Oletko ollut parisuhdeterapiassa/avioliittoneuvonnassa/avioliittoleirillä suhteen pelastamiseksi??
Saitteko suhteeseen apua?
Mistä saa tietoa ko. paikoista?
Pelkään että meillä suhde hajoaa käsiin ellei saada ulkopuolista apua :(
Kommentit (6)
Oltiin koko perhe, myös lapset.....Ei asiat parantuneet, ne pitää itse tajuta ja alkaa niitä muuttamaan ja tehdä selkeä sopimus kaikesta....Meille ei ollut asiantuntijoista ainakaan apua...itse ollaan autettu itseämme kun huomattiin, ettei ole apua......Ja ollaan vieläkin aviossa, pitkämielisyyttä ja kärsivällisyyttä minusta avioliitossa tarvitaan.....Tsemppiä ja jaksamista!
Ehdottomasti paras paikka ja (kallein ikäväkyllä, mutta täysin hintansa väärti ja enemmänkin) oli Pieksämäen avioliittoleiri. HNMKY:n järjestämä. Mielettömän hyvä ja meille toi kyllä oikeasti uusia työkaluja suhteen hoitamiseen. Omin konstein emme olisi ikikuuna päivänä pystyneet tähän. Saimme apua sinne, missä tiesimme ettei kaiki ole kunnossa ja saimme apua sinne, missä emmem edes olleet tiedostaneet evun tarvetta. Monet näistä salaa suhdetta syövistä asioista kun sai hieman oikeammalle tolalle, koko suhde parani myös muualta. Kuin nostaisi pisan kaltevaa tornia sieltä alhaalta, niin koko torni suoristui. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Ovat todella asiantuntijoita ja kokeneita. Jos nyt aloittelisin, menisin sinne suoraan. Moni avioliittokurssittaja on kuitenkin jossain määrin heppoista tekoa. Ympäripöreää jutustelua. Tuolla leirillä ei mennyt hetkeäkään hukkaan.
Mennään eteenpäin-parisuhdeviikonlopussa ja se antoi niin paljon suhteellemme, että en olisi uskaltanut moista edes toivoa. Mieskin piti viikonlopusta ja jopa kiitti (!) minua jälkikäteen, kun hänet moiseen raahasin :) Viikonlopun osallistujia ei karsita eikä osallistuminen ainakaan rahan puutteeseen pitäisi kaatua. Keskustelut käydään puolison kanssa kahdestaan, joten mitään " ryhmäjakamista" ei tarvitse jännittää.
Käy tutustumassa sivustolla:
http://www.memennaaneteenpain.fi/
appivanhemmat kävi vaikka niiden suhde kai on ihan ok mallillaan ollutkin. Anoppi tykkäsi, appiukko ei. Luulen että se on itsestä kiinni, mitä niistä irti saa.
Minusta olisi vastenmielistä lähteä pohtimaan omia ongelmia jonkun ulkopuolisen kanssa. Mieluummin turvautuisin johonkin kirjaan ja sen avulla rehelliseen itse" analyysiin" .