Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voin lihoa tällaisella ruokavaliolla?

Vierailija
16.11.2016 |

Olen 25v nainen ja painoni on vuoden ajan kokoajan noussut. Olen 173cm pitkä ja painoin tänäaamuna 87kiloa. Syön päivittäin hyvin samantyylisesti aamiaisen, iltapalan ja 2 lämmintä ateriaa (töissä lounas ja kotona päivällinen). Vuosi sitten painoin vielä tasan 72kiloa. Siinä on siis huima ero.

Esimerkki:

Aamupala: purkillinen rasvatonta maitorahkaa, marjoja, kuppi kahvia

Lounas: työpaikan ruokalassa vaihtuva lämmin ateria, tänään esimerkiksi 2 keskikokoista/pienehköä perunaa kauhallinen nakkikastiketta, puolilautasta porkkanaraastetta, lasi vettä ja 1 pieni ruisleivänsiivu levitteellä

Päivällinen: 1 kanankoipi, täysjyväriisiä pieni kauhallinen (alle 1dl), puolipurkkia rasvatonta raejuustoa, lasi kevytmaitoa ja vettä useampi lasi

Iltapala: ruisleivänsiivu levitteellä, siivulla juustoa, siivulla maksamakkaraa ja 2siivulla tomaattia, 1 banaani, vettä juomana

Liikuntaa harrastan ehtimisen ja jaksamisen mukaan, usein kävelen työmatkat sekä kauppareissut ym (kävelyä arkisin vähintään 10km per päivä) ja kuntosalilla käyn 2-4kertaa viikossa jolloin tunnin ajan teen monipuolista salitreeniä eli ihasryhmille (reidet, takapuoli, hauikset, ojentajat, olkapäät, selkä, rinta, vatsalihakset..)
Salilla en käy tavoitteellisesti, lähinnä kuntoa ylläpitääkseni ja haluaisin toki päästä ylipainosta eroon jota minulla on selkeästi 10-15kiloa. Paino tuntuu olevan kokoajan nousujohteista. Olen käynyt jo lääkärissäkin jossa otettiin verikokeita mutta kaikki arvoni ovat normaalit (kilpirauhaskokeet ym).
Vaatekokoni on pienessä ajassa vaihtuvat M-koosta L-kokoon.

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ruoka pelkkää hiilaria ja eineksiä

En pidä eineksistä. En sitten tiedä missä kohtaa niitä eineksiä näet. Mä käsitän kaikki mikroruoat ja kaupan valmisruoat sellaisina. Jos teen jauhelihapihvejä teen ne aina itse, ihan esimerkkinä, ja pyrin aina tekemään mahdollisimman paljon itse ja ostan luomuna kaiken minkä mahdollista rahatilanteen salliessa; hedelmät, vihannekset, kananmunat....

Vierailija
22/91 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko huijaat itteäs tai sit oot vissiin sairas. Joki mättää. Normaali ihminen kyllä laihtuisi noilla eväillä.

Aineenvaihdunta mulla on aina ollut huono, se on ainoa asia joka tulee mieleen. Vettä pyrin juomaan pitkin päivää vähintään 2litraa päivässä. Mutta vessassa, varsinkin "kakkosella" käyn max 2kertaa viikkoon. Ja näin on ollut mulla aina. Itselläni kilot

Mistä huomaat aineenvaihduntasi huonouden?

Käyn vessassa harvoin vaikka miten vettä litkisin pitkin päivää. Suoli toimii kerran viikkoon, kuullut olen että se on melko epänormaalia? Näin ollut mulla aina.

Ja en tiedä liittyykö aineenvaihduntaan mutta het ikun syön vähänkin jotain hiilaripitoista niin vatsani turpoaa kovasti ja painoni saattaa usena päivän pysyä tavallista korkeammalla muutaman kilon verran.

Jaa, puhutkin suolen toiminnasta. Aineenvaihdunta onkin ihan eri juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen metabolinen oireyhtymä, mikä olet ihan rehellinen syömistesi suhteen. Tietenkin voi olla, että sulle sopisi hieman toisen tyyppinen ruokavalio - ihmisten aineenvaihdunnoissa on eroja. Voi olla, että sulle sopisi vaikka sellainen ruokavalio, jossa söisit hieman enenmmän proteiinia ja vähemmän nopeita hiilihydraattia. Kannattaa ainakin kokeilla!

Syön melko vähän hiilareita omasta mielestäni. Työpaikalla en voi valita mitä syön, siksi otan yleensä pari pientä perunaa tai pienen annoksen täysjyväriisiä muun ruoan oheen.

Normaalioloissa kotona en päivällisellä syö useinkaan hiilareita, vaan esimerkiksi pihviä ja salaattia tai munakkaan ja niin edelleen. Olen joskus laskeskellut minkälaisia ravintoaineita ruoat pitävät sisällään niin hiilareita ol ikyllä selkeästi vähemmän proteiiniin ja rasvaan nähden.

Mikä on metabolinen oireyhtymä? Onko se sairaus? Mulla on kyllä ainaanvaihdunta ollut jo lapsena tosi hidas. Vessassa käyn harvoin. Vettä kyllä juon 2-3litraa päivässä mutta suoli toimii kerran tai kaksi viikossa korkeintaan. Ylimääräiset kilot näkyy mulla pelkästään vatsassa ja reisissä. Verikokeita on hiljan otettu ja kaikki arvot oli todella hyviä, esim kolesteroli, verensokeri, kilpirauhaskokeet ja verenpaine oli ihanteellinen.

Tässä tietoa: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

Muuten, eikös ole niin, että suolen toiminta ja aineenvaihdunta eivät ole mitenkään yks yhteen? Toki kyllä kuulostaa siltä, että sulla on aineenvaihdunnassa jotain häikkää, kun noilla syömisillä lihot. 

Tietysti sellainen juttu voisi olla kokeilemisen arvoinen, että jättäisit lihan vähemmälle ja alkaisit syödä enemmän kasvisruokaa, joka sulaa helpommin. En nyt sano, että vaikuttaisi siltä, että syöt hirveitä määriä lihaa, mutta silti. Muista, että kasvisruokaa syödessä pitää rasvaa syödä enemmän, koska kasviksissa itsessäään on vähemmän rasvaa. Kalan syömistä kyllä kannattaa jatkaa, mutta miten olisi maitotuotteet hieman vähemmälle? Rahka on kätevä ruoka, mutta maitotuotteet voivat aiheuttaa ummetusta.

Vierailija
24/91 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvatonta ja paljon hiilareita. Siksi lihot.

Komppaan tätä täysin. Syö parempaa ruokaa ja älä unohda rasvaa. Et varmasti laihdu ja pysy terveenä jos syöt leipiä, margariinia, rasvattomia tai kevyttuotteita. Ette te tätä usko kuitenkaan mutta tulinpahan taas kommentoimaan :)

Lisäisin myös monipuolisesti rehuja. Eihän tuossa ole niitä paljon mitään.

Joo, hyvä huomio. Ehdottomasti PALJON lisää rehuja, pitävävät nälkää ja on terveellistä. Siis ei mitään jäävuorisalaattia ja kurkkua pelkästään vaan kaikkia kasvikunnan tuotteita.

Kasvikset eivät nälkää pidä, eihän niissä ole energiaakaan paljoa. Niitä syödään ihan muusta syystä kuin kylläisyyden vuoksi.

Vierailija
25/91 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen metabolinen oireyhtymä, mikä olet ihan rehellinen syömistesi suhteen. Tietenkin voi olla, että sulle sopisi hieman toisen tyyppinen ruokavalio - ihmisten aineenvaihdunnoissa on eroja. Voi olla, että sulle sopisi vaikka sellainen ruokavalio, jossa söisit hieman enenmmän proteiinia ja vähemmän nopeita hiilihydraattia. Kannattaa ainakin kokeilla!

Syön melko vähän hiilareita omasta mielestäni. Työpaikalla en voi valita mitä syön, siksi otan yleensä pari pientä perunaa tai pienen annoksen täysjyväriisiä muun ruoan oheen.

Normaalioloissa kotona en päivällisellä syö useinkaan hiilareita, vaan esimerkiksi pihviä ja salaattia tai munakkaan ja niin edelleen. Olen joskus laskeskellut minkälaisia ravintoaineita ruoat pitävät sisällään niin hiilareita ol ikyllä selkeästi vähemmän proteiiniin ja rasvaan nähden.

Mikä on metabolinen oireyhtymä? Onko se sairaus? Mulla on kyllä ainaanvaihdunta ollut jo lapsena tosi hidas. Vessassa käyn harvoin. Vettä kyllä juon 2-3litraa päivässä mutta suoli toimii kerran tai kaksi viikossa korkeintaan. Ylimääräiset kilot näkyy mulla pelkästään vatsassa ja reisissä. Verikokeita on hiljan otettu ja kaikki arvot oli todella hyviä, esim kolesteroli, verensokeri, kilpirauhaskokeet ja verenpaine oli ihanteellinen.

Tässä tietoa: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

Muuten, eikös ole niin, että suolen toiminta ja aineenvaihdunta eivät ole mitenkään yks yhteen? Toki kyllä kuulostaa siltä, että sulla on aineenvaihdunnassa jotain häikkää, kun noilla syömisillä lihot. 

Tietysti sellainen juttu voisi olla kokeilemisen arvoinen, että jättäisit lihan vähemmälle ja alkaisit syödä enemmän kasvisruokaa, joka sulaa helpommin. En nyt sano, että vaikuttaisi siltä, että syöt hirveitä määriä lihaa, mutta silti. Muista, että kasvisruokaa syödessä pitää rasvaa syödä enemmän, koska kasviksissa itsessäään on vähemmän rasvaa. Kalan syömistä kyllä kannattaa jatkaa, mutta miten olisi maitotuotteet hieman vähemmälle? Rahka on kätevä ruoka, mutta maitotuotteet voivat aiheuttaa ummetusta.

Kiitos vinkeistä! Pidin itseasiassa syyskuun ja lokakuun ajan "lihatonta lokakuuta" jonka jo aloitin syyskuussa. Halusin kokeilla kasvisruokia ja oppia tekemään niitä. En syönyt siis tuolloin edes kalaa. Painooni tällä ruokakokeilulla ei ollut vaikutusta.

Vierailija
26/91 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ruoka pelkkää hiilaria ja eineksiä

En pidä eineksistä. En sitten tiedä missä kohtaa niitä eineksiä näet. Mä käsitän kaikki mikroruoat ja kaupan valmisruoat sellaisina. Jos teen jauhelihapihvejä teen ne aina itse, ihan esimerkkinä, ja pyrin aina tekemään mahdollisimman paljon itse ja ostan luomuna kaiken minkä mahdollista rahatilanteen salliessa; hedelmät, vihannekset, kananmunat....

Työpaikkalounaasi on einesruokaa.

27/91 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä vähän lisää, hiilareita vähemmälle tilalle rehuja ja kevyttuotteet pois tilalle rasvaa. 

Vierailija
28/91 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 25v nainen ja painoni on vuoden ajan kokoajan noussut. Olen 173cm pitkä ja painoin tänäaamuna 87kiloa. Syön päivittäin hyvin samantyylisesti aamiaisen, iltapalan ja 2 lämmintä ateriaa (töissä lounas ja kotona päivällinen). Vuosi sitten painoin vielä tasan 72kiloa. Siinä on siis huima ero.

Esimerkki:

Lounas: työpaikan ruokalassa vaihtuva lämmin ateria, tänään esimerkiksi 2 keskikokoista/pienehköä perunaa kauhallinen nakkikastiketta, puolilautasta porkkanaraastetta, lasi vettä ja 1 pieni ruisleivänsiivu levitteellä

Päivällinen: 1 kanankoipi, täysjyväriisiä pieni kauhallinen (alle 1dl), puolipurkkia rasvatonta raejuustoa, lasi kevytmaitoa ja vettä useampi lasi

Iltapala: ruisleivänsiivu levitteellä, siivulla juustoa, siivulla maksamakkaraa ja 2siivulla tomaattia, 1 banaani, vettä juomana

Liikuntaa harrastan ehtimisen ja jaksamisen mukaan, usein kävelen työmatkat sekä kauppareissut ym (kävelyä arkisin vähintään 10km per päivä) ja kuntosalilla käyn 2-4kertaa viikossa jolloin tunnin ajan teen monipuolista salitreeniä eli ihasryhmille (reidet, takapuoli, hauikset, ojentajat, olkapäät, selkä, rinta, vatsalihakset..)

Salilla en käy tavoitteellisesti, lähinnä kuntoa ylläpitääkseni ja haluaisin toki päästä ylipainosta eroon jota minulla on selkeästi 10-15kiloa. Paino tuntuu olevan kokoajan nousujohteista. Olen käynyt jo lääkärissäkin jossa otettiin verikokeita mutta kaikki arvoni ovat normaalit (kilpirauhaskokeet ym).

Söisin tuosta sun listalta porkkanaraasteen, kanankoiven, tomaatin ja ehkä juuston. Kaikkea muuta pidän aikalailla höttönä ja huonona ravintona. Oikeesti, 2 perunaa ja nakkikastiketta? Missä se ruoka on? Rasvatonta maitorahkaa...

Joo, tää mun kommentti on aika "hyökkäävä", mut kannattais nyt oikeasti alkaa vähän miettimään mikä sitä kunnon ruokaa on ja mikä ei. Tai siis jos tuut tekemään aloituksen jossa selkeesti kaipaat apua syömiseen, niin kuitenkin suurin osa vaan suuttuu jos joku mainitsee että kannattais varmaan syödä enemmän rasvaa ja vähemmän leipää.

Vierailija
29/91 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä! Pidin itseasiassa syyskuun ja lokakuun ajan "lihatonta lokakuuta" jonka jo aloitin syyskuussa. Halusin kokeilla kasvisruokia ja oppia tekemään niitä. En syönyt siis tuolloin edes kalaa. Painooni tällä ruokakokeilulla ei ollut vaikutusta.

Sanoisin, että kannattaa vaan kokeilla hieman erilaisia ruokavalioita. Tiedän kyllä, että toisilla suoli toimii vain sen kerran viikossa, mutta ihan maallikon arvioin mukaan se ei kuulosta kauhean hyvältä. Ja lisäksi se, että painosi nousee noin nuorena ja kohtuullisella syömisellä ei kuulosta ihan tavanomaiselta asialta. 

Ruokavaliomuutoksen (jossa energiansaanti pysyy kuitenkin entisellään) vaikutus painoon ei välttämättä ole kauhean nopea. Tulipa muuten vielä sellainen juttu mieleen, että rasvalla on myös hormonaalinen tehtävä - onko sulla omasta mielestäsi normaali hormonitoiminta? Onko säännölliset kuukautiset? Onko runsasta karvankasvua? PCOS eli monirakkulaisten munasarjojen oireyhtymä lihottaa, tosin se voi myös aiheutua lihomisesta.

Vierailija
30/91 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokavaliosi muistuttaa laihtuttajien ruokavaliota, ollen ehkä jonkinverran niukempi. energiaa saat mahdollisesti 1000-1500kcal päivässä. tuossa energiamäärässä ei ole toisinaan syömääsi suklaata. jos harrastat ahkerasti liikuntaa, niin energiankulutuksesi pitäisi voi olla vähintään 2000 kcal päivässä.

Vierailija
31/91 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoliston bakteerikannasta puhutaan nyt paljon. Voit yrittää kohentaa bakteerikantaa syömällä probiootteja pillereinä tai hapatettuja ruokia. Hapankaalia, hapankurkkua,  probiooteilla höystettyjä hapanmaitotuotteita. Täysjyväviljaa, paljon vihanneksia ja juureksia. Lihomiseen ja laihtumiseen vaikuttaa moni muukin asia kuin pelkästään syöty kalorimäärä. Hitaasti toimiva ruoansulatus viittaisi heikkoon bakteerikantaan.

Vierailija
32/91 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahkan ja raejuuston mussuttajat eivät laihdu, vaikka olisi kuin vähärasvaista. Proteiinit muuttuvat läskiksi.

Vierailija
33/91 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suosittelisin mahdollisimman tarkan ruokapäiväkirjan pitämistä. Tarvitset todisteita. Kasviksia kannattaa lisäta joka tapauksessa ruokavalioon, esimerkkipäivänä määrä tuntuu jäävän alle puoleen kiloon, joka on minimisuositus.

Vierailija
34/91 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki:

Söisin tuosta sun listalta porkkanaraasteen, kanankoiven, tomaatin ja ehkä juuston. Kaikkea muuta pidän aikalailla höttönä ja huonona ravintona. Oikeesti, 2 perunaa ja nakkikastiketta? Missä se ruoka on? Rasvatonta maitorahkaa...

Joo, tää mun kommentti on aika "hyökkäävä", mut kannattais nyt oikeasti alkaa vähän miettimään mikä sitä kunnon ruokaa on ja mikä ei. Tai siis jos tuut tekemään aloituksen jossa selkeesti kaipaat apua syömiseen, niin kuitenkin suurin osa vaan suuttuu jos joku mainitsee että kannattais varmaan syödä enemmän rasvaa ja vähemmän leipää.

eikö loppuenlopuksi laihtumisessa ole kyse kaloreista eikä siittä mistä ne tulevat? jos laihtuaakseen pitää syödä tai olal syömättä tiettyä kalomäärää se on ihan sama mitä olet syönyt sen kalomäärän edestä.

Jos syöt kanaa 500kcal edestä et liho tai laihdu sen enempää kuin olisit syönyt saman kalomäärän edestä perunoita

Vierailija
35/91 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvatonta ja paljon hiilareita. Siksi lihot.

Komppaan tätä täysin. Syö parempaa ruokaa ja älä unohda rasvaa. Et varmasti laihdu ja pysy terveenä jos syöt leipiä, margariinia, rasvattomia tai kevyttuotteita. Ette te tätä usko kuitenkaan mutta tulinpahan taas kommentoimaan :)

Lisäisin myös monipuolisesti rehuja. Eihän tuossa ole niitä paljon mitään.

Joo, hyvä huomio. Ehdottomasti PALJON lisää rehuja, pitävävät nälkää ja on terveellistä. Siis ei mitään jäävuorisalaattia ja kurkkua pelkästään vaan kaikkia kasvikunnan tuotteita.

Kasvikset eivät nälkää pidä, eihän niissä ole energiaakaan paljoa. Niitä syödään ihan muusta syystä kuin kylläisyyden vuoksi.

No mä tarkoitin rehuilla kaikkia kasveja ja juureksia. Ootko syönyt koskaan esim kasvissosekeittoo? Mulla ainakin pitää nälkää todella hyvin. Vaikka ihan porkkanaa, bataattia, kukkakaalia, vettä, öljyä, kermaa, voita, mausteita. Surautat mössöks, hyvää on. Mä syön rehuja, kasveja, kasviksia, juureksia, kasvikunnan tuotteita just siks että ne pitää hyvin nälkää ja on hyvän makuisia. Se jäävuorisalaatti ja kurkku ei edelleenkään varmasti sitä nälkää yksinään pidä.

Vierailija
36/91 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

h_ki kirjoitti:

Vettä vähän lisää, hiilareita vähemmälle tilalle rehuja ja kevyttuotteet pois tilalle rasvaa. 

Vettä ei kyllä oikeasti kannata juoda enempää, eikä välttämättä edes noin paljoa. Yksikään terveydenhoidon asiantuntija ei suositte suurien vesimäärien juomista, koska liika vesi vaikuttaa kehon elektrolyyttitasapainoon. Ihan viimeisimpien suositusten mukaan juoda kannattaa vain silloin, kun on jano.

http://www.hs.fi/hyvinvointi/a1456372293084

Vierailija
37/91 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kovaa vauhtia tulee noita kiloja. Vaikea sanoa tilannetta tarkemmin tuntematta mutta pari huomiota:

1. Noiden syömisten ravintoarvo on vähän heikko. Esimerkiksi toi perunat ja nakkikastike -esimerkki on ravintosisällöltään aika vaatimaton. Samaten riisi ja kanankoipi. Täysjyväriisi vähän parantaa mutta kokeile lisätä reilusti kasviksia, sekä kypsennettyjä että raakoja. Koeta syödä monenvärisiä kasviksia puoli kiloa per päivä. Saattaa auttaa aineenvaihduntaankin.

1') noissa vähärasvaisissa _voi_ olla omat ongelmansa mutta menee uskon puolelle. Ehkä mahdollisuudesta kannattaa olla tietoinen ja jos tuntuu ettei mikään auta niin voi koettaa dumpata kaiken vähärasvaisen ja voimakkaasti prosessoidun syömisistään.

2. Oletko kokeillut jättää iltapalaa pois? Kaikille tämä nyt pinnalla oleva ajatus jatkuvasta laiduntamisesta ei sovi vaan voi olla parempi syödä max. Kolmesti päivässä.

3. Onko treenisi salilla tehokasta? Jos et sitä jo tee, kokeile kuntopiirityyppistä ohjelmaa jossa ei ole taukoja äläkä ujostele lisätä painoja jos et saa itseäsi kunnolla piippuun.

4. Mittaatko päivittäistä energiankulutusta puhelimella tai rannekkeella, entä askelten määrää? Jos et niin kokeile seurata. Saat ainakin dataa tilanteestasi.

Onnea matkaan!

Vierailija
38/91 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on jo melko paljon ruokaa, ja sitten kun lisäät ne harvinaiset herkuttelut sekä kalorit, joita et huomaa laskea mukaan, niin päästänkin jo lihottaviin lukuihin. Ruokavaliosi kuulostaa kovin köyhältä. Aivan turhia perunoita ja riisejä ja leipiä, jotka ainoastaan lihottavat, eivät pidä nälkää, eivätkä sisällä ravintoaineita. Korvaisin ne suuremmala määrällä kasviksia sekä täysrasvaisia liha- ja maitotuotteita.

Vierailija
39/91 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa punnita ruoka. Se on yllättävää miten vähän esim. 100 grammaa kanaa on.

Vierailija
40/91 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki:

eikö loppuenlopuksi laihtumisessa ole kyse kaloreista eikä siittä mistä ne tulevat? jos laihtuaakseen pitää syödä tai olal syömättä tiettyä kalomäärää se on ihan sama mitä olet syönyt sen kalomäärän edestä.

Jos syöt kanaa 500kcal edestä et liho tai laihdu sen enempää kuin olisit syönyt saman kalomäärän edestä perunoita

Jos on tarkoitus vetää jotain superlaihista niin sellaisiin en kommentoi ollenkaan, tyhmää touhua. Suosittelisin pitäytymään sellaisessa ruokavaliossa jota voit noudattaa aina ja koko ikäsi. Siinä on jo merkitystä että syötkö kaikki kalorisi sokeripussista vai vaikka kasvimaalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän