Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäiskö vaihdevuosista olla innoissaan??

Vierailija
18.11.2016 |

http://anna.fi/liikunta-ja-terveys/kotilaakari/hyva-mieli/vaihdevuodet-…

"Kun asennoituu vaihdevuosiin positiivisesti ja kohtaa ne seikkailuna, luvassa saattaa olla elämän paras ajanjakso. Raskautta ei tarvitse pelätä ja seksiä voi harrastaa, kun haluttaa. Aikaa jää itseensä tutustumiselle, parisuhteelle sekä harrastuksille."
Ööh, oletko samaa mieltä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en oikein. Mutta jos joku pärjää paremmin noilla neuvoin, niin mikäpä siinä. Vähän sellainen "ollaan positiivisia vaikka  hampaat irvessä"-meininki. En ole sellaisen ystävä.

Vierailija
2/21 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkääkö joku 50v tosissaan raskautta? Tuohon ikään mennessä luulis oppineen käyttämään ehkäisyä ja raskaaksitulon mahdollisuus jo melko pieni. Ja monella halutkin loppuneet kokonaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kuumat aallot, yöunten menetys ja raivotauti. Kipaisin apteekista estrogeenia ja nyt lähes ihminen:) Hyvä puoli on järjen käytön lisääntyminen ja kyky sanoa EI KÄY.

Se on se "naisen osa";)

Vierailija
4/21 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumat aallot, hiki valui pitkin poikin, vitutti kaikki ja mielialat vaihtelivat minuutin välein.  Hormonihoito ei sopinut, joten käytin KAIKKEA mahdollista käsikauppatavaraa... niistä ei ollut mitään apua ja kyrsiinnyin vaan lisää.

Lopulta kokeilin VHH-ruokavaliota ja se vei kuumat aallot pois ja elokin tasaantui.

Onneksi loppuivat nuo helvetilliset vaihdevuodet!!!

Vierailija
5/21 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä helpottunut, kun kuukautiset vihdoin jäivät.

Ikä myös tietyllä lailla vapauttaa, tosin soisin sen tapahtuvan ilman hikoilua...

Vierailija
6/21 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä voi harrastaa kun haluaa... joo joo, ja JOS haluaa. Ja jos kykenee vaikka haluaisikin. Tosi seikkailua onkin hikoilla ja punottaa yötä päivää, saada masennuskohtauksia ja unettomuutta. Rutikuivilla limakalvoilla ei paljon seksielämää paranneta. 

Vierailija
7/21 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui menkat kuin seinään 48v:nä ja kuumia aaltoja tuli satunnaisesti 5v. Mitään muita oireita ei ollut.

Oikeasti tuo oli ihanaa aikaa - seksistä sai nauttia joka päivä, ei ollut pms oireita, mieliala oli todella hyvä koko ajan, oli energiaa ja intoa vaikka mihin:) Mieskin huomasi tämän. Viluiselle nuo kuumat aallotkin oli vain kivoja.

Unien menetystä tms en pelännyt koska olen ollut uneton jo 33v, en huomannut mitään eroa aikaisempaan.

Haluja on vaikka muille jakaa eikä  kuivuudesta tietoakaan. Kun vain mies (nuorempi) jaksaisi tässä vauhdissa...

Vierailija
8/21 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luut alkaa haurastua ja kun naishormoni tuotanto loppuu, niin mieheltä alkaa näyttämään. Et onnea vaan niille, jotka odotatte vaihdevuosia ja parrankasvua.

Vierailija
9/21 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuumat aallot, hiki valui pitkin poikin, vitutti kaikki ja mielialat vaihtelivat minuutin välein.  Hormonihoito ei sopinut, joten käytin KAIKKEA mahdollista käsikauppatavaraa... niistä ei ollut mitään apua ja kyrsiinnyin vaan lisää.

Lopulta kokeilin VHH-ruokavaliota ja se vei kuumat aallot pois ja elokin tasaantui.

Vhh on kyllä apu vaihdevuosioireisiin, samoin kuin pms:ään.

Toki useimmat haluavat syödä mieluummin apteekin tuotteita hyvän ruuan sijaan.

Vierailija
10/21 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulle pahenivat ihan sietämättömiksi VHH ruokavalion takia.

Vierailija
11/21 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on aika yksilöllistä. Aasialainen tuttavani on jo 55 v ja sillä on edelleen säännöllinen kierto ja rinnatkin kuin teinillä, vatsa litteä ja iho hyvä. En katsele naisia sillä silmällä, mutta uimahallireissulla kyllä olin ihmeissäni (kateellinen). Ei kyllä näytäkään ikäiseltään. Ehkä johtuu geeneistä.

Vierailija
12/21 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla loppui menkat kuin seinään 48v:nä ja kuumia aaltoja tuli satunnaisesti 5v. Mitään muita oireita ei ollut.

Oikeasti tuo oli ihanaa aikaa - seksistä sai nauttia joka päivä, ei ollut pms oireita, mieliala oli todella hyvä koko ajan, oli energiaa ja intoa vaikka mihin:) Mieskin huomasi tämän. Viluiselle nuo kuumat aallotkin oli vain kivoja.

Unien menetystä tms en pelännyt koska olen ollut uneton jo 33v, en huomannut mitään eroa aikaisempaan.

Haluja on vaikka muille jakaa eikä  kuivuudesta tietoakaan. Kun vain mies (nuorempi) jaksaisi tässä vauhdissa...

Sulla oli sitten varsin lievät kuumat aallot jos ne oli kivoja. Itse hikoilin kaikki neuleeni ja bleiserini piloille, sitten onneksi sain hormonikorvauslääkkeet.

Vierailija
13/21 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut vaihdevuosioireita kun oli raju kilpirauhasen liikatoiminta.

Vagifemia käytän, että pysyy limakalvot kunnossa, välipäivinä laitan Vagisan voidetta.

Vierailija
14/21 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin odotan niitä ihan innolla. T: 47v

Vierailija
15/21 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luut alkaa haurastua ja kun naishormoni tuotanto loppuu, niin mieheltä alkaa näyttämään. Et onnea vaan niille, jotka odotatte vaihdevuosia ja parrankasvua.

Koskas tuo alkaa?? Mä olen vähintään yhtä naisellinen kuin 8 vuotta sitten menkkojen jäädessä pois. Viiksiä eikä partaa ei ole vielä ilmestynyt. Osteopenia todettu ja hoidossa.

Olin just juhlissa 86v tätini kanssa ja hän se vasta oli naisellinen (ja parraton):) Tanssi yli puolenyön parikymppisen pojan kanssa ja iloitsi uudesta "styylaussuhteestaan" samanikäiseen mieheen. Ollaan aika pitkäikäistä ja viriiliä sukua:D

16/21 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä itse ole yhtään innoissaan. Itse tässä olen kahden vaiheilla, pyydänkö gyneltä hormonikorvaushoidon vai pärjäänkö vielä ilman. Kuumia aaltoja on, mutta ne eivät toistaiseksi ole kovinkaan voimakkaita. Menkkoja ei tule kohdunpoiston ansiosta. Toinen munasarjoistakin on poistettu. Saa nähdä kestääkö vaihdevuosipiina kuinka monta vuotta. Kovin nuorena koen joutuneeni tähän vv-rumbaan, huomattavasti nuorempana missä iässä vaihdevuodet keskimäärin alkavat. Omalla äidillänikin alkoi tämä riesa yli 10 vuotta vanhempana kuin minkä ikäinen itse olen nyt.

Vierailija
17/21 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikaakaan niin kohta sä jo suret niiden poismenoa

Vierailija
18/21 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kuitenkaan puhua paskaa asioista joista et mitään tiedä!!! Pysy vaan trolli omassa aitauksessasi.

Vierailija
19/21 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset kestävät aikaa kirjoitti:

Tuo on aika yksilöllistä. Aasialainen tuttavani on jo 55 v ja sillä on edelleen säännöllinen kierto ja rinnatkin kuin teinillä, vatsa litteä ja iho hyvä. En katsele naisia sillä silmällä, mutta uimahallireissulla kyllä olin ihmeissäni (kateellinen). Ei kyllä näytäkään ikäiseltään. Ehkä johtuu geeneistä.

Toki aasialaiset on sirompia ja säilyvät toisella tavalla mutta mulla on myös paljon kollagenia ihossa joten ei ole rypistynyt eikä venynyt. Litteä maha (pieni kaari näkyy 4 lapsen jäljiltä), sileä decolte ja pyöreät kiinteät rinnat kuin teinillä (ei edes poimua rinnan alla). Kiinteissä rinnoissa on se haittapuoli että niihin tulee herkästi mastopatiaa. Onneksi sekin loppui vaihdevuosiin. Ja ikää saman verran kuin ystävättärelläsi. 55v on vielä "nuori" jos on pitänyt itsestään huolta

7

Vierailija
20/21 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla oli sitten varsin lievät kuumat aallot jos ne oli kivoja. Itse hikoilin kaikki neuleeni ja bleiserini piloille, sitten onneksi sain hormonikorvauslääkkeet.

Näin on. Ehkä 3-4 kertaa päivässä lirahti niskakuopasta persvakoon vesitippoja ja niskahiukset oli märkänä. Iltaisin saatoin olla kotona hihattomassa topissa (yleensä onnistuu vain yli 25 asteen hellepäivinä). Muutenkin käytin tosi kevyitä vaatteita töissä tuona aikana. Mä en ottanut lääkitystä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän