Te joilla on tosi vähän rahaa ruokaan...
Kommentit (47)
Meillä syödään kasvisruokaa, joskus jotain halpaa kalaa. Mutta vaikka meillä nyt on vähän rahaa, niin ei sinänsä suurempaa hätää kuitenkaan, kun meitä on vain kaksi, toinen saa tällä hetkellä lounaan muualla ja minä selviän yhdellä lämpimällä aterialla päivässä. Pystytään siis ostamaan kerran pari viikossa myös parempaa tofua, nyhtökauraa, härkistä tai muuta vastaavaa kasviproteiinia (kaikki n. 4e ja vastaavaat voluumiltaan 400g jauhelihaa). Tosin lähinnä juuri siksi, että soija ja pavut ja linssit ovat niin edullisia.
Vierailija kirjoitti:
Kuka "syö" kahvia, kuten ykkössivulla väitettiin? ohis.
Ykkössivun kommentoija listasi kaikki elintarvikkeet, joihin hänellä on varaa. Kahvin hän mainitsi, koska siihen ei aina ole varaa.
Mä söin riisiä tomaattimurskalla. Ja yhden sämpylän. Leivoin itse, mutta jauhot loppuivat kesken, joten koostumus oli aika erikoinen.
Nettiäkö sen tyypin pitäisi syödä? Ja kuten itse totesit, hänellä on netti käytössä joten ei mitään hyötyä noista kirjastovinkeistä ym. Todella ikävää haukkua henkilöä, jolla on hätä.
Sinulla, jolla vain 22 euroa: Halpaa ruokaa tekee makaronista, perunasta, riisistä, puurohiutaleista. Tarkista onko asuinalueellasi ruokajakelua/ leipäjonoja. Ota yhteyttä diakonissaan tai seurakuntaan, sosiaalitoimistoon. Pyydä apua tai lainaa sukulaisilta tai ystäviltä. Yksi ylimääräinen kymppikin tekee jo ihmeitä saldoosi. Tarkista onko sinulla mitään sellaista, jonka voisit realisoida rahaksi panttilainaamossa tai myymällä.