Miksi ryhmäkeskustelussa ihmiset eivät katso minua silmiin?
Olen parikymppinen nainen ja niin kauan kuin muistan niin opiskelumaailmassa jos pitää tehdä ryhmätyötä kahden vieraan henkilön kanssa niin monesti toinen heistä katsoo vain toista tyttöä silmiin puhuessaan eikä juuri vilkaisekaan minua. Asetelma on aina se, että minä valikoidun siksi jota ei tarvitse katsoa.
Olen ihan normaali ja nätti ja en ole ryhmätöissä yleensä hissukka vaan otan normaalisti osaa ja esitän mielipiteitä ja ajatuksia. Lopullisesti meni hermot tähän ilmiöön kun olin mieheni kanssa eräällä kurssilla ja piti sopia kurssiin liittyvästä tehtävästä yhden naisen kanssa niin tämä nainen katsoi koko ajan miestäni niin että syntyi vaikutelma, että hän puhui ainoastaan miehelleni. Eikö ihmiset tajua miten loukkaavaa tämmöinen on?
Mikähän minussa on vikana?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Oletko lihava?
Olen ollut eri painoinen vuosien varrella, paino on vaihdellut paljonkin. Myös puneutumistyylini on vaihdellut. Mitään vaikutusta näillä muutoksilla ei ole ollut asiaan.
AP
Ehkä olet huomaamaton. Hiljainen ääni tms.
Saman huomannut, mutta en kyllä ymmärrä myöskään ilmiötä? Varmaan tapahtuu huomaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olet huomaamaton. Hiljainen ääni tms.
Kuulemma minulla on ihan tavallinen ääni. En usko, että olisin erityisen huomaamaton, olen kuitenkin 173cm.. Voihan se olla, että vähän ujo mutta ei se mielestäni näy virallisissa tilanteissa kuten ryhmätöissä sillä en kuitenkaan ole tuppisuuna ja reagoin siihe mitä muut tekevät.
AP
Olet tavannut useita epäkohteliaita ja huonokäytöksisiä ihmisiä.
Toivottavasti tilanne on jatkossa parempi.
Oletko tuijottaja? Sellainen jonka katse näyttää pistävältä? Tai ilme jotenkin arvostelevalta, kuin mittailisi toista koko ajan? Nämä ovat yleisimpiä syitä miksi joidenkin kanssa vältetään katsekontaktia.
Oon huomannu saman. Voin katsoa muita vapaasti koska kukaan ei katso ketään.
No silloin vain jos joku puhuu, niin sitä ehkä katsotaan.
Kerran juttelin yhden ihmisen kanssa niin sen silmät oli kääntyneenä sivulle.
Koska suomessaon yleinen tapa olla ilkeä passiivisesti.:) voi johtua siitä että sulla on hieno auto tai väärä kampaus. Anna olla..
Voit olla tosi kaunis.Tai sulla on joku piirre johon huomio kiinnittyy ja koska vastapuoli ei halua olla tökerö niin välttää katsekontaktia.Eli esim.iso nenä tai kauniit silmät
Joskus työpaikoilla tuollainen ohikatsominen on "kiusaamis tai vähättelymuotkin", olen törmäänyt tähän samaan, juuri tietyllä älyllä / sivistyksellä varustetuilla wt-henkilöillä on taipumusta tähän.
Onko kellään ilmennyt työpaikalla palavereissa tätä, että juuri sinua ei katsota silmiin ja juttelevat kuin toisilleen, vaikka olet läsnä ja kutsuttuna palsuun? Tosi hämmentävää, onko tää jokin kiusaamisen muoto?
Minua ei katsota, koska perusilmeen takia näytän ylimieliseltä. Olen oikeasti ujo, mutta se ei siis näy päälle päin.
Olen opetellut nauttimaan siitä, että olen näkymätön, kun muuta en voi.
up