Raskausajan ja synnytyksen jälkeen ei seksiä, petitkö?
Monta kuukautta ilman minkäänlaista läheisyyttä, saati seksuaalista toimintaa ja naista etoo kaikki aiheeseen liittyvä.
Jaksoitko tätä, vai kävitkö hakemassa korviketta luonnollisiin miehisiin tarpeisiisi?
Kommentit (51)
En pettänyt, vaikka lasten odotusaikana ei seksiä ollut. Eikä ainakaan kolmen kuukauden sisällä synnytyksistä. Kun lapset olivat pieniä, seksiä oli silloinkin vain kerran pari kuukaudessa. Välillä taisi olla melkein vuodenkin pituinen seksitön jakso. En nykyään voi millään käsittää, miten jaksoin tuon kaiken seksittömän ajan. Ehkä normaali mies olisi jo tullut hulluksi tai pettänyt, minä vaan jatkoin hammasta purren eteenpäin. Ehkä tässä auttoi se, ettei vaimoni ollut koskaan halunnut tai ehdottanut seksiä. Eikä antanut edes suuseksiä. Eli ei tehnyt itsestään edes seksuaalisesti haluttavaa.
Jos vitutukseen voisi kuolla, olisin varmaan ollut jo vainaa aikapäiviä sitten. Vaikka seksiä nykyään onkin noin pari kertaa viikossa, entisaikojen seksittömyys jäytää mieltä vieläkin. Kyllä siitä on jäänyt ikuiset arvet. Varmaankin pettäminen helpottaisi tilannetta, vaikka jonkilaisena kostona vaimolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme lasta, ja kyllä petin joka kerta. Ihan selvä homma mulle, pari kuukautta menee, mutta sitten haluan muutakin kuin omaa kättä.
Miksi olet halunnut lapsia? Jos kerran tiedät, että et voi olla pettämättä vaimoasi ja lastesi äitiä synnytyksen jälkeen. Ymmärrätkö miten huonosti kohtelet elämänkumppaniasi? Ja mitä luulet lastesi sinusta ajattelevan, jos joskus saavat tietää, että iskän piti mennä vieraisiin pilluihin sen jälkeen , kun he olivat syntyneet? Enpä usko, että kovasti kunnioitusta ja sympatiaa heruu, sen enempää vaimolta , kuin lapsiltakaan. Ällöttää ajatellakin, että oma isä olisi juossut vieraissa, silloin kuin äiti olisi häntä eniten tarvinnut....Kaikenlaiset miehet sitä isäksi alkaa.
Minua ei hetkauttanut vaikka isä oli vieraissa käynytkin meidän ollessa pieniä, mä oli ollut joku 1,5-2v.
Turhaa moralisointia sinulta.
On taas typerää kommentointia muutamilta naisilta. Kaverin tuore vaimo oli synnytyksen jälkeen ekaa kertaa baarissa, oisko nyt 2-3kk ollut synnytyksestä, niin kovasti oli vieraalta mieheltä huomiota vailla. Avokki vain tuumi että missähän Matti (nimi muutettu) lie/varmaan vastasyntynyttä hoitamassa.
Kyllä naisen täytyy huolehtia sekä miehen että vauvan tarpeista synnytyksen jälkeen. Se on naisen tehtävä. Perhe ensin!
Niinkuin tässä edellä joku kirjoittikin miehelle jääneistä pysyvistä arvista jääkauden jälkeen, niin siitä pitikin mainita jo aiemmin. Luueletteko tosiaan, että tuollaiset pitkät jääkaudet ei veisi toisen mielenkiintoa. Pitkä jääkausi etäännyttää aivan varmasti ajatustasolla, vaikka pettämään ei ryhtyisikään. Muistakaapa naiset, ettei me miehetkään mitään koneita olla, vaan tuntevia ihmisiä! T. Nimimerkki
Mun täytyy sanoa nyt vallitsevasta naisilmapiiristä eroava mielipide.
Mulle on tehty kaks sektiota, ekan jäljestä odotettiin jälkivuodon loppumiseen (n.1,5kk) ja tokasta seksiä oli jo viikon päästä kotiutumisesta. En alkuunsa mitenkään mainittavasti yhdynnästä nauttinut, vaikkei se erityisesti sattunutkaan (akrobatia jätettiin välistä pitkän pystyhaavan vuoksi ja tyydyttiin saarnaajaan), mutta minä nautin kun mies nauttii.
Samainen mies (ex, muuten nykyisin) pihtasi pahimmillaan 3kk pätkiä masennuksen vuoksi, ja itse varsin seksuaalisena tyyppinä kärsin tilanteesta aikamoisesti. Jos ei itsetyydytysvälineet olisi nuin helposti saatavilla mitä nykyisin, olisin todennäköisesti lähtenyt vieraisiin.
Tai siltä se ainakin tuntui, ja vaikuttihan se suhteeseenkin kun läheisyyttä ei ollut minkään vertaa, teki vaan mieli hävittää äijä silmistä pois norkoilemasta.
Toimiva seksi voi pelastaa ison osan suhteesta ja olisin kyllä toivonut että olis antanut vaikka kerran viikossa vaikkei mieli tehnytkään. Olis ees nuollut tai jotain, miehellä ku ei liukkari tilannetta pelasta..
....jhhkiio kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän nyt jokaisen aikuisen ihmisen pitää ymmärtää, että synnytys ja imetys vaikuttavat naisen halukkuuteen niin, että seksä ei välttämättä muutamasta kuukaudesta vuoteen ole synnytyksen jälkeen. Jos ei tätä kestä, niin ei kannata jättää sitä ehkäisyä pois. Seksi on ihanaa, mutta elämäntilanteista riippuen se ei aina ole ykkösasia. Synnytyksen jälkeen tuore isä voi ihan hyvin odotella muutaman kuukauden (tai jopa sen kokonaisen vuoden, hui!) että nainen saa paikkansa kuntoon ja alkaa taas haluta.
Ai, en tiennytkään että synnytyksessä menee suu ja peppureikäki käyttökelvottomaksi:) taidan pitäytyä lapsettomana miehenä jos näin on.. vanhanaikaista ja itseköstä naiselta mennä yhden reiän politiikalla:)
Voi voi kuule poika. Aika vähän tiedät synnytyksessä mahdollisesti tulevista vammoista ja vaivoista. Kyllä, paikat voivat repeytytyä niin, että käyttökelvottomana on sekä pimpsa että peppureikä. Seisookohan sinulla enää koskaan, jos kerron yksityiskohdat? Ja täällä sitten vingutaan ja mennään vieraisiin, kun vaimo ei kaksi viikkoa synnytyksestä jauhelihaan verrattavissa olevan toosansa, imetyksen ja valvomisen kanssa jaksa innostua tyydyttämään kusipäämiehendä haluja. Hyi olkoon, että olette kuvottavia vätyksiä. Mieheksi teitä ei voi kutsua. Olkaa hyvät, menkää vieraisiin, jättäkää vaimonne. Se on ennen kaikkea lasten parhaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Niinkuin tässä edellä joku kirjoittikin miehelle jääneistä pysyvistä arvista jääkauden jälkeen, niin siitä pitikin mainita jo aiemmin. Luueletteko tosiaan, että tuollaiset pitkät jääkaudet ei veisi toisen mielenkiintoa. Pitkä jääkausi etäännyttää aivan varmasti ajatustasolla, vaikka pettämään ei ryhtyisikään. Muistakaapa naiset, ettei me miehetkään mitään koneita olla, vaan tuntevia ihmisiä! T. Nimimerkki
Pitää niin paikkansa. Synnytyksen jälkeen ainakin 3kk seksittä, missä ei ongelmaa, kun se nyt kuuluu asiaan. Mutta sen jälkeen onkin jääviileäkausi kestänyt jo reilut 5 vuotta minkä aikana on tullut selväksi että seksi ja hellyys on vaimolleni ö-luokan asia kaukana tv-ohjelmien takana. Ei edes ole voinut kokeilla hormonaalisen ehkäisystä luopumista. Pala kerrallaan rakkauteni on murentunut pois. Nyt en tiedä mitä teen, kun ero tarkoittaisi sitä etten näkisi lapsiani päivittäin. En oikein koe, että vieraissa käyntikään olisi ratkaisu rakkauden puutteeseen, joten fuckbuddykaan tuskin ratkaisisi asiaa.
Itselläni ei ole kokemusta mistään pitkistä jääkausista, mutta osaan hyvin kuvitella, että pahinta ei ole varsinaisesti itse seksin puute vaan se, että kumppanilta ei saa seksiä. Toisin sanoen asiaa ei voi verrata siihen, että sinkutkin saattavat olla ilman seksiä pitkiä aikoja. Pahinta asiassa on varmasti se, että seksiä ei saa juuri siltä omalta kumppanilta, joka kyllä jaksaa kaikkea muuta esim. Niitä teevee ohjelmia vahdata. Kyllähän siinä pidemmän päälle varmasti tuntee itsensä aika arvottomaksi...
Itse en ole koskaan pettänyt ja en tiedä mitä tekisin sinun tilanteesasi... Puhumallahan ne asiat yleensä ratkeaa, mutta jos ei ratkea, niin sanoisin varmasti, että ei varmaan haittaa jos käyn sihteerilpistossa.
Nimimerkki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa taas kuinka harvasta miehestä todellisuudessa onkaan perheen pääksi. Perheen pää laittaisi omat tarpeensa viimeiseksi ja huolehtisi perheensä tarpeista.
Ks. edellinen viestini. Miksi pitää heti aloittaa vastakkain asettelu perhe vs. miehen tarpeet? Onko pari suikkaria kuukaudessa jotenkin muilta perheen jäseniltä pois? Näin miehenä sanon vaan se, että raskasta arkea jaksaa huomattavasti paremmin kun oma kulta joskus tyydytää tarpeet. Minulle seksi on todella tärkeää ja en todellakaan alkaisi tuollaiseen vuoden jääkauteen (no jos toinen makaisi sairaalassa letkuissa, niin silloin). Kyllä minusta tuollainen totaalinen jääkausi kertoisi minusta vain siitä, että kumppanini ei arvosta minua ja tarpeitani. Minä nyt vain olen sitä mieltä, että vaimon "velvollisuus" on huolehtia minun tarpeistani, koska minä teen kaikkeni perheen/vaimoni hyväksi. Onneksi olen löytänyt itselleni naisen joka ajattelee samalla tavoin.
Miksi sitten miehellä ei ole samaa velvollisuutta? Ei mies voi saada pakolla erektiota? Entäs kun nainen ei saa tyydytystä suuseksitä tai käsiseksistä vaan pelkästään yhdynnästä? Nainen joutuu olemaan olemaan ilman yhdyntää. Mies on helpompi tyydyttää ilman yhdyntää, sen sijaan nainen joka ei nauti klitan suorasta koskettelusta ei tyydyty em tavoilla. Itse en voisi ikinä olla miehen kanssa joka pitäisi seksiä velvollisuutena. Pelkkä ajatuskin on kuvottava. Avioliitto ei ole omien tarpeiden tyydyttämistä, eikä etenkään perheen pään, perheen pään tehtävä on palvella muita, ei olle kyrpä ojossa vaatimassa palveluksia. Vuoden ilman seksiä kestää kuka tahansa. Itselläni on kovat halut, silti en halua velvollisuusseksiä.
Ei voi kun toivoa että tämä on provo. "Toisen tehtävä on palvella minua."
Näitä kun lukee niin tuntuu, että miehet on helkkarin itsekkäitä ja älyllisesti vajaita tapauksia. Onneksi oma mieheni todistaa kuitenkin ettei näin ole. Tosin olemme älykkäitä ja se korreloi yleensä siinä, ettemme ole viettiemme vietävissä ja pystymme olemaan kauemmin ilman seksiä jos tilanne niin vaatii. Toisin kuin palstan miehet. Kuinka kiitollinen olenkaan miehestäni. Vaihtoehtona on näköjään miehiä, joilla ei ole minkäänlaista impulssiensa kontrollointia.
Ja sitten oikeutetaan se pettäminen vielä sillä kun ei ole saanut seksiä muutamaan kuukauteen. Omaa kättäkään ei voi käyttää, "koska se ei ole sama asia". Ei varmasti ole, mutta saman lopputuloksen sillä saa. Ja taas oikeutetaan pettäminen. Onhan se nyt ihan ymmärrettävää, että synnyttäneellä naisella on hormoonit ihan sekaisin, voi olla pitkiäkin aikoja. Sitten on vielä synnytyksen jälkeinen masennus tms. Sellainen ihminen joka ei pysty olemaan ilman seksiä pidempiä aikoja, on heikko. Niin fyysisesti kuin henkisestikin. Niin se vain on.
Rakkaus on tälläisille ihmisille ihan tuntematon käsite. Olen sitä mieltä, että suurinosa ei edes tiedä mitä rakkaus on. Se ei ole mitään omien tarpeiden nostamista kaikkien muiden tarpeiden edelle. Se on ikävää että monet ovat henkisesti niin kehittymättömiä, etteivät osaa/ halua rakastaa.