Voinko ostaa vanhapiika-tyttärellemme lahjaksi kissan/koiran?
Tyttäremme täyttää joulun alla 34 eikä kumppania näy eikä kuulu, vaikka nuoremmilla sisaruksillaan on jo perheenlisäystäkin tullut. Pohdittiin tuossa miehen kanssa josko hankkisimme yllärilahjaksi kissan tai koiran, toisi turvaa, seuraa ja sitouttaisi vähän. Onko teistä väärin hankkia kysymättä? Allergioita hänellä ei ole ja voisimme tarvittaessa ottaa lemmikin hoitoon.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Älä osta!
Ja tuli muuten tästä mieleen semmonen hauska juttu nuoruudestani, kun olin 20v ja sinkku niin mun äiti sanoi et "miks sä olet tuollanen vanhapiika? Oletko sä lesbo? Etkö kehtaa tulla kaapista ulos?" Ja siihen loppuun kysy että voiko hän ostaa mulle kissan että opin rakastamaan.
Ei muuten tuntunu kovin kivalle vaikka aika paljon huvitti samalla se sanominen.
Hah 20v muka Vanhapiika. Ei kyllä lähellekään kaikki vielä tuossa iässä seurustelee. Itse en ainakaan seurustellut, ja minultakin kysyttiin seksuaalisuudestani, siihen kun vastasin olevani bi, sain perheriidan aikaan ja itsei hämmennyin koska vastasin rehellisesti rehelliseen kysymykseen. Mutta joo nyt poikkeaa asiasta. Tässä ap:lle,älä osta toiselle eläintä selän takana.
Mun ystävä järkyttyi, kun sai tyttäriltään lahjaksi kissanpennun. Pentu lähti samassa lahjalaatikossa missä tulikin. Ikinä ei saa viedä eläintä lahjaksi, siitä tulee vaan kaikille harmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttäremme täyttää joulun alla 34 eikä kumppania näy eikä kuulu, vaikka nuoremmilla sisaruksillaan on jo perheenlisäystäkin tullut. Pohdittiin tuossa miehen kanssa josko hankkisimme yllärilahjaksi kissan tai koiran, toisi turvaa, seuraa ja sitouttaisi vähän. Onko teistä väärin hankkia kysymättä? Allergioita hänellä ei ole ja voisimme tarvittaessa ottaa lemmikin hoitoon.
Trollihan sinä olet koska oikeasti kukaan järkevä ihminen ei nimittele tytärtään vanhaksipiiaksi tai harkitse ostavansa aikuiselle lapselle lemmikkiä.
Minun ikäluokalleni vanhapiika tarkoittaa yksinkertaisesti naimatonta "ei-niin-nuorta" naista. Ei ole nimittelyä. Tiedostan kyllä sanan ikävän kaiun nykynuorison mielissä ja siksi en sanaa julkisesti käytäkään. Järjenjuoksuni tai trolliuteni epäilysi puolestaan eivät minua liikuta oikeastaan yhtään. Hyvää joulunodotusta vaan!
Ap
Onpas harvinaisen yksimielinen ketju, 0-30 kaikki lyttäävät ap:n aloituksen, mutta tämä vain yrittää jatkaa, että josko sittenkin.
Mitä jos vain ostaisit sen kissan, ja tulisit sitten tänne kertomaan niistä hassuista sattumuksista mitä siitä seuraa....
Tai perempi kun et osta, vaan kerrot ihan muina muijina jotain hyvää tarinaa. Ostin tyttärelleni kissan, ja nyt se toi sen pahvilaatikossa meidän kuistille. Jätänkö perinnöttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trollihan sinä olet koska oikeasti kukaan järkevä ihminen ei nimittele tytärtään vanhaksipiiaksi tai harkitse ostavansa aikuiselle lapselle lemmikkiä.
Minun ikäluokalleni vanhapiika tarkoittaa yksinkertaisesti naimatonta "ei-niin-nuorta" naista. Ei ole nimittelyä. Tiedostan kyllä sanan ikävän kaiun nykynuorison mielissä ja siksi en sanaa julkisesti käytäkään. Järjenjuoksuni tai trolliuteni epäilysi puolestaan eivät minua liikuta oikeastaan yhtään. Hyvää joulunodotusta vaan!
Ap
Se, että sinua epäillään trolliksi, on itse asiassa ihan kohteliasta. Ei sanota päin näköä että olet tyhmä, vaan annetaan se mahdollisuus, että olet ihan fiksu, ja heität vitsiä.
Sen sijaan siihen, että vakuutat olevasi tosissasi, on jo kertaluokkaa vaikeampi suhtautua. Ehkä sinä olet vieläkin fiksumpi jutunkertoja, tai sitten et.
Hyvää alkutalvea sinnekin.
Trolliepäilyt eivät kiinnosta, tai edelleen sekään että minua pidetään tyhmänä, pyysin täältä ainoastaan mielipiteitä itse lahjaideasta. Suurimman osan mielestä idea on siis huono joten pitää vielä keskustella miehen kanssa jos keksittäisiin jokin muu idea joka tyydyttäisi mammojakin. Haluamme jotenkin tytärtämme muistaa, ja hyvin toimeentulevana yksinasuvana tehtävä ei ole ihan helppo, perheellisille lapsillemme lahjoja on paljon helpompi hankkia. Kiitos niille harvoille, jotka viitsivät asiallisesti vastata. Ja jos päädymme lemmikin hankkimaan, pistän siitä tänne kuvan ihan vaan kiusaksi.
Ap
Vai on 34 jo vanhapiika. Ok. Ja sit ihmetellään miks nelikymppiset naiset käyttää satasia "anti-aging"-merkattuihin rasvoihin ja nauretaan.
Antakaa sille lahjaksi susikoiran pentu ja sanokaa että se on mäyräkoira. Pieninä ne on vaan niin söpöjä.
Vierailija kirjoitti:
Trolliepäilyt eivät kiinnosta, tai edelleen sekään että minua pidetään tyhmänä, pyysin täältä ainoastaan mielipiteitä itse lahjaideasta. Suurimman osan mielestä idea on siis huono joten pitää vielä keskustella miehen kanssa jos keksittäisiin jokin muu idea joka tyydyttäisi mammojakin. Haluamme jotenkin tytärtämme muistaa, ja hyvin toimeentulevana yksinasuvana tehtävä ei ole ihan helppo, perheellisille lapsillemme lahjoja on paljon helpompi hankkia. Kiitos niille harvoille, jotka viitsivät asiallisesti vastata. Ja jos päädymme lemmikin hankkimaan, pistän siitä tänne kuvan ihan vaan kiusaksi.
Ap
"Suurimman osan"?
- kaikkien!
Mutta ei se mitään, lähetä vain kissankuva, ne ovat kivoja!
Ap, tyttärelläsi on luultavasti ihmissuhdeasiat täysin sillä tolalla mitä hän haluaakin, ja tästä ketjusta käy ilmi, miksi hän ei missään tapauksessa halua esitellä niitä äidilleen.
Ei helvetti. Tuo olisi kyllä niin painajaismainen tilanne - täällä ei edes ole löytöeläintaloa, jonne elukan voisi viedä. Piikille en tervettä eläintä veisi (ja se maksaakin käsittääkseni useamman satasen).
Mä olen 40-vuotias ikisinkku tai vanhapiika, jolla ei ole edes viherkasveja (tapan nekin koska en jaksa tai viitsi hoitaa). Luojan kiitos äiti ei enää tuputa mulle kukkiakaan, paitsi viime jouluna joulutähden. Harkitsin jo sen armomurhaamista pakkasessa, mutta yksi kaveri tarjoutui adoptoimaan sen. (Kukka pärjää uudessa kodissaan mainiosti.)
Elän ja olen yksin, koska pidän siitä. En halua häirikköjä elämääni, en ihmisiä enkä eläimiä. Jos haluan olla sosiaalinen, menen tapaamaan ystäviäni, kansanopiston kursseille, leffaan, baariin tai bileisiin. Mutta minun kotini on MINUN, sinne ei yksikään ylimääräinen olio tunge itseään. Ei kaksi- eikä nelijalkainen.
Muuten: tykkään englanninkielisestä sanasta "spinster". Se viittaa siihen, että naimattomat "yli-ikäiset" naiset elättivät itseään käsityöläisinä, kehräämällä. Palkka ei ollut suuri - mutta se oli näiden naisten omaa, toisin kuin naimisissa olevien (naisen omaisuus siirtyi lain mukaan automaattisesti aviomiehelle). :)
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetti. Tuo olisi kyllä niin painajaismainen tilanne - täällä ei edes ole löytöeläintaloa, jonne elukan voisi viedä. Piikille en tervettä eläintä veisi (ja se maksaakin käsittääkseni useamman satasen).
Mä olen 40-vuotias ikisinkku tai vanhapiika, jolla ei ole edes viherkasveja (tapan nekin koska en jaksa tai viitsi hoitaa). Luojan kiitos äiti ei enää tuputa mulle kukkiakaan, paitsi viime jouluna joulutähden. Harkitsin jo sen armomurhaamista pakkasessa, mutta yksi kaveri tarjoutui adoptoimaan sen. (Kukka pärjää uudessa kodissaan mainiosti.)Elän ja olen yksin, koska pidän siitä. En halua häirikköjä elämääni, en ihmisiä enkä eläimiä. Jos haluan olla sosiaalinen, menen tapaamaan ystäviäni, kansanopiston kursseille, leffaan, baariin tai bileisiin. Mutta minun kotini on MINUN, sinne ei yksikään ylimääräinen olio tunge itseään. Ei kaksi- eikä nelijalkainen.
Muuten: tykkään englanninkielisestä sanasta "spinster". Se viittaa siihen, että naimattomat "yli-ikäiset" naiset elättivät itseään käsityöläisinä, kehräämällä. Palkka ei ollut suuri - mutta se oli näiden naisten omaa, toisin kuin naimisissa olevien (naisen omaisuus siirtyi lain mukaan automaattisesti aviomiehelle). :)
Aivan kuin itsestäni olisin kirjoittanut sillä erolla että olen vanhapoika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä osta!
Ja tuli muuten tästä mieleen semmonen hauska juttu nuoruudestani, kun olin 20v ja sinkku niin mun äiti sanoi et "miks sä olet tuollanen vanhapiika? Oletko sä lesbo? Etkö kehtaa tulla kaapista ulos?" Ja siihen loppuun kysy että voiko hän ostaa mulle kissan että opin rakastamaan.
Ei muuten tuntunu kovin kivalle vaikka aika paljon huvitti samalla se sanominen.Hah 20v muka Vanhapiika. Ei kyllä lähellekään kaikki vielä tuossa iässä seurustelee. Itse en ainakaan seurustellut, ja minultakin kysyttiin seksuaalisuudestani, siihen kun vastasin olevani bi, sain perheriidan aikaan ja itsei hämmennyin koska vastasin rehellisesti rehelliseen kysymykseen. Mutta joo nyt poikkeaa asiasta. Tässä ap:lle,älä osta toiselle eläintä selän takana.
Anteeksi jos utelen liikaa.. Miksi teille tuli perheriita sinun seksuaalisesta suuntautumisesta, jos sitä on kuitenkin kyseenalaistettu?
En ehkä taas kestä... tän illan paras.. sanonko mikä :D
Jos minä saisin äidiltä lemmikin lahjaksi, saisi äiti sen samana päivänä paluupaketissa. En tosin tiedä millainen sinun tyttäresi joten, tiedä vaikka pitäisi. Mutta en suosittele ottamaan riskiä. :)
No ap aiotko vielä hommata elukan vai et?
on todella, todella vaikea uskoa, että oikeasti ihminen, jolla on omia koiria perheessä, ei muka tajuaisi niihin sitoutumista, tietyn yksilön ja/tai rodun päättämisestä itse, saati sitten, että vaihtoehdot ovat 'kissa tai koira'.
Yksikään koiranomistaja ei väkisin mitään ylläriä ostaisi omalle lapselleen, koska takuulla tietää lemminkinvalinnan kriteerit.
Jos koko sitoutumattomuus noin painaa, keskustele tyttäresi kanssa, mutta älä hyvä ihminen painosta häntä mihinkään suuntaan, tai saat viettää kaikki juhlapyhät ja arjet ilman yhteydenottoa hänen suunnaltaan.
Ja jos todellakaan koiraihmisenä et tajua, kuinka suuri merkitys oman lemmikin valinnalla on (yksilö- ja jopa rotutasolla), mieti uudelleen.
Jos se lemmikkiasia todella pohdituttaa, kyllä aikuiselta tyttäreltään pitää pystyä kysymään, haluaako hän lemmikin vai ei. Tai korkeintaan hommaat lahjakortin, jossa lukee ostettavien eläinten määrä, ja hän itse saa päättää, millaisen hankkii ja MISTÄ. Jos sellaisen haluaa itse.