Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana oleva nainen, ottaako pattiin, että ette voi kulautella alkoholiryyppyjä odotusaikananne ja...

Vierailija
16.11.2016 |

...onko mukavaa kun tuleva yhteisen lapsenne isäukko avaa kolmos-kaljatölkin sihahtaen silmienne edessä saunan jälkeen?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistia harmittaisi

Aika monella suominaisella on alkoholiongelma, ja monet heistä ovat lisääntymisiässä. Itsekkäimmät ottavat "hyvällä omallatunnolla ja kohtuudella" myös raskausaikana. Kyllähän Italiassa ja jossain muuallakin lääkärit kuulemna jopa suosittelevat viiniä raskausaikana, joten on oikeus ja velvollisuus juoda!!!!!!

Kannattaa vaan muistaa, että esim. Italiassa ja Ranskassa syntyy enemmän vammaisia lapsia kuin Suomessa.

Ja siellä vähän viiniä ruoan kanssa tarkoittaa lasillista. Suomimammalla pahvilaatikollista.

Vierailija
22/36 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harmita, enemmänkin alkoholi ja varsinkin humalaiset ihmiset ovat alkaneet etoa todella paljon. Telkkarista just kattelin noiden hottiksien meininkiä ja mietin vaan, että mikähän järki tuossa on. Olen ajatellut jatkaa raskauden jälkeen absolutistina, ne viinilasit ruoan kanssa ei ole mulle niin tärkeitä ettenkö vois ilman olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin normaali 30+ akateeminen kaupunkilainen, kun tulin ensi kertaa raskaaksi. Tietenkin raskauden aikaiset rajoitteet ärsyttivät, etenkin, kun mieheni jatkoi elämää kuten ennenkin.

Ei enää hyviä viinejä, juustoja ja sushia tai mätiä, oluenhuuruisista Berliininviikonlopuista puhumattakaan.

Toista odottaessani olin jo pikkulapsiarjen konkari ja sen lisäksi tottunut asettamaan jonkun toisen tarpeet edelleni. En kyllä juonut tippaakaan ensimmäistäkään odottaessani. Mutta enhän minä muuttunut kokonaan ihmisenä heti, kun kaksi viivaa piirtyi ensimmäisen kerran raskaustestiini. Enkä usko muidenkaan muuttuneen.

Vierailija
24/36 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pin kirjoitti:

Voi kyllä mieluusti ottaisin kylmän oluen tai lasin kuohuvaa jos ei raskaus estäisi! :D Ottaisin heti nyt jos voisi, siihen vielä iso lautanen graavilohta ja pussi salmiakkia. Nam! Tylsää tässä tosin on se, että kun vauva on ulkona ja voisi hyvin toteuttaa kaikki ne raskauden aikana haaveillut salmiakkivuoret, se himo lakkaa kun siitä tuleekin mahdollista. 

En nauti raskaudesta ollenkaan. Liian sitovaa mun makuun.

Kumpi on mielestäsi sitovampaa, raskaus vai äitiys? Kai nautit äitiydestä, vaikka se on hyvin sitovaa?

Vierailija
25/36 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo alkoholia, joten ei raskausaikanakaan haitannut muiden juominen. Miehenikään ei juo kuin pari kertaa vuodessa.

26/36 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Voi kyllä mieluusti ottaisin kylmän oluen tai lasin kuohuvaa jos ei raskaus estäisi! :D Ottaisin heti nyt jos voisi, siihen vielä iso lautanen graavilohta ja pussi salmiakkia. Nam! Tylsää tässä tosin on se, että kun vauva on ulkona ja voisi hyvin toteuttaa kaikki ne raskauden aikana haaveillut salmiakkivuoret, se himo lakkaa kun siitä tuleekin mahdollista. 

Kumpi on mielestäsi sitovampaa, raskaus vai äitiys? Kai nautit äitiydestä, vaikka se on hyvin sitovaa?

Ehdottomasti raskaus. Äitiys ei tunnu minusta kauhean sitovalta, vaan ihanalta, vapaalta, siihen sisältyy valtavasti onnellisia hetkiä ja ylpeyttä. Tämän lisäksi voin koska tahansa lähteä illalla kaverin kanssa syömään kun lapset jää kotiin isänsä kanssa, kukaan ei potki mun häpyliitosta tohjoksi (liitoskivut), lihota mua palleron muotoiseksi tai estä syömästä lempiruokia. :D Mulle se hyvä ja energinen olo on tosi tärkeitä arjessa. No... ei enää ku reilu 40 päivää. Voiton puolella!

Vierailija
27/36 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...onko mukavaa kun tuleva yhteisen lapsenne isäukko avaa kolmos-kaljatölkin sihahtaen silmienne edessä saunan jälkeen?

Onko mukavaa katsella kaljamahaista saunanraikasta miestä? Not. Teillä oli kunnon äijäketju tuolla, liityhän sinne:d

28/36 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Ehdottomasti raskaus. Äitiys ei tunnu minusta kauhean sitovalta, vaan ihanalta, vapaalta, siihen sisältyy valtavasti onnellisia hetkiä ja ylpeyttä. Tämän lisäksi voin koska tahansa lähteä illalla kaverin kanssa syömään kun lapset jää kotiin isänsä kanssa, kukaan ei potki mun häpyliitosta tohjoksi (liitoskivut), lihota mua palleron muotoiseksi tai estä syömästä lempiruokia. :D Mulle se hyvä ja energinen olo on tosi tärkeitä arjessa. No... ei enää ku reilu 40 päivää. Voiton puolella!

Ihanaa kun joku muukin sanoo noin..!

Vierailija
29/36 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystähän vapaaehtoinen lapsettomuus kasvaa, kun saa sitten kulautella vaikka koko ajan.

(sarkasmia)

Vierailija
30/36 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon vähän jotain ehkä joka toinen kk

Vierailija
31/36 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä olen vapaaehtoisesti lapseton enkä käytä alkoholia oikeastaan ollenkaan (ehkä noin kolme annosta vuodessa). Eikä harmita yhtään. ;)

Vierailija
32/36 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletatko että kaikilla naisilla tekee alkoholia mieli joka päivä? :D T: mies, joka juo 0-2 krt vuodessa, enkä silloinkaan känniin

Vierailija
33/36 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pari kertaa on tehnyt mieli olutta raskauden aikana. En ole juonut tietenkään. Mies saa juoda saunaoluensa ihan rauhassa, ei se minua häiritse. Eikä tuo muutenkaan juo ihmeemmin keskaria, vaan erikoisoluita jotka eivät ole niin mun makuun :p

Kuten muutkin ovat sanoneet, enemmän harmittaa, ettei saa syödä sushia tai graavilohta. Olen tässä raskauden aikana selaillut sushi-ravintolan esitettä ja miettinyt valmiiksi mitä tilaan sitten kun taas saa :')

Vielä pitää helmi-maaliskuulle jaksaa :D

Vierailija
34/36 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuule ei  harmittanut yhtään kun ei muutenkaan  ole ollut tarvetta ryypiskellä. Lapseni isä ei harrastanut oluen tai muunkaan alkoholin juomista saunan jälkeen, oli sen verran fiksumpi tapaus. Kaljan juonti  on turn-off.

Aloittajalla on ihan selkeä alkoholi-ongelma.

Vierailija
35/36 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt tätä elämää, kyllä sitä ehtii kaljoitella joskus myöhemmin sitten. 

Vierailija
36/36 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä yksinkertaisen ihmisen merkki kun niin turha, mitätön ja turmiollinem asia kuin viina on mielessä niin että pitää oikein sitä miettiä kuinka raskaana olevaa ihan tuntematonta naista mahtaa harmittaa kun ei saa kitata viinaa.

Mutta aloittajalle tiedoksi; todella moni odottava nainen juo niin kuin on aina juonut ja seurauksena syntyy satoja alkoholin vahingoittamia lapsia. Eli turhaan surkuttelet kun joutuvat kuivin suin olemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi