Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enää viikko Gilmoren tyttöjen uusiin jaksoihin! Mitäs fiiliksiä faneilla?

Vierailija
18.11.2016 |

Toivon tosiaan, että sarja saa nyt arvoisensa lopetuksen, sen verran huono oli se viimeinen kausi. Niin ja tärkeimpänä tietysti arvauksia kehiin,mitkä ovat ne neljä sanaa, joilla Amy Sherman-Palladino on tiennyt sarjan lopettavansa? :D

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja tärkeimpänä tietysti arvauksia kehiin,mitkä ovat ne neljä sanaa, joilla Amy Sherman-Palladino on tiennyt sarjan lopettavansa? :D

"Play it again, Luke."

Vierailija
42/71 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirk ja Paris ovat kyllä rakastettavia kaikessa raivostuttavuudessaan.😁 Ja Logan on ihana.💗

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirk ja Paris ovat kyllä rakastettavia kaikessa raivostuttavuudessaan.😁 Ja Logan on ihana.💗

Logan on kyllä ihana <3 Toivon, että olisi Logan, jonka kanssa Rory päätyy yhteen. Joko Logan tai Jess se varmana on.

Vierailija
44/71 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logan ei todellakaan ole ihana, mutta Jess on! En kestä, jos Rory ottaa jonkun muun!

Vierailija
45/71 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lempparijakso on (samoin kuin ap:n!) varmaan se "You jump, I jump Jack" eli se 5. kauden jakso, jossa Rory menee toimittajan ominaisuudessa Life and Death Brigaden tapahtumaan. Muuten en pysty nimeämään lempijaksoja, enemmän kohtauksia. "Pulp Friction" -jakson Tarantino-bileet on mahtava! 5. kausi yleensäkin on suosikkini, kaikki ne kohtaukset, joissa Logan alkaa tulla kuvioihin ja lopulta on kuvioissa. Yale-elämä 4. ja 5. kausilla.

Pidän myös tanssimaraton-jaksosta ja Roryn ja Jessin suhteen eri vaiheiden kohtauksista. Mua tässä sarjassa kiinnostaa eniten se itärannikon WASP-elämän kuvaus, huippu prep schoolin ja Ivy League -elämäntapa. Samoin siis Roryn seurustelusuhteet Deania lukuunottamatta.

Ai että mä sitten inhosin Deania!:D se oli jotenkin sellainen liian kiltti ja kunnollinen,en jaksa sellaisia hahmoja sarjoissa, joissa ei ole mitään särmää. Ärsytti, kun Rory silloin palasi vähäksi aikaa yhteen Deanin kanssa. Tästä muuten päästäänkin siihen, että ketkä ovat teidän lempihahmoja? Mun on varmaan Emily ja Kirk : D Oikeassa elämässä olisivat kumpikin äärettömän raskaita henkiöitä mutta sarjassa hauska seurata heitä. Ja rakastan Emilyn sarkastisia kommentteja. Myös Paris on hauska kaikessa neuroottisuudessaan. Ap

Samoin, en voinut sietää Deania! Ihan alussa se hahmo oli ok ja sopiva Roryn ekaksi poikaystäväksi. Mutta ärsyttävät piirteet alkoi tulla esiin jo muutaman jakson jälkeen. Muutenkin Dean edustaa sellaista kliseistä periamerikkalaista miestyyppiä, joka istuu sohvalla katsomassa urheilua ja juo kaljaa.

Mun suosikkihahmoja on Paris ja Emily oikeastaan. Ja tietenkin Logan ja Jess ❤ Rory on ihan kiinnostava, eikä liian itsekeskeinen. Loreleista en pidä melkein ollenkaan, hän on keskenkasvuinen ja hyvin itsekäs. Toki molemmissa naisissa on hyvät puolensa ja täydellisyys olisikin tylsää. Olen vasta viimeisimmällä katsomiskerralla tajunnut, miten paljon ongelmia tässä mukamas täydellisessä äiti-tytär ja parhaat ystävät -suhteessa onkaan. Roryn pitäisi olla virheetön ja Lorelei vaatii häneltä paljon, antamatta kovin paljon aitoa tukea. Tämä on minun tulkintaani tietenkin.

Vierailija
46/71 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi lempijaksoistani on Friday Night's Alright for Fighting. Se kauhea draama illallispöydässä ja kirsikkana kakun päällä

"When you get pregnant, you get married - a child needs a mother and a father!"

"Oh my GOOOOOD!"

Että ihan oikeasti Emily otti asian puheeksi... myös silloin :D.

Tuo on kyllä yksi koko sarjan parhaimmista kohtauksista!

Vierailija
47/71 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oy, with the poodles already!

Fiilikset: Waffle is very happy. ;)

Vierailija
48/71 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain artikkelissa luki että ne neljä viimeistä sanaa tulee mukamas aiheuttamaan paljon keskustelua aiheesta ja kaikki ei kuulemma tykkää loppuratkaisusta.. joten tuskin se on mikään kahviin liittyvä lause :D

Kahvi on kyllä tärkeä asia! 😃 Mutta jos ne neljä viimeistä sanaa tulee aiheuttamaan keskustelua ja kaikki ei tule pitämään loppuratkaisusta, tilannehan voisi jäädä myös auki. Ne sanat olisivat just jotain "will you marry me" tai ilmoitus raskaudesta ja siihen ei tulisikaan vastausta. Toivottavasti ei mitään tällaista.

Vierailija
49/71 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gilmoren tytöissä on kihlauduttu niin monta kertaa että petyn jos viimeiset sanat ovat kosinta. Sehän ei vielä tarkoita mitään Stars Hollowin maailmassa.

Vierailija
50/71 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vasta 4. kauden alussa eli tää Logan ei ole tullut vielä, mutta mä niin tykkään Rorysta ja Jessista yhdessä!

Vierailija
51/71 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella että uusissa jaksoissa Rory ei ole yhdessä Loganin kanssa, mielummin ihan kumpi vaan, Jess tai Dean, mutta katsottuani eilen trailerin netflixistä pahoin pelkään että se on Logan. Ovatko muut nähneet jo tuon trailerin? Surullinen Emily ja Richardin hautajaiset :'( 

Vierailija
52/71 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan suht innostuneesti uusia jaksoja, tosin X-Filesin uudet olivat sen verran huonot, etten uskalla liikaa toivoa. Hieman oudolta tuntuu, että luvassa on 4 puolentoistatunnin jaksoa. Mitenkähän toimii? Jotenkin en osaa ajatella Gilmoreja muuta kuin 40-45 min jaksoina. Myös Richardin kuolema on paha. Trailerista näkyi vinkkejä siitä, miten sitä käsitellään, mutta tosi vaikea aihe. Gilmoreissa ei koskaan ole käsitelty mitään todella vakavia aiheita, ja lisäksi Edward Herrmannin kuolema oli näyttelijöillekin todella surullinen asia.

Olen nähnyt sarjan monta kertaa kokonaan. Neloskausi on suosikki, koska jotenkin tykkäsin siitä Yalen yliopistomaailmasta. Neloskauden legendaarisia hetkiä ainakin Lorelaitten ensimmäinen ilta yliopistolla, Parisin uusi "poikaystävä" (Roryn ilme Ted Koppel's big night out -jakson lopussa!) sekä Paris pussaamassa järkyttynyttä Rorya spring break -jaksossa. Ja tuli vielä mieleen kolmoskauden loppupuolelta Parisin saama hylky Harvardista ja romahdus live-TV:ssä ("I had sex, so now I don't get to go to Harvard. She’s never had sex. She’ll probably go to Harvard. She’s a shoe in. Pack your chastity belt, Gilmore – you’re going to Harvard!")

Tulee mieleen myös loistojuttuja Emilyltä. Emily ostamassa lentokonetta. Emily humalassa ja tupakoimassa ennen Trixin hautajaisia. Emily kiipeämässä kellarin ikkunasta ilman hametta. Emilyn maaninen käytös ostoskeskuksessa ("I could sell shoes here just as well Eduardo. I should get an application. Get me an application! Go, go!") 

Tuleva viikko tulee kyllä vietettyä Stars Hollow'ssa ja perjantaille varataan pop tartseja, joista en edes muuten tykkää :D

Vierailija
53/71 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoiko kukaan muu muuten Bunheads-sarjaa? Siis Amy Sherman-Palladinon sarjaa, joka muistutti todella paljon Gilmoren tyttöjä. Ihana samantyylinen pikkukaupunki ja tanssistudio "Miss Patty" -tyyliin. Mukana oli näyttelijöistäkin mm. "Emily" (vähän samanlaisessa roolissa), "Kirk" (erittäin samanlaisessa roolissa, "Paris", "Mitchum"... Sutton Foster näytteli pääosassa Michelleä, joka muistutti yllättävän paljon Lorelaita. Sutton Fosterhan tulee uutena myös näihin tuleviin Gilmoren tytöt -jaksoihin.

-52

Vierailija
54/71 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, tässä sarjassa on kyllä sitä jotain. Jotenkin en odottanut tykkääväni tästä ollenkaan, mutta jo ensimmäisen jakson puolivälissä olin varma löytäneeni lempisarjani! :D Harmillisesti en ole löytänyt 6. kautta mistään. Milloinka nämä uudet jaksot tulevatkaan Netflixiin ja ilmestyvätkö kaikki kerralla? :) Pitää varmaan hankkia tunnukset hetkeksi jotta saan sen 6. kaudenkin katsottua.

Vierailija
55/71 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet ilmestyy Netflixiin 25.11.

Vierailija
56/71 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

DVD-julkaisuissa ja Netflixissä on sellainen ero, että DVD:t on 4:3-kuvasuhteella (eli reunat mustat) ja Netflix laajiksena. Netflixsissä taitaa olla myös hieman parempi kuvanlaatu. Itse olen nämä katsonut niin moneen kertaan 4:3-kuvalla, että olen siihen tottunut, vaikka sinänsä laajempi on parempi. Sarja on kuvattu alunperin 4:3-telkkareita varten, joten kun katsoo tuota laajempana niin huomaa, että kaikki henkilöt ja toiminta on keskellä. Ei tuosta hirveästi haittaa ole, mutta esim. Secrets and Loans -jaksossa, kun Madeleine soittaa Rorylle, niin Parisin käsivarsi on näkyvissä vasemmassa reunassa, vaikka Parisin ei kuuluisi näkyä sillä hetkellä. Jos DVD:nä haluaa katsoa, niin todella monesta kirjastosta löytynee.

52

Vierailija
57/71 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oih, tässä sarjassa on kyllä sitä jotain. Jotenkin en odottanut tykkääväni tästä ollenkaan, mutta jo ensimmäisen jakson puolivälissä olin varma löytäneeni lempisarjani! :D Harmillisesti en ole löytänyt 6. kautta mistään. Milloinka nämä uudet jaksot tulevatkaan Netflixiin ja ilmestyvätkö kaikki kerralla? :) Pitää varmaan hankkia tunnukset hetkeksi jotta saan sen 6. kaudenkin katsottua.

Hommaa se kuukauden ilmainen kokeilu niin näät kutoskauden ja uudet jaksot :) Ap

Vierailija
58/71 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan suht innostuneesti uusia jaksoja, tosin X-Filesin uudet olivat sen verran huonot, etten uskalla liikaa toivoa. Hieman oudolta tuntuu, että luvassa on 4 puolentoistatunnin jaksoa. Mitenkähän toimii? Jotenkin en osaa ajatella Gilmoreja muuta kuin 40-45 min jaksoina. Myös Richardin kuolema on paha. Trailerista näkyi vinkkejä siitä, miten sitä käsitellään, mutta tosi vaikea aihe. Gilmoreissa ei koskaan ole käsitelty mitään todella vakavia aiheita, ja lisäksi Edward Herrmannin kuolema oli näyttelijöillekin todella surullinen asia.

Olen nähnyt sarjan monta kertaa kokonaan. Neloskausi on suosikki, koska jotenkin tykkäsin siitä Yalen yliopistomaailmasta. Neloskauden legendaarisia hetkiä ainakin Lorelaitten ensimmäinen ilta yliopistolla, Parisin uusi "poikaystävä" (Roryn ilme Ted Koppel's big night out -jakson lopussa!) sekä Paris pussaamassa järkyttynyttä Rorya spring break -jaksossa. Ja tuli vielä mieleen kolmoskauden loppupuolelta Parisin saama hylky Harvardista ja romahdus live-TV:ssä ("I had sex, so now I don't get to go to Harvard. She’s never had sex. She’ll probably go to Harvard. She’s a shoe in. Pack your chastity belt, Gilmore – you’re going to Harvard!")

Tulee mieleen myös loistojuttuja Emilyltä. Emily ostamassa lentokonetta. Emily humalassa ja tupakoimassa ennen Trixin hautajaisia. Emily kiipeämässä kellarin ikkunasta ilman hametta. Emilyn maaninen käytös ostoskeskuksessa ("I could sell shoes here just as well Eduardo. I should get an application. Get me an application! Go, go!") 

Tuleva viikko tulee kyllä vietettyä Stars Hollow'ssa ja perjantaille varataan pop tartseja, joista en edes muuten tykkää :D

Hahaha ai että nuo mainitsemasi on kyllä ihan parasta Emilyä, juuri siksi hän on lemppareitani :) Ap

Vierailija
59/71 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Pop tartseja voiskin maistaa ensi viikonloppuna Gilmoren tyttöjen kunniaksi, mitäs muuta herkkua? Take-out kiinalaista, hampurilaisia, pizzaa, vaahtokarkkeja...Ai niin, kahvia pitää juoda tietysti.☕️😋

Vierailija
60/71 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tuli monia mun suosikkikohtauksia. Erityisesti juuri tuo Parisin romahdus live-TV:ssa ja sen jälkeinenkin toiminta, joka on hyvin epätyypillistä Parisia. Hengailee sängyssä ja katsoo saippuaoopperaa. Samoin Parisin ja Doylen monet kohtaukset, esim. ne pikatreffeillä tapaaminen ja Parisin käytös niitä muita treffiläisiä kohtaan, Roryn Chilton-tutustuja on käymässä ollessa Paris ja Doyle tulee Parisin huoneesta ja Paris vain ilmoittaa, miten he päättivät skipata illallisen ja siirtyä suoraan seksiin.

Ja voi Emily. Yksi parhaita on tämä, joka löytyikin youtubesta. Jaksosta "Say goodbye to Daisy Miller":

Emily: I am going to Europe, Richard. I'm going to Europe and I'm going to have a marvelous time! I'm going to get up at 10 and have two glasses of wine at lunch every single day!

Richard: Only prostitutes have two glasses of wine at lunch!

Emily: Well then buy me a boa and drive me to Reno because I am open for business!

Richard: I can't talk to you when you're like this! I'm going to bed.

Emily: You go to bed, I'll go to France!

Näitä aivan huuuuulluja ajatuksia, kuten nukkuminen kymmeneen asti ja kaksi lasillista viiniä lounaalla :D Ja tuo "well then by me a boa.." Mä niin hajoilen. Voi, miten surullista, että Edward Herrmann kuoli. Emilyn ja Richardin yhteiskohtaukset ovat myös mahtavia muutenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän