Ollessasi ihmisten ilmoilla, onko joku joskus tullut haukkumaan tai arvostelemaan ulkonäköäsi?
Minkä uskoit olevan syynä tähän? Ajatteletko että henkilö piti sinua oikeasti epämiellyttävänä vai oliko kyseessä kateus tai katkeruus? Oliko haukkuja mies vai nainen?
Kommentit (45)
"hymyilisit vähän niin oisit kauniimpi"
oon itse asiassa saanut tän kommentin muutamankin kerran, baarissa joltain ihan random mieheltä. ihan kuin suurin murheeni olis että ilman puolimielistä itsekseen virnuilua en jotain tuntemattoman silmää miellytä :D
Vierailija kirjoitti:
"hymyilisit vähän niin oisit kauniimpi"
oon itse asiassa saanut tän kommentin muutamankin kerran, baarissa joltain ihan random mieheltä. ihan kuin suurin murheeni olis että ilman puolimielistä itsekseen virnuilua en jotain tuntemattoman silmää miellytä :D
Hah, tuota olen kanssa kuullut baarissa. Tai että mun pitäisi hymyillä, niin kuin kaverini. Miksi helvetissä hymyilisin, kun ei hymyilytä? Todella ärsyttävää...
Kuultua: hirveet tukkijalat sulla( olin voimistelija ja bikineissä rannalla ), kauhein iho minkä olen nähny ( teiniaknea ja olin meikkaajalla ) ja joskus mun poikaystävälle sanottiin, että miten sulla on noin ruma muija! Seisoin vieressä ja tuntu tosi pahalle. Aikuisena en ole kuullu juuri mitään, mutta en käy baareissa enää ja olen kai niin vanha & ruma ettei sitä edes viitsitä huomioida enää 😊
Jos kropassa on ylimääräisiä kiloja, olet julkista riistaa, kaikki katsovat oikeudekseen arvostella suureenkin ääneen. Huutelijat ovat yleensä miehiä tai poikia.
Naureskeltiin joskus mökillä, kun oli vähän enemmän sukua paikalla, iäkäs setäni sanoi veljeni vaimosta, että siinä on kaunis nainen, te muut ootte tuollaisia lommoposkia.
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Jos tosiaan teinit, spurgut ja hullut jätetään pois, niin ei ole kokemusta moisesta. En myöskään ole koskaan nähnyt sellaista tapahtuvan. Siksi hämmästyttääkin, kun luen palstalta, että sellaista tapahtuu: ventovieras, ilmeisesti ihan selkopäinen ihminen solvaa tuntematonta kaupassa, bussipysäkillä tms. Mun on vaikea uskoa, että sellaista tapahtuu (ja liikun ihmisten ilmoilla joka päivä). Ehkä nuo haukkujat luulevat, että todellisuus = netti ja ilmaisevat itseaan samaan tyyliin kuin netissä on tapana?
Kyllähän se niin on, ettei tuollainen haukkuja ole selkopäinen, vaikka näyttäisi päälle päin normaalilta.
Vierailija kirjoitti:
Kuultua: hirveet tukkijalat sulla( olin voimistelija ja bikineissä rannalla ), kauhein iho minkä olen nähny ( teiniaknea ja olin meikkaajalla ) ja joskus mun poikaystävälle sanottiin, että miten sulla on noin ruma muija! Seisoin vieressä ja tuntu tosi pahalle. Aikuisena en ole kuullu juuri mitään, mutta en käy baareissa enää ja olen kai niin vanha & ruma ettei sitä edes viitsitä huomioida enää 😊
Mitenkäs poikaystävä reagoi moiseen tökeryyteen? Yleensä menee niin, että jos joku mies tulee sanomaan sinusta tuollaista, tarkoitus on haastaa riitaa poikaystäväsi kanssa. Yrittää yllyttää tappeluun. Näitä älykääpiöitä on.
Kuusissakymmenissä oleva nainen ohimennessään letkautti jotain painostani. Alennuin samalle tasolle, kävelin naisen kiinni ja huomautin hänen alkavasta kaljustaan. Nainen säikähti silminnähden. Ilmeisesti huutelijat kuvittelevat, että voi sanoa ja tehdä mitä vaan joutumatta vastaamaan sanomisistaan.
En ikinä mitään, hyvää enkä pahaa. Oon kai hajuton ja mauton.
Ei silleen, ei _koskaan_ tulis mieleen sanoa kellekään mitään negatiivista ulkonäöstä. Toisaalta saatan helpostikin kehua vaikka kenkiä. Tai vaikka silmiä jos ne erityisesti miellyttää.
Yläasteella sain pari kertaa kuulla ainakin parilta eri pojalta, että "hyi vittu ku oot ruma". Lukiossa osattiin olla vähän "aikuisempia" mutta sielläkin tunsin oloni tosi epämukavaksi koska luokkakaverit olivat enimmäkseen samaa porukkaa kuin yläasteellakin. Minulla oli pari hyvää kaveria, mutta luokassani olikin muut sitten yhtä isompaa kaveriporukkaa, josta minä ja kaverini jäimme ulkopuolisiksi.
Juu en todellakaan omastanikaan míelestä ollut nätti tuolloin, mutta nuo ajat tekivät tehtävänsä ja itsetuntoni huononi entisestään hiljalleen.
Nykyään olen melko eri näköinen, voisin jopa itsekin sanoa että minusta on tullut kaunis. Joskus julkisilla paikoilla tulee nähtyä vanhoja tuttavia yläaste- ja lukioajoilta, ja en tiedä itkisikö vai nauraisiko kun sitten ollaan niin olevinaan että voi "Terhi" kun ihanaa nähdä jne. Toki niiltä kouluajoilta ollaan oikeastikin aikuistuttu, mutta mä näen sen tilanteen vastenmielisenä. Ai nytkö mä kelpaankin kun näytän hyvältä? Tapasin nykyisen avomieheni aikuisena, ja pari kertaa oon sitten nähnyt jonkun vanhan tuttavan esim. baarissa mieheni kanssa. Ne tilanteet onkin sit joksus ollu semmoisia että on ollut pakko esitellä heidät toisilleen kun tyypit on tullu jälleen kerran halailemaan että ei vitsi "Saija"! Ja nää tuttavat on sit puhunu mun miehelle että juu me ollaan vanhoja koulukavereita :) :) Tosiasiassa ko. ihminen on ignoorannut mut aikoinaan kokonaan.
Argh.
Yritin välttää pitkää tekstiä, mutta tulikin tämmönen avautuminen... :D Ehkä olen hieman katkera.
Vierailija kirjoitti:
Kuusissakymmenissä oleva nainen ohimennessään letkautti jotain painostani. Alennuin samalle tasolle, kävelin naisen kiinni ja huomautin hänen alkavasta kaljustaan. Nainen säikähti silminnähden. Ilmeisesti huutelijat kuvittelevat, että voi sanoa ja tehdä mitä vaan joutumatta vastaamaan sanomisistaan.
Hahah, oikein! Näin pitäisi aina tehdä. Usein ne huutelijat kyllä luikkivat raukkamaisesti karkuun eikä ehdi/viitsi sanoa mitään takaisin.
Olin hoikka, 166 51 kg niin jotkut juoput haukkuivat luurangoksi. Samoilla mitoilla baarissa joku äijä huuteli "saatanan maratoonari". Söin normaalisti ja aika paljonkin enkä urheillut sen kummemmin. Nyt on asia korjaantunut painan 61 kg.......
Ohi ajavasta autosta huudettiin "läski!" kun kuljin kesällä kadulla. Ihan yläasteelaisena oli tämä, vielä nuorempana kun kävelin kotikadulla joku jätkä hiljensi autolla ajaessaan vierelläni, rullasi ikkunan auki ja alkoi naureskella. Järkkyä. Samoin kerran bussissa yksi jätkälauma, jotain Lähi-idän tuliaisia, arvosteli ulkonäköäni kovaan ääneen. Syy miksi mainitsen etnisyyden, on lähinnä se että alkuun epäilin vain kuulleeni väärin, ulkomaalaisia kun olivat. Jatkoivatpa sormiaan osoitellen ja sain lopulta suomeksi puhutuista loukkauksista selvää :/ baarissakin joskus täysi-ikäiseksi tultuani joku huuteli "hei läski, hei läski" ja yritti saada kiinnittämään huomiota - ignoorasin. Lastenkerhossa kun olin töissä, lapset puhuivat minusta nimityksellä "se läski".
Tuli lapsuudesta vielä mieleen, kun naapuritalon juoppo kommentoi päin naamaa: "hyi vittu, tollasia näkee kaikkialla". Sitten kehui nättiä kaveriani :) muutenkin kerhossa, tarhassa, ala-asteella ja yläasteella sain kuulla jatkuvasti ulkonäköä mollaavia kommentteja, jopa omalta äidiltä. Lukiossa ne pikkuhiljaa vähenivät ja sain lokaa niskaan vain parilta tyypiltä. Yliopistossa olen saanut olla onneksi rauhassa, toisaalta olen aina joka paikassa yksin kun aristelen vieläkin ihmisiä. En kulje kesälläkään mielellään ulkona kun pelkään että huudellaan.
Olen aina ollut normaalipainon ylärajalla, tai maksimissaan 5-15kg ylipainoinen. Siksi mietityttää, kuinka pahoja loukkauksia vielä lihavammat ovat saaneet kuulla :(
N26
Olin festareilla ja kävelin kaverini kanssa. Joku ääliö alkoi huutelemaan takanamme ja yritti iskeä kaikin tavoin. Käännyin ympäri ja hän kavahti taaksepäin sanoen jotain "Oho, ei sittenkään mitään kun oot noin rehevä". No, ainakin näytän takaapäin ihan hyvältä vaikka en sit kai edestä? :D
Kyllä on. Nuorena (noin 15-25 v.) minulla oli mm lävistys ja shokkivärinen tukka (joka ei ollut silloin muotia). Aika ajoin joku katsoi asiakseen kertoa, kuinka rumia ne olivat. Niin, kyllähän minä tiesin erinomaisesti ettei ulkonäkövalintani miellytä kaikkia, mutta vieläkään en käsitä miten huonosti jotkut käyttäytyvät sen vuoksi. Ei mitään käytöstapoja. Itselleni ei koskaan olisi tullut mieleenkään mennä arvostelemaan vaikka jonkun mummokiharoita, vaikka ne omasta mielestäni rumia olisivatkin. Jotkut ihmiset vaan ovat sivistymättömiä moukkia, jotka näin nostavat huonoa itsetuntoaan haukkumalla jotain, joka nyt vain poikkesi massasta (tosin juuri kyseiset ihmiset todennäköisesti haukkuvat kaikkia muitakin mutta muista syistä.)
Nykyään kun olen aika harmaa keski-ikäinen perheenäiti, ei ketään kiinnosta kommentoida ulkonäköäni. Suurin osa ei varmaan edes kiinnitä huomiota minuun.
Aika harvoin. Gootilta/punkkarilta lähinnä näytän ja pari kertaa on joku ruma keski-ikäinen äijä tullut kännissä mussuttamaan ulkonäöstäni ja lasken tämän lähinnä yleisen urpouden ja käytöstapojen puutteen piikkiin. En mäkään kaikkien ihmisten ulkomuodosta pidä, päin vastoin, mutta en mä niille mene sanomaan mitään siitä. Ei ole mun asiani.
Yhdesti tuntui hyvin absurdilta kun olin kaupungilla bilettämässä ja känninen keski-ikäinen äijä ottaa asiakseen kertoa että näytän rumalta. Johon vastasin että tasoissa ollaan, en minäkään sinuun koskisi pitkällä kepilläkään ja sitten se alkoi ruikuttaa että "naiset aina vain katsoo ulkonäköä". XD Oli aika sellainen "mitä helvetin vittua täällä tapahtuu" -fiilis.
Paljon enemmän olen saanut positiivista palautetta, varsinkin se on jotenkin herttaista kun mummot tulee sanomaan että mulla on hienon väriset hiukset ja miettivät että kehtaisko sitä itse enää tässä iässä värjätä. :)
Silloin nuorempana kun tyyli oli vetyperoksidiblondi niin aika paljon tuli paskaa niskaan. Oikeastaan kerran kerrasta kun olin baarissa niin joku tuli haukkumaan rumaksi tai jotain muuta :D
kerran yks alkoi junassa (yöjuna) arvioimaan miten hänen vaimonsa on minua kauniimpi ja että mun naama on helvetin ruma mut kroppa ok.
hääpäivänäni joku ohikulkija sanoi kaverilleen minusta, että onpa kaunis nainen, niin hänen kaverinsa siihen kuuluvasti että "ei hirveän nätti kyllä ole".
Spurgumies tuli bussissa istuun viereen ja sanoi että " Jos mulla olis sun nenä, menisin kyllä leikkauttaan sen". Ok, mulla on perunanenä mutta silti.
ei oikeastaan. kännisiä, pultsareita ja teinejä ei lasketa ,vaikka kyllähän kurjalta sekin tuntuu kun joku teiniporukka kyttää ja tirskuu.. mihin riittää syyksi vaikkapa se ettei sulla ole meikkiä!
Yksi vähän erikoinen mies (olen törmännyt häneen pari kertaa) totesi bussissa, että olen nätti, mutta housuni ovat järkyttävän rumat :D Kyseessä siis polvista auki olevat farkut.