Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro mahdollisimman lyhyesti kolme tämän hetkisen elämäsi pahinta ongelmaa

mtj
16.11.2016 |

Kerro mahdollisimman lyhyesti kolme tämän hetkisen elämäsi pahinta ongelmaa ja niihin ratkaisut.

Kommentit (304)

Vierailija
21/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunkaulan syövän esiaste - siihen minulla itselläni ei ole ratkaisua.

Lapsen aistiyliherkkyydet - käy toimintaterapiassa, mutta olen silti huolissani koulumenestyksestä ja tulevaisuudesta.

Krooninen rahapula - helpottanee kun valmistun pian, ainakin vähän.

Vierailija
22/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys - jostain löytyy työpaikka johon kelpaan

Parisuhde - tähän mulla ei ole hyvää ratkaisua. työnsaanti voisi vähän auttaa, niin ei tarvitsisi ajatella, että joudun olemaan yhdessä, kun ei ole varaa erota

Saamattomuus, laiskuus, ajelehtiminen, lievä masennus jne - ovat syy ensimmäiseen kohtaan ja toinen kohta pahentaa tätä. Voi kun olisi ratkaisu, erityisesti jos olisin löytänyt sen 25 vuotta sitten. Tai edes 10 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa tyttöystävää. Kaikki muut ongelmani olen jo ratkaissut, mutta en keksi miten voisin lähteä tuota ratkomaan

Vierailija
24/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoin ongelma on se, etten saa työtä vaikka kuinka haen :( . Muita oikeita ongelmia ei olekaan. Paitsi että tuosta työjutusta seuraa masentunutta oloa. Ehkä voisi mainita kolmanneksi hammaskipu.

Ainiin ne ratkaisut. No ratkaisu on se että joku palkkaa minut. Työssäkäynnin myötä masennuskin kaikkoaa. Hammaskipu ratkeaa sillä että opin olemaan narskuttelematta hampaita öisin.

Vierailija
25/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa tyttöystävää. Kaikki muut ongelmani olen jo ratkaissut, mutta en keksi miten voisin lähteä tuota ratkomaan

Tjaa. No kerro mikä sinussa on "vikana" kun et saa, niin yritetään auttaa löytää ratkaisu.

Vierailija
26/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aristoteles yhdisti hyvyyden ihmisen tarpeisiin ja hyveisiin. Hyveteoria keskittyy luonteeseen ja ihmisyksilön elämän tarkastelemiseen kokonaisuutena – sitä tarkastellaan myös hyvän ja pahan laveiden moraalikategorioiden valossa. Platonin mukaan onni osuu yksiin hyveen kanssa, sillä kupikin on eräänlaista tietoa. Platonin mukaan onni syntyy harmonisesta itsen toteuttamisesta. Tarkoituksena on saavuttaa tasapainoinen persoonallisuus, jossa rohkeuden tapaiset tunteet on valjastettu järjen käyttöön ja järki on noussut hallitsemaan vaistoja ja aistillisia haluja. Aristotelesin mukaan oikeat tai hyveelliset teot sopivat yhteen oikean käyttäytymistavan kanssa, mikä riippuu tasapainosta. Aristoteleen mukaan paheet ilmentyvät paeittain: toinen johtuu liiallisuudesta ja toinen puutteellisuudesa, ja hyveet sijaitsevat ääripäiden välissä.

Myytti onnettomista suomalaisista näyttäisi todellakin olevan vai myytti. Tuoreimman tutkimuksen mukaan Suomi on neljänneksi onnellisin maa Euroopassa. Onnellisissa maissa ihmiset elävät pidempään, saavat enemmän tukea, kokevat enemmän anteliaisuutta ja ovat vapaampia. Näissä maissa on myös vähemmän korruptiota ja bruttokansantuote on korkeampi. Kuitenkin jos omat asiat ovat huonossa jamassa, se heijastuu helposti myös työelämään. Vai onko asia päinvastoin? Yksinkertaista vastausta ei löydy eikä varsinkaan sellaista, jonka avulla kaikkien ongelmat saataisiin ratkaistuksi. Mutta vinkkejä tutkimus antaa. Moni ei koe esimerkikis työtään mielekkäänä. Hän kaipaisi turvaa ja tunnustusta (pysyvyyttä ja työn jatkuvuutta), mutta ei mielestään sitä saa. Tämän tapaiset tuntemukset voivat tuntua kokonaisuuden kannalta vähäpätöisiltä, mutta sitä ne eivät ole. Kun ympyröivä maailma näyttää muuttuvan kiireisemmäksi, itsekkäämmäksi, ja epävarmemmaksi huoli myös oman minän vahvuudesta kasvaa. Kaiken tämän seurauksena itsetunto ja itsensä hyväksyminen joutuu entistä kovemmalle koetukselle.

Aika tuo uusia kokemuksia ja vanhat unohtuvat: muutumme psykologisesti. Jos ajatellaan että identiteettimme muuttuu muutosten vuoksi, voidaan selittää minuus muistin säilymisen kanssa: koska muistat menneisyytesi, olet tänään sama henkilö kuin ennenkin. Jos ihmisellä ei ole muistikuvia tai empiiristä lama-aikaa ja eikä näin ollen omaa yhteyttä nykyiseen elintasoonsa nähden, niin mikä aiheutta ihmisen pettymyksen. Antiikin aikana onnellisuutta ei mielletty ainoastaan mielentilana vaan se nähtiin kokonaisuutena -

onnistumisena elämän eri osa-alueilla. Yhteistä kaikille hyve-eetikoille on ajatus hyveellisen elämän pohjautumisesta saavutettavissa olevilla valinnoilla, jotka ovat perusta ihmisen ominaisille elämisen muotojen toteutumiselle. Nykyisellään vaihtoehtojen määrä on valtava. Päätöksentekotyylimme voi vaikuttaa merkittävästi siihen, kuinka kuormittuneiksi tai rauhallisiksi muutumme kaaoksen keskellä.

Vierailija
27/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys

Tieto siitä ettei voi saada lapsia

Koiran kuolema ja ostamastamme talosta paljastui hometta.

Masentaa aivan hemmetisti enkä tiedä enää mitä elämällä tehdä :(

Vierailija
28/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tjaa. No kerro mikä sinussa on "vikana" kun et saa, niin yritetään auttaa löytää ratkaisu.

Se siinä onkin, kun en tiedä. Olen kuulemma "hyvä mies mutta jollekulle toiselle". 

Vierailija
29/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys

Työn vaihtaminen

Tunne siitä, ettei kuulu mihinkään

Vierailija
30/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se siinä onkin, kun en tiedä. Olen kuulemma "hyvä mies mutta jollekulle toiselle". 

No kyllä varmaan jotain tiedät. Oletko pahasti lyhyt? Vaaditko naiselta että muuttaa perähikiälle? Huotko liikaa? Oletko huono sängyssä? Takerrutko ja ahdistat toiselta kaiken hapen pois? Jne..

Vierailija
31/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmät jalat.

Mitkään housut eivät sovi, vaan kiristävät.

Hiusten raidoitus on ylikasvanut.

Mä voisin ottaa nää omieni sijaan,en jaksa edes luetella.

Vierailija
32/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoin ongelma on se, etten saa työtä vaikka kuinka haen :( . Muita oikeita ongelmia ei olekaan. Paitsi että tuosta työjutusta seuraa masentunutta oloa. Ehkä voisi mainita kolmanneksi hammaskipu.

Hammaskipu tullee stressistä ja masennuksesta niin ehkä tarvitset vain sen työpaikan :)

Vierailija
33/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexandra kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hammaskipu tullee stressistä ja masennuksesta niin ehkä tarvitset vain sen työpaikan :)

Totta joo, narskuttelen hampaita stressin takia :( . Kyllä se työ ratkaisisi kaiken.

Vierailija
34/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino-ongelma, shoppailuriippuvuus ja yleinen alavireisyys.

Vierailija
35/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä varmaan jotain tiedät. Oletko pahasti lyhyt? Vaaditko naiselta että muuttaa perähikiälle? Huotko liikaa? Oletko huono sängyssä? Takerrutko ja ahdistat toiselta kaiken hapen pois? Jne..

170cm. Ei ole vaatimuksia asuinpaikasta, jos vain saan alani töitä. Asun nyt pk-seudulla. En juo käytännössä ollenkaan. Olen huono sängyssä, koska olen aika kokematon ja hienomotoriikalta kömpelö. En ole mielestäni mitenkään takertuva tai puhu naimisiinmenosta ekoilla treffeillä jne.  

Vierailija
36/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.Kotiäiti ilman ammattia

2. Köyhyys joka hävettää

3.sosiaalisten tilanteiden pelko ,erakkoluonne

Vierailija
37/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paino-ongelma, shoppailuriippuvuus ja yleinen alavireisyys.

Ja yritän siis täyttää aukkoa sielussani ruualla ja tavaroilla.

Vierailija
38/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Umpiluupäinen, opiskeluhaluton teini. Aikuistumista odotellessa.

2. Gradu

3. Märät sukat

Vierailija
39/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittelemätön trauma.

Muuten menee ihanasti, mutta en osaa nauttia tästä. :(

Rahaa sais aina olla enemmän.

Vierailija
40/304 |
16.11.2016 |