Nyt apua kiusaamistapaukseen!
Olen pistänyt oikeuteen vireille asian lapsen tapaamisista. Vaadin siis että isä tapaa lastaan säännöllisesti. Viimeksi oli vuoden tauko. Isä väittää että en anna tavata, ja siksi siis vein asian käräjille.
Lapsen isä on elänyt kolmisen vuotta uudessa suhteessa, ja hänen vaimonsa on osoittautunut todella vaikeaksi ihmiseksi. Hän on ottanut asian sydämelleen ja puolustaa isää hanakasti. Somessa hän levittää juttuja minusta ja äitiydestäni ja on kerännyt isän kanssa ison joukon ihmisiä solvaamaan minua. Perättömiä ja aivan järkyttäviä lastensuojeluilmoituksia (pistelen muka lasta neuloilla ja laitan nukkumaan sängyn alle!), änkeämistä eri viranomaistapaamisiin, myyräntyötä selkäni takana, että saisi minut näyttämään huonolta ihmiseltä.
Isä naureskelee ja on hyvillään kun hänellä on tuollainen rintamakaveri. Itse alan olla lopen uupunut, lähes täysi-ikäinen lapseni on järkyttynyt ja pahoillaan perheeseemme kohdistuvasta paineesta. Minulla ei ole miestä, joka pitäisi puoliani. Työnteko alkaa olla aivan ylitsepääsemätöntä. Tuntuu että nuo haluavat että sekoan. En voi elää elämääni niin, että joudun jatkuvasti todistelemaan uusia lasuja vastaan.
On todettu että olemme aivan tavallinen perhe, mutta kyllähän nuo järjettömän kuuloiset ilmoituksetkin on aina tarkistettava. Lapsen vaihtotilanteet ovat kurjia, kun tämä vaimo istuu takapenkillä joka ikinen kerta mököttämässä vihamielisenä.
Ja onko ihan ok, että tuollaiset kouluttamattomat ihmiset tenttaavat lasta siellä kysellen mitä pahaa se äiti oikein lapselle tekee? Tuollaista lapsen vaivihkaista käännytystä lähiperhettään vastaan.
Antakaa vinkkejä etten menetä mielenterveyttäni! Yksinhuoltajuutta en varmasti saa, sitä ei saa nykyään kukaan.
Kommentit (6)
Anteeksi, ilmaisin itseäni hunosti. Siis minulla on myös toinen lapsi, se kohta aikuinen. Tarkoitin että tilanne vaikuttaa myös häneen, koko perheeseen.
Ap
Antakaa hyviä neuvoja. Toisi hieman lohtua.
Ei sillä uudella kumppanilla ole lupa tulla viranomais tai muihinkaan lasta koskeviin tapaamisiin. Ja jokaisesta perättömästä lastensuojeluilmoituksesta teet kunnianloukkaus syytteen.
Öh, lapsesi on lähes täysi-ikäinen, siis hänen mielipide otetaan kyllä huomioon. En ole nyt varma onko tämä porvo vai ei.