Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Puhdistatko hammasvälisi?

Vierailija
16.11.2016 |

Kuinka kauan olet putsannut ne säännöllisesti?

G: Puhdistatko hammasvälisi?

Vaihtoehdot

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, joka ei ole koskaan puhdistanut niitä..? Jotenkin inhottaa sellainen hampaiden välien ronkkiminen. Onko se teistä helppoa? Johtuneekohan tuo mun inho tuota toimenpidettä kohtaan siitä, että on tosi tiiviit hammasvälit? Reikiä ei ole ollut kuin yksi pieni joskus, mutta hammaskiveä kyllä tulee aika paljon. Muuten ollut aina hampaat hyvät. Mutta nyt hammaslääkäri totesi, että on jotain tulehdusta jonkin verran ja meinasi, että nyt on alettava putsaamaan niitä välejä, että sen saisi paranemaan. Luin, että raskaus ja imetys voisi myös aiheuttaa tuollaista tulehdusta? Onko muille tullut silloin? Imetän nyt toista vuotta esikoistani.

t. N33

Vierailija
2/11 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti putsaan. En ole ajatellutkaan että joku ei putsaisi. Sehän on sama kuin kävisi suihkussa pesemättä kainaloitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisee ientulehdusta. Eli putsaan pienellä hammasväliharjalla. Unohda lanka, on hankalaa.

Vierailija
4/11 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäisee ientulehdusta. Eli putsaan pienellä hammasväliharjalla. Unohda lanka, on hankalaa.

Tuollaisella "minipulloharjallako" siis pitää työnnellä joka hammasväli eestaas muutamaan kertaan joka aamu ja ilta? Lanka on tosiaan hirmuisen hankala ja siksi se varmaan on jäänyt multakin väliin... Mahtuuko tuo harja muka pienimpiin hammasväleihin?

Vierailija
5/11 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te muut sitten jo ihan aina putsanneet nuo välitkin, pienestä asti?

Vierailija
6/11 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käyttää jotain hammaslankainta, ei ole hankalaa.

Vierailija
7/11 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Langalla putsaan, eikä ole mielestäni yhtään hankalaa.

Vierailija
8/11 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin ahtaat hammasvälit, että hammaslääkärit tai suuhygienistitkään eivät saa niitä kaikkia langattua. Joskus alle 16-vuotiaana vielä onnistui, mutta sitten mulle tulivat kaikki 4 viisaudenhammasta - ne puhkesivat kokonaan, oikeina "lisäposkihampaina" ja painoivat sitten muut hampaat tiiviimmin yhteen. :/

Pystyn lankaamaan edestä ja kulmahampaiden takaa, mutta poskihampaiden välit eivät onnistu. :( Ei ole niin ohutta lankaa, että mahtuisi väliin. Kokeiltu on. Pitää vain yrittää pitää hampaat muuten puhtaina ja käydä säännöllisesti tarkistuttamassa ne. :(

(Siis oikeasti, miten jollakin voi mahtua HARJA sinne? :O )

Vierailija
9/11 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on niin ahtaat hammasvälit, että hammaslääkärit tai suuhygienistitkään eivät saa niitä kaikkia langattua. Joskus alle 16-vuotiaana vielä onnistui, mutta sitten mulle tulivat kaikki 4 viisaudenhammasta - ne puhkesivat kokonaan, oikeina "lisäposkihampaina" ja painoivat sitten muut hampaat tiiviimmin yhteen. :/

Pystyn lankaamaan edestä ja kulmahampaiden takaa, mutta poskihampaiden välit eivät onnistu. :( Ei ole niin ohutta lankaa, että mahtuisi väliin. Kokeiltu on. Pitää vain yrittää pitää hampaat muuten puhtaina ja käydä säännöllisesti tarkistuttamassa ne. :(

Sama juttu, olen aina nauranut niitä harjoja, että minkälaiset hammasvälit pitää olla että harja mahtuu niihin! Mulla menee just ja just kaikkein sileimmällä ja litteällä langalla, ja sekin usein jää jumiin kun on liian tiukka.

10/11 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän kertakäyttöisiä hammaslankaimia, joiden toisessa päässä on muovinen harjasosa.

Hampaiden välit ovat aika ahtaat, mutta tyvessä on hyvin harjan mentavä rako. Harja on paljon käyttökelpoisempi kuin se lankaosa, joka välillä jumittaa hampaiden välissä.

Vierailija
11/11 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa oon pohtinut, että millä helkkarilla sen harjan saa tungettua sinne väliin... Tai jos saa, niin lähteekö se sieltä varmasti aina pois?? Odotan sitä aamua, kun kiireissäni putsaan niitä välejä ja sit se halvatun harja vielä jää hammasväliin jumiin... Mut kai se nyt on sit alettava. Mulla taas on ollut mielikuva, että harva niitä oikeasti rassaa... Mutta tämä ketjupa oli silmiä avaava! Taidan tosiaan olla ollut aika ällötys ja pullossa elänyt. :-(

t. Aloittaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme