Mieheni jäi kiinni pettämisestä työmatkalla
Sain aamulla puhelun miehen naispuoliselta kollegalta, jonka olen tavannut pari kertaa, että mieheni oli lähtenyt jonkun naisen kanssa huoneeseensa illalla.
En tiedä mitä tästä ajatella, hän sanoi että mielestään minulla on oikeus tietää. Tietenkin arvostan että kertoi, mutta en tiedä yhtään miten toimia. Normaali tilanteessa olisin pakannut kansani ennenkun mies edes saapuu kotiin mutta ystäväni sanoi että en voi luottaa vieraan naisen sanaan tässä asiassa? Miksi en, miksi hän valehtelisi?
Mieheni pitäisi palata huomenna illala kotiin. Pahoittelut viestin sekavuudesta!
Ja niin, olen 26v ja mieheni 34v, meillä on seksiä monesti viikossa ja olemme asuneet yhdessä pari vuotta, vauva 6kk.
Kommentit (653)
Kannattaa ottaa huomioon, että mies ei ehkä ole edes tajunnut pettävänsä.
Keskustelin oman mieheni kanssa, mikä hänen mielestä on pettämistä. Hänen mielestä vain paneminen on pettämistä.
Kaikkea muuta saa tehdä, saa olla läheisiä naisystäviä, joiden kanssa voi vaihtaa intiimejä kuvia, puhelinseksi on ok, nettiseksi samoin, viestit, halailu, pussailu, suuhoito, kaikki ok niin kauan kunhan pissavehkeitä ei pistetä sisäkkäin.
Emme ole aiheesta aiemmin keskustelleet ja tietenkin järkytyin. Mutta - se on hänen mielipiteensä ja kantansa. Mitäpä muuta vaihtoehtoa minulla on kuin pistää mies vaihtoon tai hyväksyä asia. Jotenkin en vaan sulata asiaa, että mieheni vehtaa muiden naisten kanssa ilman omantunnontuskia. Harkitsen vakavasti eroa ja mieheni mielestä on ihan se ja sama. Hän ei aio mistään hinnasta luopua omasta pettämisen määritelmästään eikä katso loukkaavansa minua puuhailullaan. Kaikki ihmiset ovat vapaita toimimaan oman moraalin mukaisesti. Että näin meillä. Ja tämä juttu ei ole Porvoosta!
Vierailija kirjoitti:
Keskustelin oman mieheni kanssa, mikä hänen mielestä on pettämistä. Hänen mielestä vain paneminen on pettämistä.
Kaikkea muuta saa tehdä, saa olla läheisiä naisystäviä, joiden kanssa voi vaihtaa intiimejä kuvia, puhelinseksi on ok, nettiseksi samoin, viestit, halailu, pussailu, suuhoito, kaikki ok niin kauan kunhan pissavehkeitä ei pistetä sisäkkäin.
Emme ole aiheesta aiemmin keskustelleet ja tietenkin järkytyin. Mutta - se on hänen mielipiteensä ja kantansa. Mitäpä muuta vaihtoehtoa minulla on kuin pistää mies vaihtoon tai hyväksyä asia. Jotenkin en vaan sulata asiaa, että mieheni vehtaa muiden naisten kanssa ilman omantunnontuskia. Harkitsen vakavasti eroa ja mieheni mielestä on ihan se ja sama. Hän ei aio mistään hinnasta luopua omasta pettämisen määritelmästään eikä katso loukkaavansa minua puuhailullaan. Kaikki ihmiset ovat vapaita toimimaan oman moraalin mukaisesti. Että näin meillä. Ja tämä juttu ei ole Porvoosta!
Tälle miehelle kannattaisi kyllä vinkata mikä parisuhteen muodostamisessa noin ylipäätään on se perimmäinen tarkoitus. Huh mikä tyyppi!
Ja nyt sinä joudut elämään sen tiedon kanssa, että sun miehen mielestä on ihan ok antaa vaikka suuseksiä naispuolisille tuttavilleen, sehän ei ole pettämistä... Miltähän mahtaa tuntua vaikkapa hellät suudelmat tuon "oman" rakkaan kanssa tämän jälkeen. Käytännössä jaat miehesi muiden naisten kanssa. Ikinä en moiseen suostuisi eikä kullä onneksi kovin moni mies noin kieroutuneesti edes ajattelekaan. Jos juttusi ei ole provo niin laita ihmeessä moinen idiootti vaihtoon!
Vierailija kirjoitti:
Olisiko miehellesi myös ihan täysin ok, jos sinä tekisit noita asioita muiden miesten kanssa?
Mutta en kyllä suhtautuisi niin, että "tämä on miehen mielipide ja minun pitää hyväksyä se tai erota". Ei nuo asiat ole mitään kiveen hakattuja ja ennaltamäärättyjä , että mikä on pettämistä ja mikä ei, vaan se on tietenkin asia mikä sovitaan parisuhteessa yhdessä molempien kesken niin, että molemmat tietävät pelisäännöt. Ja sitten niiden sääntöjen rikkominen on pettämistä. Jos sovitaan, että muita saa panna, niin muiden paneminen ei ole pettämistä. Jos sovitaan, että muiden kanssa ei puhuta tuhmia ja lähetellä alastonkuvia, niin sitten tuhmien puhuminen ja alastonkuvien lähettely on pettämistä.
Meillä lasketaan pettämiseksi kaikki se, millä petetään toisen luottamus. Yleensä se on esim. sellainen teko, josta ei kehtaisi kertoa omalle puolisolleen tai jota ei voisi tehdä hyvillä mielin silloin kun oma puoliso on paikalla. Tai teko, josta on yksinkertaisesti sovittu, että ei tehdä ja silti tehdään.
Valitettavasti ei ole provo. Tämän ketjun "innoittamana" otin asia miehen kanssa puheeksi ja järkytykseni oli suuri. Todistettavasti miehelläni on edellisissä suhteissa ollut ainakin kaksi vakituisempaa "tyttöystävää" ja hän kehuskeli että hänellä on niin paljon naispuolisia ystäviä, etten tiedäkään. Mies on muutenkin tunnevammainen eikä koskaan kadu tekemisiään eikä ole 7 vuoden aikana ikinä pyytänyt anteeksi tai kiittänyt. Hyvänä puolena, ettei koskaan haasta riitaa. Hänestä tykkäävät kaikki, niin miehet kuin naiset. Erittäin komea ja hurmaava.
Hänen mielestä ero on ok, koska hän ei pysty kuvittelemaan että ero jotenkn satuttaisi. Se on vain yuden jakson loppu ja aurinko nousee huomennakin. Hän tekee suht paljon reissuhommia ja on hyvin yksityinen luonteeltaan. En tiedä valehteleeko, mutta jättää asioita kertomatta.
Hän vilpittömästi hämmästyi kun kerroin, etten siedä muita naisia. Hänen mielestä seksi on seksiä ja verrattavissa mukavaan harrastukseen. Hänen mielestä tärkeintä on olla täysin vapaa. Yritin selittää, että jotta hän voi elää vapaasti me muut joudumme elämään sidottua elämää. Sanotaan nyt näin, että kriisiä pukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti ei ole provo. Tämän ketjun "innoittamana" otin asia miehen kanssa puheeksi ja järkytykseni oli suuri. Todistettavasti miehelläni on edellisissä suhteissa ollut ainakin kaksi vakituisempaa "tyttöystävää" ja hän kehuskeli että hänellä on niin paljon naispuolisia ystäviä, etten tiedäkään. Mies on muutenkin tunnevammainen eikä koskaan kadu tekemisiään eikä ole 7 vuoden aikana ikinä pyytänyt anteeksi tai kiittänyt. Hyvänä puolena, ettei koskaan haasta riitaa. Hänestä tykkäävät kaikki, niin miehet kuin naiset. Erittäin komea ja hurmaava.
Hänen mielestä ero on ok, koska hän ei pysty kuvittelemaan että ero jotenkn satuttaisi. Se on vain yuden jakson loppu ja aurinko nousee huomennakin. Hän tekee suht paljon reissuhommia ja on hyvin yksityinen luonteeltaan. En tiedä valehteleeko, mutta jättää asioita kertomatta.
Hän vilpittömästi hämmästyi kun kerroin, etten siedä muita naisia. Hänen mielestä seksi on seksiä ja verrattavissa mukavaan harrastukseen. Hänen mielestä tärkeintä on olla täysin vapaa. Yritin selittää, että jotta hän voi elää vapaasti me muut joudumme elämään sidottua elämää. Sanotaan nyt näin, että kriisiä pukkaa.
Eli miehesi on polyamorinen, mutta ei kuitenkaan ole avoimesti puhunut asiasta. Olen itsekin polyamorinen, mutta kyllähän tuollainen nyt pitäisi sitten tuoda ilmi heti seurustelun alussa, koska kaikille polyamoria ei todellakaan ole vaihtoehto ja kumppanille pitää antaa mahdollisuus lopettaa suhde eikä "pakottaa" polyamoriseen suhteeseen jos ei siihen ole valmis. Todella tyhmästi mieheltä toimittu.
AP; toivon sinulle tsemppiä ja voimia sydämeni pohjasta asti! Olet todellinen selviytyjä ja ihailen tarmoasi hoitaa käytännön asioita ja uskoa itseesi. Älä anna miehesi tai näiden typerien, asiattomien ja lannistavien kommenttien vaikuttaa itseesi. Olet tehnyt raskaan päätöksen. Kaikkea hyvää Sinulle ja lapsellesi ❤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miehesi on polyamorinen, mutta ei kuitenkaan ole avoimesti puhunut asiasta. Olen itsekin polyamorinen, mutta kyllähän tuollainen nyt pitäisi sitten tuoda ilmi heti seurustelun alussa, koska kaikille polyamoria ei todellakaan ole vaihtoehto ja kumppanille pitää antaa mahdollisuus lopettaa suhde eikä "pakottaa" polyamoriseen suhteeseen jos ei siihen ole valmis. Todella tyhmästi mieheltä toimittu.
Tavallaan ot tähän ketjuun, voit ehkä halutessasi aloittaa uuden ketjun mielenkiintoisesta kysymyksestä, mutta myös minä sitä mieltä että miehen olisi pitänyt tämä puoli tuoda esille jo seurustelun alussa. Jolloin voit valita, onko käytösmalli sinulle sopivaa vai ei.
Onko hän sitten yhtä avoin sille ajatukselle, että sulla olisi monia tällaisia suuseksi-kumppaneita vaikkapa? Mitä minä pidän ihan selkeänä pettämisenä, kuitenkin siinä on kyse yhdestä seksuaalisuuden toteuttamisen muodosta. Ei pelkkä yhdyntä ole seksiä.
Useimpien pariskuntien käsitys pettämisestä muodostetaan yhdessä, keskustellaan siitä mikä ketäkin loukkaa. Mua loukkaisi jo kaikki tuo mitä miehesi pitää normaalina kanssakäymisenä, enkä myöskään itse haluaisi häneltä hyväksyvää vapautta toimia noin muiden miesten kanssa. En kaipaa suhteessani sellaisia vapauksia, koska en sellaiselle perustalle voisi rakentaa keskinäistä luottamusta ja kiintymystä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole kriisi, mies on sinulle suoraan sanonut että teidän suhde ja sinun hyvinvointi on yhdentekevää. Ett tee miehellä enää yhtään mitään. Ole kiitollinen että älysit kysyä ja sait tietää narsistinen ajoissa. Kysy seuraavaksi onko käyttänyt ehkäisyä. Ja sitten heitä mies pellolle ja sure kavereiden kanssa.
Aina on parempi tietää.
Kai sä ap tiesit tuon jo ennen lasten tekoa ettei mies pidä pettämistä pahana asiana? ettekö te keskustele nykyään enää mitään kun menette naimisiin ja alatte lapsia tekemään. Meillä seurusteluaikoina jo puhuttiin mitä mieltä kumpikin on pettämisestä yms.
Mä oon pudonnut kartalta otsikko antaa ymmärtävän ap:ta on petetty, kun luin koko stoorin alusta loppuu huomasin miten kaikki huuatti "ap! Sinuu on petetty! Arvaa mitä, niin minuakin!" Koko ketju jatkui ja jatkui että miehet pettää ja ei saa puuttuu muiden perhe elämiin sitä ja tätä, mutta sitten ap lähti äidille kun ei jaksanut miestä ja sen ärhäkkää huutoa/raivoa... Iloisestiko pitää tulla kotiin vai?
"Hei vaimo, tulin matkalta kotiin. Vaimo, missä lapsi on"
Vaimo kaulimen kanssa: "Kenen kanssa olit?!" Miehen reaktio olisi sama jos mies kysyisi vaimolta "mihin rahat ovat menneet" nainen voi reakoida kiivaasti tai hyökkäävästi, kuten ap:n mies reagoi...
Nyt ne ovat menneet eri matkoihin kun ap ei jaksanut katella miehen reaktiota? Te täällä huuatatte "HYVÄ AAAAAPEEEEEEE SAIT SEN SIAN POIS ELÄMÄSTÄSI! VITTU KAIKKI MIEHET OVAT PETTÄJIÄÄÄÄÄÄ!"
joo, mun puolesta voi tarinan kertoja vaihtaa, vaikka mikä tässä keskustelussa oli pointti ja miksi tämä kuulosti draamailulta ja sika turhalta sellaselta... Aa, siis jatkakaa toki...
Älkää antako mun häiritä... Vai jatkuuko tää?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon pudonnut kartalta otsikko antaa ymmärtävän ap:ta on petetty, kun luin koko stoorin alusta loppuu huomasin miten kaikki huuatti "ap! Sinuu on petetty! Arvaa mitä, niin minuakin!" Koko ketju jatkui ja jatkui että miehet pettää ja ei saa puuttuu muiden perhe elämiin sitä ja tätä, mutta sitten ap lähti äidille kun ei jaksanut miestä ja sen ärhäkkää huutoa/raivoa... Iloisestiko pitää tulla kotiin vai?
Vaimo kaulimen kanssa: "Kenen kanssa olit?!" Miehen reaktio olisi sama jos mies kysyisi vaimolta "mihin rahat ovat menneet" nainen voi reakoida kiivaasti tai hyökkäävästi, kuten ap:n mies reagoi...
Nyt ne ovat menneet eri matkoihin kun ap ei jaksanut katella miehen reaktiota? Te täällä huuatatte "HYVÄ AAAAAPEEEEEEE SAIT SEN SIAN POIS ELÄMÄSTÄSI! VITTU KAIKKI MIEHET OVAT PETTÄJIÄÄÄÄÄÄ!"joo, mun puolesta voi tarinan kertoja vaihtaa, vaikka mikä tässä keskustelussa oli pointti ja miksi tämä kuulosti draamailulta ja sika turhalta sellaselta... Aa, siis jatkakaa toki...
Älkää antako mun häiritä... Vai jatkuuko tää?
Sun viesti vasta sekava onkin... Jos olisit lukenut ketjun, tietäisit että apn mies myönsi pettämisen.
Tarina jatku! Tuli selväksi on pettäjiä, on yh äitejä, on työmatka romansseja, on mies vihaisella päällä, on mies juonut ja on tällaisia marttakerhoja jotka kokoontuvat tänne kertovat "kyllä mä tiiän miltä susta tuntuu. Tee näin ja näin katso sen reaktiota ilmeet puhuvat kaiken... Mmmm m... Kyllä, ilmeet puhuvat"
Sitten kun reagoidaan "sika! Mä jätän sut"
Jatkoon jatkoon jatkoon jjjjjjjaaaaatkoooooooooon 🎶🎶🎶🎵🎵🎵🎼🎼🎼🎶🎤🎤🎧🎹🎼📢🔕🎷🎶📣🎷🎤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ne ovat menneet eri matkoihin kun ap ei jaksanut katella miehen reaktiota? Te täällä huuatatte "HYVÄ AAAAAPEEEEEEE SAIT SEN SIAN POIS ELÄMÄSTÄSI! VITTU KAIKKI MIEHET OVAT PETTÄJIÄÄÄÄÄÄ!"joo, mun puolesta voi tarinan kertoja vaihtaa, vaikka mikä tässä keskustelussa oli pointti ja miksi tämä kuulosti draamailulta ja sika turhalta sellaselta... Aa, siis jatkakaa toki...
Älkää antako mun häiritä... Vai jatkuuko tää?Sun viesti vasta sekava onkin... Jos olisit lukenut ketjun, tietäisit että apn mies myönsi pettämisen.
Niin tietty... Sähän tiedät koko tarinan juonen... Hieno homma :)
Missä kohtaa mies tunnusti pettäneensä?
Olen seurannut ketjua alusta asti mutta se meni ohi?
Vierailija kirjoitti:
Taitaa naispuolinen kolleega joutuu vaikeuksiin jos mies valittaa toiminnasta työnantajalle. Ei tosiaankaan ole asiallista sekaantua työkavereiden yksityiselämään.
Jossain sanottiin että joka kolmas suomalainen tulee petetyksi jossain vaiheessa elämää.. niin tai näin minä ainakin kertoisin ja työnantaja on kyllä tilanteessa täysin voimaton..
Vierailija kirjoitti:
Mikä muuttuu, jos asia on totta? Kerta on tuskin ensimmäinen. Mistä toinen ei tiedä, siitä hän ei kärsi, joten jätä koko juttu omaan arvoonsa, laita mies tautitesteihin ja kerro, että hänestä juoruillaan. Jos teillä on yhteinen tili, niin tyhjennä se.
Tuollainen logiikka tosiaan pistää miettimään ja luulenpa etten koskaan naiseni kanssa yhteistä tiliä ota..:P
Vierailija kirjoitti:
Sain aamulla puhelun miehen naispuoliselta kollegalta, jonka olen tavannut pari kertaa, että mieheni oli lähtenyt jonkun naisen kanssa huoneeseensa illalla.
En tiedä mitä tästä ajatella, hän sanoi että mielestään minulla on oikeus tietää. Tietenkin arvostan että kertoi, mutta en tiedä yhtään miten toimia. Normaali tilanteessa olisin pakannut kansani ennenkun mies edes saapuu kotiin mutta ystäväni sanoi että en voi luottaa vieraan naisen sanaan tässä asiassa? Miksi en, miksi hän valehtelisi?
Mieheni pitäisi palata huomenna illala kotiin. Pahoittelut viestin sekavuudesta!Ja niin, olen 26v ja mieheni 34v, meillä on seksiä monesti viikossa ja olemme asuneet yhdessä pari vuotta, vauva 6kk.
Naispuolinen kollega haluaa miehen itselleen. Mies on ehkä puhunut eroavansa pian ja ämmä ei jaksaisi odotella. Nyt kannattaisi äkkiä miettiä miksi mies tekee tuollaista. Ehkä olet huonokäytöksinen ja ruma ilman meikkejä? Tekstin ainakin olet selvästi kirjoittanut kännissä. Oletko alkoholisti? Käytkö töissä vai tuotko rahaa perheeseeen ainostaan lapsilisillä ja muilla avustuksilla? Enpä jotenkin usko että sinulla on varaa pakata kamoja ja lähteä. Niele ylpeytesi ja hyväksy se, että miehesi on hyvässä iässä ja jos hänellä on hyvä duuni, sen pahempi sinulle. Kymmenen vuoden päästä viimeistään astuu kuvioihin parikymppinen misu tuolla menolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et pakkaa vielä, voit pakata varmuuden vuoksi miehen kamoja hiukan kassiin.
Odotat että tulee kotiin, käyttäydyt normaalisti ekan 5 min kun mies tulee kotiin ja sitten ihan puskan takaa kysyt asiasta suoraan.
Reaktiosta saat kaikki vastaukset mitä tarvitset. Jos selitys on aivan liian pitkä, yksityskohtainen ja valmisteltu niin tiedät että valehtelee.
Luotat itseesi, osaat kyllä lukea miestäsi.
Keskity nyt ensin selvittämään se totuus ja kun se on selvillä, on aika miettiä sitä jatkoa.
P.s. mies lähtee kotoa, et sinä pienen lapsen kanssa!
Milläköhän oikeudella sinä kuvittelet, että toinen voi toisen ajaa pois kodistaan?
No naisenlogiikalla.. samoin kun on oikeus tyhjentää se yhteinen tili, saada puolet toisen maksamasta talosta yms yms..
Minulle tulee väkisinkin mieleen, että muutenkaan ei ap:n ja miehen välit ole ihan rakastavimmat olleet. Seksiä voi olla mutta kun se ei ole mikään takuu että henkisesti suhde toimii, jompikumpi tai kummatkin voi kokea jäävänsä suhteessa jotain olennaista yhteyttä vaille. Jota sitten ehkä hakee muualta, tai sitten ei, mutta takaraivossa kuitenkin tunne että tää juttu ei ole loppuelämän suhde.
Siksi ehkä noin helpon kuuloista viheltää peli vaan poikki, ilman keskustelua ja asian puimista ja sen hyväksymistä että nyt meille tuli kriisi mutta haluan ainakin koittaa selvitä tästä yhdessä. Itse hajoaisin täysin jos joutuisin miehen pettämisen takia lopettamaan hyvän ihmissuhteemme. Ja varmasti yrittäisimme ensin. Puhuminen, pariterapia, muutos. Jos se ei auttaisi, ainakin tietäisin että yritin kaikkeni. En voisi vain suoriltaan kävellä ulos. Nuoruuden ehdottomuudessa noin ehkä tekee herkemmin, mutta ihmissuhteet eivät koskaan ole täydellisiä, ja viisautta ei ole se että aina kävelee tilanteesta ulos. Etenkin kun lapsia on kuviossa, on moni asia harkittava muistakin kuin omista itsekkäistä lähtökohdista.