, ja sitten sitä seuraavaja sitä seuraava...

Tämä on mulle mysteeri. Miten auton korjauslasku voi olla ylläri? Ostin autoni uudehkona, mutta totta hemmetissä auton ostoa miettiessäni varauduin siihen, että korjauslaskuja tulee varmasti - ei yllärinä.

Vierailija
72/92 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

750 euron jäännösverolasku kaataisi varmasti talouteni, ellei se jo olisi nurin. Ja heti ensi vuonna tulee toinen.

Vierailija
73/92 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaataisi jos saisi osiin. jos kerralla, niin sitte tulis hätä.

Kahden lapsen yh, kotihoidon tuella, yksi koira. "Onneksi" koiran maha ei kelpuuta kuin marketin halvimman ruuan.

Oliski säästöjä, mutta niitä ei paljon pystynyt säästämään kun olin töissä lasten välissä kun kulut eivät eksän kanssa oikeen hänen kasvavan ongelmansa vuoksi menneet tasan.

Sitä aikaa odotellessa jolloin pääsen töihin, tuskin paljoa enempää tulee sitä rahaa ja kulut kasvaa, mutta jospa loppus tämä -keleen rahanruinaus. Vihaan yli kaiken tätä sompausta lippujen ja lappujen kanssa, onneksi ei enää tarvii sossuun mennä lappuja täyttämään kun kelalle voi netistä laittaa hakemuksen.

Ei vaan ymmärrä miten joku viittii ihan huvin vuoksi tätä tehä...

Vierailija
74/92 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun talouteni kaatuu jo satasen lisälaskusta (100€).

Vierailija
75/92 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaataisi, mutta tiukkaa kyllä tekisi.

Vierailija
76/92 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaatuisi,sitä varten on etutili jossa rahaa jos tulee isoja menoja/ostoja/koiran kalliit lääkärikäynnit yms. N24

Vierailija
77/92 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaataisi, Ei edes 750e lisäkulu joka kuukausi. 

Vierailija
78/92 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilukerhon jäsen kirjoitti:

Kaikilla ihmisillä ja talouksilla on erilainen tilanne .

Luultavasti suurin osa joilla on luottotiedot kunnossa saisi lainaa jopa 7500e asti ilman vakuuksia, mutta isommalla korolla ja pitkällä takaisinmaksuajalla.

Ainakin näin tv:ssä ja netissä mainostetaan.

Minulla on luottotiedot kunnossa mutta en saa lainaa mistään pankista tai saa mitään ostettua osamaksulla. Jouduin nuorena työkyvyttömyyseläkkeelle ja tuloni on n. 750€/kk. josta käteen jää hieman yli 500€. Siitä maksan lääkkeet ja muut normaalit kulut. 750€ lasku tuhoaisi minun talouden.

Täällä huomaa miten kahdessa kastissa ihmiset ovat Suomessa, jotku eivät ymmärrä miten tiukilla joidenkin on elettävä.

Sitten media julkaisee uutisia "köyhistä" perheistä joille jää käteen 2800€/kk tai yksinäisistä ihmisistä joille jää käteen se 1000€/kk.

Vierailija
79/92 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tuon verran kuussa, että joo... Opiskelen työttömyysetuudella.

Vierailija
80/92 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuli monen tonnin perintöverot perinnöstä, jota ei voi realisoida kymmeniin vuosiin, eikä edes tuota mitään. Ihanaa tämä verotus. No säästöistä osa ja osa luotolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi