Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruokitko talvella lintuja?

Vierailija
16.11.2016 |

Minä ruokin joka talvi

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokin. Onko talitiaiset parisuhteessa? Meidän lintulaudalla käy talitintit parittain. Kaksi kerrallaan puussa, toinen odottaa ja toinen laudalla. Ollaan nimetty ne Matiksi ja Maijaksi. 

En tiedä ovatko aina samat tintit, mutta kaksi niitä kerrallaan on, toinen katsoo ympärilleen ja toinen ottaa jyväsen.

Vierailija
22/25 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Compass kirjoitti:

Ruokin. Onko talitiaiset parisuhteessa? Meidän lintulaudalla käy talitintit parittain. Kaksi kerrallaan puussa, toinen odottaa ja toinen laudalla. Ollaan nimetty ne Matiksi ja Maijaksi. 

En tiedä ovatko aina samat tintit, mutta kaksi niitä kerrallaan on, toinen katsoo ympärilleen ja toinen ottaa jyväsen.

En tiedä, minulla on yleensä useita tiaisia kerralla tai sitten ne käyvät ryhmässä vuorotellen. Olen nähnyt pareina usein punatulkkuja. Toisaalta punatulkuissa uros ja naaras on helppo erottaa toisistaan. Talitiaisilla uroksella on paksumpi kravatti ja naaraalla ohut, mutta joskus on vaikea erottaa kumpi on kumpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako linnut "kertoa" toisille linnuille että tuolla on ruokaa, tulkaa tekin syömään? :D Kun eka käy tyyliin yks lintu, sitten toinen ja kohta niitä on hemmetisti.. Ihan kun ne kommunikois toisilleen et missä on parhaimmat apajat..

Vierailija
24/25 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jippii! Sepelkyyhky on saapunut. Se kävi tuijottamassa mua, ja heitin sille paljon maapähkinöitä.

Vierailija
25/25 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnut tarvitsevat ihmisen apua myös pesinnän alkaessa. Muistakaa tarkistaa pesäpönttöjen kunto!