Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on tosi vähän rahaa ruokaan...

Vierailija
16.11.2016 |

mitä teillä yleensä syödään? Mitä olet syönyt tänään?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan paskapuhetta, etteikö 22 eurolla pärjäisi ruoan suhteen kahta viikkoa. Apuja löytyy vaikka mistä ja jos et osaa keittää puuroja, keittoja tai perunoita tai tehdä halpaa leipää minimiaineksista, on aika katsoa netistä neuvoja. Koska netissä nytkin olit, niin joku yhteys on käytössä. Kirjastossa pääsee ilmaiseksi nettiin, samoin yliopistojen rakennuksissa.

Jos oikeasti on nälkä, kyllä keksii keinot ja halvimmat vaihtoehdot. siinä ei paljon vikistä, ettei tykätä puurosta tai riisin tai makaronin  mausta. Sitä s yödään, mitä kaapista löytyy tai mitä alle eurolla saa kaupasta. Ei ole vaikeaa, älä ole ääliö.

Nettiäkö sen tyypin pitäisi syödä? Ja kuten itse totesit, hänellä on netti käytössä joten ei mitään hyötyä noista kirjastovinkeistä ym. Todella ikävää haukkua henkilöä, jolla on hätä.

Sinulla, jolla vain 22 euroa: Halpaa ruokaa tekee makaronista, perunasta, riisistä, puurohiutaleista. Tarkista onko asuinalueellasi ruokajakelua/ leipäjonoja. Ota yhteyttä diakonissaan tai seurakuntaan, sosiaalitoimistoon. Pyydä apua tai lainaa sukulaisilta tai ystäviltä. Yksi ylimääräinen kymppikin tekee jo ihmeitä saldoosi. Tarkista onko sinulla mitään sellaista, jonka voisit realisoida rahaksi panttilainaamossa tai myymällä.

Vierailija
42/47 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään kasvisruokaa, joskus jotain halpaa kalaa. Mutta vaikka meillä nyt on vähän rahaa, niin ei sinänsä suurempaa hätää kuitenkaan, kun meitä on vain kaksi, toinen saa tällä hetkellä lounaan muualla ja minä selviän yhdellä lämpimällä aterialla päivässä. Pystytään siis ostamaan kerran pari viikossa myös parempaa tofua, nyhtökauraa, härkistä tai muuta vastaavaa kasviproteiinia (kaikki n. 4e ja vastaavaat voluumiltaan 400g jauhelihaa). Tosin lähinnä juuri siksi, että soija ja pavut ja linssit ovat niin edullisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää alapeukut moniin ihan asiallisiin selostuksiin.

Vierailija
44/47 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
45/47 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka "syö" kahvia, kuten ykkössivulla väitettiin? ohis.

Ykkössivun kommentoija listasi kaikki elintarvikkeet, joihin hänellä on varaa. Kahvin hän mainitsi, koska siihen ei aina ole varaa.

Vierailija
46/47 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin riisiä tomaattimurskalla. Ja yhden sämpylän. Leivoin itse, mutta jauhot loppuivat kesken, joten koostumus oli aika erikoinen.

Vierailija
47/47 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up